Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (Regulators) izskatījusi strīdu starp komersantiem ITH Group un BITE Latvija par noslēgtā elektronisko sakaru pakalpojuma līguma nosacījuma nepildīšanu un sniegtā elektronisko sakaru pakalpojuma būtiskiem trūkumiem. Strīda cēlonis – ārzemēs nozagts mobilais telefons, kurš izmantots krāpniecības nolūkos, kā rezultātā telefona īpašniekam ITH Group jāsamaksā krāpnieku radītais rēķins 2550 eiro apmērā.
Regulatora padome atzīst – BITE Latvija nav pārkāpusi līguma nosacījumus, tomēr ir konstatējusi būtiskus trūkumus BITE Latvija sniegtajos pakalpojumos.
Regulators 2014. gada janvārī saņēma iesniegumu no ITH Group par strīda ierosināšanu ar BITE Latvija, jo operators nav pildījis noslēgtā elektronisko sakaru pakalpojuma līguma nosacījumus saistībā ar ITH Group ārzemēs nozaudētā telefona bloķēšanu.
2013. gada 16. septembrī ITH Group pārstāvim Barselonā, Spānijas Karalistē, ap plkst. 3:00 naktī tika nozagts mobilā telefona aparāts. Par šo faktu mobilais operators BITE Latvija tika informēts nākamās dienas rītā. Laika posmā no mobilā telefona aparāta zādzības brīža līdz brīdim, kad BITE Latvija automātiskā drošības sistēma bloķēja pakalpojuma sniegšanu, tika konstatēta nelietderīga vai mākslīga noslodze, kuras rezultātā pakalpojumi tika sniegti par kopējo summu 2550,03 eiro. ITH Group, uzsākot strīdu, norādīja, ka BITE Latvija nav bijis iespēja laicīgi informēt par telefona zādzību, un līdz ar to nav bijis iespējams apturēt nozaudētā telefona izmantošanu krāpnieciskos nolūkos.
Regulators, savas kompetences ietvaros, izvērtēja minēto strīdu, balstoties uz abu pušu sniegto informāciju. Regulators secināja, ka BITE Latvija ievēroja un veica tehniskus un organizatoriskus pasākumus attiecībā uz elektronisko sakaru tīkla drošību un nekavējoties pārtrauca izsaukumu maršrutēšanu, kad operatora automātiskā drošības sistēma konstatēja aizdomīgu un netipisku elektronisko sakaru tīkla noslodzi. ITH Group pārstāvis par mobilā telefona zādzības faktu mobilo operatoru informēja pēc tam, kad automātiskā drošības sistēma jau bija bloķējusi sniegto pakalpojumu. Vienlaikus Regulators konstatēja vairākus būtiskus trūkumus BITE Latvija sniegtajos pakalpojumos. Viens no tiem - līgumā nav precīzi atrunāts kā mobilais operators rīkojas tad, ja klients pārsniedz savu kredīta limitu. Regulators uzskata, ka tādējādi netiek nodrošināta klientu tiesību aizsardzība. Otrs būtiskākais trūkums ir fakts, ka operators bez klienta ziņas un neiekļaujot atrunu līgumā, ir pieslēdzis līdzsavienojuma pakalpojumu, kas šādos - krāpnieciskos gadījumos - var radīt klientam papildus zaudējumus.