Pēdējos 10 gados uzņēmums infrastruktūras attīstībā ieguldījis vairāk nekā 250 milj. eiro, bet nākamajos piecos gados sešos lielos projektos plānots investēt 225 milj. eiro, to Rīgas Aviācijas forumā 2019 norādīja VAS Starptautiskā lidosta «Rīga» valdes priekšsēdētāja Ilona Līce.
Runājot par lidostas kā centra jeb mezgla izveidi, viņa sacīja, ka ar septiņiem milj. pasažieru, no kuriem 28% lido tranzītā un transfērā, ar vairāk nekā 83 tūkst. apkalpotu lidaparātu un vairāk nekā 28 tūkst. t kravu pērn lidosta augusi straujāk nekā lidostas vidēji Eiropā. Savukārt pērn Rīga bija ceturtā straujāk augošā lidosta Eiropā.
Patlaban lidosta ir absolūts līderis Baltijas valstīs apkalpoto lidojumu, pasažieru un kravu apjoma ziņā, taču ir jāskatās tālāk uz Skandināviju un Ziemeļeiropu, uzsvēra I. Līce. Viņa norādīja, ka lidostu izmanto 20 lidsabiedrības, nodrošinot plašu zemo izmaksu un arī pilna servisa pakalpojumu klāstu. No lidostas var sasniegt vairāk nekā 100 galamērķus, tostarp visus lielākos Eiropas aviomezglus. «Ir jādomā par 85 milj. (potenciālo) klientu, ko var sasniegt 24 stundu laikā,» Rīgas ģeogrāfiskā izdevīguma lomu atzīmēja lidostas vadītāja.
Lidostas biznesa pamatā ir pakalpojumu diversifikācija, un lielu pienesumu dod neaviācijas komerciālie ieņēmumi, uzņēmumam pēdējos gados ieguldot komerctelpu attīstībā virs trīs milj. eiro. Pēc viņas teiktā, līdzsvars starp aviācijas un neaviācijas komerciālajiem pakalpojumiem ļauj lidostai saglabāt zemus tarifus. Piemēram, Rīgas tarifi ir divreiz zemāki nekā Stokholmā, un pat tarifu celšana par 15% saglabātu lidostā zemākos tarifus reģionā.
Līdzšinējās investīcijas lidostas infrastruktūrā patlaban nodrošina 10 milj. pasažieru lidlauka kapacitāti, astoņus milj. pasažieru t. s. sterilajā sektorā, bet pudeles kakls ir pievedceļi un termināļa publiskā daļa, kas domāta 3,5 milj. pasažieru apjomam. Turpmākajos piecos gados tiks īstenoti seši lieli projekti, tostarp šogad tiks uzsākta heliporta būvniecība, nākamgad ekspluatācijā plānots nodot kravu peronu, kas savienots ar divām noliktavām. Tāpat būs iepirkums 40 ha platības biznesa parka attīstībai, bet 2021. gadā plānots uzsākt lidostas temināļa paplašināšana, jaunu pievedceļu izveide. Nākotnē lidostā ienāks arī Rail Baltica trase un stacija.
Jau otro reizi «Dienas Bizness», Latvijas Aviācijas Asociācija un Civilās Aviācijas Aģentūra aicina kā Latvijas, tā Eiropas līmeņa nozares pārstāvjus sniegt savu redzējumu par iespējām nozares attīstīšanai un aktualitātēm, kā jaunākās nozares tendences turpmākos gadus ietekmēs gaisa kuģu ražotāju, aviosabiedrību, bezpilota gaisa kuģu un aviācijas infrastruktūras attīstības iespējas Latvijā un Eiropas Savienībā, organizējot konferenci « Rīgas aviācijas forums 2019».
Tiešraidi no Rīgas Aviācijas foruma 2019 skatieties šeit.