Ķīnas ekonomikas izaugsme varbūt arī bremzējas, bet valsts patērētāju ar vidējiem ienākumiem armija kļūst tikai lielāka. Turpinoties šādai tendencei, Ķīnas korporācijām varētu aizsākt jaunu ēru, kurā aizvien svarīgāka loma būs zīmolam, teikts Milward Brown Optimor un WPP Brandz veiktajā pētījumā.
Pētījumā, kurā apkopota informācija par 50 vērtīgākajiem Ķīnas zīmoliem, secināts arī, ka visstraujāko vērtības pieaugumu piedzīvojoši tieši tehnoloģiju zīmoli. Tas skaidrojams ar to, ka Ķīnas patērētāji aizvien vairāk laika, kā arī naudu, tērē internetā un izmantojot mobilās tehnoloģijas.
Tāpat ziņojumā norādīts, ka aizvien biežāk Ķīnas zīmoli savu klātbūtni nostiprina arī ārvalstīs, kas to vērtību tikai palielina.
Ķīnas vērtīgāko zīmolu TOP 10:
10. Sinopec. Vērtība - 12,5 miljardi ASV dolāru.
Sinopec ir naftas un dabasgāzes kompānija, kas 2012. gadā ir parakstījusi līgumus aptuveni 10 miljardu ASV dolāru vērtībā. Ķīnas enerģētikas gigants arī iegādājies 49% Kanādas uzņēmuma Talisman Energy, tādējādi iegūstot arī tiesības pētīt dabasgāzes un naftas laukus Kanādas rietumos.
9. Kweichow Moutai. Vērtība - 13 miljardi ASV dolāru.
Šī kompānija ir alkohola ražotājs, kas izgatavo arī Ķīnas vietējo un ļoti populāro dzērienu Baiju. Tas Ķīnā tiek ražots jau vairāk nekā 2000 gadus. Kweichow Moutai pērn izdevies par 80% audzēt pārdošanas apjomus arī ārvalstīs, tomēr pagaidām šis Ķīnas alkoholiskais dzēriens ārvalstīs vēl ir mazpazīstams, tiesa - strauji augošs.
8. Bank of China - 13,6 miljardi ASV dolāru.
Šī banka, kas līdz 1949. gadam bija arī Ķīnas Centrālā banka, fokusējas globālas attīstības un tirdzniecības virzienā. 2012. gadā tā kļuva par pirmo Ķīnas banku Polijā un Zviedrijā. Banka arī saņēmusi licenci darbībai Kenijā.
7. China Life. Vērtība - 14,4 miljardi ASV dolāru.
Ķīnas lielākā apdrošināšanas kompānija ir guvusi ievērojami izaugsmi, palielinoties Ķīnas iedzīvotāju vidusslānim, kas uzskata, ka dzīvības apdrošināšana ir labs invtsīciju mērķis, turklāt audzē pieprasījumu arī pēc citiem kompānijas produktiem. China Life nesen nākusi klajā arī ar vairākiem jauniem produktiem, ieskaitot medicīnisko apdrošināšanu.
6. Agricultural Bank of China. Vērtība - 17,3 miljardi ASV dolāru.
Šī ir viena no Ķīnas lielākajām komercbankām, kas pērn panākusi būtiskus uzlabojumus vietējo klientu apkalpošanā, kā arī paplašinājusi savu darbību ārvalstīs. Neskatoties uz Ķīnas ekonomiskās izaugsmes bremzēšanos, banka uzrādījusi spēcīgus finanšu rādītājus, ko nodrošina bankas apjomīgā klientu bāze valsts reģionos.
5. Tencent. Vērtība - 20,2 miljardi ASV dolāru. Tehnoloģiju kompānija Tencent ir Ķīnas tirgus līderis ar tādiem produktiem kā Weibo, kas ir valsts populārākais Twitter līdzinieks. Tāpat kompānija izstrādājusi Ķīnā populāras saziņas lietojumprogrammas QQ un Weixin. Patlaban kompānija strauji attīstās, turklāt iegādājusies 49% Singapūras spēļu izstrādātāja Level Up daļas.
4. Baidu Inc. Vērtība - 22,7 miljardi ASV dolāru. Baidu ir pasaulē otrs lielākais interneta meklētājs aiz Google. Turklāt kompānija ir pirmā no Ķīnas, kas iekļauta Nasdaq 100 sarakstā. 2012. gadā kompānija nāca klajā ar zemcenas viedtālruni, kas izmanto Baidu izstrādātu operētājsistēmu. Baidu arī izstrādājis pakalpojumu Baidu Cloud un interneta pārlūku Android tālruņiem.
3. China Construction Bank. Vērtība - 24 miljardi ASV dolāru.
Finanšu institūcija, kas guvusi ievērojamu labumu no tā, ka no tās aizņēmusies Ķīnas valdība, lai finansētu infrastruktūras projektus. Tas bankai palīdzējis arī cīnīties ar valsts ekonomiskās izaugsmes bremzēšanos. Banka izplešas arī ārzemēs, turklāt tai ir sadarbība ar tādiem gigantiem kā PetroChina risku menedžmentā.
2. ICBC. Vērtība - 40,4 miljardi ASV dolāru. Kad 2006. gadā šī finanšu institūcija veica publisko akciju piedāvājumu (IPO) Šanhajas biržā, tas bija pasaulē lielākais šāda veida darījums 21,9 miljardu ASV dolāru apmērā. Patlaban kompānija agresīvi iekaro starptautisko tirgu, galvenokārt fokusējoties uz Latīņameriku. Jau drīzumā bankai būs filiāles Argentīnā, Brazīlijā, Peru un Mumbajā.
1. China Mobile. Vērtība - 50,6 miljardi ASV dolāru. Ar teju 700 miljoniem pastāvīgo klientu China Mobile ir pasaulē lielākais bezvadu sakaru operators. Kompānija patlaban izjūt dramatisku mobilo datu pakalpojumu apjomu pieaugumu, tomēr tiek ar to galā. Kompānija paplašinājusi tās 3G pakalpojumu, kā arī testē 4G tehnoloģiju.
#1/10
10. Sinopec. Vērtība - 12,5 miljardi ASV dolāru. Sinopec ir naftas un dabasgāzes kompānija, kas 2012. gadā ir parakstījusi līgumus aptuveni 10 miljardu ASV dolāru vērtībā. Ķīnas enerģētikas gigants arī iegādājies 49% Kanādas uzņēmuma Talisman Energy, tādējādi iegūstot arī tiesības pētīt dabasgāzes un naftas laukus Kanādas rietumos.
#2/10
9. Kweichow Moutai. Vērtība - 13 miljardi ASV dolāru. Šī kompānija ir alkohola ražotājs, kas izgatavo arī Ķīnas vietējo un ļoti populāro dzērienu Baiju. Tas Ķīnā tiek ražots jau vairāk nekā 2000 gadus. Kweichow Moutai pērn izdevies par 80% audzēt pārdošanas apjomus arī ārvalstīs, tomēr pagaidām šis Ķīnas alkoholiskais dzēriens ārvalstīs vēl ir mazpazīstams, tiesa - strauji augošs.
#3/10
8. Bank of China - 13,6 miljardi ASV dolāru. Šī banka, kas līdz 1949. gadam bija arī Ķīnas Centrālā banka, fokusējas globālas attīstības un tirdzniecības virzienā. 2012. gadā tā kļuva par pirmo Ķīnas banku Polijā un Zviedrijā. Banka arī saņēmusi licenci darbībai Kenijā.
#4/10
7. China Life. Vērtība - 14,4 miljardi ASV dolāru. Ķīnas lielākā apdrošināšanas kompānija ir guvusi ievērojami izaugsmi, palielinoties Ķīnas iedzīvotāju vidusslānim, kas uzskata, ka dzīvības apdrošināšana ir labs invtsīciju mērķis, turklāt audzē pieprasījumu arī pēc citiem kompānijas produktiem. China Life nesen nākusi klajā arī ar vairākiem jauniem produktiem, ieskaitot medicīnisko apdrošināšanu.
#5/10
6. Agricultural Bank of China. Vērtība - 17,3 miljardi ASV dolāru. Šī ir viena no Ķīnas lielākajām komercbankām, kas pērn panākusi būtiskus uzlabojumus vietējo klientu apkalpošanā, kā arī paplašinājusi savu darbību ārvalstīs. Neskatoties uz Ķīnas ekonomiskās izaugsmes bremzēšanos, banka uzrādījusi spēcīgus finanšu rādītājus, ko nodrošina bankas apjomīgā klientu bāze valsts reģionos.
#6/10
5. Tencent. Vērtība - 20,2 miljardi ASV dolāru. Tehnoloģiju kompānija Tencent ir Ķīnas tirgus līderis ar tādiem produktiem kā Weibo, kas ir valsts populārākais Twitter līdzinieks. Tāpat kompānija izstrādājusi Ķīnā populāras saziņas lietojumprogrammas QQ un Weixin. Patlaban kompānija strauji attīstās, turklāt iegādājusies 49% Singapūras spēļu izstrādātāja Level Up daļas.
#7/10
4. Baidu Inc. Vērtība - 22,7 miljardi ASV dolāru. Baidu ir pasaulē otrs lielākais interneta meklētājs aiz Google. Turklāt kompānija ir pirmā no Ķīnas, kas iekļauta Nasdaq 100 sarakstā. 2012. gadā kompānija nāca klajā ar zemcenas viedtālruni, kas izmanto Baidu izstrādātu operētājsistēmu. Baidu arī izstrādājis pakalpojumu Baidu Cloud un interneta pārlūku Android tālruņiem.
#8/10
3. China Construction Bank. Vērtība - 24 miljardi ASV dolāru. Finanšu institūcija, kas guvusi ievērojamu labumu no tā, ka no tās aizņēmusies Ķīnas valdība, lai finansētu infrastruktūras projektus. Tas bankai palīdzējis arī cīnīties ar valsts ekonomiskās izaugsmes bremzēšanos. Banka izplešas arī ārzemēs, turklāt tai ir sadarbība ar tādiem gigantiem kā PetroChina risku menedžmentā.
#9/10
2. ICBC. Vērtība - 40,4 miljardi ASV dolāru. Kad 2006. gadā šī finanšu institūcija veica publisko akciju piedāvājumu (IPO) Šanhajas biržā, tas bija pasaulē lielākais šāda veida darījums 21,9 miljardu ASV dolāru apmērā. Patlaban kompānija agresīvi iekaro starptautisko tirgu, galvenokārt fokusējoties uz Latīņameriku. Jau drīzumā bankai būs filiāles Argentīnā, Brazīlijā, Peru un Mumbajā.
#10/10
1. China Mobile. Vērtība - 50,6 miljardi ASV dolāru. Ar teju 700 miljoniem pastāvīgo klientu China Mobile ir pasaulē lielākais bezvadu sakaru operators. Kompānija patlaban izjūt dramatisku mobilo datu pakalpojumu apjomu pieaugumu, tomēr tiek ar to galā. Kompānija paplašinājusi tās 3G pakalpojumu, kā arī testē 4G tehnoloģiju.