Autotransporta direkcija (ATD) sola šonedēļ atjaunot ierasto ritmu un vienlaikus brīdina par tālāku biļešu cenas kāpumu šā gada pirmajā ceturksnī, raksta Latvijas Avīze.
Jaunā gada sākums iezīmējās ne tikai ar strauju biļešu cenas kāpumu starppilsētu autobusu reisos, bet arī ar reisu atcelšanu un autobusu kavēšanos.
Jaunā gada pirmajās dienās pasažieriem bija arī jācieš tajos maršrutos, kur no 1. janvāra darbību sāka citi pārvadātāji. Piemēram, gada sākumā desmitiem reisu atcēla SIA Norma A, kas apkalpo Madonas puses zonu. ATD valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns gan teic, ka valsts no reisu atcelšanas esot ieguvēja, jo neesot pārvadātājam jāmaksā radušies zaudējumi.
Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs un citu firmu vadītāji uzskata, ka pārvadātāju nesagatavotība darbam saistīta ar direkcijas neizdarību – līgumi ar firmām noslēgti vien piecas darba dienas pirms jaunā gada sākuma.
No 1. janvāra maksa par braukšanu starppilsētu autobusā kāpa par 5 – 30 procentiem. Iekāpšanas maksa autobusā ir celta no 40 līdz 55 santīmiem. Tas nozīmē, ka, piemēram, cilvēki, kas agrāk par braucienu no Bauskas līdz Rīgai maksāja 1.5 latus, patlaban maksā divus, bet ekspreša autobusos – Ls 2.60. Tātad ATD ir parūpējusies, lai minimālā cena vienam braucienam no vienas pieturas līdz otrai Latvijā būtu 60 santīmi, ja braucieni notiek ar starppilsētu autobusiem.
No 1. janvāra ekspreša maršrutos izveidota arī jauna maksas aprēķina kārtība – neatkarīgi no nobraukto kilometru skaita biļetes cenu sāk rēķināt no 50 nobrauktajiem kilometriem. A. Lubāns uzsver – Blagovest tur noteiktā Ls 1.80 maksa par biļeti no Bauskas līdz septiņus kilometrus tālajai Codei, Iecavai un Ķekavai, par kuru cilvēki izteica neapmierinātību, esot saskaņota ar ATD: "Mūsu mērķis ar šo cenas kāpumu bija panākt, lai cilvēki ar ekspreša autobusiem brauc vien lielos attālumos." Viņš arī brīdina – biļešu cenas kāpumā no 1. janvāra neesot ietverts pievienotās vērtības nodokļa kāpums no pieciem līdz desmit procentiem, degvielas akcīzes nodokļa kāpums. Tāpat esot jāņem vērā, ka šajā gadā pasažieru pārvadātājiem ir jāveido 10% liels rezerves fonds. "Gada pirmajā ceturksnī vērtēsim naudas plūsmu un lemsim par biļešu cenas kāpumu vai reisu samazināšanu," sola A. Lubāns.