HKScan Latvia seko gaļas pārstrādes tirgus jaunajām vēsmām – vairāk pievienotās vērtības produktu, mazāk piepūles ēdājiem; bažas par patērētāju skaita sarukumu, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Inovatīvi pārtikas rūpniecības produkti, kas prasa minimālu piepūli to pagatavošanā, seko patērētāju zūdošajai gatavošanas prasmei, stāsta Ziemeļeiropas pārtikas rūpniecības koncerna HKScan meitasuzņēmuma HKScan Latvia pārdošanas un mārketinga vadītājs Heino Lapiņš. Pircējiem ir svarīgi, lai maltītes gatavošana neaizņemtu daudz laika, viņš piebilst. Arvien pieprasītāki kļūst ātri un vienkārši pagatavojami produkti, kurus var pagatavot, pat nesmērējot traukus. «Agrāk mēdza teikt, ka klients ir karalis, bet tagad pircējs ir dievs, jo mūsu ātrajā laikmetā kļūdas ražotājiem netiek piedotas, cilvēki vieglāk un ātrāk pārfokusējas uz citu produktu kategoriju,» piebilst H. Lapiņš.
2014. gadā HKScan grupai bija 2 mljrd. eiro liels neto apgrozījums. Savukārt meitasuzņēmums Latvijā šajā periodā apgrozījis 37,1 milj. eiro, peļņa – 129 tūkst. eiro. Pirms pusotra gada notikusī AS Rīgas miesnieks juridiskā nosaukuma maiņa uz HKScan Latvia nav ietekmējusi pārdošanas rezultātus, jo produkcijas zīmoli nosaukumu nav mainījuši, uzskata H. Lapiņš.
Gaļa pārtikas grozā nezaudē savu nozīmīgumu – statistika rāda, ka lauvastiesu no ģimenes tēriņiem par pārtiku veido gaļa un tās produkti, uzsver H. Lapiņš. Tajā pašā laikā gaļas tirgus aizvadītā gada laikā piedzīvojis vairākas izaicinošas situācijas. Tā attīstību neizbēgami ietekmē arī iedzīvotāju skaita samazinājums. «Ja iedzīvotāju skaits sarūk par vairāk nekā 15 tūkst. gadā, kas ir aptuveni Cēsu novads, tas viennozīmīgi ietekmē kopējo patēriņu pietiekami spēcīgi, lai tas atbalsotos mūsu plānos. Tāpat Krievijas embargo ir visai smagi skāris HKScan Latvia eksporta plānus,» norāda H. Lapiņš.
Visu rakstu Jārēķinās ar demogrāfijas lejupslīdi lasiet 11. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.