Jelgavas pilsētas domes deputātu vairākums šodien nolēma palielināt braukšanas maksu pilsētas autobusos, jelgavniekiem to palielinot no 70 centiem līdz 85 centiem, bet tiem, kam nav Jelgavas pilsētas iedzīvotāja kartes, maksa augs no 70 centiem līdz vienam eiro, aģentūra LETA uzzināja domes sēdē.
Saskaņā ar Ministru kabineta apstiprināto kārtību, kādā nosaka un kompensē ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus un izdevumus un nosaka sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifu, un atsaucoties uz 2009.gada 26.augustā starp Jelgavas pilsētas domi un pašvaldības kapitālsabiedrību SIA Jelgavas autobusu parks noslēgto Koncesijas līgumu par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem Jelgavas pilsētas maršrutu tīkla pilsētas nozīmes maršrutos, dome šodien nolēma noteikt jaunu sabiedriskā transporta pakalpojumu tarifu (braukšanas maksu) Jelgavas pilsētas maršrutu tīkla pilsētas nozīmes maršrutos.
Līdzšinējā 0,70 eiro tarifa vietā tagad tiek paredzēti divi tarifi - viens, norēķinoties ar Jelgavas pilsētas iedzīvotāja karti vai Jelgavas pilsētas skolēnu apliecību, un cits - pārējiem. Saskaņā ar pašvaldības informāciju skolēna karti saņem gan jelgavnieki, gan kaimiņu novadu bērni, kas mācās Jelgavas skolā, bet Jelgavas pilsētas iedzīvotāja karti var saņemt tikai Jelgavā deklarētas personas.
Turpmāk, norēķinoties ar jelgavnieka karti, par braucienu būs jāmaksā 0,85 eiro, bet viens eiro - par braucienu, norēķinoties skaidrā naudā.
Tāpat 0,85 eiro būs jāmaksā par rokas bagāžas vai dzīvnieku pārvadāšanu, norēķinoties ar Jelgavas pilsētas iedzīvotāja karti vai Jelgavas pilsētas skolēnu apliecību, un pārējiem viens eiro arī par rokas bagāžas vai dzīvnieku pārvadāšanu, norēķinoties skaidrā naudā.
Paredzēts, ka lēmums stāsies spēkā šī gada 1.augustā.
Iepriekš tarifs Jelgavas pilsētas maršrutu tīkla pilsētas nozīmes maršrutos visām grupām bija 0,70 eiro par braucienu, bet atsevišķām iedzīvotāju kategorijām ar Jelgavas pilsētas iedzīvotāja karti vai Jelgavas pilsētas skolēnu apliecību bija paredzētas pašvaldības atlaides.
Valsts kontrole (VK) 2012.gadā revīzijā bija konstatējusi nesaimniecisku rīcību Jelgavas pašvaldības kapitālsabiedrībās, tostarp SIA Jelgavas autobusu parks. Jelgavas pašvaldība pēc VK revīzijas ņēmusi vērā daļu ieteikumu.
Pagājušā gada nogalē Rīgas dome bija apņēmusies noteikt, ka Rīdzinieka kartes īpašniekiem sabiedriskais transports Rīgā maksās uz pusi lētāk nekā Rīgā nedeklarētajiem iedzīvotājiem, kuriem būtu jāmaksā dubultā. Ieceres mērķis bija palielināt galvaspilsētā deklarēto iedzīvotāju skaitu, tādējādi palielinot arī pašvaldības budžeta ieņēmumus.
Iecere tika plaši kritizēta kā diskriminējoša un videi nedraudzīga, radot risku, ka galvaspilsētā ievērojami pieaugs personīgā transporta īpatsvars. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) Rīgas domes izstrādātos noteikumus par atlaidēm rīdziniekiem atteicās saskaņot un tie joprojām nav stājušies spēkā.
Februāra sākumā Rīgas dome ideju par Rīdzinieku biļetēm atlika - Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) un tā brīža vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Einārs Cilinskis (VL-TB/LNNK) 6.februārī vienojās, ka līdz gada beigām visiem pasažieriem biļešu cenas tiks saglabātas vienādas atbilstoši rīdziniekiem noteiktajiem tarifiem - 0,60 eiro, bet ministrija pa šo laiku definēs Rīgas kā galvaspilsētas funkcijas un izstrādās mehānismu, kā valsts piedalās to finansēšanā.