«Iedzīvotāju skaita saglabāšanas ziņā, protams, mēs uz to raugāmies ar zināmām bažām, jo Rīgas tuvumam ir gan pozitīvas, gan negatīvas iezīmes,» Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš laikrakstam Diena norādīja, jautāts, vai Rīgas tuvums pozitīvi ietekmē Jelgavu.
«Cilvēki brauc uz Rīgu strādāt. Tā tas bija 2008. un 2009. gadā, kad pilsētā bezdarbs bija 14%. Tagad tas ir apmēram 6,9%. Ja mēs paskatāmies uz jauniešu bezdarba problēmu, par ko bieži runā visā Eiropā, mums ir pretēja situācija. Jelgavā ir divas arodskolas, Lauksaimniecības Universitāte, tomēr trūkst kvalificētu speciālistu. Nodarbinātības dienesta speciālisti norāda, ka jaunie speciālisti, kuri vēlas strādāt, Jelgavā darbu var atrast,» norāda A. Rāviņš.
«Jelgavā ekonomiski aktīvajā vecumā ir aptuveni 40 tūkstoši cilvēku. Apmēram desmit tūkstoši strādā Rīgā. Rīgā strādājošo īpatsvars ir pietiekami liels, lai par to sāktu bažīties,» skaidroja Jelgavas mērs.
Tajā pašā laikā viņš pauda – braukšanas atlaides vien nav arguments, lai pārdeklarētos. «Cilvēkam ir svarīga ģimenei draudzīga dzīves vide ar sakārtotu infrastruktūru, vietām, kur atpūsties, un izglītības pieejamība. Tas ir ne mazāk svarīgi, kā transporta atlaide,» uzsvēra A. Rāviņš.
A. Rāviņš norāda, ka neatbalsta kampaņveida sociālo palīdzību. «Tai ir jābūt mērķtiecīgai un sabalansētai,» tā Jelgavas pilsētas mērs. Viņš skaidro, ka Jelgavā atbalsts ir daudzbērnu ģimenēm un skolēniem. Skolēni brauc sabiedriskajā transportā ar 80% atlaidi, bet daudzbērnu un mazturīgās ģimenes brauc par brīvu, atlaides ir arī pensionāriem.
Jau rakstīts, ka Rīgas dome nolēma paaugstināt sabiedriskā transporta biļešu cenu no 50 uz 84 santīmiem jeb 1,20 eiro, vienlaikus nosakot, ka Rīgā deklarētie iedzīvotāji līdz 75 gadu vecumam, kas saņēmuši Rīdzinieka karti, varēs braukt ar 50% atlaidi un maksāt 42 santīmus jeb 0,60 eiro. Jaunie notiekumi stāsies spēkā 1. janvārī.