Mārupes – Jaunmārupes autoceļa apkaime ir pievilcīga vide uzņēmējdarbības attīstībai, kavē elektrības trūkums un slikti ceļi.
Reģionālajam autoceļam P132 piegulošās teritorijas - agrākās Mārupes kolhoza pļavas - jau kopš 90. gadu beigām sākušas veidoties kā rosīga Pierīgas darījumu zona. Lai arī dzīvei ārpilsētā ir savi trūkumi, šeit strādājošie uzņēmēji lielā vienprātībā tomēr atzīst, ka piemērotāku vietu biznesa attīstībai atrast būtu grūti.
P132 garums ir 10,8 kilometri, no tiem 9 km atrodas ārpus pilsētas. Tieši šis ārpilsētas posms ir piesaistījis nu jau vairākus desmitus ļoti dažādu nozaru uzņēmumu. Pirmais, kas jau 1999. gadā pie pašas Mārupes robežas aizsāka biznesu, bija logu un durvju ražotājs Krone, atklājot šeit vienu no Latvijā pirmajām tehnoloģiski modernajām logu un stikloto konstrukciju ražotnēm. Laika gaitā lauku teritoriju par savu mājvietu izvēlējušies arī tādi uzņēmumi kā Kreiss (starptautiskie autopārvadājumi), loģistikas kompānija Beweship Latvia, būvuzņēmums Selva būve ar saistītajiem uzņēmumiem, veidņu un sastatņu ražotāja Doka pārstāvis Doka Latvia, autoražotāja M.A.N. dīleris Avar Auto, būvtehnikas Caterpillar pārstāvis Witraktor u.c. Pirms nedaudz vairāk kā pusgada, ieguldot teju miljonu latu, darbu te uzsāka arī SIA RR Fish storu zivjaudzētava. Nākamā gada pavasarī liela noliktavu un ražošanas kompleksa būvniecību uz zemesgabala apmēram pusceļā starp Mārupi un Jaunmārupi uzsāks arī iepakojuma ražotājs Polipaks NT.
Pēc uzņēmēju atziņas Mārupes – Jaunmārupes autoceļa apkaime kopumā veido pievilcīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai, veidojot te birojus, noliktavas, nelielas ražotnes. To nosaka gan izdevīgā atrašanās vieta, gan lielās brīvās pieejamās platības, gan arī ērti un ātri aizsniedzamais Rīgas centrs un tuvie maģistrālie autoceļi.
Kā lielākie mīnusi aktīvākai uzņēmējdarbības attīstībai tiek minēta nesakārtotā infrastruktūra, kas attiecināms uz brīvu elektroenerģijas jaudu trūkumu, kā arī uz nesakārtotajiem ceļiem. Elektroenerģijas jaudu trūkums ir smaga problēma visā Mārupē un veidojusies jau vēsturiski, ņemot vērā, ka Mārupe savā laikā tika attīstīta kā lauksaimnieciskās ražošanas novads, kurā netika izvietoti lieli elektroenerģijas patērētāji. Kā otrs lielākais trūkums uzņēmēju skatījumā ir katastrofālā ceļu kvalitāte, galvenokārt attiecinot to uz pašas lielās P132 šosejas stāvokli. Asfaltētais autoceļš starp Mārupi un Jaunmārupi tika izbūvēts 1974. gadā; šobrīd līdz ar uzņēmējdarbības attīstību ievērojami palielinoties satiksmes intensitātei, tā stāvoklis kļuvis kritisks.
#10/15
Aivars Kroičs (no kreisās) un Kalvis Osis, SIA Krone vadītāji.