Eksprespasta apjomus audzēs 12 milj. eiro vērtā loģistikas centrā, to sarunā ar Dienas Biznesu norāda SIA DHL Latvia valdes locekle Sņežina Kazakova.
Kopš šī gada sākuma DHL Latvijā juridiski darbojas kā divas kompānijas – DHL Latvia, kas drīzumā mainīs nosaukumu uz DHL Express Latvia, un SIA DHL Logistics Latvia, kur darbojas viņas kolēģi no Freight (pamatā autopārvadājumi) un Global Forwarding (gaisa, jūras kravu pārvadājumi, piegāžu ķēdes) nodaļām.
Tirgus tendences
Pērn e-komercija turpināja piedzīvot strauju izaugsmi, bet šogad ne tikai Eiropā, bet arī visā pasaulē šīs jomas izaugsme vairākus mēnešus palēninās, iespējams, tāpēc, ka Ķīna nespēj sasniegt savus mērķus (IKP). Uz jautājumu, kā nozari ietekmē ASV prezidenta lēmumi tarifu jomā, S. Kazakova norāda, ka to nav iespējams precīzi noteikt. Turklāt valstu tautsaimniecība var piedzīvot grūtības arī citu iemeslu dēļ, un gaisā arī virmo runas par to, ka tuvākajā nākotnē gaidāma krīze.
Pēdējās lielākās izmaiņas tirgū bijušas, kad FedEx nopircis TNT (2016. gadā). Citi spēlētāji izjūt abu kompāniju apvienošanās procesu dempinga cenas formā tajos tirgos, kur TNT joprojām darbojas viena. Viņa gan cer, ka apvienošanās drīz tiks pabeigta un turpmāk būs normāla biznesa vide. Vaicāta, vai nozare nepiedzīvo ko līdzīgu kā aviācijā, kur regulāri bankrotē kāda mazāka aviokompānija, S. Kazakova norāda, ka šādu tendenču nav. Tai pašā laikā sūtījumu nozare uzreiz izjūt, kad kāda lidsabiedrība, ar ko bijusi sadarbība, pārtrauc darbu. Klientu vēlme sūtījumus saņemt pēc iespējas ātrāk turpina pieaugt, līdz ar ko straujāk attīstās tās kompānijas, kuras var piedāvāt eksprespiegādes. Tirgus izpēte liecina, ka kompānija var palielināt tirdzniecības apjomus pat līdz 70%, iekļaujot eksprespiegāžu izvēli. Proti, cilvēki izvēlas iepirkties tur, kur nav jāgaida, ka preces tiek piegādātas pēc nedēļām vai pat mēnešiem.
Vēl viena tendence ir banku sfēras stabilizācija, atzīmē S. Kazakova. Proti, iepriekš piedzīvotais ieņēmumu sarukums nu ir beidzies. Tagad tam vajadzētu augt, «un tas ir labi visai Latvijai un arī mums».
Jauna tendence ir tā, ka pašlaik e-komercijas kompānijas arvien vairāk pievēršas loģistikai. Piemēram, Amazon un Alibaba attīsta savu loģistiku, tai pašā laikā tās «turpina strādāt arī ar mums». Savukārt nākotnē līdz ar tehnoloģiju attīstību sagaidāmas piegādes ar bezvadītāja automašīnām, kā arī plašāka bezpilota lidaparātu izmantošana. Piemēram, maijā DHL Express sadarbībā ar dronu tehnoloģiju kompāniju EHang sāka pilnībā automatizētas dronu piegādes Ķīnā.
Turpina augt
Pērn Deutsche Post DHL Group piedzīvojusi ievērojamu izaugsmi visos segmentos visā pasaulē (ienākumi +6% līdz 61,6 miljardiem eiro un peļņa no pamatdarbības 3,2 miljardi eiro). Šogad izvirzītie mērķi gan ir vēl lielāks izaicinājums, tomēr pirmajā ceturksnī uzrādīti labi rezultāti (attiecīgi +4,1% līdz 15,4 miljardiem eiro un +28% līdz 1,2 miljardiem eiro). Gan pērn, gan šogad izaugsmes nasta lielā mērā gulstas uz ekspressūtījumu nodaļu, kam Austrumeiropas valstīs izaugsme ir virs 10%, bet citviet pasaulē 8‒10% līmenī.
Visu rakstu lasiet 20. jūnija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!