Rīgas lidostai jāizmanto radusies situācija ap taksometru kompāniju problēmām lidostā, lai dotu iespēju klientus apkalpot arī zemo izmaksu taksometru kompānijām, norāda taksometru dienests Freetaxi.lv.
«Esošā sistēma lidostā Rīga klientiem ir pilnīgi neizdevīga, jo zemo cenu taksometru kompānijām iespēja strādāt lidostā praktiski liegta,» sacīja taksometru dienesta Freetaxi.lv vadītāja Natālija Judina, norādot, ka, pat ja lidosta esošajā situācijā piedāvātu lidostā strādāt zemo izmaksu taksometru kompānijām, tās nespētu samaksāt augsto maksu, ko lidosta prasa par tiesībām strādāt lidostas taksometru stāvlaukumā.
Viņa aicina lidostu izveidot atsevišķu zemo izmaksu taksometru kompāniju stāvlaukumu, kas atrastos tālāk no centrālās ieejas, un līdz ar to maksa par šī stāvlaukuma izmantošanu būtu krietni zemāka.
N. Judina apgalvo, ka Freetaxi savus klientus no lidostas uz Viesnīcu Radisson Blu Latvija vedot par 5 LVL, kamēr lidostā strādājošo kompāniju brauciens izmaksā no 8 līdz 20 LVL. «Jautājums ir, vai lidosta stratēģiski ir gatava piešķirt iespēju arī zemo izmaksu taksometru kompānijām, kas spējīgas izpildīt tehniskās prasības, strādāt lidostā,» norāda N. Judina.
N. Judina piekrīt, ka lidostā jāstrādā ar atbilstoša līmeņa automašīnām, kādas varētu nodrošināt arī zemo izmaksu taksometru kompānijas, bet pie abpusēji izdevīgiem nosacījumiem. «Problēma ir tā, ka lidosta no taksometru kompānijām ir ieinteresēta gūt tikai maksimāli lielu peļņu, kas, protams, no biznesa viedokļa nav nosodāma, tomēr klientiem neizdevīga pieeja. Augsto maksu samaksāt ir spējīgas tikai dārgo tarifu taksometru kompānijas,» skaidro kompānijas vadītāja.
Piedāvājumu par otra – zemo izmaksu stāvlaukuma izveidi – varot salīdzināt ar lidostu biznesu, jo daudzas lidostas visā pasaulē veido atsevišķus termināļus tieši zemo izmaksu aviokompānijām. Šie termināļi atrodas neizdevīgākās vietās, nav tik plaši un lieli, toties aviokompānijām izmaksā lētāk.