Barojot konkurenci, badinās kvalitāti. Šāds rezultāts, visticamāk, gaidāms pēc Administratīvās apgabaltiesas lēmuma, kas, veicinot tirgus brīvību taksometru pārvadājumu nozarē, vienlaikus var spēcīgi ietekmēt starptautiskās lidostas Rīga pasažieriem piedāvāto taksometru pakalpojumu kvalitātes līmeni.
Līdz šim lidosta bija kā drošības saliņa, kur nebija novērojams tradicionālais bardaks un vilku likumi, kas ir pamatā, piemēram, taksometru stāvvietām pie Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas, Prāgas ielā pie autoostas vai Vecrīgā. Tur pilsētas viesiem tiek demonstrēta treniņbikšu kultūra plašā nozīmē, tostarp apkrāpjot braucējus un/vai smagi un ilgstoši apejot Valsts ieņēmumu dienestu. Lidostā taksometru rinda ir izjaukta un padarīta par ikvienam pieejamu stāvvietu, un tāpēc šajās dienās tur pēc inerces vēl veidojas haotiska taksometru rinda, tiek skrāpēti vāģu sāni, veidojas burzma pie izbraukšanas barjeras, taksometru vadītāji ir stresā un braucēji tāpat, bet lidostas administrācija šo tirgus rīta stundu atgādinošo ainiņu novēro ar lielām bažām. Haoss, kas ar tiesas lēmumu izveidots pie Baltijā nozīmīgākās lidostas, tomēr ir tikai blakne kopējai kaitei, kas gadiem nemainīgi saēd taksometru nozari no iekšpuses. Tas, ka taksometru vadītāji jāuzlūko kā potenciālie noziedznieki, ir sekas. Kāpēc baltie zvirbuļi ir legālie pakalpojuma sniedzēji, nevis nelegālie vai puslegālie, kuri gadu no gada atjauno licences, taču nodokļos samaksā neko vai gandrīz neko? Kāpēc galvaspilsētā licences izsniedz tiem, kam pat nevar uzticēt ārzemnieku pēcpuses? Tādējādi šis nav stāsts tikai par tirgus dalīšanu, bet arī to, kā sakārtot nozari un kāpēc pastāv taksometru «kompānijas», kurām Rīgas dome izsniegusi licences bez sajēgas par to, kādu kaitējumu šie utu kantori nodarīs pilsētas tēlam. Šai nelāgajai tradīcijai ir vēsturisks pamats, jo regulējums ir paviršs – lai kļūtu par taksometra vadītāju nepieciešama vien autovadītāja apliecība un 21 gada sasniegšana.
Iespējams, situāciju uzlabos grozījumi Autopārvadājumu likumā līdz ar taksometru vadītāju sertifikāciju. Faktiski tai vajadzētu no spēles izslēgt visus noteikumu rupjos pārkāpējus, velkot nozari laukā no kriminālās zampas, ar kādu pašlaik draud noklāties arī līdz šim solīdā lidostas Rīga durvju priekša. Der atcerēties, ka šai zampas ekosistēmā attiecības tiek kārtotas ar mašīnu dedzināšanu un riepu duršanu. Strēlnieku laukumā privātā transporta maksas stāvvietā dirn taksometri un gaida klientus, bet stacijas laukumā, kā mēļo, lai tiktu rindā, jāmaksā nodeva. Taču tas nav pareizi. Tas nozīmē, ka Rīgas dome nav gribējusi savās mājās šo biznesu sakārtot. Un tas liek ar bažām noraudzīties uz lidostas vārtu atvēršanu ikvienam taksometram bez pozitīvas šķirošanas.
Institūcijas var apmainīties ar vainas groziņu, bet šie augļi tik un tā nāk no Satiksmes departamenta. Atgriežoties pie lidostas – sanāk, ka zaudētājs uz šīs konkurences līdzsvarošanas rēķina, par ko apmierināti ņurd Konkurences padome, tomēr būs arī klients, jo pakalpojums sadārdzināsies uz stāvvietas maksas rēķina.