AirBaltic izpilddirektora Martina Gausa labs draugs ar savu aviosabiedrību uzsāks lidojumus līdzīgos maršrutos, kuros jau lido Latvijas nacionālā aviokompānija , otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Kamēr Latvijas nacionālajai aviokompānijai AirBaltic joprojām tiek meklēts investors, Ziemeļeiropas aviācijas sektorā notiek pārmaiņas, kas var atstāt būtisku iespaidu arī uz Latvijas nacionālo aviokompāniju AirBaltic. DB 01.10.2012. jau rakstīja, ka savulaik kā investors par AirBaltic interesējās arī kāds AirBaltic izpilddirektora Martina Gausa labs draugs – vācu multimiljonārs Hanss Rūdolfs Vērls (Hans Rudolf Wöhrl). H.R. Vērls ir bagātas vācu tekstilindustrijas dzimtas atvase. Vērla grupai Vācijā pieder modes un sporta preču veikalu ķēde, kā arī viesnīcu bizness, bet Vērla ģimenes īpašumi 2013. gadā tika novērtēti 400 miljonu eiro vertība. H.R. Vērls pēc Manager – Magazin datiem atrodas arī 500 bagātāko vāciešu sarakstā.
Ar pašreizējo AirBaltic vadītāju Martinu Gausu H.R. Vērla ceļi krustojās vācu zemo cenu aviokompānijā dba, kur H.R. Vērls bija īpašnieks, bet M. Gauss strādāja valdē. Aviokompānijas dba sanācija bija veiksmes stāsts, tā tika iegādāta par 1 eiro, bet 2006. gadā to izdevās pārdot par 120 miljoniem eiro vācu aviokompānijai Air Berlin. Dba ir tikai viena no daudzām aviokompānijām, ko ir pircis un pārdevis H.R. Vērls, taču AirBaltic investīcijas viņš tā arī neveica. Tagad H.R. Vērls sāks lidot līdzīgos maršrutos, kādos lido AirBaltic, taču nu jau ar citu aviokompāniju– CityJet.
Būs efektīvāki
Īrijā bāzēto aviokompāniju CityJet H.R. Vērlam piederošais uzņēmums Intro Aviation pērn iegādājās no Air France– KLM. 2012. gadā H.R. Vērls jau nopirka Austrijas reģionālo aviosabiedrību Intersky, un viņa mērķis ir izveidot spēcīgu Eiropas reģionālo aviosabiedrību. Viss liecina, ka savam mērķim viņš arī pamazām tuvojas, jo ir panācis vienošanos ar Skandināvijas aviomilzi SAS. SAS daļu no savu reģionālo lidojumu tīkla atdos CityJet, kas vienlaikus pārņems arī SAS meitasuzņēmumu Blue1, ziņo aviācijas ziņu portāls aero.de. Reģionālie lidojumi mazās noslodzes dēļ SAS, tāpat kā citām tradicionālajām Eiropas aviokompānijām, kas ilgstoši cieš no zemo cenu aviosabiedrību radītās konkurences, nav gana ienesīgi. Tāpēc 2013. gadā SAS pārdeva savu Norvēģijas meitasuzņēmumu Wideroe, bet reģionālos lidojumus pārnesa uz Dānijā bāzēto kompāniju Cimber. Februārī SAS pilnībā pārņēma Cimber. Tagad darījumā ar CityJet SAS saskata labas iespējas reģionālos lidojumus apkalpot efektīvi un elastīgi, bet Blue1 pārdošana ļaus SAS ceturtajā kvartālā norakstīt ap 10 milj. eiro. Viena no lielākajām CityJet priekšrocībām ir izdevīgi lidojumi no Londonas Pilsētas lidostas (London City Airport). Šis darījums starp SAS un CityJet nozīmē, ka Ziemeļeiropas aviācijas tirgū, kurā ar AirBaltic jau šobrīd konkurē Norwegian, SAS un FlyBe, ienāks vēl viena aviokompānija – H.R. Vērlam piederošā CityJet.
Visu rakstu Konkurences džungļi kļūst vēl biezāki lasiet 6. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.