Maijā un jūnijā veiktajā aptaujā socioloģisko pētījumu firma SKDS noskaidroja Rīgas iedzīvotāju uzskatus par dažādiem ar izglītību saistītiem jautājumiem – respondenti raksturoja bērnudārza un skolas izvēles kritērijus, novērtēja mācību režīmus, norādīja vēlamās ārpusklases aktivitātes, kā arī atbildēja uz jautājumu, kādā veidā viņu bērns nokļūst skolā.
No 104 pētījuma dalībniekiem, kuri norādīja, ka viņu ģimenē ir pirmsskolas vecuma bērni, 74.2 % kā galveno kritēriju, pēc kura izvēlas bērnudārzu, norādīja ērtu atrašanās vietu (tuvu mājām, darbavietai u.tml.). 17.9 % respondentu pirmsskolas izglītības iestādes izvēlē svarīgākie kritēriji bija apmācības programma, prestižs u.tml., 6.3 % aptaujāto bija grūti pateikt, pēc kāda kritērija viņi izvēlētos bērnudārzu, bet 1,6 % pētījuma dalībnieku bija snieguši atbildi, ka nevēlas iekārtot savu mazuli bērnudārzā, Db.lv informē Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.
Līdzīgs jautājums par galveno kritēriju, izvēloties skolu, tika uzdots 223 vecākiem, kuriem ir pirmsskolas vai skolas vecuma bērni. Pētījuma dati liecina, ka arī skolas izvēlē galvenais kritērijs visbiežāk (56.7 %) ir tās atrašanās vieta. Jāpiebilst, ka tieši sākumskolas un pamatskolas bērnu vecāki biežāk uzsvēruši skolas atrašanās vietu. 32.2 % respondentu norādīja, ka viņiem, izvēloties skolu, ir svarīgi citi kritēriji, piemēram, apmācības programma, prestižs u.tml. Savukārt 11 % aptaujāto bija grūti pateikt, pēc kādiem kritērijiem notikusi skolas izvēle.
140 respondentiem, kuru ģimenē ir skolas vecuma bērni, lūdza atzīmēt, uz kādām ārpusskolas nodarbībām viņu vēlētos sūtīt savu bērnu. Visbiežāk aptaujātie (66 %) minēja, ka vēlētos sūtīt savu bērnu uz sporta nodarbībām. Salīdzinoši bieži atzīmētas arī tādas ārpusklases nodarbības kā mūzika (26 %), dejas (24.8 %) un tehniskā jaunrade (19.9 %). Savukārt tūrisma nodarbības izvēlējās tikai 10 % vecāku, teātri – 5.9 %, rokdarbus – 4.8 %.
Rīdziniekiem, kuru ģimenēs ir skolas vecuma bērni, lūdza atbildēt arī uz jautājumu „Kādu mācīšanās režīmu Jūs izvēlētos savam bērnam, ja Jums tiktu piedāvāta tāda iespēja?” Saskaņā ar aptaujas rezultātiem vecāki biežāk vēlētos, lai „bērns apmeklē nodarbības skolā, un arī mājas darbu pildīšana notiek skolā” (49.8 %) nevis, lai „bērns apmeklē nodarbības skolā, bet mājās pilda mājas darbus” (39.4 %). Interesanti atzīmēt, ka viedokli par mājas darbu pildīšanu mājās biežāk nekā caurmērā atbalstīja sākumskolas bērnu vecāki.
Skolēnu vecāki, atbildot uz jautājumu, kādā veidā viņu bērni nokļūst skolā, visbiežāk (52.1 %) teica, ka bērni uz skolu iet ar kājām. To, ka bērns skolā nokļūst ar sabiedrisko transportu, minēja 31,8 % aptaujāto, 11.6 % respondentu norādīja, ka ved skolēnus ar ģimenes personīgo autotransportu, bet 3.3 % bērnu uz skolu brauc ar velosipēdu.
SKDS aptaujāja 782 rīdziniekus, no kuriem aptuveni viena trešā daļa respondentu norādīja, ka viņu ģimenē ir pirmsskolas vai skolas vecuma bērni. 14 % aptaujāto teica, ka ģimenē ir pirmsskolas vecuma bērni, 7 % - 1. līdz 4. klases skolēni, 8 % - 5. līdz 9.klases skolēni, bet 7 % - vidusskolas (10.-12.klases) skolēni. To, ka viņu ģimenē nav pirmsskolas vai skolas vecuma bērnu, minēja 69 % respondentu.