Potenciālais Latvijas nacionālās aviokompānijas «solīdais Eiropas investors» kā savu kontaktadresi uzrāda Panamu, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Šodien valdība varētu lemt par Latvijas nacionālās aviokompānijas AirBaltic nākotni, kas ietver sevī jauna privātā investora piesaisti. Kā potenciālais finanšu investors, kas aviokompānijā būtu gatavs ieguldīt ap 50 miljoniem eiro, neoficiāli ir minēts Ralfs Dīters Montāgs Girmess. Ilggadējais AirBaltic konsultants Prudentia, ar ko valdība šoruden nolēma pārtraukt sadarbību, norādījusi, ka ir izdevies atrast AirBaltic «solīdu Eiropas investoru». DB rīcībā esošā R. D. Montāga Girmesa prezentācija par Krievijas kompānijas ražotajām Sukhoi Superjet 100 lidmašīnām (ar šo lidmašīnu tirdzniecību šis investors nodarbojas – red.) gan liecina, ka par savu kontaktadresi Girmess norāda Panamu, bet sazvanīt viņu var pa vācu mobilā telefona numuru, kā arī Krievijas telefona numuru. Kā ziņojuši vairāki Latvijas mediji, ja kā AirBaltic investors tiktu izvēlēts Montāgs Girmess, AirBaltic varētu būt jāiegādājas arī vairākas Sukhoi Supertjet 100 lidmašīnas.Sankciju aspekts
Latvijas satiksmes ministrs Anrijs Matīss vairākkārt medijiem norādījis, ka dažādu, arī drošības apsvērumu dēļ neiesaka šo investoru AirBaltic izvēlēties. Tā kā Montāgs Girmess aktīvi darbojies Krievijā un arī pašlaik izplata Krievijā ražotas lidmašīnas, izskanējis, ka sadarbība ar šādu investoru varētu būt problemātiska Rietumvalstu un Krievijas sankciju dēļ.
DB uzdeva jautājumu gan Eiropas Komisijai, gan ASV vēstniecībai Rīgā, kā šīs institūcijas raudzītos uz to, ja AirBaltic izvēlētos sadarbību ar šo investoru un iegādātos Krievijā ražotas lidmašīnas. Eiropas Komisija DB norādīja, ka par noteikto sankciju ievērošanu atbild katra dalībvalsts. ASV vēstniecība pauda, ka diemžēl šoreiz konkrētu komentāru sniegt nevarēs. Sankciju jautājumi esot tehniski sarežģīti un vienmēr skaņojami ar Vašingtonu, tāpēc ASV Rīgas vēstniecības Politikas un ekonomikas nodaļa DB ieteica telefoniski sazināties ar ASV Valsts kases Terorisma un finanšu informācijas departamentu (U.S. Treasury Office of Terrorism and Financial Intelligence, Office of Foreign Assets Control).
Visu rakstu Izšķirs AirBaltic nākotni lasiet 3. novembra laikrakstā Dienas Bizness.