Jaunākais izdevums

Pats mazākais britu Jaguar modelis XE apliecina drivers car jeb braucēja auto talantu un jau pirmajā iznācienā tiecas aizsniegties līdz šī žanra labākajiem paraugiem

Rietumeiropā vidējās klases premium sedani bauda lielu pircēju uzmanību. Nav noslēpums, ka šeit jau vairākus gadu desmitus toni nosaka vācu trijotne Audi, Mercedes un BMW. Atkarībā no modeļa un tā iznākšanas brīža ikviens no nosauktajiem zīmola produktiem ir izbaudījis lielāku vai mazāku pircēju uzmanību. Piemēram, šobrīd slavas saulītē ir iecelts jaunais Mercedes C klases sedans, kurš no vācu trijotnes ir jaunākais izstrādājums, turklāt pēc vairākiem parametriem tas ir uzstādījis jaunus standartus šajā klasē. Britu Jaguar līdz šim ar skaudību ir noraudzījies uz vāciešu dominanci un pārdošanas panākumiem, bet tagad vēlas mainīt ierasto lietu kārtību, arī Jaguar XE vēlas no šī tirgus pīrāga kaut ko nokost sev. Lai to panāktu, Jaguar inženieri ir vaiga sviedros pastrādājuši, lai iemācītu mazajam kaķim labi un azartiski braukt, neaizmirstot par komfortu. Kas attiecas uz pašmāju tirgu, vidējās klases sedani, maigi sakot, nav pieprasīta prece. Līdz ar to nākas secināt, ka arī Jaguar XE ceļš līdz vietējo pircēju sirdīm nebūs rozēm kaisīts.

Kāpēc tas būtu jāpērk.

Apzinoties jaunā Jaguar XE atpazīstamības trūkumu, vismaz sākumā šis modelis nonāks tikai kaislīgāko Jaguar fanu uzmanības redzeslokā. Turklāt ir jāliek aiz auss, ka nomināli četrvietīgais sedans ir visnotaļ liels egoists, kas rūpējas tikai par priekšējos krēslos sēdošajiem pasažieriem, bet otrās rindas pasažieriem atvēl šaurību un diskomfortu. Jāatzīst, ka lielākā vai mazākā mērā ar līdzīgu ligu sirgst arī vācu konkurenti. Atsevišķiem indivīdiem varētu būt iebildes par Jaguar XE kopējo dizainu. Visvairāk tas mērķēts uz neizteiksmīgo XE pēcpusi, kas pēc lukturu dizaina tikpat labi varētu būt pieskaitāms arī vienkāršam masu produkcijas ražotāja modelim. Lai sāktu draudzību ar Jaguar XE, makā vai bankas kontā ir jābūt vismaz 38 500 eiro. Tas jau ir daudz, pat neminot to, ka greznāk un Latvijas pircējam iekārojamāk nokomplektēts XE maksās vismaz 50 tūkst. eiro.

Visu rakstu Lielā kaķa mazākais sportists lasiet 24. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inchcape Motors Latvia uzsāk jaunā un lielākā Jaguar Land Rover autosalona Baltijā būvniecību.

Paredzēts, ka jaunā autosalona būvniecība tiks pabeigta 2019. gada pirmajā pusē un tas savas durvis vērs 2019. gada maijā.

Jaunais autosalons tiks būvēts saskaņā ar Jaguar Land Rover korporatīvā koncepta «Arch» dizainu, kas tiek pakāpeniski ieviests visur pasaulē. Koncepts izstrādāts tā, lai pēc iespējas interesantākā veidā parādītu mūsdienu arhitektūras inovāciju iespējas. Ēkas dizainu raksturo moderna pelēka fasāde, tīras un vienkāršas līnijas. Jaunā autosalona iekštelpu dizainā tiks izmantoti stikla, riekstkoka un modernā apgaismojuma elementi, kas sniegs telpai svaiguma un greznības sajūtu. Jauno dizainu visos Jaguar Land Rover autosalonos plānots ieviest līdz 2019. gada beigām un šis būs trešais «Arch» koncepta autosalons Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajam britu zīmola krosoveram Jaguar F-Pace, pēc mārketinga speciālistu aplēsēm, drīzumā jākļūst par populārāko Jaguar modeli, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Zinot, cik žēlīgi un bezzobaini noris jaunā Jaguar sedana XE pārdošana, F-Pace noteikti būs daudzkārt populārāks modelis, par ko liecina potenciālo pircēju sakāpinātā interese Eiropā, tostarp Latvijā. Paraugoties uz atlētisko izskatu un tehniskajiem parametriem, tā vien šķiet, ka Jaguar ir pamatotas ambīcijas sabojāt garastāvokli uzpūtīgajiem vācu krosoveriem. Daudzos parametros britu zaļknābim ir, ar ko palielīties, proti, jaudīgi motori, lieliska šasija, un tam lieliski piemeklēts trauksmains vizuālais tēls ar atpazīstamu Jaguar DNA. DB autoapskatnieks paspēja aptaustīt Jaguar jauno censoni, un, kaut gan pirmais randiņš bija gaužām īss, taču arī pēc tā var secināt, ka pirmais džipveidīgais cepiens Jaguar ir iznācis ļoti cienījams. Vienlaikus tam vēl ir daudz jāmācās no saviem tiešajiem konkurentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaguar «zaļknābis» rāda klasi

Aldis Zelmenis,20.04.2018

Jau miera stāvoklī jaunais E-Pace iekārdinās ar savu atlētisko augumu. Būtiski, ka E-Pace arī paātrināsies un vadīsies, kā pienākas trenētam un visos fiziskajos parametros attīstītam atlētam.

Foto: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau pirmajā iznācienā Jaguar E-Pace demonstrē tik nobrieduša un pārliecināta krosovera sniegumu, lai to neminstinoties pievienotu klases labākajiem modeļiem.

Pašlaik mazākais Jaguar krosovers pievienojas BMW X1, Audi Q3 un Mercedes GLA klubiņam. Gandrīz 4,4 metrus garais E-Pace ir būvēts uz tās pašas platformas, kas ir arī «pižoniskajam» Land Rover Range Rover Evoque. Moderna daudzsviru piekare aizmugurē, 2681 milimetru gara riteņu bāze, četrcilindru motori ar jaudu līdz 300 ZS un vācu kompānijas ZF deviņpakāpju automāts ir tikai dažas svarīgākās lietas, ar ko Jaguar ir gatavs nobiedēt savus konkurentus.

Valdzinošs izskats. Īsas pārkares, atlētiska stāja un tehniskais arsenāls izceļ Jaguar E-Pace sportisko orientāciju. Kompaktā auto siluetā nav nekā lieka, tam ir dabas doti talanti, lai sagādātu patīkamas braukšanas emocijas. Arī salonā viss ir pienācīgā līmenī. Patīkami, ka jauno laiku skārienjutīgie ekrāni labi sadzīvo ar klasiskajām pogām un slēdžiem. Starp citu, pogas ir tādā izmērā, lai tās par ērtām atzītu piloti ne tikai ar smalkām rociņām. Par multifunkcionālo stūri var teikt to pašu. Brangas pogas ar skaidri saprotamu nozīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Garantēta greznība: Jaguar Land Rover ievieš piecu gadu garantiju visiem jaunajiem Range Rover, Defender un Discovery modeļiem

Sadarbības materiāls,01.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

• 1. septembrī ražotāja garantija Range Rover, Defender un Discovery zīmolu automobiļiem tiks pagarināta no trīs līdz pieciem gadiem vai 150 000 kilometru, atkarībā no tā, kas iestājas pirmais

• Garantija aptver visus Range Rover, Defender un Discovery modeļus, ieskaitot to vieglā hibrīda un plug-in elektriskā hibrīda versijas

• Jaunā standarta garantija attiecas uz visiem modeļiem visā Eiropā, un tās mērķis ir uzlabot klientu pieredzi, izlīdzinot zīmolu piedāvātās priekšrocības ar Jaguar

• Automobiļu īpašnieki no 1. septembra saņems arī iespēju piecus gadus izmantot paplašinātās InControl Remote savienojamības funkcijas

Ražotāja piecu gadu garantija visiem jaunajiem Range Rover, Defender un Discovery modeļiem stāsies spēkā 2023. gada 1. septembrī. Šī Jaguar Land Rover (JLR) iniciatīva klientiem sniegs papildu pārliecību un dos sirdsmieru, izvēloties kādu no JLR luksusa zīmoliem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ženēvas autoizstāde: Elektrifikācijas apmēri strauji aug

Aldis Zelmenis, speciāli Db.lv no Ženēvas,08.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krītot nežēlastībā dīzeļautomobiļiem, no teju visu autoražotāju puses masveidīgāk un fanātiskāk tiek pielūgti videi draudzīgie puselektriskie vai 100 % elektriskie auto un to jaunākie kolēģi - pašbraucošās «autorikšas», liecina šā gada Ženēvas autoizstāde.

Tā jau tas dzīvē notiek, ka no mīlestības līdz naidam ir tik trausla robeža, attiecīgi nav brīnums, ka pat tādās valstīs kā Vācija vai Francija, kur vēl pirms pāris gadiem dīzeļautomašīnas bija pareizākā un masveidīgākā reliģija, šobrīd tas tiek uzskatīts par nepieņemamu pagānismu. Attiecīgi daudzi ražotāji steidz paziņot, ka no šīs ticības ir gatavi attiekties, bet citi vēl nogaida.

Piemēram, sekojot sava tautieša Toyota piemēram, arī japāņu Honda ir nolēmusi pilnībā atteikties no dīzeļmotoriem. Tāpēc jaunākās paaudzes Honda CR-V, kas Latvijā tirdzniecībā nonāks 2018. gada septembrī, vispirms būs kombinācijā ar benzīnmotoru, savukārt 2019. gada janvārī būs nopērkams arī modernas tehnoloģijas Honda CR-V hibrīds. Atvadas no dīzeļa tiks svinētas kopā ar Honda Civic modeli, kas kā pēdējais saņems 1.6 i-DTEC dīzeli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Rīgā atklāts Baltijā lielākais Jaguar Land Rover autocentrs

Monta Glumane,29.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaguar Land Rover zīmolu pārstāvis Inchcape Motors Latvia Rīgā atvēris jaunu autocentru, kas uzskatāms par lielāko Jaguar Land Rover autocentru Baltijā, informē autocentra vadība.

«Lepojamies ar Jaguar Land Rover desmit gadus ilgo vēsturi Latvijā. Šajā laikā Inchcape Motors Latvia ievērojami stiprinājusi Jaguar un Land Rover zīmolus šajā valstī, un jaunā autocentra atvēršana šo sadarbību attīstīs vēl tālāk,» pastāstīja Inchcape Ziemeļeiropas un Krievijas reģiona mazumtirdzniecības rīkotājdirektors Sanktpēterburgā un Ziemeļeiropas valstīs Timofejs Gerasjkins.

Autocentra atklāšanā viesiem bija iespēja iepazīties un iegādāties Jaguar Xe Sv Project 8 un atjaunoto Land Rover Discovery Sport.

Jaunais autocentrs atrodas Kārļa Ulmaņa gatvē un tajā tirgo jaunus un mazlietotus automobiļus, piedāvā servisa pakalpojumus, rezerves daļu, kā arī zīmola aksesuāru un dzīvesstila preču tirdzniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas autobūves kompānija Jaguar Land Rover Slovākijā atvērusi jaunu 1,6 miljardu dolāru (1,4 miljardu eiro) vērtu rūpnīcu, kas ir pirmā uzņēmuma ražotne kontinentālajā Eiropā, teikts autoražotāja publiskotajā paziņojumā.

Uzņēmums rūpnīcu uzbūvējis netālu no Nitras, kas atrodas aptuveni 100 kilometrus uz austrumiem no Bratislavas.

Šīs rūpnīcas sākotnējā gada ražošanas jauda paredzēta 150 000 automobiļu apmērā.

Slovākijas valdība nodrošinājusi Jaguar Land Rover investīciju subsīdijas līdz 130 miljoniem eiro.

Jaguar Land Rover jau jūnijā paziņoja, ka pārvietos automašīnu Land Rover Discovery ražošanu no Birmingemas Anglijā uz Slovākiju, šādu lēmumu skaidrojot ar dīzeļautomašīnu tirdzniecības apjoma samazināšanos un neskaidrību par Lielbritānijas izstāšanos no Eiropas Savienības.

Kā ziņots, Jaguar Land Rover pieder Indijas lielākajai autobūves kompānijai Tata Motors, kas Lielbritānijas autoražotājus Jaguar un Land Rover par 2,3 miljardiem ASV dolāru 2008.gada jūnijā iegādājās no ASV autobūves koncerna Ford Motor.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas autobūves kompānija Jaguar Land Rover pasaulē likvidēs 4500 darbvietas, ņemot vērā automašīnu tirdzniecības kritumu Ķīnā un dīzeļautomobiļu pieprasījuma samazināšanos, teikts ceturtdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

Jaguar Land Rover pasaulē nodarbina 44 000 cilvēku, no kuriem 42 500 strādā Lielbritānijā. Plānotā darbvietu likvidēšana ir daļa no izmaksu samazināšanas programmas 2,5 miljardu sterliņu mārciņu (2,75 miljardu eiro) apmērā, ko paredzēts īstenot nākamo 18 mēnešu laikā.

Uzņēmumu negatīvi ietekmējis pārdošanas apjoma kritums Ķīnā, dīzeļautomašīnu tirdzniecības samazināšanās un bažas par Lielbritānijas konkurētspēju pēc valsts izstāšanās no Eiropas Savienības (ES).

Jaguar Land Rover norāda, ka uzņēmuma ražoto automašīnu tirdzniecības apjoms Ķīnā pērn samazinājies par 21%.

Vienlaikus gan kompānija ir parūpējusies par to, lai tai būtu rūpnīca ES pēc Lielbritānijas plānotās izstāšanas no bloka 29.martā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas ekskluzīvo automašīnu kompānija Jaguar Land Rover ceturtdien paziņoja, ka valstī investēs 600 miljonus sterliņu mārciņu (814 miljonus eiro) ražošanas modernizācijai.

Uzņēmums norāda, ka šīs investīcijas demonstrē kompānijas uzticību Lielbritānijas atdzimstošajai automašīnu ražošanas nozarei. Lielākā daļa no šīm investīcijām paredzēta rūpnīcas modernizēšanai Anglijas Vestmidlendas grāfistē, kurai tiks atvēlēti 320 miljoni mārciņu.

Jaguar Land Rover jau janvārī paziņoja, ka Lielbritānijā radīs 1300 jaunas darbvietas, lai ražotu Jaguar pirmo vieglo apvidus automašīnu (SUV). Kā ziņots, Jaguar Land Rover pieder Indijas lielākajai autobūves kompānijai Tata Motors Ltd., kas Lielbritānijas autoražotājus Jaguar un Land Rover par 2,3 miljardiem ASV dolāru 2008.gada jūnijā iegādājās no ASV autobūves koncerna Ford Motor Co..

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas autobūves kompānija Jaguar Land Rover plāno palielināt strādājošo skaitu par 5000 cilvēku, lai paplašinātu savas zināšanas autonomajās un elektriskās piedziņas tehnoloģijās.

Vairums šo jauno darbavietu tiks bāzētas Lielbritānijā, bet darbinieku skaita palielināšanu paredzēts īstenot nākamā gada laikā.

Jaguar Land Rover patlaban pasaulē nodarbina vairāk nekā 40 000 cilvēku.

Uzņēmums savu pirmo elektrisko automašīnu I-PACE paredzējis būvēt Austrijā. Taču kompānija norādījusi, ka vēlētos šādus modeļus ražot Lielbritānijā, ja tiktu iegūts valdības atbalsts.

Kā ziņots, Jaguar Land Rover pieder Indijas lielākajai autobūves kompānijai Tata Motors, kas Lielbritānijas autoražotājus Jaguar un Land Rover par 2,3 miljardiem ASV dolāru 2008.gada jūnijā iegādājās no ASV autobūves koncerna Ford Motor.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas autobūves kompānija Jaguar Land Rover piektdien izlaidusi pēdējo Land Rover Defender modeļa automašīnu.

Uzņēmums jau 2013.gadā paziņoja, ka pārtrauks leģendārā Land Rover Defender modeļa ražošanu Salihalas rūpnīcā.

Jaguar Land Rover lēmumu pārtraukt šī modeļa ražošanu skaidroja ar grūtībām uzturēt drošības un kaitīgo izmešu standartus.

Pēdējo 68 gadu laikā kopumā saražoti vairāk nekā divi miljoni Land Rover Defender automašīnu.

Kā ziņots, Jaguar Land Rover pieder Indijas lielākajai autobūves kompānijai Tata Motors Ltd, kas Lielbritānijas autoražotājus Jaguar un Land Rover par 2,3 miljardiem ASV dolāru 2008.gada jūnijā iegādājās no ASV autobūves koncerna Ford Motor Co..

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indijas autobūves kompānijai "Tata Motors" piederošais britu zīmols "Jaguar" no 2025.gada ražos tikai elektriskos automobiļus un restrukturizēs ražotnes ārpus Lielbritānijas, pirmdien paziņoja uzņēmums.

Savukārt Lielbritānijas "Jaguar Land Rover" līdz 2039.gadam iecerējis kļūt par uzņēmumu ar nulli oglekļa dioksīda izmešu.

Vienlaikus "Jaguar Land Rover" jaunā plāna ietvaros investēs 2,5 miljardus sterliņu mārciņu (2,9 miljardus eiro) un 2024.gadā tirgū laidīs pirmo pilnībā elektrisko "Land Rover" modeli.

"Tata Motors" Lielbritānijas autoražotājus "Jaguar" un "Land Rover" par 2,3 miljardiem dolāru 2008.gada jūnijā iegādājās no ASV autobūves koncerna "Ford Motor".

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Jaguar Land Rover plāno celt jaunu rūpnīcu Slovākijā

LETA,20.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Jaguar Land Rover paziņojis par ieceri būvēt rūpnīcu Slovākijas rietumos.

Uzņēmums ar Slovākijas valdību parakstījis nodoma vēstuli un saskaņā ar izpēti rūpnīcai tuvākajā desmitgadē vajadzētu spēt saražot 300 000 automašīnu gadā.

Galīgais lēmums par rūpnīcas celtniecību tiks pieņemts gada beigās. Jaguar Land Rover cer, ka pirmās šajā rūpnīcā ražotās automašīnas varētu būt gatavas 2018.gadā.

Slovākijā savas automašīnas izgatavo jau vairāki citi autoražotāji, tostarp Volkswagen, Peugeot Citroen un Kia, kas licis arī daudziem detaļu piegādātājiem veidot ražotnes šajā valstī.

«Ar savu spēcīgo, prestižo automobiļu industriju Slovākija mums ir pievilcīga potenciālā attīstības iespēja,» sacīja Jaguar Land Rover vadītājs Ralfs Spets.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Latvieši gādā par drošību tūlīt

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors. Sagatavoja Didzis Meļķis,07.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šoruden General Motors vicepriekšsēdis Roberts Lucs prognozēja, ka pēc 15 līdz 20 gadiem cilvēku vadītas automašīnas drošības apsvērumu dēļ uz ceļiem būs aizliegtas. Šī pati loģika vada arī vairākos Latvijas tehnoloģiju jaunuzņēmumos iesaistīto Rihardu Gailumu. Viņa 2015. gadā dibinātā Pilot Automotive Labs (turpmāk ‒ PILOT) ir radījusi šādu dzīvību glābjošu tehnoloģiju, turklāt pielāgojot to cenas ziņā pieejamām lietotām automašīnām.

Kompānijai ir komanda ar starptautisku izglītību un pieredzi tehnoloģiju jomā. Ar Rihardu kopā strādā programmētājs un industriālais dizainers ar 30 gadu stāžu Andris Eihmanis un Masačūsetsas Tehnoloģiju institūta Inovācijas un globālās līderības programmas absolvents Juris Bariss. PILOT ir izgājusi jau divus jaunuzņēmumu akseleratorus ‒ Enchant.vc Singapūrā un Infiniti Lab Honkongā. Kompānijai ir partnerība ar Elektronikas un datorzinātņu institūtu Rīgā, kur tiek veikti pētījumi un ārpakalpojumi. Kopā ar šo partneri PILOT ir izveidojusi Augsto tehnoloģiju izglītības biedrību, kas savukārt vada bezpilota auto tehnoloģiju trasi.

Vairums auto un moto kompāniju fokusējas uz augstas autonomijas pakāpes braucamajiem, bet – uz jauniem braucamajiem. Tāpēc arī inovācijas parasti iesniedzas tieši jaunajās automašīnās, kas nozīmē reālas pārmaiņas dzīvē vien pēc gadu desmitiem. Turpretī PILOT risinājumi ir mērķēti uz tūlītējām pārmaiņām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Auto ražotāja Jaguar Land Rover rūpnīcā Solihalā

Lelde Petrāne,20.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotogrāfam tika ļauts ielūkoties automašīnu ražotāja Jaguar Land Rover rūpnīcā Solihalā, Anglijas centrālajā daļā.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Jaguar Land Rover pieder Indijas lielākajai autobūves kompānijai Tata Motors Ltd., kas Lielbritānijas autoražotājus Jaguar un Land Rover par 2,3 miljardiem ASV dolāru 2008.gada jūnijā iegādājās no ASV autobūves koncerna Ford Motor Co.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen tika prezentēts jaunais Range Rover Sport, un tā globālā pirmizrāde visiem paliks atmiņā ar pasaulē pirmo braucienu augšup pa applūdinātu Kárahnjúkar dambja pārgāzni Islandē. Tas ir vislielākais šāda veida dambis pasaulē – ūdens pa to plūst ar intensitāti 750 tonnas minūtē. Iespaidīgais stāvums nopietni pārbaudīja jaunā sportiskā SUV spēju pretoties straumei, jo saķeres zuduma gadījumā draudēja 90 metru kritiens.

Šis brauciens pirmo reizi tika pārraidīts ekskluzīvā prezentācijas pasākumā Jaguar Land Rover produktu izstrādes centrā Gaidonā Lielbritānijā. Pie Range Rover Sport stūres atradās Džeimsa Bonda filmas kaskadiere Džesika Hokinsa. Jaunākajā Land Rover markas automobilim mestajā izaicinājumā jaunais Range Rover Sport, ar luksusa SUV Range Rover cieši radniecīgais augstas veiktspējas modelis, demonstrēja iespaidīgu saķeri, vilkmi un stabilitāti.

Iepriekšējo pārbaudījumu laikā Range Rover Sport sasniedza rekordu, braucot kalnā Paikspīkā, īstenoja pirmo reģistrēto Arābijas pussalas Tukšā kvartāla tuksneša šķērsošanu un kļuva par pirmo auto, kas pārvarējis 999 pakāpienu akmens kāpnes uz Debesu vārtiem Ķīnā 2018. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajā tuvinājumā izmaiņu nav daudz, tomēr, padziļinātāk pašķetinot jaunā Range Rover Evoque talantus, izaugsme ir acīmredzama

Šis modelis ir viens no Jaguar&Land Rover (JLR) savienības populārākajiem modeļiem, kas iznākšanas brīdī sacēla vētru ūdens glāzē un iemantoja kulta auto statusu. Tā popularitāte sagādāja īpašniekiem kaudzi naudas, bet tagad ir pēdējais brīdis šo stāstu uzspodrināt un pasniegt pircējiem no jauna.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Pirmajā brīdī izmaiņu nav daudz, vismaz eksterjera vizuālais noformējums ir pirmās paaudzes pagarinājums ar moderniem, bet neuzkrītošiem jauninājumiem. Toties tehniskās izmaiņas jau ir fundamentālas. Vispirms zem jaunā Evoque «lindrakiem» atradīsiet jauna Jaguar&Land Rover (JLR) modulāro platformu, kas līdztekus braukšanas kvalitāšu celšanai ir vairojusi vietu automašīnas salonā. Īpaši tas attiecas uz otrās rindas pasažieru ērtībām. Pēc sava stila un līdzības jaunais Evoque uzskatāmi kopē stilīgāko JLR apvienības krosoveru Velar. Līdz ar to jauno Evoque no vecā viegli varēs atpazīt pēc izbīdāmajiem durvju rokturiem, kas pirmo reizi tika izmantoti Velar modelim. Nav pārsteigums, ka salona arhitektūra, virtuālie paneļi un materiālu salikumi arī ir līdzīgi kā Velar, tikai nedaudz saspiestākā mērogā. Labā ziņa, ka digitālo ierīču operētājsistēma un skarienjutīgie ekrāni ir modernāki un ātrdarbīgāki. Atpakaļskata kameras izšķirtspēja arī ir lieliska. Personīgi man ļoti patīk, ka grozāmās ripas vietā Evoque ir atgriezies pie klasiskās ātrumkārbas sviras. Feins auto, kam pircēji atradīsies arī Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāzu dienai jaunlaulātie izvēlas visdažādākos transporta līdzekļus, tomēr parasti cenšas piemeklēt īpašus braucamrīkus, kam jāsaskan ar kopējo kāzu tematiku.

«Vēlmes atkarīgas no mentalitātes, kāzu scenārija, norises vietas un finansēm,» saka RetroRent pārstāve Dace Sapiega. Viņas pārstāvētajā uzņēmumā iepriekš populārs bija Jaguar Duke, kas arī ir viens no lētākajiem RetroRent piedāvātajiem auto, bet šobrīd palielinoties interese par Tiffany, Excalibur, Zimmer, kā arī par ne tik senas pagātnes automašīnu – Volgu. Arvien biežāk pāri izvēlas nomāt automašīnu kopā ar šoferi, tādējādi pilnvērtīgāk izbaudot braucienu. Kompānija piedāvā arī apvidus automašīnu nomu, un pirms pāris gadiem kāzu vajadzībām klienti izmantojuši arī šīs automašīnas, kas bija lētāk nekā retro transportlīdzekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Skaistums glābs pasauli

Aldis Zelmenis,08.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Range Rover Velar ir satriecoši skaists autobūves mākslas darbs, kas izrotās ikviena bagātnieka autoparku

Pēc izmēriem un satura šis impozantais SUV vāģis startēs tajā pašā līgā, kur ir zināmi tādi modeļi kā Audi Q5, Mercedes GLC, BMW X3, Porsche Macan, kā arī radniecīgais Jaguar F-Pace. Abus britus vieno tas, ka automobiļu pamatā ir izmantota viena un tā pati šasija, vienīgi ar atšķirīgiem piekares regulējumiem. Atšķirības zīme ir arī Range Rover Velar lakoniskais un dinamiskais eksterjera dizains. Kristāltīras virsbūves plūdlīnijas iegūšanai Range Rover Velar veidotāji no virsbūves ir pat atļāvušies aizvākt tradicionālos durvju rokturus. Kopējot superdārgo sporta auto modi, Range Rover Velar tie būs izbīdāmi ar elektropiedziņas palīdzību. Ne tikai šis efektīgais triks, bet Velar eksterjera un interjera vizuālo dotumu kopums neizdzēš sajūtu, ka elegantais sērijveida auto vēl aizvien ir konceptauto statusā. Bravo!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu BMW, Mini, Alpina, Jaguar un Land Rover, kā arī motociklu BMW Motorrad tirgotāju SIA Inchcape BM Auto pievienos Mazda un Ford spēkratu tirgotājam SIA Inchcape Motors Latvia, liecina paziņojums oficiālajā izdevumā Latvijas Vēstnesis.

Uzņēmumu kreditori prasījumus var pieteikt mēneša laikā.

Inchcape Motors Latvia pārstāve Jana Garanča aģentūrai LETA norādīja, ka uzņēmumu apvienošana neietekmēs pārstāvētos auto zīmolus, dīlerus vai sadarbību ar klientiem. «Vēsturiski, kā arī uzņēmumu apvienošanas un pārņemšanas rezultātā ir izveidojies, ka Inchcape Latvijā sastāv no vairākām juridiskām personām. Inchcape Motors Latvia un Inchcape BM Auto apvienošanas mērķis ir vienkāršot Inchcape grupas uzņēmumu Latvijā struktūru, kā arī padarīt efektīvākus iekšējos procesus. Apvienošanās neietekmēs pārstāvētos auto zīmolus, dīlerus vai sadarbību ar klientiem,» skaidroja Garanča.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Piedāvājam ieskatu vācu autoražotāja Porsche Štutgartes Cufenhauzenes ražotnē.

Piedāvājam ieskatu vācu autoražotāja Porsche Štutgartes Cufenhauzenes ražotnē.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

FOTO: Vācijas rūpnīcā, kur ražo Mercedes S-Class

FOTO: Durvis aizver pēdējā auto rūpnīca Austrālijā

FOTO: Auto ražotāja Jaguar Land Rover rūpnīcā Solihalā

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

VIDEO: Ar interaktīvām cenu zīmēm izglītos patērētājus

Monta Glumane,05.07.2019

SIA Vivid Tech valdes loceklis Andris Lūkins (no kreisās), Alvils Mežals un Ivars Mirošnikovs kopā ar komandu radījuši interaktīcas neu zīmes, ar kurām pamatā fokusējas uz eksporta tirgiem.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vivid Tech rada interaktīvas cenu zīmes, kas rāda ne tikai produkta cenu, bet sniedz arī informāciju par to.

Video skatāms zemāk!

Latvijas uzņēmums Vivid Tech radījis un ieviesis jaunu tehnoloģisku inovāciju mazumtirdzniecības nozarē - interaktīvas cenu zīmes ar skārienjutīgu displeju, kas piedāvā pircējiem uzzināt ne vien produkta cenu, bet arī tā sastāvu, atlikumu noliktavā, izmantošanas iespējas un citu informāciju.

Uzņēmuma pirmsākumi meklējami pirms trīs gadiem, bet SIA Vivid Tech reģistrēts 2017. gada vasarā. «Pietiekami ilgi darbojos tirdzniecībā un novēroju zināmas problēmas, piemēram, cenu izdrukāšana veikalā aizņem ļoti daudz laika un patērē daudz papīra. Konkrēti, ja veikalā ir jānomaina ap 1000 cenu zīmēm mēnesī, tad tas prasa laiku. Sāku pētīt, kas tiek piedāvāts tirgū. Protams, piedāvājumā ir elektroniskās cenu zīmes, bet man likās, ka var labāk, un radās doma radīt interaktīvas cenu zīmes ar krāsainu un skārienjutīgu displeju. Uzrunāju Alvilu Mežalu un Ivaru Mirošnikovu, un mēs pieņēmām traku lēmumu - pamēģināt uztaisīt paši. Te nu mēs šodien esam - mums ir industriāli ražotas cenu zīmes, un pamazām sākam tās ieviest tirdzniecībā,» stāsta SIA Vivid Tech valdes loceklis Andris Lūkins. Kopumā projekta izstrādē tika iesaistīti vairāk nekā 15 cilvēki. A.Lūkinam ir pieredze pārdošanā un tirdzniecībā, I.Mirošnikovam - IT nozarē, dažādu sistēmu izstrādē un tehniskās lietās, bet A.Mežals pārzina juridisko, finanšu un loģistikas nozari. Pārējo komandu veido Latvijas speciālisti – elektronikas profesionāļi, inženieri, programmēšanas inženieri, dizaineri, finansisti un citi. Pēc uzņēmēju domām, ir savākta spēcīga komanda, kas bija veiksmes atslēga, lai nonāktu līdz mērķim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto zagļiem patīk vācieši un japāņi

Elīna Pankovska,07.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zagto automašīnu skaita palielinājums, iespējams, varētu būt saistīts ar reģistrēto transportlīdzekļu skaita pieaugumu, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Jau vairākus gadus nozagto transportlīdzekļu skaits ik gadu ir samazinājies, tomēr pērn, salīdzinot ar 2013. gadu, vērojams neliels pieaugums. Proti, 2014. gadā kopumā Latvijā nozagti 982 transportlīdzekļi, kas ir par 50 vairāk nekā 2013. gadā, kad valstī tika nozagti 932 braucamie. Savukārt šī gada astoņos mēnešos Latvijā ir nozagti jau 717 spēkrati, liecina Iekšlietu ministrijas (IeM) Informācijas centra apkopotie dati. Tādējādi var secināt, ka, iespējams, līdz gada beigām varētu arī tikt pārspēts 2014. gadā nozagto transportlīdzekļu skaits. Eksperti norāda, ka līdz ar rudens iestāšanos palielinās arī nozagto automašīnu skaits, jo zagļi steidz izmantot to, ka tumsa aiz loga iestājas ātrāk. Savukārt ziemā, ja tā bagāta ar sniegu, transporta zādzību skaitam ir tendence samazināties, jo ir apgrūtināta izkļūšana no, piemēram, daudzdzīvokļu māju pagalmiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vīna bāra Garage un restorāna Hot’e līdzīpašnieks Jānis Jenzis uzskata, ka Valsts ieņēmumu dienesta veikto pārbaužu laikā restorānā notiek nepieļaujamas lietas. Tajā pašā laikā nodokļu politika valstī liek uzņēmējiem šajā nozarē ieiet ēnu ekonomikā, viņš stāsta portālam rus.db.lv.

Nesen portāls publicēja 3 pavāru restorāns un Restorāns 3 līdzīpašnieka Ērika Dreibanta viedokli par to, kā VID darbinieki restorāna personālu iztaujā viesu klātbūtnē. Tā rezultātā restorāns cieš zaudējumus. Vakar kļuva zināms, ka, nespējot nomaksāt lielos nodokļus, par maksātnespēju paziņojusi kompānija OZRT, kas pārvaldīja Nacionālās bibliotēkas restorānu Klīversala. Kas notiek nozarē? Šo jautājumu portāls uzdeva Jānim Jenzim.

Pirmā problēma, pēc restorāna īpašnieka domām, ir VID darbinieku attieksme pret tiem uzņēmējiem, kurus viņi pārbauda. «Patlaban VID dodas reidos uz visiem Latvijas restorāniem,» viņš stāsta. «Labi, lai viņi pārbauda, mēs neesam pret to. Taču jautājums ir par to, ar kādām metodēm tas tiek darīts – tas ir murgs. Piemēram, vakarā, kad cilvēki vakariņo, inspektori vienkārši ienāk restorānā un uz veselu dienu to slēdz, lai veiktu pilnu pārbaudi. Tā ir bijis vairākas reizes, piemēram, restorānā Piens. Viesnīcas Bergs restorānā divu dienu laikā pārbaudes tika veiktas četras reizes! Es pilnībā saprotu VID darbiniekus, kuri nāk pie mums veikt pārbaudes, jo viņi pilda savu pienākumu un nav vainīgi. Runa ir kopumā par VID politiku, un to var pielīdzināt gestapo politikai!»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmantojot valsts atbalstu līdz šim iegādāti 235 elektroauto un mazemisiju hibrīdi, kopumā iztērējot 969 750 eiro, liecina Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta (EKII) mājaslapā pieejamā informācija.

Atbalsta programmā elektroauto vai mazemisiju hibrīda iegādei vēl pieejami 9,158 miljoni eiro.

EKII pieejamā informācija liecina, ka valsts atbalsts pieejams pie 58 auto tirgotājiem, un šobrīd iegādei pieejamas 504 automašīnas, no tām apmēram trešdaļa ir hibrīdi.

Dārgākā pieejamā automašīna ir jauna "Jaguar I-Pace S EV400", kuras cena bez papildaprīkojuma un bez pievienotās vērtības nodokļa ir 60 000 eiro, seko jauna "Tesla Model 3 Performance" - 59 990 eiro, jauna "Peugeot e-Traveller L3 Allure 75kWh" - 59 835 eiro un lietota "Tesla Model 3 Performance" - 59 765 eiro.

Savukārt lētākā ir lietota "Volkswagen E-UP PA MOVE 82H AUT", kuras cena bez pievienotās vērtības nodokļa ir 9250 eiro. Seko jauna "Dacia Spring" - 14 463 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru