Eiropas Parlamenta deputāts Ģirts Valdis Kristovskis uzskata, ka 2008.gada valsts budžeta grozījumi, ko Saeima 17. jūlija sēdē ar valdošās koalīcijas balsīm visticamāk apstiprinās, var izrādīties vājš mierinājums valdībai. Pamatbudžets arī pēc izmaiņām satur vairākus nopietnus riskus, kas nav pietiekami izvērtēti.
Izstrādātie budžeta grozījumi, pēc Ģ.V. Kristovska domām, pierāda, ka valdība diemžēl ignorē ekspertu ārkārtīgi skeptiskos vērtējumus par Latvijas ekonomiskajām izredzēm šogad. Piemēram, Starptautiskais Valūtas fonds prognozē, ka Latvijas IKP 2008. gadā palielināsies tikai par 0.5%. Pielaidīgāki eksperti runā par 2–3% lielu IKP pieaugumu. Taču 2008.gada valsts pamatbudžeta izmaiņu dokuments uzrāda, ka valdība savos aprēķinos ne tikai joprojām turas pie 2007. gada oktobrī prognozētajiem 7.5% IKP pieauguma šim gadam, bet pat paredz, ka IKP būs lielāks turpat par 100 miljoniem latu salīdzinājumā ar sākotnēji 2008. gada budžetā plānoto.
"Interesanti, kā šāda IKP prognoze ir iespējama, ja pamatbudžeta samazinājumu, Slaktera vārdiem runājot, veic uz nokaltušo zaru izzāģēšanas rēķina jeb samazinot Eiropas Savienības un citu ārvalstu finanšu palīdzību par vairāk nekā 155.5 miljoniem latu!? Šie nozāģētie līdzekļi ir valsts līdzfinansējums 4–5 reizes lielākiem ES un ārvalstu naudas resursiem, kas neienāks Latvijas budžetā vai labākajā gadījumā aizkavēsies un pusgadu vai gadu. Tas nozīmē, ka Latvijas tautsaimniecība zaudēs ievērojami vairāk, un te ir runa par 600-700 miljoniem latu. Tātad runa ir nevis par nokaltušu, bet par sevišķi auglīgu zaru nozāģēšanu. Iespējams valdība cer, ka tā spēs daļu no šiem ES līdzekļiem atgūt 2009.gadā, kad beigsies to pieejamība, taču tad tas no jauna stimulēs inflāciju ar visām no tā izrietošajām sekām tautsaimniecībai", uzsver Kristovskis.
EP deputāts arī norāda, ka budžeta grozījumu paskaidrojumu raksts ES fondu apguves samazinājuma iekšējo struktūru dziļāk neatsedz – nav saprotams, vai tiešām tiek apturēti tikai neveiksmīgi uzsāktie projekti. Toties skaidri ir redzams, ka budžeta grozījumu deklarētā mērķa – birokrātiskā aparāta samazināšanas – īpatsvars budžeta grozījumu kontekstā ir samērā mazs. Paskaidrojumu rakstā informācijas par ierēdņu samazināšanas racionalitāti praktiski nav.
Par bēdīgi komisku finansiālās krīzes apstākļos Kristovskis dēvē faktu, ka pamatbudžeta grozījumi Aizsardzības ministrijas ietvaros deviņu lappušu garumā neuzrāda ministra Veldres šā gada janvārī pieteiktās Jātnieku goda rotas izveidei nepieciešamos līdzekļus, lai gan darbi ministra ieceres realizēšanai turpinās pilnā sparā. Acīmredzot šī Veldres ideja ir tik nepopulāra, ka tās īstenošanai nepieciešamie līdzekļi tiek slēpti no sabiedrības un Saeimas deputātiem.
"Izskatās, ka budžeta izmaiņas gatavotas virspusēji un cerībā uz valsts ekonomikas stabilizēšanos jau tuvāko mēnešu laikā. Taču šādām cerībām īsti nav pamata. Tās atgādina bijušā premjera Kalvīša pārlieko optimismu un paļaušanos uz "brīvo" tirgu. Arī "tīra" tirgus ekonomika ir jāuzrauga un prasmīgi jāveicina, " saka Ģirts Valdis Kristovskis.