Lai risinātu vecumvecu problēmu – kā saglabāt ģimenes uzņēmuma pēctecību, ja nav dēlu, kas to turpinātu, – japāņi izmanto sentēvu metodi, raksta Latvijas Avīze.
Kā skaidro laikraksts, šis stāsts esot aizsācies 717. gadā, kad budistu mūkam Taičo Daiši sapnī parādījies kalnu dievs Haku un ieteicis sameklēt karsto avotu tuvējā Avazu ciemā, kas mūsdienās atrodas Išikavas apgabalā. Daiši atradis avotu un licis savam skolniekam Gario Hoši šajā vietā uzcelt viesu namu, kur viņš turpināja sludināt budismu. Lai uzņēmums pēc viņa nāves neiznīktu, Hoši adoptēja kādu zēnu un deva viņam savu bērnības vārdu Zengoro. Tā pirms gandrīz 1300 gadiem esot iedibināts pasaulē vecākais ģimenes uzņēmums Zengoro Hoši, teikts Ginesa rekordu grāmatā. Viesu nams Zengoro Hoši esot ģimenes īpašumā jau 46 paaudzes.
Virkne pazīstamu Japānas firmu joprojām esot ģimenes īpašumā. Autobūves firmu Suzuki, ko 1909. gadā iedibināja Mičio Sudzuki kā steļļu ražošanas fabriku zīda aušanai, vadot jau ceturtais viņa adoptētais dēls Osamu Sudzuki.
Mūsdienu autobūves lielfirmu Toyota 1937. gadā izveidoja Kičiro Tojoda, kura tēvs Sakiči Tojoda iedibināja tā laika modernāko aužamo steļļu fabriku, bet dēls tālredzīgi pievērsās autobūvei. Ģimene bija svētīta ar dēliem, un firmu Toyota tagad vada tās dibinātāja mazdēls Akio Tojoda.
1917. gadā izveidotā garšvielu firma Kikkoman, kuras saknes meklējamas vēl 17. gadsimta sākumā, ražo Japānā un citviet populārāko sojas mērci, un pēdējos gados iesniegusies arī dzērienu un farmakoloģijas jomā. Ģimenes īpašums ir fotoaparātu firma Canon, kas izveidota 1937. gadā, un finanšu un apdrošināšanas uzņēmums Matsui Securities, kas iedibināts 1931. gadā, raksta Latvijas Avīze.
Japāņu unikālo adopcijas veidu dēvējot par mukujoši. Japānā ir otrs augstākais adopciju skaits pasaulē – vairāk nekā 80 000 gadā, taču vairākums adoptēto ir pieauguši vīrieši vecumā ap 20 – 30 gadiem.