Pārtika

Laima veidos nacionālo saldējumu

Sandra Dieziņa,27.06.2011

Jaunākais izdevums

Izmantojot 380 nacionālā saldējuma receptes, ko ieteikuši Latvijas iedzīvotāji, a/s Laima sākusi darbu pie nacionālā saldējuma veidošanas.

Laima informē, ka recepšu sējums tika saņemts pagājušajā nedēļā Latvijas Nacionālajā bibliotēkā. Receptes tapušas bibliotēkas un Ideju Akadēmijas rīkotajā ideju spēlē, kur katram bija iespēja iesniegt savu versiju par nacionālā saldējuma sastāvdaļām, garšu un citām svarīgām īpašībām.

Laima mārketinga vadītāja Dace Kokina uzsver, ka uzņēmums šo patērētāju ideju pieņem kā izaicinājumu. Nacionālais saldējums būšot pirmais produkts, kas, sākot no idejas līdz pat reālam produktam, tiks gatavots kopā ar patērētājiem.

Tuvākajā laikā Laimas tehnologi izvērtēšot saņemtās receptes un noteiks 10 – 15 labākās, kuru sastāvdaļas atbilstu saldējuma konsistencei. Jūlija mēnesī uzņēmuma mājas lapā www.laima.lv un sociālajos tīklos Draugiem.lv, Facebook iedzīvotāji varēs balsot par recepti, kas, viņuprāt, visvairāk atbilst nacionālajam saldējumam. Augustā Laima un saldējuma meistari, ņemot vērā balsojuma rezultātu, sāks darbu pie saldējuma izstrādes. Nacionālā saldējuma recepti noteiks iedzīvotāju balsojums.

«Saldējums ir viens no ēdieniem, ar kuriem mums ir īpaši emocionālas attiecības. Jāatzīst, ka Latvijas iedzīvotāji ir patiesi radoši ļaudis. Lasot receptes, redzama īsta lojalitāte vietējām izejvielām, gan arī kosmopolītiskas iezīmes. Receptēs atrodam: gaisīgs saldējums ar dažādām garšām - kumelīšu, liepziedu, piparmētru un medus pildījumu, gan kolas saldējums un zilo govju piena saldējums ar zilenēm. Tāpat jaušams sentiments pēc vafeļu glāzītes. Un daudzu Latvijā sastopamu ogu, meža zemenīšu, aveņu, lāceņu, iekļaušana receptēs. Tehnologiem nebūs viegli izvēlēties,» stāsta Dace Kokina.

Db.lv jau vēstīja, ka šā gada maijā Laima paplašināja produktu portfeli, tirgū ieviešot trīs jaunus saldējumus, kas tiek ražoti Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Laimas un Staburadzes eksports pieaudzis par 22%

Sandra Dieziņa,22.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2013. gada pirmajā ceturksnī Latvijā lielāko saldumu ražotāju Laima un Staburadze produktu eksports pieaudzis par 22%, salīdzinot ar šo laika posmu pērn.

Būtiskāko eksporta apjoma pieaugumu izdevies sasniegt Izraēlā, noslēdzot līgumu ar jaunu sadarbības partneri. Papildus jau esošajam Laima šokolādes produkcijas un Selga cepumu eksportam, uzsākta Laima zefīru un ar jauno eksporta zīmolu Laima Old Town Bakery (Laima Vecpilsētas Beķereja) produktu - Staburadze ražoto kūciņu un toršu - eksportēšana. Tā rezultātā eksports uz šo valsti palielināts 2,5 reizes. Turpmāku perspektīvu un izaugsmes iespējas dod arī saņemtie Košera sertifikāti Laima asorti septiņu veidu konfektēm, informē kompānija. Jau šobrīd tas devis rezultātu - Laima produktu paplašināta sortimenta pārdošanu arī Ben Guriona starptautiskajā lidostā Izraēlā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākais saldumu ražotājs Laima izstādē Prodexpo 2013 prezentē jaunu darbības virzienu un jaunu eksporta zīmolu.

Laima savu darbību gadskārtējā Krievijas un Austrumeiropas izstādē Prodexpo 2013 sāk pirmdien un tajā tiks prezentēts jauns darbības virziens: toršu un kūciņu eksporta iespējas. Šim nolūkam radīts jauns eksporta zīmols Laima Old Town Bakery jeb Laima Vecpilsētas Beķereja.

Uzņēmuma eksporta direktore Ieva Jonsone uzsver, ka, izmantojot Staburadzes konditorejas pieredzi un apvienojot tās ar inovāciju – īpašu sasaldēšanas tehnoloģiju eksporta tirgos tiks piedāvātas tortes un kūciņas. Jaunais Laima eksporta zīmols Old Town Bakery jau šobrīd piedāvā 12 produktus - svaigus vai saldētus, tostarp tortes Cielaviņa un Roko. Šogad zīmols tiks papildināts vēl ar trim jauniem produktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Trīs biznesa inkubatoru dalībnieku pieredze uzņēmējdarbībā

Zane Atlāce - Bistere,19.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā (LIAA) turpinās biznesa inkubatoru 2020.gada pavasara uzņemšana, kuros var pieteikties jaunie uzņēmēji un biznesa ideju autori pirmsinkubācijas vai inkubācijas programmai.

Iedrošinot uzņēmējus un biznesa ideju autorus, savā uzņēmējdarbības pieredzē dalās trīs LIAA biznesa inkubatoru inkubācijas programmas dalībnieki - "Coffee Pixels", Laima Jurča un "Gizzo".

Coffee Pixels - batoniņi veselīgākai kafijas patērēšanai

Strādājot kafijas industrijā, SIA "Solid Coffee" līdzdibinātājs Raivis Vaitekūns uzzināja, cik atkritumu rada kafijas piegādes ķēde - no kafijas audzētavas fermā līdz pat kafijas dzērienam tasītē. Tad arī tika uzsākti meklējumi labākajam risinājumam, kas varētu novērst kafijas nozares radīto piesārņojumu vismaz lietotāja posmā. Tā kā uzņēmuma komandai bija labas zināšanas par kafiju, arī kvalitātes standarti bija augsti. Iepriekš iegūtā kompetence kafijas jomā ļāva radīt produktu, kas ir ne tikai videi draudzīgs, bet arī kvalitatīvāks par alternatīvām tirgū. Uzņēmums sāka saņemt komplimentus no cilvēkiem par produkta kvalitāti, un "Coffee Pixels" komanda saprata, ka idejai ir labs potenciāls, turklāt ļoti lielā nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotājs Laima nav savlaicīgi pieprasījis B kategorijas piesārņojošas darbības atļauju, kas arī novedis komersantu pie paaugstināta dabas resursu nodokļa nomaksas.

To DB pauž Valsts Vides dienesta Juridiskā departamenta direktore Laura Rozenberga. Viņa informē, ka a/s Laima pērn 16.novembrī izbeidzās B kategorijas piesārņojošas darbības atļauja un tā vietā, lai normatīvajos aktos noteiktajā termiņā - 30 dienas (ja nemainās tehnoloģijas) vai 60 dienas (ja mainās tehnoloģijas) pirms atļaujas derīguma termiņa - vērstos ar lūgumu Valsts vides dienesta Lielrīgas reģionālajā vides pārvaldē ar iesniegumu, Laima to izdarījusi 5 dienas pēc atļaujas derīguma termiņa izbeigšanās. Lielrīgas reģionālā vides pārvalde nesaskatīja iespēju īslaicīgi pagarināt jau spēkā neesošu atļauju, par ko informēja Laimu divu dienu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Ķelnē vilina ar produktu līnijām Desserts by Laima un Moments by Laima

Lelde Petrāne,11.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu fabrika Laima starptautiskajā saldumu izstādē Ķelnē ISM 2015 prezentējusi jauno produkciju eksporta tirgiem. Šonedēļ Laima kopā ar citiem Latvijas pārtikas ražotājiem piedalās starptautiskajā izstādē Gulfood 2015 Dubaijā, AAE un Prodexpo 2015 izstādē Maskavā.

Ieva Jonsone, Laima eksporta direktore, stāsta: «Šis ir Laimas jubilejas gads, līdz ar to, piedaloties starptautiskajā saldumu izstādē Ķelnē, vēlējāmies klientiem piedāvāt ko jaunu un interesantu, prezentējot ne tikai jauno eksporta produktu sortimentu, bet arī atklājot Laimas šokolādes radīšanas 145 gadus seno vēsturi. Dalība šādās izstādēs ir būtiska uzņēmuma eksporta attīstības veicināšanai. Par to liecina arī tas, ka pērn, aktīvi strādājot lielākajās pasaules saldumu un pārtikas izstādēs, izdevies eksportu palielināt par 11%, salīdzinot ar 2013.gadu.»

Vislielāko interesi un novērtējumu izstādes ISM 2015 apmeklētāju vidū ieguva jaunās produktu līnijas – Desserts by Laima un Moments by Laima, kas sākotnēji tika radītas tieši ASV tirgum, taču šobrīd to plānots piedāvāt arī citās valstīs. Papildu tam Laimai bija iespēja izstādīt savu produkciju speciālos izstādes organizētāju piedāvātos stendos Additional Theme Area, kur varēja parādīt arī jauno kategoriju produktus. Laima prezentēja sasaldēto torti Lukss un jauno kakao krēmu Lukss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

«Kā top?»: Laimas zefīrs

Gunta Kursiša,19.08.2013

Pirms ienākšanas ražošanas telpās galvā jāliek cepurīte un jāapģērbj arī speciāls halāts, lai ražotnē neienestu mikrobus un baktērijas. Process sākas tā dēvētajā «virtuvē», kur tiek gatavots sīrups, kas sastāv no cukursīrupa, glukozsīrupa, olbaltuma. Sākumā tiek sagatavots šķīdums, un tad tas tiek putots. Vēl kāda svarīga zefīra sastāvdaļa ir želejviela - agars, kas tiek sagatavots no jūras zālēm. A/s Laima to iepērk Igaunijā. Agars esot labvēlīga viela cilvēku organismam, ko izmanto želatīna vietā, un agara masu vāra vaļējā traukā ar slēgtu tvaika apsildi. Visas izejvielas tiek pirktas Eiropas Savienībā, savukārt šokolādi ražo pati Laima – sākot no pupiņas līdz īstai šokolādei.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Portāls Db.lv uzsāk jaunu rubriku «Kā top?», katru nedēļu piedāvājot ieskatīties Latvijas produktu ražošanas procesā, cik vien to ļauj uzņēmuma receptes un ražošanas noslēpums. Rubriku sākam, ielūkojoties a/s Laima ražotnē, precīzāk, telpās, kur top zefīrs Maigums un dažādu garšu krējuma zefīri.

Kopumā Latvijā gadā tiek saražotas aptuveni 500 – 600 tonnas zefīru. Tādējādi var teikt, ka Latvijā dzīvo lielākie zefīrmīļi, norāda a/s Laima pārstāve Rita Vornokova, piebilstot, ka Latvijā zefīra ražošanas apjomi visā zefīra ražošanas gaitā ir tikai pieauguši. Viņa stāsta, ka Igaunijā šā gada sešos mēnešos tika apēstas 46 tonnas a/s Laima zefīra Maigums, bet ārpus Baltijas lielākie Laimas zefīrmīļi dzīvo Vācijā – sešos mēnešos vācieši apēduši 37,7 tonnas zefīra, kā arī Izraēlā – pirmajā pusgadā šajā valstī apēstas 26 tonnas a/s Laima ražotā zefīra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Laima Krievijā saņem sudraba medaļas

Gunta Kursiša,15.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas saldumu ražotājs Laima Krievijas un Austrumeiropas izstādē Prodexpo 2013 ieguvis trīs sudraba medaļas un atzinības diplomu par izcilu produktu kvalitāti izstādes ietvaros notiekošajā degustācijas konkursā «Labākais produkts».

Sudraba medaļa piešķirta jaunā eksporta zīmola «Laima Old Town Bakery» (Laima Vecpilsētas Beķereja) kūciņām «Skudru pūznīši» Šos saldumus Laima drīzumā plāno piegādāt Krievijas tirgum.

Sudraba medaļu saņēmusi Laima ekskluzīvo konfekšu sērija: Exclusive marcipāna šokolādes konfekšu izlase un Exclusive Sirdskārba.

Laima Exclusive šokolāde ar zaļo tēju un avenēm ieguvusi atzinības rakstu.

Konkursā piedalās ap 200 dalībnieku, tādēļ Laima eksporta direktore Ieva Jonsone uzsver, ka saņemtie apbalvojumi ir ļoti augsts novērtējums, kas iegūts sīvā konkurencē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes ražotājai a/s Laima par formālu pārkāpumu piemērots sods - dabas resursu nodoklis aprēķināts desmitkāršā apmērā.

Šis sods Laimai piemērots par pagājušā gada pēdējo ceturksni un šā gada pirmo ceturksni un pieaudzis no 1300 Ls līdz 13 000 Ls, informē uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis. Soda iemesls - uzņēmums par pāris dienām nokavējis iesnieguma iesniegšanu par B kategorijas piesārņojošas darbības atļaujas pagarināšanu.

Uzņēmuma vadība uzskata, ka dabas resursu nodokļa (DRN) aprēķināšana desmitkāršā apmērā ir nekorekta, jo Laima līdz šim ieguldījusi nozīmīgas investīcijas vides aizsardzības procesu uzlabošanā, šogad kopējie ieguldījumi sasniegs ap četriem miljoniem eiro, tostarp energoefektivitātes uzlabošanā. Turklāt no dabas resursu izmantošanas viedokļa savā darbībā kompānija nekādas izmaiņas nav ieviesusi un neplānoja ieviest, līdz ar to nekāds apdraudējums apkārtējai videi netika radīts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar NP Foods valdes priekšsēdētāju Rolandu Gulbi

Lelde Petrāne,21.11.2014

Tuksneši - Rietumsahārā, Marokā un Tunisijā. R.Gulbis uz tiem ar draugiem brauc katru gadu jau vairākus gadus no vietas.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Rolands Gulbis, SIA NP Foods valdes priekšsēdētājs. NP Foods ir vadības un attīstības uzņēmums, kas Latvijas un Baltijas līmenī nodrošina administratīvās, pārdošanas un mārketinga funkcijas vairāku uzņēmumu grupai. Starp NP Foods uzņēmumiem Latvijā ir AS Laima, AS Staburadze, AS Gutta un SIA Staburadzes konditoreja.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Man patīk radīt. Bērnībā vēlējos kļūt ar auto dizaineri – radīt automašīnu modeļus. Taču dzīvē viss plūst un mainās, man tika dota iespēja strādāt pārtikas nozarē un radīt pārtikas produktus ar pievienoto vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Atkārtoti meklē būvnieku Laimas ražotnei Ādažos; plānotā līgumcena - deviņi miljoni eiro

LETA,22.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konditorejas un uzkodu ražotāja «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» izsludinājusi jaunu iepirkumu konkursu par «Laima» šokolādes fabrikas celtniecību Ādažos, kura plānotā līgumcena ir deviņi miljoni eiro, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Pērn kompānija jau bija izsludinājusi konkursu par jaunas šokolādes fabrikas būvniecību Ādažos, kura paredzamā līgumcena bija 6,5 miljoni eiro, taču konkursa pieteikšanās termiņu pagarināja, precizējot tā pretendentu kvalifikācijas prasības, kā arī kvalitātes kritērijus. Vēlāk iepirkumu konkurss tika pārtraukts.

Kompānijas sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja Lineta Mikša skaidroja, ka pērn «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» izlēma atcelt izsludināto iepirkumu, ņemot vērā lēmumu par cepumu un vafeļu kompetenču centra būvniecību. «Mēs vēlējāmies aptvert abu projektu kopējo attīstību, lai izmantotu tās iespējas, ko var gūt no infrastruktūras sinerģijām,» skaidroja Mikša. Tas garantēs, ka «Laimas» ražotnes un jaunās cepumu un vafeļu ražotnes projekti tiek izstrādāti atbilstoši vienādiem standartiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Papildināta - Laimai un NP Foods aizdomas par reiderisma mēģinājumiem; apķīlāti vairāki uzņēmumu konti

LETA,17.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotājas AS Laima un citu NP Foods grupas uzņēmumu valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis nosūtījis iesniegumu valsts amatpersonām ar lūgumu apturēt reiderisma mēģinājumu, kas vērsts pret Latvijas lielākajiem saldumu ražotājiem Laima, AS Staburadze un citiem NP Foods grupas pārtikas uzņēmumiem.

(Ziņa papildināta ar Miķelsona komentāru.)

Kā informēja Laimas sabiedrisko attiecību speciāliste Rita Voronkova, pret nacionālā mēroga uzņēmumiem Laima un Staburadze reiderisma jeb uzņēmuma darbības paralizēšanas un pārņemšanas shēmu mēģinājuši realizēt jau iepriekš reiderisma uzbrukumos aizdomās turētais advokāts Mārcis Miķelsons un tiesu izpildītājs Jānis Lazdāns, kurš arī vairākkārt iesaistījies reiderismā.

Miķelsona vārds iepriekš izskanējis vairākiem Latvijā pazīstamiem arhitektu birojiem piederošās SIA Latvijas Projektēšanas sabiedrība lietā. 2010.gadā šim uzņēmumam nelikumīgi ievēlēta jauna valde, kas pusotra mēneša laikā noslēgusi vairākus līgumus, tostarp ieķīlāja īpašumus, uzlika komercķīlu uz visiem aktīviem, deva aizdevumus, mēģinot panākt maksātnespēju, faktiski nodarbojoties ar «reiderismu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu un uzkodu ražotāja NP Foods eksporta pārstāvji piedalās vienā no lielākajām augstākās kvalitātes (specialty) pārtikas un dzērienu izstādēm Ziemeļamerikā FANCY FOOD SHOW 2015, kas pašlaik norisinās Ņujorkā, ASV. FANCY FOOD SHOW izstādē tiek prezentēti vairāk nekā 180 tūkstoši produktu saldumu un uzkodu, siera, kafijas, garšvielu un citu produktu kategorijās no vairāk nekā 50 pasaules valstīm, tajā skaitā Latvijas, informē uzņēmums.

NP Foods uzņēmuma pārstāvji šajā izstādē prezentē speciāli ASV tirgum izstrādātos Laima saldumus – Moments by Laima, Desserts by Laima un Laima Asorti ar pilsētu un valstu skatiem.

«Šajā izstādē piedalāmies pirmo reizi. Jau izstādes pirmajā dienā esam tikušies un pārsprieduši sadarbību ar potenciāliem jauniem klientiem no ASV, Kanādas un arī Japānas, kas izrāda interesi par Laima produkciju. Dalību šajā izstādē jau varam vērtēt kā veiksmīgu, jo esam panākuši nepieciešamos rezultātus, lai nostiprinātu savas pozīcijas ASV tirgū, kā arī noprezentētu Laima stāstu, produktu kvalitāti un garšu variācijas citu, mums vēl neatklātu valstu interesentiem,» skaidro Dana Erciņa – Užāne, NP Foods Komunikācijas direktore.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Laima kļūst agresīvāka Lietuvā

Sandra Dieziņa,11.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vadošais saldumu ražotājs Laima paplašina darbību Lietuvā.

Šomēnes Laima šokolāde būs pieejama visos lielākajos Lietuvas tirdzniecības tīklos: Maxima, Iki, Rimi, Norfa, Aibe, KOOPs, Prisma, AVS un citos. Sākotnēji iedzīvotājiem tiks piedāvātas 7 veidu šokolādes tāfelītes, taču tuvākajā nākotnē sortiments tiks paplašināts. Laimas valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis klāsta, ka Laimas produkcijai ir augsta atpazīstamība Lietuvas patērētāju vidē. Taču jāņem vērā arī tirgus apstākļi: Lietuvas saldumu tirgus ir piesātināts, konkurence ir asa, dominē starptautisko koncernu ražojumi. Paaugstinot produktu pieejamību, Laima cer panākt četras reizes lielāku pārdošanas apjomu nekā 2012.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Laimas zīmols kopumā ir zaudējis savas pozīcijas. Varbūt nepietiek naudas, varbūt – smadzeņu,» tā norādījis Amadeus Group konsultants biznesa stratēģiskās attīstības jautājumos Aleksandrs Fridmans.

Intervijā laikraksta Vesti Segodna pielikumam Delovije Vesti eksperts norādījis, ka vairāku Latvijas uzņēmumu, tostarp Laimas, izvēlētā attīstības stratēģija bijusi kļūdaina.

«Žēl zīmola, tas bija labs,» saldumu ražotāju kritizē biznesa konsultants. Viņš uzskata, ka Laima ir kļūdījusies ar savu produktu pozicionēšanu un centusies konkurēt, izlaižot zemas kvalitātes produkciju.

Tikmēr Laimas, Staburadzes un Guttas mārketinga vadītāja Dace Kokina uzskata, kaaApgalvojumi par aplamu zīmola Laima virzību un tirgus daļas zaudēšanu nav pamatoti.

«Laimas jauno produktu attīstība balstīta patērētāju vēlmju izzināšanā. Tas devis ļoti pozitīvus rezultātus. Pēdējā gada laikā Laima palielinājusi savu produktu īpatsvaru tirgū, uzsākot darbību jaunos segmentos - saldējums un sulu konfektes. Tās arī atzītas par labāko importa aizstājējproduktu, saņemot Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras balvu 2011.gadā. Tas pierāda zīmola spēku un vērtību, jo tieši zīmols ievedis tirgū vairāk nekā desmit jaunu produktu jaunos segmentos,» norādīja Laimas pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Papildināta ar vizualizācijām - Izvēlēta vieta Laima jaunās ražotnes celtniecībai

Dienas Bizness,17.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc rūpīga izvērtēšanas procesa ir pieņemts lēmums, ka jaunā Laima ražotne tiks celta Ādažos. Kopējās investīcijas jaunās ražotnes būvniecībā un turpmākā Orkla Confectionery & Snacks Latvija attīstībā nākamo trīs gadu laikā sasniegs līdz pat 20 miljoniem eiro, informē Orkla Confectionery & Snacks Latvija Sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja Lineta Mikša.

Ražotnes celtniecību plānots sākt 2018. gada pirmajā pusē, pabeigt līdz 2019. gada pirmajam ceturksnim un uzsākt pilnvērtīgu ražošanu 2019. gada nogalē. Jaunās ražotnes platība būs aptuveni 6500m2.

«Es priecājos paziņot par nākamo nozīmīgo soli mūsu stratēģiskajā plānā jaunas, mūsdienīgas un multifunkcionālas šokolādes un citu saldumu ražotnes būvniecībai Latvijā. Izvēlētā vieta ideāli atbilst mūsu vajadzībām, ņemot vērā infrastruktūras un investīciju līmeni, izmēru, loģistiku, ilgtspējību un, pats svarīgākais - tā neierobežo mūsu turpmāko attīstību nākotnē,» uzsver Toms Didrihsons, Orkla Confectionery & Snacks Latvija valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot vairāk nekā 10 tūkstošus latu, a/s Laima paplašinājusi produktu portfeli ar Pavasara kolekciju.

A/s Laima mārketinga direktore Ilze Priedīte informē, ka Pavasara kolekcija ietver septiņus Laima un Laima Exclusive produktus, kas patērētājiem Baltijā un eksporta tirgos pieejami jau marta mēnesī.

Laima prognozē produktu realizācijas apjomu pieaugumu 7% apmērā, savukārt ar jaunajām dražejām plānots 10% liels pārdošanas apjomu kāpums šajā segmentā.

A/s Laima produkciju eksportē uz 27 eksporta valstīm, t.sk. Baltijas valstīm Krieviju, ASV, Kanādu, Lielbritāniju, Īriju, Baltkrieviju, Azerbaidžānu, Kazahstānu un Mongoliju. Laima Exclusive produkcija tiek eksportēta uz Čehiju, Slovākiju, Krieviju, Lielbritāniju, jau šogad šo produktu eksports tiks uzsākts arī uz ASV, Japānu, Īriju, Vāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Strīdā par Laimas preču zīmes Kiss, kiss dzēšanu apmierina Krievijas uzņēmuma prasību

BNS,20.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa apmierinājusi Krievijas uzņēmuma «Moskovskaja konditerskaja fabrika «Krasnij Oktjabrj»» prasību pret Latvijas lielāko saldumu ražotāju Laima par preču zīmes Kiss, kiss dzēšanu, aģentūrai BNS pastāstīja tiesas pārstāve Inta Šaboha.

Spriedumu apelācijas kārtībā var pārsūdzēt Rīgas apgabaltiesā 20 dienu laikā.

Laimas sabiedrisko attiecību speciāliste Maija Dulle - Sūniņa aģentūrai BNS norādīja, ka preču zīme Kiss, kiss ir īrisa konfektes, kuras Laima jau kādu laiku nepiedāvā. «Krievijas uzņēmums Krasnij oktjabr ir vērsies tiesā pret saldumu fabriku Laima par preču zīmes Kiss, kiss dzēšanu saistībā ar to, ka Laima to vairs neizmanto», atzīmēja Dulle - Sūniņa.

Viņa arī paskaidroja, ka Laima neplāno atsākt ražot Kiss, kiss, tas ir vēsturisks produkts.

Laima ietilpst NP Foods grupā, kas pieder Norvēģu pārtikas koncernam Orkla. Laima 2013.gadā strādāja ar 10,842 miljonu eiro apgrozījumu un 5,75 miljonu eiro peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par godu saldumu fabrikas Laima ražotās konfektes Serenāde 75 gadu jubilejai tapusi fotoizstāde Latvijas lepnums - šokolāde Laima, kas no šodienas līdz 29.jūlijam būs apskatāma lielveikalā Galerija Centrs, informēja izstādes rīkotāju pārstāve Agnija Jankovska.

Fotoizstādē būs aplūkojamas divas ekspozīcijas - vienā 15 fotogrāfijas, kurās atspoguļots pilns kakao pupiņas "dzīves" cikls no izaugšanas Āfrikā līdz Laima šokolādes tāfelītei.

Savukārt otra ekspozīcijas daļa veltīta Laima vēsturiskajam dzīves stāstam vairāk nekā 140 gadu garumā. Būs iespēja iepazīt iepakojumu attīstību, īpaši konfektei Serenāde, kas šogad svin 75 gadu jubileju, sacīja Jankovska.

Viņa uzsvēra, ka uzņēmums ir viena no retajām šokolādes ražotnēm Eiropā, kur tiek veikts pilns kakao pupu pārstrādes process - kakao pupiņa iziet vairākus apstrādes posmus, līdz kļūst par šokolādi Laima.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotājs Laima šī gada laikā dubultojis eksporta apjomus uz ASV tirgu, eksportējot 140 tonnas saldumu salīdzinājumā ar 70 tonnām saldumu 2014.gadā, informē uzņēmumā.

Divu gadu laikā Laima paplašinājusi saldumu tirdzniecību no beznodokļu (duty free) tirdzniecības vietām uz lielveikaliem, kā arī uzsākot privātās preču zīmes (private label) produktu ražošanu ASV klientiem.

«Kopš 2013.gada esam uzsākuši intensīvu darbu, lai iekļūtu un nostiprinātu savas pozīcijas ASV tirgū. Šis darbs prasa produktu adaptāciju, rūpīgu sagatavošanās darbu un zināšanas. Ja gada sākumā lielāko Laima produktu noietu veidoja pārdošana beznodokļu tirdzniecības vietās Ņujorkā, Maiami un Dallasā, tad tagad Laima šokolāde un zefīri nopērkami tādos lielveikalos kā TJ Max, Dollar Tree, Tuesday Morning, Christmas Tree un citos. Specifisks noieta kanāls Laima produkcijai ir ASV militārās bāzes un jūras karaspēks,» komentē NP Foods komunikācijas direktore Dana Erciņa–Užāne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Par 26% pieaug Laimas zefīru noiets Latvijā, par 24% - eksporta tirgos

Dienas Bizness,22.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajos deviņos mēnešos audzis saldumu fabrikas Laima zefīru noiets – ieņēmumi no zefīru un zefīra Maigums pārdošanas pieauguši par 26% salīdzinājumā ar to pašu periodu pērn, informē uzņēmumā.

Ar līdzīgu pieaugumu (24%) šajā periodā auguši ieņēmumi Laima eksportētajiem zefīriem ārpus Baltijas. Laima zefīrus eksportē uz Krieviju, Izraēlu, Baltkrieviju, Moldovu, Baltijas un Eiropas Savienības valstīm, un ASV, kur uzņēmums reģistrējis zīmolu speciāli šim tirgum – Moments by Laima. Pusi no ieņēmumu pieauguma nodrošinājuši tradicionāli populārākie Laima un Maigums zefīri, otru pusi – jaunie produkti šajā kategorijā.

Zefīru noieta panākumi skaidrojami ar mērķtiecīgām investīcijām ražošanas tehnoloģiju pilnveidē un pastāvīgiem ieguldījumiem jaunu produktu izstrādē un to virzīšanā tirgū, skaidro NP Foods Komunikācijas direktore Dana Erciņa–Užāne. Viņa arī atklāj, ka jau šī gada nogalē plānots piedāvāt īpašu Ziemassvētku zefīru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Laima: no jaunpienācējiem japāņu patērētājs gaida ko nebijušu

Lelde Petrāne,12.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas šokolādes fabrika AS Laima, piedaloties Latvijas dienās Tokijā, prezentējusi šokolādes produkciju. Uzņēmums turpina attīstīt uzsākto produkcijas eksportu uz Japānu, eksportējot gan AS Laima, gan AS Gutta produktus.

Ieva Jonsone, NP Foods (zīmoli Laima, Gutta, Staburadze) eksporta direktore, norāda: «Japāna ir eksotiska valsts Latvijas uzņēmējiem, savukārt, Japānas tirgus ir tirgus ar augstu standartu kritērijiem. Saldumu tirgus Japānā ir piesātināts, konkurenci veido uzņēmēji no ASV, Ķīnas un Eiropas. Ceļš uz šo tirgu un panākumiem nav viegls, jāapbruņojas ar lielu pacietību un izturību, jo Japānā nekas nenotiek ātri. Latvijas vēstniecība Japānā, organizējot Latvijas dienas, rada reālu iespēju prezentēt gan valsti, gan šokolādes fabriku Laima, kur vēl joprojām ražo šokolādi no kakao pupas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Laima ekskluzīvās produkcijas ražošanu palielinās četras reizes

Sandra Dieziņa,16.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopumā a/s Laima šokolādes produkcijas ražošanā tiks realizētas investīcijas 200 000 EUR apjomā iekārtu iegādei un telpu renovācijai.

Tā kā eksporta attīstību plānojam arī Ķīnā, Japānā, kā arī Brazīlijā, tad uz šīm valstīm trīs gadu laikā ekskluzīvās produkcijas eksports varētu pieaugt 35 - 50%. Jauno sortimentu Compliments sāksim piedāvāt eksporta valstīs Lielbritānijā, Īrijā, Vācijā un Slovākijā, kur Laima produktiem ir liela piekrišana,” plānoto raksturo Ieva Jonsone, eksporta direktore. Jau aprīlī jaunā produkcija būs pieejama Latvijā, Laima zīmola veikalos un Lidostā. Šobrīd norit sarunas par produkcijas izplatīšanu arī veikalu tīklos SKY, STOCKMANN, RIMI un MAXIMA.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Orkla Latvija" plāno līdz 2024.gada beigām visos zīmola "Laima" šokolādes produktos izmantot ilgtspējīgi iegūtu kakao, informē uzņēmumā.

Pērn ilgtspējīgi iegūta kakao izmantošana "Laima" produktu ražošanā palielināta līdz 66%, bet 2022.gadā "Laima" produktos izmantoja 43% ilgtspējīgi iegūtu kakao. Pāreja uz ilgtspējīgi iegūtu kakao ir viens no "Orkla Latvija" ilgtspējas stratēģijas mērķiem. Tāpat 2023.gadā uzņēmums saņēma "Rainforest Alliance" sertifikāciju "Laima" ražotnei Ādažos, kas apliecina ilgtspējīgi iegūta kakao izmantošanu "Laima" saldumu ražošanā.

Lielais šokolādes patēriņš pasaulē rada ievērojamu spiedienu kakao audzēšanai, kas iespējama vien dažās pasaules valstīs. Tāpēc, lai samazinātu negatīvos efektus audzētājiem un ieviestu godīgāku sadarbības praksi, tika izstrādāta "Rainforest Alliance" sertifikācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Starptautiskā konkursā novērtē Laimas konfekšu kolekcijas iepakojumu

Jānis Rancāns,31.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā produktu iepakojumu konkursā Čehijā AS Laima saņēmusi Obal roku 2012 (Gada iepakojums) balvu par šokolādes konfekšu kolekcijas Compliments iepakojumu.

Papildus tam Compliments konfekšu kārba kā viens no sešiem labākajiem iepakojumiem izvēlēts arī žūrijas simpātiju balvai. Oficiālā apbalvojumu pasniegšanas ceremonija notiks šā gada novembrī Prāgā, norāda uzņēmums.

AS Laima, veidojot šokolādes konfekšu kolekciju Compliments sadarbojās ar četriem Latvijā atzītiem šefpavāriem - Raimondu Zommeru no restorāna Kaļķu vārti, Havjeru Garsiju - restorāns Tex Mex, Lauri Aleksejevu – restorāns 36. līnija un Jāni Kairi no Tallink restorāna Elements. Katrs no pavāriem radīja konfekšu receptes, kuras tika apvienotas konfekšu kārbā Compliments.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta ar foto - Laima iegulda 200 tūkstošus eiro zīmola spodrināšanā

Sandra Dieziņa;Elīna Pankovska,09.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes fabrika Laima investējusi 200 tūkst. eiro zīmola Laima atjaunošanā jeb tā saucamajā rebrendingā. Kā informē a/s Laima valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis, ar šo soli iecerēts palielināt uzņēmuma apgrozījumu vismaz par pāris procentiem.

Šobrīd jau laistas klajā šokolādes tāfelītes ar atjaunoto zīmolu, ko plānots izmantot arī konfekšu kārbām Asorti. Tomēr visai produkcijai atjaunotais zīmols netiks piemērots.

Atjaunotais zīmols tiks virzīts ne tikai Latvijas tirgū, bet arī eksportā. Šobrīd tiek eksportēti 42% no Laimas saražotās produkcijas. Vietējā tirgū šogad arī plānots apgrozījuma pieaugums vismaz pāris simtu tūkstošu latu apmērā, savukārt eksporta pieaugums, salīdzot ar attiecīgo periodu pērn, jau tagad esot vairāk nekā 25%.R. Gulbis uzskata, ka vietējā tirgū vēl ir kur augt, jo Latvijā vidēji viens iedzīvotājs patērē divas reizes mazāk šokolādes nekā Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru