Jau vismaz trešo gadu pēc kārtas valsts vai tās uzņēmumi finansē Saskaņas centra līdera Jāņa Urbanoviča seminārus Baltijas forums, kur pašmāju un Krievijas eksperti diskutē par starptautisko politiku. Pirmo reizi kopā ar šo semināru tika rīkots arī Saskaņas centra partijas pasākums – apspriesta partijas ekonomiskā programma, svētdien informēja TV3 raidījums Nekā personīga.
Kā norādīja raidījums, «pirmie Baltijas foruma pasākumi bija necili, taču līdz ar Saskaņas centra un paša Urbanoviča popularitātes pieaugumu, auga arī Baltijas foruma ietekme. Sākumā varas elites krējums no Baltijas foruma norobežojās, uz pasākumiem neieradās un tos arī neatbalstīja. Pirmais 2007.gadā seju Krievijas politiķu virzienā pagrieza satiksmes ministrs Ainārs Šlesers. Viņš kādā valdības sēdē izvirzīja jautājumu par 200 000 latu piešķīrumu rindu mazināšanai uz Latvijas – Krievijas robežas, Kalvīša valdības locekļi nobalsoja par, bet pēc tam Šlesers pusi šīs summas slepeni piešķīra Baltijas foruma rīkošanai. Turpmākos gadus valsts Baltijas forumu bez lieka trokšņa un valdības lēmuma finansē no Latvijas dzelzceļa naudas. Tā tas noticis arī šogad».
Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards taisnojies, ka naudu vajadzējis dot, lai uzzinātu Krievijas domas par Latviju: «Latvijas dzelzceļš 99% savu kravu saņem no kaimiņu valstīm, 60% nāk no Baltkrievijas, 40% no Krievijas. Un, protams, viņiem ir svarīgi, lai viņi būtu atpazīstami šajās valstīs.»
Raidījums novērojis, ka Baltijas foruma diskusijas apmeklēja ietekmīgi Krievijas eksperti – Sabiedriskās palātas loceklis Igors Jurgens, Enerģētikas un ģeopolitikas institūta direktore Jeļena Telegina, Krievijas Zinātņu akadēmijas institūta direktors Aleksandrs Dinkins. Taču viņu oficiālo runu klausītāju rindas bija retas.
Turpat blakus, dažus metrus tālāk, noticis cits pasākums – partijas Saskaņas centrs konference. Tur bijuši visi redzamākie partijas politiķi, sponsori, aktīvisti un žurnālisti. Abus pasākumus – Baltijas forumu un Saskaņas centra konferenci - apkalpojuši vieni un tie paši cilvēki – Saskaņas centra Saeimas frakcijas konsultantes. No vienas telpas uz otru staigājuši Saskaņas centra līderi - Urbanovičs un Rīgas mērs Nils Ušakovs. Kafijas pauzes abiem pasākumiem rīkotas reizē un tad abas kompānijas sastapušās. Saskaņas centra politiķiem bijusi lieliska iespēja pārrunāt lietas ar Krievijas ārpolitikas ekspertiem, kuru zināšanas labi noder, plānojot vēlēšanu kampaņu. Urbanovičs noliedzis, ka Baltijas forumu būtu izmantojis pirmsvēlēšanu vajadzībām.
«Urbanoviča vadītā Baltijas foruma finanšu darījumi ir nepārskatāmi. Valdības sniegtais atbalsts – 100 000 latu 2007.gada finanšu pārskatā neparādās. Šis gads ir arī pēdējais, kad biedrība pārskatus vispār sniegusi, tādēļ, kā izlietota Latvijas dzelzceļa nauda, oficiāli uzzināt nevar. 2008.gada septembrī biedrība Baltijas forums iegādājās vairāk nekā 50 000 latu vērtu apvidus auto Range Rover. Kopš tā laika to izmanto Urbanovičs, arī lai dotos uz lauku īpašumiem Latgalē, Tadenavā pie Rēzeknes,» informēja raidījums.
To, cik naudas dzelzceļš Baltijas forumam piešķīris šogad, uzņēmumā neatklāja, jo tas esot komercnoslēpums.