Krievijas minerālmēslojuma ražotājs "Akron" izskata iespējas sausās kravas no termināļiem Igaunijā pārcelt uz Krievijas ostām, kā arī apspriež jaunu ostas jaudu izveidi Krievijā, aģentūrai "Interfax" sacīja kompānijas padomes priekšsēdētājs Aleksandrs Popovs.
Ir rīkojums pārorientēt mūsu sausās kravas no Igaunijas ostām uz Krievijas ostām. Un mums pašlaik ir sarunas ar dažādiem stividoriem, dzelzceļa kompānijām, piekrastes teritoriju īpašniekiem. Izskatām šo jautājumu divos virzienos: pārorientēt savas kravas uz jau esošiem trešo pušu termināļiem vai būvēt savas jaudas ostās, viņš klāstīja.
Popovs teica, ka kompānija pagaidām nav izraudzījusies vienu konkrētu virzienu kravu pārorientēšanai, bet izskata dažādus variantus - Ustjlugas ostu, Sanktpēterburgas ostu, Murmansku.
Akron sagaida, ka kravu pārorientācija no Igaunijas uz Krievijas ostām neradīs kompānijai būtisku transporta izdevumu pieaugumu. "Mums situācija ir ļoti nepatīkama, taču rīkojums ir noformulēts tā, lai izpildītu stratēģisko uzdevumu par visa tranzīta no Baltijas valstīm pārorientēšanu uz Krievijas ostām, bet "Akron" kā kravu pārvadātāja un esoši termināļu, kuros ieguldījām vairāk nekā 150 miljonus ASV dolāru (142 miljonus eiro), intereses neciestu. Tas nozīmē, ka stividoriem un [Krievijas valsts dzelzceļa kompānijai] RŽD ir jānodrošina mums nosacījumi, kas atbilst tiem, kādi mums bija tranzītam un pārkraušanai Igaunijā," uzsvēra Akron padomes priekšsēdētājs.
Viņš piebilda, ka amonjaka pārkraušanu kompānija arī turpmāk veiks Igaunijas ostās.
Akron ir trīs termināļi Baltijas jūras ostās, kas nodrošina lielas daļas grupas eksportētās produkcijas pārkraušanu. Tostarp grupai pieder divi minerālmēslojuma pārkraušanas termināļu kompleksi Igaunijas Mūgas ostā un Sillamē ostā, kas orientēti attiecīgi uz beramkravu un šķidrā mēslojuma un amonjaka pārkraušanu.
Tāpat beramkravas "Akron" pārkrauj Kaļiņingradā kopumā 900 tūkstošu tonnu apmērā.
Visos "Akron" ostu termināļos pērn tika pārtraukti 1,7 miljoni tonnu sauso kravu, kas ir par 5% vairāk nekā 2014.gadā. Apmēram puse šo kravu pārkrautas Igaunijas ostās.
Iepriekš vēstīts, ka Krievijas kompānijām dots rīkojums līdz 2020.gadam pārorientēt visas sausās kravas no Baltijas valstu ostām uz Krieviju.