Lai saglabātu starptautiskās lidostas statusu, Rīgas lidostai jāmodernizējas līdz 2013. gadam, termināļa projekts paliek zem jautājuma zīmes.
«95 miljoni eiro lidostas Rīga infrastruktūras attīstības projektos jāiegulda jebkurā gadījumā, pretējā gadījumā lidosta 2013. gadā vairs nevarēs iziet sertifikāciju un zaudēs starptautiskās lidostas statusu,» to Dienas Biznesa un LETLAW rīkotajās uzņēmēju brokastīs sacīja starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse. Viņš norādīja, ka maksimālais pasažieru skaits, kas varētu lidot no Latvijas, ir seši miljoni, savukārt 2015. gadā, kad Latvija būtu Eiropas Savienības prezidējošā valsts, caur Rīgas lidostu varētu tikt pārvadāti 7,5 milj. pasažieru.
«Prognozes par vairāk nekā 20 miljoniem pasažieru ir stipri pārspīlētas, jo arī pārējās Baltijas valstu lidostas savu daļu pasažieru atvelk. Pašlaik Rīgas lidosta apkalpo 55% no kopējās aviopasažieru plūsmas Baltijā,» norāda A. Luhse, piebilstot, ka 2032. gadā pasažieru skaits varētu sasniegt 14 milj.
Lidostai Rīga pašlaik aktuāli ir modernizēt infrastruktūru. «Nauda mums tam jau ir, ieskaitot 60% ES līdzfinansējumu. Šis projekts noteikti tiks realizēts neatkarīgi no tā, kas būs jaunais satiksmes ministrs,» norāda A. Luhse. Šie lidostas Rīga resertifikācijai svarīgie projekti ir skrejceļa seguma atjaunošana un lidjoslas nostiprināšana, kas praktiski nozīmē, ka zem zālāja seguma skrejceļa malās ir jālej asfalts, lai gadījumā, ja lidmašīna no skrejceļa noslīd, tā neiestigtu mīkstā zemē. Jāizvieto arī papildu gaismas ķermeņi, jāizbūvē papildu manevrēšanas ceļi un divas lidmašīnu atledošanas platformas, jo pašlaik lidmašīnas tiek atledotas vietās, kur iekāpj pasažieri. Šis projekts izmaksās ap 95 miljoniem eiro.
Vajadzība pēc otra skrejceļa lidostai gan nebūs vismaz tik ilgi, kamēr tās pasažieru skaits nesasniegs 15 miljonus, skaidro A. Luhse.