Valsts akciju sabiedrība Latvijas Gaisa satiksme (LGS) atsāks sniegt gaisa satiksmes vadības pakalpojumus atbilstoši visaugstākā līmeņa drošuma standartiem Liepājas Starptautiskajā lidostā, tiklīdz tā atsāks darbu pēc rekonstrukcijas, informē LGS.
Par lidojumu vadību rūpēsies labi sagatavots, kvalificēts personāls, kura rīcībā jau ir vismodernākais aprīkojums.
Liepājas lidostā lidojumu vadības tornis strādā arī tās modernizācijas laikā, sniedzot lidojumu informācijas pakalpojumus, bet pēc rekonstrukcijas pabeigšanas tiks atsākta tiešo gaisa satiksmes vadības pakalpojumu nodrošināšana.
LGS, ieviešot jaunās tehnoloģijas, strādā pie lidojumu procedūras izstrādes, kas nodrošinās lidmašīnu nosēšanos, izmantojot satelītus un iztiekot bez uz zemes bāzētas aparatūras komponentes. Procedūra tiks izstrādāta abiem skrejceļa virzieniem. Tāpat lidostā ir uzstādītas jaunas, modernas meteoroloģiskās iekārtas.
«Liepāja tradicionāli ir viens no aviācijas centriem mūsu valstī, no šejienes jau pagājušajā gadsimtā tika veikts vērā ņemams skaits regulāro reisu, darbojas mazā aviācija. Turklāt Liepāja pēc rekonstrukcijas tiks izmantota arī kā rezerves lidlauks. Tāpēc mēs te sniegsim visaugstākā līmeņa gaisa vadības pakalpojumus, lai pēc rekonstrukcijas lidostā spētu sekmīgi nodrošināt starptautiskus lidojumus, kuru daudzums, es ceru, būtiski palielināsies,» saka LGS valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš.
Viņš uzsver, ka lidojumu vadības aprīkojuma modernizāciju un augstas kvalifikācijas personāla nodrošināšanu LGS veica arī pirms lidostas rekonstrukcijas uzsākšanas, sasniedzot tikpat augstu līmeni kā Rīgas lidostā, tāpēc ļoti radikālas izmaiņas nav nepieciešamas.
Liepājas lidostas rekonstrukcijas gaitā tiek izbūvēts jauns skrejceļa segums, nostiprināta lidjosla, atjaunots un paplašināts manevrēšanas ceļa segums, kā arī atjaunots lidmašīnu perons un stāvvietas. Lidojumus no Liepājas lidostas plānots atsākt 2016. gada vasarā.