Vairākās ES dalībvalstīs pastāv īpašs nodokļu režīms pilotiem un apkalpes locekļiem, kas šīm valstīm ļauj piesaistīt aviokompānijas, Latvija varētu izmantot šos paraugus
To liecina a/s BDO Latvia pētījums. «Pieaugošās starptautiskās nodokļu konkurences apstākļos aviokompānijas arvien cītīgāk vērtē savas izmaksas un vietas, kur iegādāties dažādus pakalpojumus, tāpēc nav pārsteigums, ka īpašs nodokļu režīms pilotiem un apkalpes locekļiem ir Īrijā, Maltā, Kiprā, tikai pilotiem — Itālijā,» pētījuma rezultātus skaidro a/s BDO Latvia valdes priekšsēdētāja, nodokļu eksperte Marina Bičkovska. Viņa norāda, ka arī citviet pasaulē, piemēram, Apvienotajos Arābu Emirātos pastāv īpašs darbaspēka nodokļu režīms pilotiem, kā rezultātā šo nodokļu efektīvā likme ir būtiski mazāka vai pat netiek piemērota.
«Lai arī juridiski īpaša nodokļu režīma pilotiem un apkalpes locekļiem nav Vācijā un Lielbritānijā, tomēr minētajās valstīs pastāv dažādi atvieglojumi attiecībā uz izmaksu atskaitīšanu,» svarīgu niansi min M. Bičkovska. Viņa arī atgādina, ka ar šādu īpašu nodokļu režīmu tiek piesaistītas darba vietas un arī nodokļi.
«Īpašs gadījums ir Itālija, kur pilotiem var noformēt darba braucienus – komandējumus –(līdzīgi kā Latvijā), kas netiek aplikti ar darbaspēka nodokļiem, taču atšķirībā no Latvijas regulējuma Itālijā nav ierobežojuma komandējuma (darba braucienu) dienas naudas un kompensējamo izmaksu apmēram, savukārt Latvijā kompensējamās izmaksas darba braucieniem nedrīkst pārsniegt 70% no darba algas. Faktiski Itālijā pilotiem tiek noteikta visai zema alga, par ko tiek maksāti nodokļi, taču viņu reālais ienākums ir daudzkārt lielāks,» stāsta M. Bičkovska.
Visu rakstu Jauns magnēts aviokompāniju piesaistei lasiet 22. decembra laikrakstā Dienas Bizness.