Jelgavā, Lielajā ielā pērnruden ierīkotā tā sauktā inteliģentā satiksmes vadības sistēma, kuras mērķis ir paātrināt auto plūsmu un ērtāku padarīt gājēju pārvietošanos pilsētas centrālajās ielās, atbilstoši transporta pieprasījumam darbojas tikai «pīķa» stundās, portālam zz.lv skaidrojusi Jelgavas pašvaldība.
Jelgavā jau pirms vairākiem gadiem sākts ieviest tā dēvēto inteliģento satiksmes vadības sistēmu. Tās būtība – luksoforu režīmi pārslēdzas automātiski pēc tā, kāda ir auto plūsma katrā krustojumā. Savukārt gājēji un riteņbraucēji ielas krustojumus var šķērsot, pirms tam nospiežot luksofora pogu un gaidot sekunžu atskaiti.
Kā zz.lv informējis pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» vadītājs Andrejs Baļčūns, tā dēvētā reālā laika inteliģentā transporta vadības sistēma pilsētā uzstādīta 2012. gada augustā Raiņa ielas posmā no Mātera līdz Akadēmijas ielai, bet 2013. gada novembrī – Lielās ielas posmā no Dambja ielas līdz J.Čakstes bulvārim.
Raiņa ielā sistēma ir pilnībā konfigurēta un darbojas atbilstoši transporta pieprasījumiem reālajā laikā, apgalvojis A.Baļčūns.
Savukārt Lielajā ielā inteliģentā satiksmes vadības sistēma strādā atbilstoši transporta pieprasījumiem tikai diennakts maksimumstundu laikos jeb tā sauktajās pīķa stundās. «Pašlaik notiek darbi pie pārējā diennakts laika režīmu konfigurācijas,» sacījis iestādes «Pilsētsaimniecība» vadītājs.
Inteliģentās satiksmes vadības sistēmas ieviešana Raiņa ielā izmaksājusi 56 522,73 eiro (bez PVN), bet Lielajā ielā šim mērķim iztērēti 170 744,42 eiro (bez PVN), ziņo portāls.