Reaģējot uz pieprasījumu, Liepājā strauji aug naktsmītņu piedāvājums. Cenas turas zemākas nekā kaimiņiem
Liepājā 2017. gadā ir nakšņojuši vairāk nekā 90 tūkstoši tūristu, kas ir par 3,57% vairāk nekā 2016. gadā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Audzis gan Latvijas, gan ārvalstu ceļotāju skaits, un arī uzturējušies Liepājā tie ilgāk nekā iepriekšējos gados. Taču Liepājā naktsmītņu sektorā ir ļoti liels apartamentu īpatsvars, īpaši vasarā, no kuriem netiek ievākti statistikas dati, norāda Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroja (LRTIB) vadītāja Inta Šoriņa. Tas nozīmē, ka viesu skaits ir ievērojami lielāks, tomēr naktsmītņu cenas Liepājā ir vienas no zemākajām Baltijas jūras piekrastes reģionā. Tūrisma uzņēmēji norāda uz nereģistrēto dzīvokļu īpašnieku iespējamo dempingu, kas piespiež arī viesnīcniekus turēt zemas cenas. Vienlaikus viesu vērtējumi specializētajās interneta vietnēs booking.com un airbnb.com Liepājas naktsmītnēm ir salīdzinoši augsti.
Cīnās ar sezonalitāti
Gan tūrisma speciālisti, gan uzņēmēji atzīst, ka nelabvēlīgie laika apstākļi pērnruden ietekmējuši nozari – augšupejošo tendenci veido pirmais pusgads, kamēr rudenī tūristu skaits krities par aptuveni ceturto daļu. «Sezonalitāte ir izteikta,» apgalvo vienīgās Liepājas pieczvaigžņu viesnīcas Promenāde vadītāja Inese Židele. «Slikti, ka tūristu plūsma ir neregulāra, – ja Liepājā notiek kāds sporta pasākums, tai pašā laikā ir arī lieli kultūras sarīkojumi. Tad seko mazaktīvi periodi. Turklāt mēs par lieliem sarīkojumiem zinām tikai aptuveni pusgadu uz priekšu. Vācijā, piemēram, notikumu kalendārs ir zināms divus gadus uz priekšu,» novērojusi I. Židele. Gandrīz visi aptaujātie uzņēmēji atzīst, ka sezonalitātes faktors joprojām pastāv par spīti tam, ka arvien plašākas kļūst brīvā laika pavadīšanas iespējas Liepājā arī ārpus aktīvās sezonas. Augstākais naktsmītņu noslogojums Liepājā bijis jūlijā un augustā, kad vidēji pilsētā bija aizpildītas ap 70 procentiem gultasvietu, bet lielajās viesnīcās – ap 80%. Šie mēneši bijuši arī darbīgākie tūrisma informācijas birojam, kad apkalpoti 46,5% no gada kopējā apmeklētāju skaita.
Visu rakstu Konkurence gādā tīkamas cenas lasiet 22. maija laikrakstā Dienas Bizness.