Ja salīdzina situāciju kravu pārvadājumos ar autotransportu tuvākajās kaimiņvalstīs un Eiropā kopumā, tad Latvijas kravu pārvadātājiem ir labi rādītāji, DB norāda SIA Logic Media valdes loceklis Guntis Mičuļs.
Salīdzinot šobrīd pieejamos datus, piemēram, kravu pārvadājumu apjomu izmaiņas Lietuvas un Latvijas pārvadātājiem, Latvijas uzņēmēju pārvadāto kravu apjoms šī gada 1. ceturksnī ir audzis par 17% pret pagājušā gada attiecīgo periodu, bet Lietuvas pārvadātājiem pieaugums ir tikai 8%. Arī salīdzinot 2010. g. rādītājus ar 2009. g. rādītājiem, Latvijas pārvadātājiem bija 24% apjomu pieaugums (kas bija labākais rādītājs starp ES valstīm), bet Lietuvas pārvadātājiem pieaugums nesasniedza pat 1%.
Analizējot kopējos rādītājus Eiropas savienībā 2010. gadā pret 2009. gadu, Latvijas pārvadātāji uzrādīja straujāko relatīvo kravu apjoma pieaugumu (24%), kam sekoja Luksemburga (15%), Somija (14%), Dānija (11%) un Polija (9%). Savukārt absolūtos rādītājos lielākie pārvadājumu apjoma pieaugumi bija Polijas (+106 milj. tonnu), Francijas (+76 milj. tonnu) un Somijas (+47 milj. tonnu) pārvadātājiem. Savukārt Latvijas pārvadātāju kopējais pārvadāto kravu apjoms 2010. gadā bija nepilni 47 milj. tonnu.
Skatoties uz statistiku, ir redzams, ka Latvijas pārvadātāji ir konkurētspējīgi kopējā Eiropas tirgū. Uzņēmumi, kuri nebija pietiekoši profesionāli, krīzes laiku neizturēja un aizgāja no tirgus. Profesionāļi ir spējuši laicīgi reaģēt uz tirgus izmaiņām, optimizēt naudas plūsmu, samazināt izmaksas un turpinājuši uzturēt produktīvu sadarbību ar klientiem un piegādātājiem. Profesionālie tirgus dalībnieki šobrīd jūtas pārliecinoši un daudzi no tiem noteikti varētu spert straujus attīstības soļus, investējot autoparku paplašināšanā, tomēr pārsvarā visi pēdējos gados ir guvuši vērtīgas atziņas par straujas izaugsmes pozitīvajām un negatīvajām pusēm. Tāpēc arī šobrīd daudzi uzņēmumi turpina savu ikdienas procesu sakārtošanu un darba efektivitātes palielināšanu, lai nodrošinātu sev pietiekamu peļņas līmeni un iespējas kvalitatīvai attīstībai tuvākajā nākotnē, secina G. Mičuļs.