Tehnoloģijas

Kandidātu atlasi uzsāk Latvijā pirmais startapu akselerators

Lelde Petrāne, 01.06.2016

Jaunākais izdevums

No 1. jūnija jaunie uzņēmumi, kas darbojas Business to Business jeb B2B jomā, var pieteikties Latvijā pirmajai akseleratora programmai - Startup Wise Guys Riga powered by Lattelecom. Šā gada septembrī sāksies visaptveroša 3 mēnešu apmācību programma, kurā «startapi varēs saņemt īstu «grūdienu» izaugsmei».

Akseleratoru vadīs starptautiska un pieredzējusi profesionāļu komanda, apvienojot Latvijas, Baltijas un starptautisko pieredzi.

SWG īstenojis jau 6 programmas, akseleratorā biznesa izaugsmi veicinot kopumā 52 uzņēmumiem. Sadarbībā ar Lattelecom akseleratora programma Rīgā savu darbību sāks šā gada 19. septembrī.

Rīga esot loģisks solis SWG «saimes» paplašināšanā - te ir spēcīga un dinamiska startup vide, pieredzējuši vietējie partneri kā Lattelecom un TechHub Riga, kā arī izdevīgs ģeogrāfiskais novietojums ar ērtu piekļuvi starptautiskai lidostai. Jaunā akseleratora programma radīs iespējas Latvijas un visas Baltijas startapu komūnai, paplašinās šeit esošo talantīgo cilvēku iespējas, kā arī dos iespēju Baltijas valstīm nostiprināties kā izdevīgam «starta punktam» globāliem startapiem.

Pieteikšanās programmai sākas šā gada 1. jūnijā un ilgs līdz 31. jūlijam. Augusta beigās Top 20 startapi tiks uzaicināti uz intensīvu 2 dienu treniņu programmu, pēc kuras tiks izvēlēti 8 veiksminieki, kas darbu turpinās 3 mēnešu programmā, kuras ietvaros dalībniekiem būs pieeja ne tikai vairāk nekā 150 B2B & SaaS mentoriem, investoriem un alumni pārstāvjiem, bet arī sākotnējam finansējumam 20 000 EUR apmērā.

«Mēs meklējam drosmīgus jaunos uzņēmējus! Un spēcīgas komandas, spējīgas ar datiem pamatot līdzšinējo biznesa attīstību un nākotnes perspektīvas. Īsāk sakot, jums ir jāspēj mūs pārliecināt, ka esat «A komanda», kas neraugoties uz grūtībām, darīs visu iespējamo! No savas puses mēs parūpēsimies par, iespējams, jūsu biznesa dzīves visintensīvākajiem 3 mēnešiem. Aizrautīgā un iedvesmojošā akseleratora vadības komanda, pieredzējušie un globālās kategorijās domājoši mentori un finansējums dos pamatīgu pozitīvu grūdienu akseleratorā uzņemto B2B uzņēmumu izaugsmē,» iedvesmo SWG Riga powered by Lattelecom vadītājs Kristobals Alonso (Cristobal Alonso).

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Ko dāvināt darbiniekiem? 8 universālas dāvanu idejas personāla motivēšanai un sveikšanai īpašos notikumos

Reklāmraksts, 17.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ko dāvināt darbiniekiem? 8 universālas dāvanu idejas personāla motivēšanai un sveikšanai īpašos notikumosLatvijā lielākā daļa uzņēmumu izvēlas pasniegt dāvanas darbiniekiem svētkos un īpašos notikumos. Tā ir samērā populāra personāla motivēšanas metode organizācijās ar apstiprinātu darbinieku labbūtības programmu un augstu darbinieku apmierinātības līmeni kā vienu no uzņēmuma prioritātēm. Vienlaikus vērts sev pajautāt, vai saldumu paciņas un karstvīna komplekti Ziemassvētkos, siera cepumu un limonādes sainīši Jāņos, kārtējā termokrūze, kas personalizēta ar uzņēmuma logo, vislabāk spēj nodot darbiniekiem iecerēto vēstījumu?

Kā liecina korporatīvo dāvanu vides ekspertu pieredze – īsti nē. Enija Kibelko, uzņēmuma “Lieliska dāvana” B2B segmenta pārdošanas vadītāja, pārstāv vienu no Latvijā vadošajiem piedzīvojumu dāvanu zīmoliem ar 13 gadu pieredzi vietējā biznesa vidē. Viņa atzīst, ka tendences par to, kas patīk un nepatīk darbiniekiem, visskaidrāk iezīmējas sadarbības pieredzē ar privātā un sabiedriskā sektora organizācijām, kurās ir liels kolektīvs virs 100 darbiniekiem.

“Darbinieku dāvanām, īpaši uz Ziemassvētkiem, uzņēmumos nereti ir ļoti ierobežots budžets. Piemēram, ko gan kvalitatīvu un taustāmu mēs varam uzdāvināt kolēģim par 5, 10 vai 15 eiro, kas turklāt vēl iepriecinātu dažādu paaudžu cilvēkus ar atšķirīgu gaumi? Par dāvanu sagādāšanu atbildīgie vadītāji tad nereti izmisumā ķer galvu, jo sarūpēt kaut ko paliekošu, kas turklāt darbiniekam raisītu pozitīvas sajūtas par piederību uzņēmumam, ar tik maziem līdzekļiem šķiet teju neiespējami. Lai gan mēs uzņēmumā “Lieliska dāvana” jau uzreiz varam palīdzēt ar ātrām un foršām idejām. Cita lieta un arī lielāks budžets pieejams, kad dāvana jāmeklē mazākam darbinieku skaitam – apaļās dzīves un darba jubilejās, labākajiem darbiniekiem, veiksmīgi noslēdzot projektus,” skaidro biznesa dāvanu eksperte E. Kibelko. Šajā rakstā viņa dalās ar korporatīvajā vidē iecienītākajām darbinieku dāvanām, kas visbiežāk iepriecina “Lieliska dāvana” biznesa klientu kolektīvus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

95% no iespējamiem klientiem pašlaik nav gatavi pirkt

Sadarbības materiāls, 03.05.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar prestižā Ehrenberg-Bass institūta (Adelaida, Austrālija), pētījumu, 95% pircēju pašlaik nav gatavi pirkt jūsu produktus vai pakalpojumus. Viņu pētījums aptvēra plašu B2B (business to business) pakalpojumu klāstu, piemēram, bankas, juridiskās konsultācijas, IT u.c.

Klienti ir gatavi mainīt savu finanšu vai IT partneri vidēji reizi piecos gados. Tas nozīmē, ka tikai 20% klientu ir "pieejami" katru gadu, un šodien tikai 5% potenciālo klientu meklē jaunu partneri.

Tātad, tas nozīmē, ka 95% klientu šodien nav pieejami.

Pētījums arī atklāja, ka reklāma B2B nozarē galvenokārt darbojas kā informācijas avots un atgādinājuma funkcija, nevis kā tūlītējas pārdošanas veicinātāja.

Profesors Džons Dovs no Ehrenberg-Bass institūta uzskata, ka nav daudz biznesa klientu, kuri sadarbotos ar uzņēmumu, par kuru nekad nav dzirdējuši.

Citiem vārdiem sakot, ja klients ir gatavs mainīt pakalpojumu sniedzēju pēc vienas redzētas reklāmas, viņš varētu jūs apsvērt. Tomēr, ja jūsu iepriekšējā reklāmas kampaņa nenesa tūlītējus rezultātus, iespējams, jūs bijāt pārāk nepacietīgi un nevarējāt gaidīt rezultātus?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā ir notikušas izmaiņas Baltijā vadošā medikamentu vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības uzņēmuma Tamro Baltics vadībā. B2C kanāla un komercdirektors Kristers Tamms (Krister Tamm) iecelts par Tamro Baltics izpilddirektora vietnieku, kā arī valdei pievienojušies trīs jauni dalībnieki – Aleksejs Boroduļins, Uldis Priekulis un Inese Žēpere.

Pēc līdzšinējā Tamro Baltics B2B kanālu un piegādes ķēdes direktora Kestuta Dubinkas lēmuma aiziet no uzņēmuma pēc 20 gadu darba, tostarp pēdējos trīs gadus strādājot Baltijas valdes sastāvā, tika nolemts paplašināt Baltijas valdes sastāvu.

“Paplašinātā komanda ļaus mums vairāk koncentrēties uz iespējām Baltijas veselības aprūpes tirgū, kā arī izmantot iekšējo efektivitāti Baltijas valstīs kopā ar mūsu spēcīgajām vietējām vadības komandām Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Būdami lielākais farmācijas vairumtirgotājs Baltijā un vadošais aptieku tīkls, esam apņēmušies rūpēties par pacientiem un klientiem visās Baltijas valstīs,” par izmaiņām uzņēmuma valdē saka Tamro Baltics izpilddirektors Leons Jankelevičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Startup Wise Guys Riga powered by Lattelecom pusfinālā dominē Latvijas un Igaunijas startapi

Lelde Petrāne, 22.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pirmā startapu akseleratora pusfinālā izvirzītas 6 komandas no Latvijas un 3 no Igaunijas. Tāpat pārstāvētas ir tuvējā reģiona valstis – 2 komandas no Baltkrievijas, 2 no Ukrainas un pa vienai no Bulgārijas un Ungārijas. Par dalību akseleratorā sacentīsies arī pa vienam startapam no tādām valstīm kā Indija, ASV, Nīderlande, Turcija un Apvienotā karaliste.

«Igauņi vienmēr bijuši līderu pozīcijās Startup Wise Guys akseleratoru atlasē, kas loģiski, jo programma līdz šim bija bāzēta Tallinā. Prieks, ka atverot programmu Rīgā, izdevies iekustināt latviešus un citu tuvējo valstu B2B startapus. Turpmāk ceram redzēt arī aktīvāku lietuviešu dalību,» komentē Startup Wise Guys izpilddirektors Kristobals Alonso (Cristobal Alonso).

Programmai kopumā bija pieteikušies 137 startapi. Atlasītie 20 pusfinālisti 23. un 24. augustā tiksies ar SWG Riga powered by Lattelecom mentoriem, iepazīsies ar komandu, telpām un vietējo startapu komūnu. Septembrī akselerācijas procesu sāks tikai 8 uzņēmumi, kas būs sevi pierādījuši gan ar līdzšinējiem biznesa rezultātiem, gan arī spēcīgām un aizrautīgām komandām. SWG Riga powered by Lattelecom akselerācijas programma ilgs līdz gada beigām, 3 mēnešu laikā startapiem būs pieeja 150 mentoriem un investoriem, pieredzes apmaiņa ar uzņēmumiem, kas jau iepriekš izgājuši SWG programmas, un iespēja strādāt modernās telpās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

18. septembrī sāksies jau otrā Startup Wise Guys akseleratora programma Rīgā. Uz to plānots pulcināt 10 līdz 11 starptautiskus Business-to-business (B2B) jaunuzņēmumus. Iepriekšējo Rīgas programmu absolvēja 7 uzņēmumi, kas pārstāvēja Latviju, Igauniju, Baltkrieviju, Austrāliju, Ungāriju un Bulgāriju, tai skaitā veiksmīgais Latvijas jaunuzņēmums Anatomy Next, kas dažos mēnešos pēc programmas beigšanas piesaistīja pusmiljona investīcijas.

Līdzās 20 000 eiro sākotnējai investīcijai un darba vietai kopāstrādāšanas telpā, Startup Wise Guys nodrošina trīs mēnešu intensīvu treniņa un mentoringa programmu, kas pielāgota tieši B2B jaunuzņēmumiem. Programmas laikā un arī pēc tās jaunuzņēmumiem ir pieeja vairāk nekā 100 mentoriem, investoru tīklam, reģiona svarīgākajiem pasākumiem, kā arī Startup Wise Guys programmas absolventu «ģimenei», kurā ir vairāk nekā 50 joprojām aktīvu un veiksmīgu jaunuzņēmumu no visas pasaules.

Agrīnās stadijas B2B jaunuzņēmumi programmai var pieteikties līdz 9. jūlijam: startupwiseguys.com/apply

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 18. līdz 20. augustam Rīgas Tehniskajā universitātē (RTU) notiks Startup Slalom + Startup Wise Guys hakatons, ko organizē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar Latvijas Startup uzņēmumu asociāciju ‘Startin.lv’ un Eiropā lielāko «business-to-business» (B2B) akseleratora programmu ‘Startup Wise Guys’. Hakatona tēma – B2B programmatūra kā risinājums jeb (SaaS - Software as a Service).

Hakatons jeb tehnoloģiju maratons ir pasākums, kas ilgst 48 stundas. Tā mērķis ir izveidot jaunas komandas un radīt jaunus tehnoloģiskus risinājumus. Sākotnēji katrs, kuram ir biznesa ideja, prezentē tās pārējiem dalībniekiem. Pēc tam dalībnieki izvēlas, pie kuras idejas attīstīšanas strādāt turpmākās divas dienas. Hakatona tēma šoreiz ir B2B programmatūra kā risinājums jeb SaaS - Software as a Service.

Pasākuma mērķis ir mudināt informācijas tehnoloģiju (IT), mārketinga, dizaina speciālistus un citus interesentus izmēģināt spēkus, radot jaunas un inovatīvas idejas kopā ar citiem nozares entuziastiem.

Iepriekš notikušajos ‘Startup Slalom’ hakatonos ir tapušas labas idejas un izveidotas veiksmīgas komandas. Pērn novembrī notika pirmais ‘Startup Slalom’ hakatons par finanšu un apdrošināšanas tehnoloģiju tēmu, kurā pirmo vietu ieguva ‘CardOn’ – rīks, kas ļauj vecākiem sekot līdzi bērnu maksājumiem ar bankas norēķinu karti. Šā gada martā veiksmīga sadarbība izveidojās ar ‘Garage48’ – organizāciju, kas dažādus hakatonus rīko Ziemeļeiropā, Austrumeiropā un arī Āfrikā. Kopīgi organizētajā ‘Startup Slalom’ hakatonā laurus plūca ideja par lietu dalīšanās platformu ‘BeerBnB’. Lai attīstītu uzņēmējdarbību Latvijas reģionos, jūnijā Ventspilī notika IT risinājumiem veltīts hakatons, kurā uzvarēja komanda ‘s’COOL’ – ideja izglītības procesa uzlabošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Programmatūras testēšanas uzņēmums "TestDevLab" martā organizē informācijas tehnoloģiju pakalpojumu un produktu pārdošanas bezmaksas kursus "TestDevLab Sales School 2020".

Kursu gaitā pieredzējuši nozares profesionāļi sniegs ieskatu IT pakalpojumu un produktu pārdošanas pamatprincipos un metodēs, kas ļauj piesaistīt pasaules mēroga klientus. Labākajiem kursu absolventiem tiks piedāvātas apmaksātas prakses vietas uzņēmumā.

"Pagājušajā gadā aizsākām apmācību sēriju topošajiem programmatūras testēšanas speciālistiem, kas izvērtās par veiksmīgu un augsti novērtētu iniciatīvu. Šogad vēlamies ne tikai turpināt iesākto, bet arī papildināt piedāvāto kursu klāstu, organizējot apmācības arī topošajiem B2B IT pakalpojumu un produktu pārdošanas speciālistiem," teic Ervins Grīnfelds, "TestDevLab" līdzdibinātājs.

Apmācības norisināsies "TestDevLab" Rīgas birojā no 16. līdz 20. martam. Kursiem pieteikties tiek aicināts ikviens, kurš vēlas kļūt par veiksmīgu B2B pārdošanas speciālistu un strādāt ar pasaules līmeņa uzņēmumiem. Iepriekšēja pieredze pārdošanas jomā nav obligāta, krietni vairāk noderēs vēlme strādāt un apgūt jaunas zināšanas. Uzņēmums nodrošinās visu apmācībām nepieciešamo tehniku, digitālos rīkus un mācību materiālus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Septiņi uzņēmumi absolvējuši Latvijā pirmo B2B startapu akseleratora programmu

Jānis Vēvers, 23.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septiņi starptautiski jaunie tehnoloģiju uzņēmumi jeb startapi, kas Rīgā trīs mēnešus pavadīja intensīvā biznesa treniņa un mentoringa programmā un katrs saņēma 20 tūkst. eiro lielu investīciju, absolvējuši Latvijā pirmo B2B startapu akseleratoru «Startup Wise Guys Riga powered by Lattelecom». Izlaiduma dienā jeb «Demo Day» dalībnieki prezentēja savu biznesa ideju investoriem.

No 136 pretendentiem akseleratorā iekļuva uzņēmumi no sešām valstīm – Anatomy Next (Latvija), NeoSound (Baltkrievija), RateMate (Ungārija), SessionStack (Bulgārija), Soter Analytics (Austrālija/Krievija), Online Dog (Latvija) un WhatTheBus (Igaunija). Trīs mēnešus uzņēmumu komandas dzīvoja un strādāja Rīgā, attīstot savus biznesa modeļus, produktus, veidojot komandu un gatavojoties investīciju piesaistei. Startapu darbinieki kopumā tikās ar 70 mentoriem no visas pasaules, piedaloties 900 mentoringa stundās. Tikai no Latvijas vien programmā iesaistījās 25 jauni mentori, tādējādi aktivizējot zināšanu un labās prakses pārnesi, kā arī ienesot jaunas vēsmas Latvijas biznesa vidē. Programmas laikā atvērtās lekcijās un speciāli organizētos pasākumos piedalījās vairāk nekā 100 cilvēki no Latvijas startapu ekosistēmas – startapu dibinātāji un darbinieki, studenti, žurnālisti un valsts institūciju pārstāvji. Trīs no uzņēmumiem – Soter Analytics, RateMate un WhatTheBus – radīja darba un prakses vietas sešiem cilvēkiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

B2B E-komercijai un paaugstinātām vides prasībām radītu āra telpu koka mēbeļu un aksesuāru ieviešana ražošanā

Sadarbības materiāls, 04.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2022.gada janvārī SIA EKJU sadarbībā ar Norvēģijas koksnes tehnoloģiju institūtu (Norsk Treteknisk Institutt) uzsāka īstenot divu gadu projektu “B2B E-komercijai un paaugstinātām vides prasībām radītu āra telpu koka mēbeļu un aksesuāru ieviešana ražošanā”, kas ir jau otrais Norvēģu finanšu instrumenta projekts, ko realizē SIA EKJU. Kopējās projekta izmaksas sastāda EUR 1 125 499,73 EUR, no tām EUR 433 049,98 - Norvēģijas finanšu instrumenta programmas atbalsts. Ar projekta atbalstu SIA EKJU ir iespēja modernizēt ražošanas iekārtas, lai ražotu kvalitatīvāku, ilgtspējīgu un videi draudzīgu produktu, kļūstot konkurētspējīgākiem tirgū gan Latvijā, gan ārvalstīs.

Projekts ir īstenošanas otrā pusē un plānotās iekārtas ir iegādātas un uzstādītas ražotnē. Šobrīd jaunās iekārtas tiek testētas un gatavotas izmantošanai ražošanas procesā.

Viens no būtiskākajiem aspektiem gala produktu kvalitātē, ir kokmateriāla ēvelējuma kvalitāte. Apstrādājot kokmateriālu tālāk impregnācijas un kaltēšanas procesā, zemākas kvalitātes ēvelējums neļauj impregnantam vienmērīgi iesūkties koksnē. Rezultāts ir īsāks mēbeļu konstrukciju dzīves ilgums un redzami vizuāli defekti. Tāpēc SIA EKJU bija svarīgi iegādāties jaunu ēveles mehanizācijas līniju ar virkni priekšrocībām, salīdzinot ar iepriekšējo ēvelēšanas procesu.

Savukārt, lai uzlabotu impregnēšanas procesu, iegādāta augstspiediena impregnēšanas iekārta. Jaunā impregnācijas sistēma ir ar precīzākām dozēšanas iespējām, specifiskiem imregnācijas režīmiem un funkcijām, kas ļaus iegūt kvalitatīvāku gala produktu un ietaupīs patērēto enerģijas daudzumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

"Stebby" papildina korporatīvās labbūtības iespēju klāstu ar veselības apdrošināšanas moduli

Sadarbības materiāls, 08.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstīs lielākā korporatīvās labbūtības platforma "Stebby" laiž klajā unikālu un līdz šim nebijušu darbinieku veselības atbalsta B2B risinājumu, kas ne tikai atvieglo darba ņēmējiem gādāšanu par savu veselību, bet arī ietaupa uzņēmumu veselības apdrošināšanas pārvaldības laiku un resursus.

Jaunākais “Stebby” platformas papildinājums ir veselības apdrošināšanas modulis, ar kuru ikviens Latvijas uzņēmums var vienuviet droši un ērti pārvaldīt savu darbinieku veselības apdrošināšanu kopā ar citiem piedāvātajiem veselības veicināšanas labumiem.

Efektīvs risinājums maziem un vidējiem uzņēmumiem

"Stebby" moduli unikālu dara uzticamo sadarbības partneru - apdrošināšanas brokera “GrECo Latvija” un “ERGO Life Insurance SE Latvijas filiāles” radītais fiksētu veselības apdrošināšanas komplektu piedāvājums.

Kā norāda “Stebby” vadītāja Latvijā Liene Vesere, šie komplekti ir būtisks risinājums maziem un vidējiem uzņēmumiem. “Līdz šim, lai rūpētos par labbūtību darba vidē, mazākie uzņēmumi tika ierobežoti ar niecīgām izvēles iespējām. Ir grūti iegūt pienācīgu piedāvājumu, ja kolektīvā ir no pieciem līdz 30 darbiniekiem. Ar jaunāko “Stebby” papildinājumu mēs varam palīdzēt darba devējiem prioritizēt darbinieku veselību neatkarīgi no uzņēmuma lieluma vai nozares.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Fokusā enerģija, mobilitāte un tīrās tehnoloģijas

Anda Asere, 19.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Enerģijas, mobilitātes, tīro tehnoloģiju un viedo pilsētu jomā visveiksmīgāk sokas uzņēmumiem, kuri darbojas biznesa risinājumu (B2B) sektorā.

Eiropas Inovāciju un tehnoloģiju institūta fonda "InnoEnergy" vadītāja Latvijā Liene Kuplā novērojusi, ka enerģija, mobilitāte, tīrās tehnoloģijas un viedās pilsētas šobrīd ir ļoti aktuāli temati un šajā jomā visveiksmīgāk sokas uzņēmumiem, kas darbojas biznesa risinājumu (B2B) sektorā.

Kā piemēru L. Kuplā min "Aerones", kas piedāvā vēja turbīnu tīrīšanas un labošanas tehnoloģijas starptautiskā mērogā. Ir arī vairāki citi mēģinājumi jaunuzņēmumu vidū attīstīt biznesa idejas tādās jomās kas, piemēram, saistītas ar vēja ģeneratoriem, gazifikācijas sistēmām, enerģijas ieguves no otrreiz pārstrādātiem vai atjaunojamiem materiāliem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mārketings un reklāma ir tikai neliela daļa no strukturizētas uzņēmējdarbības šodienas digitālajā vidē. Covid-19 izraisītās krīzes apstākļos arvien vairāk uzņēmumu pievērš lielāku uzmanību biznesa vadības un pārvaldības risinājumiem uzņēmējdarbībā.

“Dienas Biznesa” organizētā meistarklase “Kā padarīt biznesu veiksmīgāku” ļaus iepazīt nozares ekspertu dotos piemērus, kuros veiktās metodes palīdzējušas sasniegt praktiskus un vērā ņemamus rezultātus, kā arī saņemt atbildes uz jautājumiem, kas skar biznesa vadību un tās risinājumus. 22. septembrī “Dienas Biznesa” trešajā un noslēdzošajā šā gada tiešsaistes meistarklasē runāsim par investīcijām uzņēmējiem, pārvaldību un atbalstu biznesa attīstībai, biznesa efektivitāti un uzņēmēju pieredzi.

Meistarklasē uzstāsies:

Elvis Kvalbergs, “Excellent Latvia” valdes loceklis, – IT jomas profesionālis ar 20 gadu pieredzi, no kuriem 15 gadus pievērsies ERP programmatūru un grāmatvedības risinājumiem, lai palīdzētu dažādu nozaru uzņēmumiem paaugstināt darba efektivitāti un produktivitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Rīgā Latvijas startup ekosistēmas dalībnieki, to vidū biedrība TechHub Riga, Latvijas Startup uzņēmumu asociācija Startin.LV, reģiona lielākais B2B akselerators Startup Wise Guys, Latvijas Riska kapitāla asociācija un Latvijas Biznesa eņģeļu tīkls, apvienojās kopīgai iniciatīvai rīkot starptautisku pasākumu ciklu 2017. gada februārī. Cikla nozīmīgākie notikumi būs ikgadējā startup konference TechChill un lēmumu pieņēmēju diskusiju platforma Riga Venture Summit.

Startup vides pārstāvji apvienosies kopīgam mērķim - vīzijai par Latviju kā reģiona tehnoloģiju centru un piemērotāko vietu jaunuzņēmumu radīšanai un augšanai, nodrošinot startup idejām nepieciešamā atbalsta, padoma, finansējuma un starptautisko kontaktu pieejamību.

Andris Bērziņš, TechHub Riga līdzdibinātājs, norāda: «Startup vide Latvijā attīstās ļoti strauji. Vēl pirms pieciem gadiem nenotika gandrīz nekas, nebija komūnas, komunikācijas, ārvalstu investoru uzmanības. Šobrīd globālā startup vide jau ir ļoti labvēlīga, un varam droši teikt, ka nekad nav bijis labāks laiks uzsākt globālu biznesu no Latvijas. Startup uzņēmumiem ir potenciāls mainīt Latvijas ekonomiku, jo ar nelielu skaitu cilvēku, var izveidot uzņēmumus kuriem ir ļoti augsta pievienotā vērtība un kuru intelektuālais īpašums paliek šeit.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākusies vadošā B2B akseleratora Startup Wise Guys finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmumu akseleratora otrā programma Wise Guys Fintech 2 sadarbībā ar Swedbank, informē Swedbank.

Salīdzinot ar pirmo akseleratoru, jaunuzņēmumu interese par programmu pieaugusi divas reizes – saņemti ap 200 pieteikumu, un sīvā konkurencē izvēlētas 9 spēcīgas komandas, kam dota iespēja trīs mēnešu intensīvā programmā attīstīt savu biznesa ideju. Katra komanda saņems sākotnējo finansējumu līdz 30 000 eiro ar iespēju iegūt papildu investīcijas tālākai attīstībai 200 000 eiro apmērā. Otrais akselerators pulcē jaunos uzņēmējus no 9 valstīm – Latvijas, Turcijas, Ukrainas, Lielbritānijas, Krievijas, Kazahstānas, Ganas, ASV un Itālijas.

Šoreiz, atlasot komandas, paplašinātas fintech robežas – uzņēmumu idejas nav saistītas tikai galvenokārt ar maksājumu jomu, un aptver plašāku nozaru loku, kas vērsts uz finanšu platformu veidošanu. Šī akseleratora dalībnieku idejas saistītas ar plašu nozaru spektru – apdrošināšana, personālvadība un darbaspēks, kreditēšana, regulējums, investīcijas, nekustamais īpašums u.c. Atlasot spēcīgākās komandas, galvenā uzmanība tiek pievērsta biznesa idejas un komandas potenciālam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

ASV uzņēmums iegādājas igauņu startup VitalFields

Lelde Petrāne, 23.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Climate Corporation paziņojusi par Igaunijas startapa VitalFields iegādi. VitalFields ir pirmās (2012. gada) Startup Wise Guys akseleratora programmas absolvents un arī pirmais uzņēmums no akseleratora portfeļa, kas veiksmīgi īstenojis tā saucamo «izeju» (exit), nesot atdevi sākotnējiem investoriem un parādot Igaunijas un Centrāleiropas startapu potenciālu.

«VitalFields pārstāv pašu pirmo no nu jau septiņām akseleratora programmām, ko esam novadījuši Igaunijā un Latvijā. Viņu iegādes darījums noteikti iedvesmo ne vienu vien startapu turpināt ikdienas cīņu par izdošanos. Ceram, ka tas iedvesmos arī vairāk vietējo investoru un biznesa eņģeļu ieguldīt tieši B2B startapos no Baltijas,» saka Startup Wise Guys līdzdibinātājs un investors Hertī Tammo (Herty Tammo), atgādinot, ka investoriem šobrīd ir iespēja caur Funderbeam platformu investēt nākamajā, astotajā akseleratora portfelī - 10 B2B startapos, kas akselerācijas programmu izies 2017. gada pavasarī, Tallinā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Uzņēmumu skaits ārpustiesas parādu atgūšanas nozarē sarūk

Evelīna Brenča, speciāli DB, 07.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārpustiesas parādu atgūšanas nozarē darbojošos uzņēmumu skaits sarūk, daļēji tāpēc, ka tie izvēlas apvienot spēkus. Cesijas darījumu skaits joprojām saglabājas augstā līmenī.

Šobrīd Latvijā darbojas 25 ārpustiesas parādu atgūšanas pakalpojuma sniedzēji, savukārt pagājušajā gadā to bija 32, liecina Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) sniegtā informācija. Lai gan pagājušajā gadā licences saņēmuši pieci jauni tirgus spēlētāji, četriem licences ir anulētas. Jāatgādina, ka pēdējos gados parādu piedziņas nozarē bija vērojamas vairākas apvienošanās, kas bija saistītas ar kompāniju vēlmi palielināt pieejamo finanšu resursus un ietekmi tirgū. Lielākie apvienošanās darījumi bija uzņēmuma Intrum Justitia un Lindorff darījums, kā arī SIA Gelvora un SIA Sergel apvienošanās. Pēc reorganizācijas uzņēmumi izmanto abus zīmolus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Arī nākamgad izstādē Tallinn FoodFest plāno veidot Latvijas uzņēmumu kopstendu

Žanete Hāka, 14.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd Tallinn FoodFest izstādes organizatori jau ir apkopojuši informāciju par šī gada apmeklētāju un dalībnieku skaitu, trīs izstāžu dienu laikā to apmeklēja 7040 nozares profesionāļi, pastāstīja Kristīne Korpilahti, SIA Floriance valdes locekle un oficiālā Tallinn FoodFest pārstāve Latvijā.

Izstādes FoodFest mērķauditorija ir, galvenokārt, B2B apmeklētāji. Izstādes organizatori pievērš uzmanību un strādā pie tā, lai izstādes Tallinn FoodFest apmeklētu veikalu ķēzu menedžeri, HoReCa nozaru pārstāvji, izplatītāji un citi B2B profesionāļi. Tas dalībniekiem sniedz iespēju meklēt sadarbības partnerus, izplatītājus un jaunas tirdzniecības vietas.

Tallinn FoodFest izstādē piedalījās 198 dalībnieki, kuru vidū bija 35 dalībnieki no ārvalstīm: Latvijas, Lietuvas, Somijas, Zviedrijas, Itālijas, Dānijas un Lielbritānijas. Jau otro gadu Tallinas pārtikas nozares izstādē uzņēmums SIA «Floriance» - Tallinn FoodFest un FoodFest oficiālais pārstāvis Latvijā, organizēja Latvijas uzņēmumu kopstendu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid19 pandēmijas laiks devis izrāvienu e-komercijā strādājošajiem uzņēmumiem. Sekojot tirgus pieprasījumam, Rīgas brīvostas teritorijā, Kundziņsalā bāzētajā “TFS Trans” loģistikas centrā šobrīd top jauns e-komercijas projekts – programmatūra, kuras ieviešana turpmāk klientiem palīdzēs ietaupīt uz preču piegāžu laiku un ātrumu.

“Preču apstrādes un līdz ar to arī piegādes laiks e-komercijā ir ļoti būtisks. Dažkārt preces, piemēram, no Amazon Vācijā uz Latviju tiek piegādātas divu dienu laikā, savukārt sūtījumu apmaiņa Rīgas robežās nereti var aizņemt līdz pat septiņām dienām. “TFS Trans” izstrādātā sistēma ļaus paātrināt preču piegādes laikus gan Latvijas, gan Baltijas robežās. Turklāt e-komercijas noliktavas pakalpojumus plānojam piedāvāt ne vien Baltijas e-komersantiem, bet arī lielajiem Āzijas valstu spēlētājiem, kurus interesē Krievijas tirgus. Interese par šāda veida pakalpojumiem mūsu reģionā no austrumiem ir liela,” skaidro “TFS Trans” pārstāvis Mihails Frolovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Dažas dienas līdz pieteikšanās beigām uz Startup Wise Guys Tallinas programmu

Dienas Bizness, 26.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

B2B (business-to-business) startapiem ir palikušas dažas dienas, lai pieteiktos uz nākamo Startup Wise Guys (SWG) akseleratora programmu, kas sāksies 13. martā, Tallinā. Pašlaik visaktīvāk pieteikušies startapi no Latvijas un Ukrainas, tiem seko igauņi, rumāņi un šogad daudz lielāku aktivitāti izrādījuši arī lietuvieši.

B2B startapi var pieteikties SWG akseleratoram līdz 31. janvārim tiešsaistē: startupwiseguys.com/apply

Atlases procesā tiks izvirzīti 25 startapi, kas no 20.-22. februārim dosies uz Tallinu, lai tiktos ar mentoriem un investoriem. Pasākuma noslēgumā tiks izvēlēti 11 startapi, kas piedalīsies akseleratorā.

SWG Tallinas programma sāksies 13. martā. Izvēlētās startapu komandas pārcelsies uz Tallinu, lai 3 mēnešu garumā piedalītos intensīvā biznesa treniņu programmā, strādātu ar vairāk nekā 150 mentoriem un investoriem, kā arī saņemtu 20 000 eiro investīciju savā uzņēmumā.

Programma Tallinā būs pēc kārtas astotā akseleratora programma, kopš SWG dibināšanas 2012. gadā. SWG portfelī ir tādi startapi kā VitalFields, kas nesen veiksmīgi pārdots lielai ASV korporācijai, kā arī Wolfprint, Investly, Leaf.fm, Sport ID, Shipitwise, un vairāki startapi no Latvijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Otrajai Startup Wise Guys akselerācijas programmai Latvijā piesakās vairāk nekā 160 jaunuzņēmumu

Dienas Bizness, 13.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar vairāk nekā 160 jaunuzņēmumu pieteikumiem no 29 valstīm šonedēļ noslēgusies pieteikšanās jau otrajai Startup Wise Guys akselerācijas programmai Latvijā, informē Startup Wise Guys pārstāvji.

Līdzās paredzētajam pieteikumu daudzumam no Igaunijas un Latvijas, šogad īpašu aktivitāti izrādījuši jaunuzņēmumi no Ukrainas, Serbijas un Rumānijas, pat apsteidzot vietējos. Sekojot pa pēdām Inapptics (Armēnija) un Mobscale (Indija) veiksmīgajam startam iepriekšējā programmā Tallinā, arī uz Rīgu akselerācijai pieteikušies vairāki armēņu un indiešu jaunuzņēmumi, kas līdz šim bija salīdzinošs retums Startup Wise Guys programmās.

Startup Wise Guys devītā akselerācijas programma sāksies 18. septembrī Rīgā un tajā tiks uzņemti 10 līdz 11 starptautiski jaunuzņēmumi. Lai veicinātu sadarbību un katras komandas produktivitāti, akselerācija notiks vienā no Rīgas modernākajām kopā stādāšanas jeb coworking telpām – TEIKUMS.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzīvokļa iekārtošana īres vajadzībām nav gluži tas pats, kas sava personīgā dzīvokļa iekārtošana. Dzīvoklim, kurš paredzēts gan īstermiņa, gan ilgtermiņa īrei, ir jābūt pietiekami daudzfunkcionālam, viegli kopjamam un ar diezgan neitrālu interjeru. IKEA interjera dizainere, kas specializējas biznesa klientu telpu iekārtošanā, dalās ar vērtīgiem padomiem, kas noderēs dzīvokļu izīrētājiem.

Parasti dzīvokļa īpašnieks pirms tā iekārtošanas nezina, kādi īrnieki tajā dzīvos. Tāpēc interjera dizainere atgādina, ka šī nebūs piemērotākā vieta, kur izpaust savu individuālo gaumi. Arī īrnieki laika gaitā var mainīties. Dizaina risinājumiem jābūt daudzfunkcionāliem, elastīgiem un ērtiem. Tie kalpos daudziem cilvēkiem un viņu dažādajām vajadzībām.

“Iekārtojot dzīvokli pastāvīgai dzīvošanai, jau ir zināmas tā topošo saimnieku vajadzības un vēlmes. Tāpēc var plānot un pieskaņot interjeru, pielāgojot dzīvokli jauno iemītnieku personībai. Proti, iekļaut iecienītākās krāsas un veidot to vēlamajā stilā. Īres dzīvokļu gadījumā topošie īrnieki parasti nav zināmi, tāpēc standarta risinājumi būs drošāka izvēle. Bet tas nenozīmē, ka dažas jaunākās tendences nav izmantojamas un pielāgojamas mūsdienu dzīvesveidam,” stāsta IKEA interjera dizainere, kas specializējas biznesa klientu telpu iekārtošanā Auce Graudiņa. Viņa arī piebilst, ka izvēlēto risinājumu noturība un nodilumizturība nākotnē varētu mazināt ar dzīvokļa uzturēšanu saistītās problēmas: jo izturīgāki risinājumi, jo mazāk būs nepieciešams tos labot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rudenī darbu sāks Startup Wise Guys Riga powered by Lattelecom akselerators, uzņēmums, kurš jau iepriekš ir veicinājis startup ekosistēmas attīstību Latvijā, piemēram, atbalstot tehnoloģiju jaunuzņēmumu koprades telpu TechHub Rīga, kā arī vairākus pasākumus, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Jaunie uzņēmumi, kas darbojas B2B jomā, līdz 31. jūlijam var pieteikties Latvijā pirmajai akseleratora programmai Startup Wise Guys Riga powered by Lattelecom. Astoņas komandas 19. septembrī sāks trīs mēnešus ilgo akselerācijas programmu. Šis ir pirmais publiskais šādā veida organizētais akselerators. Rīgā darbojas arī eegloo akselerators, bet tā darbības principi ir nedaudz atšķirīgi. Ir bijuši dažādi īslaicīgi akseleratori, piemēram, ERGO FinTech Academy.

Visu rakstu Dziļāk iesaistās startup atbalstā iespējams izlasīt piektdienas, 9.jūnija, laikrakstā Dienas Bizness, 6.lpp.!

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto & Video

Kā top?: Datu pārraides iekārtas AS HansaMatrix

Žanete Hāka, 03.03.2017

HansaMatrix veic jaunu elektronisko produktu un sistēmu izstrādi, industrializāciju un pilnu ražošanas pakalpojumu, datu tīklu iekārtu, ierīču interneta (Internet of Things), industriālo sistēmu un citos augstas pievienotās vērtības tirgus segmentos.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā portāls db.lv piedāvā saviem lasītājiem ielūkoties AS HansaMatrix ražotnē Ogrē, kur top dažādas datu pārraides iekārtas, mikroshēmas un citas ierīces.

AS HansaMatrix ir viens no vadošajiem Baltijas valstu elektronisko sistēmu produktu izstrādātajiem un ražotājiem. Uzņēmums aktīvi darbojas industriālo sistēmu, datu tīklu infrastruktūras, ierīču interneta (internet of things), kā arī medicīnas, un vairākos citos B2B ( business-to-business ) tirgus nišu segmentos.

2016. gada 12 mēnešos uzņēmums sasniedzis pārdošanas apjomu 16,939 miljonus eiro, kas ir par 27% vairāk nekā pirms gada. . Šis ir augstākais 12 mēnešu perioda pārdošanas rezultāts HansaMatrix vēsturē.

2016. gada 12 mēnešu pārdošanas rezultāti demonstrē izteiktu Baltijas un pārējās ES tirgus pieaugumu ar Ziemeļvalstu –

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Senais mūsdienīgā izpildījumā

Žanete Hāka, 19.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar 50 un 100 gadus senām stellēm rada mūsdienīgas tekstila preces un apģērbus

Mājas tekstila un dizaina apģērbu ražotāja SIA Vuuven sākotnēji iekaroja ASV pircēju uzmanību un patlaban gūst popularitāti arī Latvijas tirgū.

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Zīmols Vuuven pastāv kopš 2016. gada oktobra, taču produktu izstrāde sākās jau krietni ātrāk – 2015. gada vasarā. Tas ir divu cilvēku izveidots projekts, kuru radījusi Kristīne Ķepale un Oskars Kupcāns.

Lai radītu pirmo kolekciju, Vuuven komanda investēju savus privātos līdzekļus. Pēc pirmajiem veiksmīgajiem sadarbības projektiem ar klientiem ASV un Eiropā zīmola virzītāji secinājuši, ka jāturpina iesāktais, jo pieprasījums pēc produkcijas bijis, tādēļ atlicis tikai strādāt, lai klients sadzirdētu zīmola vēstījumu. Lai gan Vuuven produktus var iegādāties internetveikalā, patlaban aizvien lielāku tirgus daļu aizņem B2B (segments bizness biznesam) pārdošana. Šobrīd Vuuven produkti atrodami dizaina studijās ASV, savukārt individuālie pasūtījumi bijuši no teju ikvienas Eiropas valsts, atklāj O. Kupcāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai Latvijas uzņēmumi un iestādes ir gatavi e-rēķiniem?

Viesturs Slaidiņš, Jumis Pro vadītājs, 23.08.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijas gados pamatīgu paātrinājumu ieguvusī digitalizācija, ko pavisam nesen paplašinājusi arī mākslīgā intelekta (MI) rīku ieviešana, turpina transformēt strādāšanas ieradumus kā privātos uzņēmumos, tā valsts pārvaldē.

Produktivitātes paaugstināšanas iespējas ir patiešām plašas, turklāt tirgū nemitīgi nonāk aizvien jauni risinājumi, tādēļ tos visus ir grūti apzināt un aptvert, nemaz nerunājot par ieviešanu organizācijas darbā. Diemžēl uz šī bagātīgā jaunievedumu fona dažas senākas, taču ne mazāk noderīgas lietas tiek piemirstas. Viena no tām ir e-rēķini.

Šā gada 24. maijā Finanšu ministrija (FM) iesniedza publiskai apspriešanai Grāmatvedības likuma grozījumu projektu, kas nosaka, ka drīzumā rēķini būs jānoformē kā strukturēts elektroniskais dokuments. Paredzēts, ka jau ar 2025. gada 1. janvāri Latvijas uzņēmumiem, kas izraksta rēķinus budžeta iestādēm, tie būs jānoformē kā strukturētie elektroniskie rēķini. Pārējiem uzņēmumiem izmaiņas e-rēķinu prasībās tiks piemērotas no 2026. gada.

Komentāri

Pievienot komentāru