Iepirkumā par būvdarbu veikšanu VAS Starptautiskā lidosta Rīga uzvarējusi piegādātāju apvienība FCC, Hochtief un ACB, kuru līgumcena ir 79,49 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.
Uzvarētājs noteikts slēgtā sarunu procedūrā, nepublicējot dalības uzaicinājumu, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija. Uzvarētājs noteikts, izvērtējot četru pretendentu saimniecisko izdevīgumu. Rekonstrukcijau līdzfinansē ES Kohēzijas fonds - Kohēzijas fonda projekta Starptautiskās lidostas Rīga infrastruktūras attīstība aktivitātes Lidostas infrastruktūras attīstība ietvaros.
DB rakstīja, ka Eiropas Komisija Kohēzijas fonda projektu par lidostas infrastruktūras attīstību apstiprināja pērnā gada jūlijā. Jau vēstīts, ka lidostas infrastruktūras rekonstrukcijas darbi ļaus uzņēmumiem tikt pie vairāku miljonu latu vērtiem līgumiem. VAS Starptautiskā lidosta Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse iepriekš skaidroja, ka visdārgāk šajā projektā izmaksās divu peronu rekonstrukcija, kas attiecīgi ļaus palielināt 2. perona lidmašīnu stāvvietu skaitu no astoņām līdz 13, bet 3. perona - no 11 līdz 22 stāvvietām. Kopumā tiek plānots, ka perona izbūve izmaksās 21 miljonu latu.
Projekta gaitā tiks nostiprinātas drošības skrejceļa lidjoslas, kas nozīmē, ka, ja arī lidmašīna noskrien no skrejceļa, tā neiestrēgs zālē, jo pamats zem zāles būs izveidots gandrīz identisks skrejceļa pamatam. Šie darbi izmaksās 5,2 miljonus latu. Precīzas nolaišanās un tuvošanās gaismu sistēmas izbūve izmaksās 6,2 miljonus latu.
A. Luhse iepriekš skaidroja, ka novecojusi esot meliorācijas sistēma un lietus ūdens atvade arī neesot pietiekama, līdz ar to nepieciešams uzstādīt skrejceļa un perona notekūdeņu attīrīšanas iekārtas. Šie darbi izmaksās 6,7 miljonus latu. Projektā paredzēta arī skrejceļa seguma renovācija, to paveikt būšot sarežģīti, jo būvnieki varēšot strādāt tikai naktīs no plkst.1 līdz 4, un pa šo laiku katru nakti būšot jāizbūvē 70 metri skrejceļa. Seguma renovācijai plānoti 3,4 miljoni latu. Nepieciešama esot arī manevrēšanas ceļu izbūve, jo katru gadu lidostā tiekot pieņemti 70 000 lidmašīnu. Pēc rekonstrukcijas lidmašīnas nevajadzēšot gaidīt uz nosēšanos un tās arī ātrāk varēšot piebraukt pie termināļa. Šie darbi izmaksās četrus miljonus latu. Tāpat paredzēta lidlauka un lidostas saimniecības vides aizsardzības pasākumu īstenošana, kas kopumā izmaksās 7,8 miljonus latu.
Starptautiskā lidosta Rīga 2011.gadā apkalpojusi 5,1 miljonu pasažieru, un tas ir par aptuveni 9% vairāk nekā 2010.gadā. Savukārt šā gada pirmajā pusē apkalpoto pasažieru skaits samazinājies par 5,9%, sasniedzot 2,24 miljonus. Lidostas neto apgrozījums pērn palielinājies par 2,4%, sasniedzot 23,24 miljonus latu. Peļņa pērn pārsniegusi 409 tūkstošus latu.