Pārtika

Latvijas balzams: ASV organizāciju boikots Krievijas precēm nav mazinājis Stolichnaya ražošanu

Gunta Kursiša,31.07.2013

Jaunākais izdevums

Amerikas lesbiešu, geju un biseksuāļu organizāciju (LGBT) aicinājums boikotēt Krievijas preces, kas maldīgi skāris arī degvīna zīmolu Stolichnaya, ko ražo Latvijas balzams, degvīna ražošanas apjomu nav mazinājis, apstiprināja uzņēmuma Komunikācijas vadītāja Dana Hasana.

Zīmola Stolichnaya® īpašnieki - SPI Group, kas atrodas Luksemburgā, informē, ka degvīna pārdošanas apjomus minētie notikumi nav ietekmējuši.

LGBT sabiedrība ASV un citur pasaulē ir būtiska patērētāju auditorija. Pašlaik notiek aktīvs skaidrojošs darbs, lai novērstu radušos pārpratumu par degvīna Stolichnaya® izcelsmi, norādījuši zīmola īpašnieki.

«Esam pārliecināti, ka zīmola īpašnieks SPI Group ir paskaidrojis sabiedrībai, ka viens no populārākajiem pasaulē degvīniem Stolichnaya netiek ražots Krievijā, bet gan kopš 1948. gada tiek ražots šeit, a/s Latvijas balzams. Degvīns Stolichnaya un SPI Group ir pauduši publisku atbalstu starptautiskai LGBT sabiedrībai cīņā ar Krievijas valdības ieņemto pozīciju pret seksuālajām minoritātēm un to tiesībām, izplatot oficiālu vēstuli no grupas vārda un uzsverot, ka Stolichnaya nekad nav pretnostatījusi sevi LGBT kustībai un ir realizējusi virkni atbalsta kampaņu,» norādīja D. Hasana.

Uzņēmuma pārstāve informē, ka pirmajā pusgadā Stolichnaya ražošana Latvijas balzamā pārsniegusi plānoto, kas ir ievērojams uzkrājums arī negaidītu tirgus pārmaiņu gadījumā. «Dati liecina, ka degvīna Stolichnaya® ražošanas apjomi šī gada sešos mēnešos auguši par 10% attiecībā pret pērnā gada attiecīgo posmu, kas ir iepriecinoša statistika,» stāstīja D. Hasana.

Pērn degvīna Stolichnaya realizācija vietējā Latvijas tirgū pieauga par 33%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievija atguvusi tiesības uz Stolichnaya un Moskovskaya degvīnu zīmoliem pēc vairāk nekā desmit gadu ilgas cīņas Nīderlandes tiesā ar uzņēmēju Juriju Šefleru.

Roterdamas apgabaltiesa trešdien nolēmusi, ka šīs divas preču zīmes, ar kurām marķētais degvīns tiek ražots arī Šeflera kontrolētajā uzņēmumā Latvijas balzams, pieder Krievijai.

Šis lēmums liek Šeflera Nīderlandes uzņēmumam Spirits International nodot tiesības uz šīm preču zīmēm Krievijai vai samaksāt soda naudu 100 000 eiro apmērā un saņemt papildu naudassodu 50 000 eiro dienā.

Tāpat tiesas lēmums liek Spirits International pārtraukt Stolichnaya un Moskovskaya degvīnu tirdzniecību Nīderlandē, Beļģijā un Luksemburgā.

Šī tiesas prāva sākās 2003.gadā un paredz Šeflera uzņēmumam kompensēt Krievijai zaudējumus par šo zīmolu izmantošanas periodu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

SPI Group : Nīderlandes tiesas lēmums par Stolichnaya un Moskovskaya degvīnu zīmoliem nav pareizs

Žanete Hāka,27.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stoli Group mātes uzņēmums SPI Group izsaka neizpratni par Nīderlandes tiesas spriedumu, un ir pārliecināts, ka, ņemot vērā faktus un attiecīgos likumus, tas nav pareizs.

Kopā ar juristiem patlaban uzņēmums izvērtē visas turpmākās iespējas un soļus, informē uzņēmuma pārstāvji.

Spriedums attiecas tikai uz Beļģijas, Nīderlandes un Luksemburgas tirgu un tāpēc ietekmē ļoti mazu kompānijas globālā tirgus daļu. SPI Group joprojām pieder Stolichnaya un Moskovskaya tirdzniecības zīmes vairāk nekā 190 pasaules valstīs, izņemot Krieviju. Krievijā tirgotā Stolichnaya ir cita veida degvīns, kas pieder ar SPI Group nesaistītam valsts kontrolētam uzņēmumam FKP, skaidro SPI Group.

«Lēmums ir rezultāts ilgiem Krievijas valdības centieniem konfiscēt Stolichnaya tirdzniecības zīmes, kuras SPI leģitīmi nopirka no privātiem akcionāriem, ne no valsts. Nesaskaņas starp SPI un Krievijas Federāciju sākās ar prezidenta Putina parakstītu pavēli 2000. gadā. Kopš tā laika SPI ir uzsācis tiesas procesus visā pasaulē, lai aizsargātu savas prasības,» skaidro uzņēmuma pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SPI Grupa paziņojusi par degvīna zīmola Kremlevskaja pārdošanu kompānijai Classic International Group.

SPI Grupas pieņemtais lēmums ir daļa no grupas globālās stratēģijas, kas paredz fokusēšanos uz vienu premiālo degvīna zīmolu Stolichnaya. Šīs stratēģijas īstenošana tika uzsākta 2008.gadā, kad SPI Grupa pieņēma lēmumu izbeigt sadarbību ar zīmola Stolichnaya globālo izplatītāju Pernod Ricard, un pati pārņēma zīmola starptautisko vadību.

Pavisam nesen SPI Grupa pieņēma lēmumu par savas kompānijas – importētāja dibināšanu ASV, lai nostiprinātu savu kontroli pār zīmolu Stolichnaya. Šī gada sākumā Ņujorkā tika dibināts SPI Grupas uzņēmums, kas oficiāli ar 2014.gada 1.janvāri pārņems zīmola Stolichnaya pārvaldību tā lielākajā tirgū – Amerikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Kannās starptautiskā izstādē The duty-free and travel retail global summit degvīns Stolichnaya iepazīstina ar jaunu pudeles dizainu, informē uzņēmumā.

Zīmola īpašnieki Stoli Group norāda, ka Stolichnaya® jaunajā dizaina risinājumā nonāks plašā tirdzniecībā šī gada nogalē. Latvijā, kā zīmola ražotājvalstī, Stoli® jaunajā dizaina versijā būs pieejams jau sākot no novembra.

Jaunās pudeles forma ir nedaudz augstāka, pudeles kakliņam ir pretslīdes reljefs; pudeles korķim ir izmantota jauna tehnoloģija, kas nodrošina aizsardzību pret viltojumiem un pārliešanas iespējamību. Uzlabota arī dzēriena etiķete.

Zīmols Stolichnaya®, kas tiek eksportēts uz vairāk nekā 170 pasaules tirgiem, tiek pildīts un ražots AS Latvijas balzams kopš 1948. gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas, ASV un Kanādas geju bāri un klubi, protestējot pret homoseksuālas orientācijas cilvēku diskrimināciju Krievijā, izsludinājuši šīs valsts dzērienu, galvenokārt degvīna, tostarp Latvijā ražotā Stolichnaya, boikotu.

Lesbiešu, geju, biseksuālu un transpersonu (LGBT) kopienas pārstāvji, kas organizē boikotu, apsūdz Krievijas varasiestādes pieaugošā seksuālo minoritāšu diskriminācijā, kas izpaužas aktīvistu vajāšanā un likumprojekta pieņemšanā, ar kuru aizliegtas geju parādes, vēsta BBC. LGBT aktīvisti arī apsver Soču ziemas Olimpisko spēļu boikotu, lai tādējādi pievērstu uzmanību notiekošajam Krievijā saistībā ar seksuālo minoritāšu diskrimināciju.

Tikmēr kompānija SPI, kura izplata pazīstamo degvīna marku Stolichnaya, paudusi atbalstu geju tiesību aktīvistiem. SPI izpilddirektors Vels Mendeļejevs sarunā ar BBC sacījis, ka kompānija ir politiski neitrāla biznesa organizācija un atbalsta caurspīdīgumu, taisnīgumu, vienlīdzību un dažādību. SPI ar vēstuli vērsusies pie LGBT organizācijām, norādot, ka ir aktīvs seksuālo minoritāšu atbalstītājs un sabiedrotais.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Vēl viena SPI uzvara Stolichnaya preču zīmju strīdā

Dienas Bizness,20.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lincā «SPI» grupa panākusi vēl vienu juridisku uzvaru ilgstošajā strīdā ar Krievijas valstij piederošo uzņēmumu «Federal State Treasury Enterprise Sojuzplodoimport» (FKP vai FTE) par «SPI Group» «Stolichnaya» un «Moskovskaya» preču zīmju īpašumtiesībām.

Apelācijas tiesa spriedusi par labu «SPI Group», apliecinot tās īpašumtiesības uz abām preču zīmēm Austrijā. Savā lēmumā Austrijas apelācijas tiesa nolēmusi, ka Nīderlandes pagaidu lēmums, kā arī vēlāk pieņemtie Nīderlandes spriedumi nav saistoši Austrijas tiesvedībai.

Atšķirībā no Nīderlandes pieejas, Austrijas tiesvedībā tika iesaistīti tiesas ekspertu atzinumi un tika secināts, ka Krievijas tiesību ierobežošanas tiesību akti ir piemērojami un atceļ «FKP» prasījumus.

Nīderlandē apstiprina Krievijas tiesības Beniluksa valstīs izmantot preču zīmes Stolichnaya, Stoli un Moskovskaya

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

SPI grupa uzvarējusi 15 gadus ilgušā tiesas prāvā

Ilze Žaime,06.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SPI grupa uzvarējusi 15 gadus ilgušajā tiesas prāvā, aizstāvot grupas īpašumtiesības uz «Stolichnaya» preču zīmēm Austrālijā pret Krievijas valstij piederošo uzņēmumu Sojuzplodoimport (FKP vai FTE), liecina tās sniegtā informācija.

SPI grupa paredz iesniegt prasību par juridisko izmaksu piedziņu, kas šobrīd pārsniedz 7 miljonus dolāru.

Ilgusi 15 gadus, šī tiesas prāva ir kļuvusi par vienu no visilgāk pastāvošajām Austrālijas Federālās tiesas lietām un ir viena no trīs SPI grupas uzvarām Austrālijā trīs gadu laikā.

Šī lieta ir daļa no ilggadēja tiesvedības procesa, kurā Krievijas Federācijas pārstāvji mēģināja atsavināt SPI grupas preču zīmes caur ārvalstu tiesām. Viņu vārdā iesniegtās prasības nav bijušas pamatotas un kalpo privātpersonu interesēm, pauž SPI grupas pārstāvji.

SPI Group galvenā mītne atrodas Luksemburgā, savukārt ražotnes – ASV, Latvijā (AS «Latvijas Balzams»), Meksikā, Argentīnā un Spānijā. SPI grupai un tās saistītajiem uzņēmumiem pieder «Stolichnaya» preču zīmes vairāk nekā 180 valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Papildināta ar foto - Latvijas balzams ražos grupas The Queen īpašā izlaiduma degvīnu

Dienas Bizness,16.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas balzams (LB) pēc īpaša pasūtījuma sācis ražot leģendārās britu grupas Queen singla Killer Queen četrdesmitgadei veltītu degvīnu, kas arī nosaukts slavenā singla vārdā, informē LB Komunikācijas vadītāja Dana Hasana.

«Šis ir viens no ambiciozākajiem un sarežģītākajiem projektiem LB vēsturē. Vienlaikus tas ir liels gods un atzinība mūsu speciālistu meistarībai un produktu reputācijai, jo paceļ uzņēmumu jaunā līmenī – īpašā, kopzīmolu (affinity brands) jomā, kad vienā kopprojektā sadarbojas vairākas iesaistītās puses, radot jaunu zīmolu ar pievienoto vērtību, augstvērtīgu saturu un unikālu dizainu,» atzīst LB komercdirektors Valters Kaže.

Zīmīgais 1974.gads, kad Killer Queen iekaroja pasauli, simboliski radis atspoguļojumu arī dzēriena receptūrā - ražošanā izmantotais spirts ir septiņas reizes destilēts un degvīnam ir veikta četrkārtēja filtrācija. Jāatzīmē, ka «jāvārdu» dzēriena receptūrai un pudeles dizainam teicis pats Queen ģitārists Braiens Meijs (Brian May), kurš pavasarī koncertēja Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas (VP) Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes darbinieki (ENAP) atraduši ievērojamu kravu viltota degvīna – 750 pudeles viltota Stolichnaya markas degvīna un 750 pudeles Stolyetoff, informē VP.

Strādājot nelegālā alkohola apkarošanas jomā un veicot virkni operatīvo pasākumu, 1. septembra rītā VP ENAP darbinieki Carnikavas novadā aizturēja divus vīriešus, kuri ar kravas mikroautobusu pārvadāja nelegālo alkoholu. Mikroautobusā likuma sargi atrada simts kastes ar viltotu degvīnu – 750 pudeles ar it kā Stolichnaya markas degvīnu un 750 pudeles ar viltota Stolyetoff markas degvīna. Visā, pudelēm tilpums bija 0,7 litri, tātad kopējais viltotā degvīna apmērs ir 1050 litri.

Viltotā degvīna izcelsme šobrīd vēl tiek skaidrota, bet ir zināms, ka visticamāk tas bijis paredzēts izvešanai no Latvijas un tālākai realizācijai Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

SPI grupa zaudē apelāciju par Stolichnaya pārdošanas aizliegumu Beniluksa valstīs

LETA,30.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes augstākā tiesa atstājusi spēkā zemākas instances tiesas spriedumu, kas tiesības Beniluksa valstīs izmantot degvīna preču zīmes "Stolichnaya", "Stoli" un "Moskovskaya" piešķir Krievijas valsts uzņēmumam "Sojuzplodoimport".

Līdz ar to Beļģijā, Nīderlandē un Luksemburgā aizliedzot pārdot SPI grupas ražoto degvīnu ar šīm preču zīmēm. Par to ziņo laikraksts "Financial Times".

Tiesas spriedums arī noteic, ka SPI grupai ir jāsamaksā uzņēmumam "Sujuzplodoimport" kompensācija, līdzvērtīga peļņai, kuru SPI grupa Beļģijā, Nīderlandē un Luksemburgā guvusi no šo zīmolu degvīna pārdošanas kopš 1999.gada.

Nīderlandes augstākā tiesa SPI grupas pārsūdzību noraidījusi procedūras jautājumu dēļ, raksta "Financial Times".

SPI grupa paziņojusi, ka šī jautājuma risināšanai "meklēs juridiskos līdzekļus Eiropas Savienības līmenī". Grupa arī kritizējusi tiesu, ka tai nav ļauts iesniegt pierādījumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto & Video

Kā top? Degvīns uzņēmumā Latvijas Balzams

Žanete Hāka,14.11.2014

Uzņēmums sākotnēji saņem cisternas ar spirtu. Šajās cisternās atvests spirts no Krievijas, Tambovas.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šoreiz portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā ieskatīties degvīna ražošanas procesā kompānijā AS Latvijas Balzams.

Stolichnaya pildišana Rīgā – Latvijas Balzamā un daļēja ražošana tika uzsākta 1948.gadā. Kopš 2010.gada visa Stolichnaya kas nonāk pasaulēs tirgos, tiek ražota Latvijā. Aromatizēto degvīnu ražošana uzsākta 1962.gadā.

Degvīns tiek ražots no tā sauktā alfa spirta – tajā metilspirta saturs ir svarīgākais rādītājs un alfa spirta sastāvā nevar būt vairāk par 0.03% metilspirta, skaidro uzņēmuma pārstāvji.

Kompānija iegādājas kompānijas Talvis ražoto Alfa spirtu, kas satur mazāk nekā 0,000021% metilspirta.

Latvijas Balzams nav vienīgais ražotājs, kuri izmanto Alpha spirtu degvīnu ražošanā, bet SPI ir pirmie, kuri ir sasnieguši šo standartu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šomēnes Valsts policijas (VP) Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes darbinieki (ENAP) jau otro reizi pārtvēruši viltota degvīna kravu – šoreiz atsavinātas 1200 pudeles viltota Stolichnaya markas degvīna, liecina medijiem sniegtā informācija.

Strādājot nelegālā alkohola apkarošanas jomā un veicot operatīvos pasākumus, VP ENAP darbinieki Rīgā, Krasta ielā aizturēja kādu 1965.gadā dzimušu, agrāk tiesātu vīrieti, kurš ar kravas mikroautobusu pārvadāja nelegālo alkoholu. Mikroautobusā likuma sargi atrada simts kastes, kurās bija 1200 pudeles viltota Stolichnaya markas degvīna.

Šī jau ir otrā reize šā mēneša laikā, kad ENAP darbinieki pārtver viltota degvīna kravu, pirmajā reizē tika atsavinātas 1500 pudeles viltota degvīna un aizturētas divas personas.

Arī šajā gadījumā pret notverto vīrieti uzsākts kriminālprocess. Likumā par šādu noziegumu paredzēts līdz pat astoņus gadus ilgs cietumsods.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brazīlijas Federālā apelācijas tiesa paziņojusi lēmumu par apelāciju «Stolichnaya» preču zīmes lietā, apstiprinot «SPI Group» īpašumtiesības uz preču zīmēm, liecina «SPI Group» sniegtā informācija.

«Šis lēmums nozīmē vēl vienu sakāvi Krievijas valsts uzņēmumam «FKP Sojuzplodoimport» («FKP») un trim citām saistītajām pusēm pēc vairākiem pagaidu lēmumiem, tostarp Augstākā līmeņa tiesas līmenī un Riodežaneiro Federālajā tiesā, kas 2016. gada martā lēma par labu «SPI»,» skaidro «SPI Group».

No tiesneša referenta sprieduma izrietot, ka, pirmkārt, Krievijas tiesas 2011. gada spriedums Krievijas valsts uzņēmuma labā nav pietiekams, lai pamatotu «FKP» prasības Brazīlijā. Otrkārt, nav pierādījumu tam, ka sākotnējais apstrīdēto preču zīmju īpašnieks «VVO Sojuzplodoimport» turpināja pastāvēt kā «FGUP Sojuzplodoimport», un, treškārt, jebkurā gadījumā prasījumiem ir noteikts laika ierobežojums saskaņā ar Brazīlijas likumu par 5 gadu pieļaujamo termiņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu ražotāja "Latvijas balzams" lielākais pasūtītājs "Stoli Group" pieņēmis lēmumu mainīt degvīna zīmolu "Stolichnaya" uz "Stoli", pavēstīja "SPI Group", kurā ietilpst arī "Amber Beverage Group" un "Stoli Group", īpašnieks Jurijs Šeflers.

Viņš skaidro, ka tiešā veidā reaģējot uz Krievijas iebrukumu Ukrainā, degvīns tiks pārdots un tirgots tikai kā "Stoli". Trīs šī lēmuma virzošie faktori esot Šeflera nostāja pret Krievijas prezidenta Vladimira Putina režīmu, "Stoli" darbinieku apņēmība rīkoties, kā arī vēlme precīzi reprezentēt "Stoli" saknes Latvijā.

Jurijs Šeflers: Visus šos gadus esmu bezbailīgi cīnījies ar šī tirāna režīmu  

“Kā SPI Group dibinātājs, kurā ietilpst arī Amber Beverage Group un Stoli...

"Joprojām esmu lepns par zīmolu "Stolichnaya", tomēr esam pieņēmuši lēmumu pilnībā mainīt zīmolu, jo nosaukums vairs neatspoguļo mūsu organizāciju. Vairāk par visu es vēlos, lai "Stoli" pārstāv mieru Eiropā un solidaritāti ar Ukrainu," uzsver Šeflers.

Tāpat Šeflers min, ka pretēji maldīgam uzskatam, ka degvīni "Moskovskaya" un "Stoli" ir Krievijas izcelsmes produkti, abi šie degvīni ir 100% ražoti Eiropas Savienībā (ES). Tāpat kā līdz šim degvīnus "Moskovskaya" un "Stoli" turpinās ražot Latvijā. Pilnībā visi "Moskovskaya Vodka" un "Stoli" ražošanai nepieciešamie materiāli tiek pārsvarā iegūti tikai no ES valstīm, tostarp spirts, pudeles, etiķetes un citi materiāli.

Patlaban "Moskovskaya Vodka" zīmolvadības komanda gatavo īpašus komunikācijas rīkus, kas pauž zīmola nostāju patērētājiem un aicina iestāties par mieru un brīvību, informē Šeflers. Šie rīki ietver "Limited Edition" jeb ierobežotas pieejamības produktu līniju, POS materiālus un digitālos līdzekļus, kas izveidoti, lai atbalsotu šo vēstījumu sadarbības partneru pusē.

Jau vēstīts, ka "Latvijas balzams" pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, strādāja ar 78,052 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 13,8% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa samazinājās par 6% un bija 8,76 miljoni eiro.

Kopš 2015.gada "Latvijas balzams" ir daļa no starptautiska alkoholisko dzērienu ražošanas un izplatīšanas koncerna "Amber Beverage Group", kas strādā no galvenā biroja Luksemburgā, kā arī caur ražošanas un izplatīšanas uzņēmumiem Krievijā, Meksikā, Lielbritānijā, Austrālijā, Austrijā un Baltijas valstīs.

"Amber Beverage Group" īpašnieks ir miljardieris Šeflers. Kompānija reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 10 495 660 eiro. "Latvijas balzama" akcijas kotē biržas "Nasdaq Riga" otrajā sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augot pieprasījumam pēc vieglajiem alkoholiskajiem dzērieniem, Latvijas balzams uzsācis jauna Stoli® COLD kokteiļa ražošanu.

Jaunā produkta receptūras un dizaina izstrādē investēti 28 000 latu, informē Latvijas balzama (LB) komunikācijas vadītāja Dana Hasana. Produkta receptūru izstrādājuši LB meistari, bet tā dizains tapis Lielbritānijā. Jau tuvākajās nedēļās Baltijas valstu mazumtirdzniecībā nonāks Stoli® COLD pirmās kokteiļu partijas ar citrusaugu-piparmētru un dzērveņu garšām.

Uzņēmuma komercdirektors Valters Kaže norāda, ka ar jauno produktu plānots iekarot 17% tirgus daļu premiālo gatavo kokteiļu segmentā. Par pirmo noietu tirgu Eiropā jaunajam kokteilim tika izvēlētas trīs Baltijas valstis. Lietuvā šogad tiek plānots realizēt vairāk nekā 65 tūkstošus kokteiļa pudeļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Nīderlandē apstiprina Krievijas tiesības Beniluksa valstīs izmantot preču zīmes Stolichnaya, Stoli un Moskovskaya

Lelde Petrāne,11.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Nīderlandes tiesa apstiprinājusi Krievijas valsts tiesības Beniluksa valstīs izmantot degvīna preču zīmes «Stolichnaya», «Stoli» un «Moskovskaya», alkoholisko dzērienu ražotāja «Latvijas balzams» kopējos ražošanas un pārdošanas apjomus tas neietekmēšot.

««Stolichnaya» un «Moskovskaya» zīmolu dzērieni netika pārdoti Beniluksa valstīs jau kopš 2015. gada. Tomēr, provizoriski vērtējot, minētais tiesas spriedums skartu ļoti mazu daļu biznesa, iespējams, tikai 1% no kopējā ražošanas apjoma. Tāpēc šis spriedums neietekmēs «Latvijas balzams» darbību,» stāsta Intars Geidāns, «Latvijas balzams» valdes priekšsēdētājs. «Sekosim līdzi tālākai procesa attīstībai, «SPI» grupai pārsūdzot šo lēmumu Nīderlandes Augstākajā tiesā,» noslēdz I. Geidāns.

Jau vairākus gadus pastāvējis strīds starp Krievijas valsts uzņēmumu «Sojuzplodoimport» un «SPI» grupu, kurā ietilpst arī Latvijas uzņēmumu grupa «Amber Beverage Group», kas ir lielākais AS «Latvijas balzams» akcionārs. Trīspadsmit gadu ilgajā tiesas procesā uzņēmumi nespēja sadalīt tiesības uz degvīna tirdzniecības zīmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latvijas balzams: Rubļa kursa svārstības spirta kā izejvielas cenu nav jūtami ietekmējušas

LETA,28.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pagājušā gada nogalē Krievijas rublis piedzīvoja dramatisku kritumu, no kaimiņvalsts importējamā spirta cenu tas nav īpaši ietekmējis, atzina AS Latvijas balzams valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

«Izejvielas cenu ietekmēja divi faktori. Kad sākās rubļa vērtības lejupslīde, spirta cenas Krievijā sāka kāpt, vienlaikus, rubļus konvertējot eiro, spirta eksports izvērtās aizvien izdevīgāks. Savukārt šogad rublis ir stabilizējies, cena kļuvusi nedaudz lielāka, tomēr kopumā noticis izlīdzinājums un lielas atšķirības cenā nejūtam,» sacīja uzņēmuma vadītājs.

Viņš arī norādīja, ka Latvijas balzams iepērk vidēji 1,3 miljonus litru spirta mēnesī un izejviela vienādos daudzumos tiek pirkta Krievijā un Eiropas Savienībā, tomēr Krievijas spirts esot nedaudz dārgāks lielāko muitas nodevu dēļ.

«Tomēr šo proporciju nemainīsim, jo Krievijas spirtam ir izcili laba kvalitāte. To izmantojam atsevišķu premiālās klases dzērienu ražošanā, piemēram, Stolichnaya, Amber gold, Moskovskaya un citos,» atzina uzņēmuma vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Latvijā ražotais degvīns Stolichnaya kļuvis par Ibizas oficiālo degvīnu

Lelde Petrāne,12.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stoli grupa noslēgusi sadarbības līgumu ar Ibizas luksusa viesnīcām, liecina medijiem sniegtā informācija.

Trīs gadus garais līgums paredz plaša spektra zīmolu aktivitātes, sponsorēšanu, konkursus, komunikāciju sociālajos medijos un kopīgas apģērbu līnijas izveidi.

Sadarbība sākusies 30.maijā.

Degvīnu Stolichnaya ražo Latvijā, AS Latvijas balzams kopš 1948. gada. To eksportē uz 180 pasaules tirgiem. Lielākie Stolichnaya eksporta tirgi ir ASV, Čīle, Austrija Grieķija, Izraēla un Libāna.

Stoli grupa (ar galveno atrašanās mītni Luksemburgā) tika nodibināta 2013.gada kā SPI grupas daļa, kas atbild par SPI grupas globālo degvīna sortimenta ražošanu, pārvaldību un izplatīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Amber Beverage Group Rīgā īstenos vērienīgu augstplauktu noliktavu projektu

Žanete Hāka,21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālajam alkoholisko dzērienu ražotājam un izplatītājam "Amber Beverage Group" (ABG) izveidojot jaunu uzņēmumu "Amber Real Estate", kas specializējas nekustamo īpašumu projektu attīstīšanā, uzsākta vērienīga augstplauktu noliktavas projektēšana, informē grupas komunikācijas vadītāja Sabīne Rutka.

Uzņēmums apgūs 8,9 hektāru platību netālu no Rīgas ostas teritorijas un tuvāko divu gadu laikā plāno uzbūvēt noliktavu kompleksu. Kopējās investīcijas varētu sasniegt aptuveni 30 miljonus eiro.

"Jau pirms Covid-19 pandēmijas mēs pieņēmām lēmumu ieguldīt ievērojamas investīcijas automatizētas noliktavas izveidē, ņemot vērā "Amber Beverage Group" globālās attīstības ambīcijas, kā arī, domājot par loģistikas procesu efektivizēšanu un izmaksu optimizāciju," atklāj "Amber Beverage Group" finanšu un operatīvā direktore Jekaterina Stuģe. "Arī iestājoties Covid-19 krīzei, mēs esam pārliecinājušies par mūsu lēmuma pareizo virzienu, ņemot vērā, cik svarīgi ir nodrošināt nepārtrauktu klientu servisu pat brīžos, kad tiek izziņota globāla pandēmija," stāsta Jekaterina Stuģe.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Amber Beverage Group paplašina sadarbību ar Beam Suntory

Lelde Petrāne,03.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amber Beverage Group - vīnu un stipro alkoholisko dzērienu ražotājs un izplatītājs - paplašina savu sadarbību ar alkoholisko dzērienu ražotāju Beam Suntory, pievienojot dzērienu portfelim jaunus zīmolus, liecina medijiem sniegtā informācija.

Ar šā gada martu Amber Beverage Group Baltijā pārstāvēs un izplatīs zīmolus Teacher’s, Laphroaig un Bowmore skotu viskiji, Canadian Club viskijs, Courvoisier konjaki un Sauza tekila, Jim Beam un Maker’s Mark burboni.

Sadarbība ar Beam Suntory došot iespēju Amber Beverage Group, kas jau ražo un izplata degvīnu Stolichnaya™ un degvīnu Moskovskaya®, nostiprināt savas pozīcijas viskiju, konjaku un tekilu segmentā Baltijas tirgos.

Amber Beverage Group holdingā ietilpst šādi uzņēmumi: alkoholisko dzērienu ražotājs AS Latvijas balzams, dzērienu izplatītāji SPI Distribution Latvia, SPI Distribution Estonia un Bennet Distributors Lietuvā, specializēto dzērienu veikalu ķēde Latvijas balzams veikali Latvijā un Darija Lietuvā, kā arī Amber Logistics loģistikas centrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijas balzama eksporta apjomi straujāk auguši Krievijā un Latvijas beznodokļu zonā

Žanete Hāka,03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas balzams (LB) tiešā eksporta apgrozījums šā gada pirmajā pusgadā veidoja 3,4 miljonus eiro, saglabājot izaugsmi stratēģiskajos tirgos kā Krievija, Vācija, Skandināvija, Ukraina un Latvijas beznodokļu jeb tax free zona.

Kā liecina paziņojums NASDAQ OMX Riga biržā, paralēli uzņēmums ir uzsācis eksportu uz jauniem tirgiem - Ķīnu, Taivānu un Turciju.

Ievērojamākais pārdošanas apjoma pieaugums, salīdzinot ar pērnā gada sešiem mēnešiem, sasniegts Krievijā par 41% un Latvijas beznodokļu zonā - par 19%. Par nākamā pusgada eksporta izaicinājumu Latvijas balzams uzskata būtisku pārdošanas kāpumu Krievijas tirgū.

Eksports pēc SPI Group pasūtījumiem, ko pamatā veido degvīni Stolichnaya un Moskovskaya, pusgadā ir audzis par 10,7%, salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusgadu. Pārskata periodā pārdošana Baltijas valstu tirgos samazinājusies, kas skaidrojama ar partneru dzērienu portfeļa pārskatīšanu. Savukārt eksporta pārdošanas apjomi ārpus Baltijas reģiona pusgadā auguši par 9,4%, sasniedzot 1,9 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latvijas balzama caur dzintaru filtrētais degvīns Amber Gold plūc laurus Ķīnā

Dienas Bizness,08.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs AS Latvijas balzams (LB) ieguvis divas zelta un vienu sudraba medaļu Ķīnas lielākajā starptautisko dzērienu konkursā China Wine & Spirits Awards Best Value 2014. Visaugstāko novērtējumu - zelta medaļu - degvīna kategorijā ir saņēmis pasaulē pirmais caur dzintaru filtrētais degvīns Amber Gold, kuru uzņēmums radīja, sadarbojoties ar zinātniekiem no Latvijas un Krievijas, informē LB Komunikācijas vadītāja Dana Hasana.

Zelta godalgu saņēmis arī tieši starptautiskiem tirgiem radītais dzirkstošais dzēriens Cosmopolitan Diva, bet sudraba novērtējumu ieguvis degvīns Riga Black Vodka.

LB komercdirektors Valters Kaže norāda, ka visaugstāko novērtējumu saņemšana Āzijas reģiona nozīmīgajā konkursā pavērs uzņēmumam jaunas espējas šajā tirgū.

Jau vēstīts, ka LB šī gada pavasarī ieguva 8 medaļas vēl vienā nozīmīgā - Ķīnas lielākajā un prestižākajā starptautisko dzērienu konkursā CWSA Best Value Competition.

LB ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijā. Uzņēmums pārstāv 24% Latvijas alkoholisko dzērienu tirgus un ražo vairāk nekā 100 dažādu produktu gandrīz visos stipro un vieglo alkoholisko dzērienu segmentos. LB dzērienu portfeli veido tādi pasaulē atzīti zīmoli kā Stolichnaya, Moskovskaya, Rīgas Melnais balzams un vietējā tirgū populārākais dzirkstošais vīns - Rīgas šampanietis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

SPI Distribution (Latvia) maina nosaukumu uz Amber Distribution Latvia

Žanete Hāka,06.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākais alkoholisko dzērienu vairumtirdzniecības uzņēmums SIA SPI Distribution (Latvia) mainījis nosaukumu un no jūlija tirgū strādā ar nosaukumu SIA Amber Distribution Latvia, informē uzņēmuma pārstāvji.

«Jaunais kompānijas nosaukums atspoguļos piederību Baltijā vadošajai vīna un stipro alkoholisko dzērienu holdinga sabiedrībai Amber Beverage Group (ABG), kas ir daļa no SPI Grupas, un stiprinās vienoto grupas uzņēmumu korporatīvo identitāti,» skaidro ABG valdes priekšsēdētājs Sīmurs Fereira (Seymour Ferreira).

SIA Amber Distribution Latvia ir lielākais alkoholisko dzērienu vairumtirdzniecības uzņēmums Latvijā, kas vietējā tirgū izplata gan AS Latvijas balzams produkciju - tādus zīmolus kā ‘Rīgas Melnais balzams, Bonaparte, Rīgas šampanietis, Moka u.c., gan arī pasaulslavenus zīmolus: Stolichnaya®, Moskovskaya, Remy Martin, Grant’s, Tullamore Dew, Metaxa, Jim Beam, Jagermeister, Zeljonaja Marka, Bosca, Concha Y Toro, KWV u.c. Uzņēmums Latvijā pārstāv arī populārus alus zīmolus – Amstel, Desperados, Latgales alus, Miķeļa alus, kā arī bezalkoholisko dzērienu zīmolus – Red Bull, Vittel, Perrier, Pepsi un kafiju Cortese.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Barbershop kustības aizsācējs: Ja ir kāds veiksmes stāsts, tas tūlīt tiek pārņemts

Kristīne Stepiņa,21.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katram vīrietim ir vajadzīgs savs friziermeistars, līdzīgi kā ģimenes ārsts vai zobārsts

Tā uzskata specializēto vīriešu frizētavu (barbershop) kustības aizsācējs Latvijā Edgars Rozenvalds, kurš no matiem un bārdām ķēries pie kājām. Viņš ir radījis zīmolu Rosenwald Shoes un izveidojis vīriešu apavu salonu.

Viņš nevis seko pieprasījumam tirgū un konkurē ar esošo piedāvājumu, bet rada jaunu. Biznesa idejas ir paša izsāpētas, un uzņēmējdarbībā lieti noder austrumos apgūtā klientu servisa filozofija.

Fragments no intervijas, kas publicēta 21. septembra laikrakstā Dienas Bizness:

Kad pirms pieciem gadiem Rīgā atvērāt barbershop, tā bija pirmā šāda veida frizētava. Tagad to ir savairojies kā sēņu pēc lietus. Kāpēc?

Jā. Latvijas tirgum tas ir raksturīgi. Pēc tam, kad tika atvērts pirmais solārijs, nebija ilgi jāgaida, kad tie saradās teju katrā mājā. Tāpat notika ar kebabnīcām, suši tirgotavām un t.s. izlaušanās istabām. Latvijā būtu nepieciešamas 20 šādas istabas, taču ir 160, tik daudz, cik tādu būtu vajadzīgs Maskavā. Ja ir kāds veiksmes stāsts, tas tūlīt tiek pārņemts. Labas idejas tiek kopētas. 2013. gadā, kad atvēru pirmo barberšopu, visi teica, ka šādas koncepcijas vīriešu frizētavas Latvijā nav dzīvotspējīgas, tādām ir potenciāls visur citur pasaulē, tikai ne pie mums. Es radīju zilo okeānu jeb pilnīgi jaunu piedāvājumu un pieprasījumu. Pirmais konkurents parādījās tikai pēc diviem gadiem. Pa to laiku mēs bijām izdarījuši pilnīgi visu, ko šajā nišā bija iespējams paveikt, – radījuši atbilstošu interjeru, servisu ar visām nepieciešamajām lietām, ielikuši pamatus tradīcijām. Bijām pirmā frizētava, kas sāka strādāt ar sociālajiem tīkliem un reklāmu, savā ziņā šokējot tirgus dalībniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažādība nav tikai statistika par to, cik sieviešu vai dažādu tautību cilvēku strādā uzņēmumā – tas ir resurss, kas ļauj palīdzēt labāk saprast savus klientus un biznesam augt

Tā uzskata Indijā dzimusi norvēģu rakstniece, dažādības vadības eksperte un konsultāciju kompānijas Seema dibinātāja Lovelēna Rihela Brenna (Loveleen Rihel Brenna) un pētniece, konsultante un biznesa antropoloģe Agnese Cimdiņa. Viņas norāda – dažādi pētījumi liecina, ka dzimumu un etniskā dažādība uzņēmumos palielina efektivitāti, bet nenoliedz, ka dažādības vadība ir izaicinājums – vadītājam jāsaprot dažādi kultūras aspekti, lai šis process būtu veiksmīgs.

Vairāk par dažādības vadību un nepieciešamību pēc dažādības L. Rihela Brenna un A. Cimdiņa stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Fragments no intervijas, kas publicēta 19. jūlija laikrakstā Dienas Bizness:

Komentāri

Pievienot komentāru