Nesen Helsinkos notika svarīgs ikgadējais start-up un inovatīvo uzņēmumu pasākums – Slush. Pēdējo trīs gadu laikā Slush ir izaudzis no Somijas vietējā 300+ personu pasākuma par vienu no vadošajiem tehnoloģiju un start-up notikumiem pasaulē, sasniedzot ap 7 tūkstošiem dalībnieku no 68 valstīm. Šogad šo pasākumu atklāja Somijas premjerministrs. Pārsteidza (vismaz mani) tas, ka Somijas premjerministrs šo pasākumu atklāja kopā ar savu Igaunijas kolēģi.
Izskatās, ka Igaunija nemitīgi turpina ļoti aktīvi un visaugstākajos līmeņos strādāt pie sava kā digitālās ekonomikas līdera (vai vismaz viena no līderiem) tēla. Šī stratēģija darbojas, un darbojas aizvien labāk un labāk. Rietumu medijos par Igauniju arvien vairāk un vairāk raksta kā par valsti, kas jau daudz sasniegusi ekonomikas digitalizācijā.
Valsts tēls ir būtisks ne tikai kultūrai vai tūrismam, bet arī kā ekonomiskās izaugsmes veicinātājs, kas palīdz valstij attīstīties, piesaistīt investorus un palielināt vietējo uzņēmumu eksportspēju. Latvija sevi labi prezentē kā valsti ar brīnišķīgu dabu, kultūru un tradīcijām.
Kas vēl pietrūkst, tas ir Latvijas tēls, kas radītu priekšstatu par Latviju kā par valsti, kas cenšas kļūt ļoti konkurētspējīga un tehnoloģijām draudzīga, kas atbalsta inovatīvus uzņēmumus un inovatīvas tehnoloģijas.
Tomēr ar zīmola izstrādi vien nepietiks. Ir vajadzīga ambicioza zīmola mārketinga (izplatīšanas) stratēģija, kas tiktu īstenota visos valsts līmeņos, ieskaitot premjerministru un tāda veida pasākumus kā Slush.