Valsts a/s Latvijas Gaisa satiksme investēs vairāk nekā 3,73 miljonus eiro sistēmas Atracc modernizācijā un paplašināšanā, Db.lv stāstīja uzņēmumā.
Modernizācija nepieciešama, lai izpildītu Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas (ICAO) un Eiropas Komisijas (EK) jaunās prasības. «Galvenās prasības, kas nosaka kārtējo plānoto gaisa satiksmes vadības sistēmas modernizācijas nepieciešamību, var iedalīt trīs grupās: obligātās prasībās, kuras nosaka ICAO un EK regulas; tehnoloģiski tehniskais bloks;. dispečeru darba apstākļu uzlabošana,» Db.lv plānotos modernizācijas plānus skaidro Kristaps Kārkliņš, LGS valdes sekretārs.
Obligātās prasības paredz, ka datu pārraide starp dispečeri un gaisa kuģa apkalpi (CPDLC) ir jāievieš
līdz 2015. gada februārim, savukārt līdz nākamā gada novembrim ir jānodrošina brīvie maršruti, skaidro K. Kārkliņš.
Savukārt, runājot par tehinskajām prasībām, LGS pārstāvis norādīja, ka ir nepieciešama automatizētas izlidošanas kārtības noteikšanas sistēma (D-MAN); tāpat saistībā ar torņa modernizāciju nepieciešama torņa darbavietu skaita palielināšana, torņa jaunas pozīcijas un funkcionalitātes ieviešana (delivery position); lidojumu informācijas servisa (FIS/AFIS) funkciju izpildīšana; jaunu datu apmaiņas interfeisu izveidošana un uzlabošana starp gaisa satiksmes vadības sistēmu un citām Latvijas gaisa satiksmes sistēmām, piemēram, meteoroloģisko pakalpojumu sistēmu (ATIS/VOLMET), Db.lv klāsīja uzņēmuma valdes sekretārs.
Papildu tiek plānota arī dispečeru darba apstākļu uzlabošana, proti, speciālo displeju (HMI) uzlabošana un modernizācija, saskaņā ar dispečeru prasībām un citi funkcionalitātes uzlabojumi.
LGS modernizācijas projekts ir sadalīts desmit posmos/fāzēs un to plānots pabeigt līdz 2016. gada vasarai.
Uzņēmuma pamatdarbība un galvenā funkcija ir nodrošināt drošus lidojumus Latvijas gaisa telpā.
2012. gadā LGS apgrozīja 24,2 miljonus eiro, bet tās peļņa veidoja 653 tūkstošus eiro. Vidēji uzņēmumā strādāja 362 darbinieki, liecina Lursoft dati.