Nedaudz vairāk nekā trešdaļa (34,2%) aptaujāto interneta lietotāju Latvijā atzīst, ka seko dažādu uzņēmumu un zīmolu lapām tādos sociālajos tīklos kā Facebook, Draugiem.lv un Twitter. Lielākā daļa (60,6%) no sekotājiem ir sievietes.
Tas secināts tiešsaistes dialoga aģentūras Click sadarbībā ar H+K Research veiktajā pētījumā aptaujājot 1092 interneta lietotājus no visas Latvijas.
Visaktīvākie uzņēmumu un zīmolu sekotāji ir gados jauni respondenti, kas kopumā ir arī aktīvāki sociālo tīklu lietotāji. Vecuma grupā no 18 līdz 29 gadiem tādi ir teju puse (46,8%) aptaujāto. Sekošanas tendence pārējās vecuma grupās ir vienlīdzīga – no 28,4% līdz 33,1%.
Pētījuma autori apskatījuši arī saistību starp interneta lietotāju ienākumu līmeni un sekošanu uzņēmumiem – secināts, ka aktīvākie sekotāji ir interneta lietotāji ar zemāku ienākumu līmeni. «Tendence parāda, ka cilvēki ar zemākiem ienākumiem vairāk tiecas komunicēt ar uzņēmumiem un zīmoliem sociālajos tīklos nekā turīgāki cilvēki. Iespējams, šo cilvēku motivācija ir iespēja piedalīties dažādos konkursos, vai īpaši piedāvājumi uzņēmumu sekotājiem sociālajos tīklos,» skaidro Click digitālo projektu vadītāja Laura Lasmane.
Motivācija saņemt īpašus piedāvājumus un atlaides ir trešais populārākais iemesls, kāpēc gan vīrieši, gan sievietes izvēlas sekot uzņēmumiem sociālajos tīklos – to atzīmējuši 34% sekotāju. Visbiežāk minētie iemesls, kāpēc sociālo tīklu lietotāji vēlas sekot uzņēmumiem, ir tas, ka viņi ir šo uzņēmumu klienti (63%) vai gluži pretēji – nav klienti, taču uzņēmums vai zīmols šķiet tīkams (50.1%).
Mazāk uzņēmumu sekotājus interesē iespēja saņemt klientu servisu (17.7%) vai uzņēmuma jaunumus (15%), un tikai 13.4% aptaujāto sociālo tīklu lietotāju seko uzņēmumiem interesantā un aizraujošā satura dēļ.
Sociālo tīklu lietotāji kā galvenos iemeslus kāpēc pārtrauc sekot uzņēmumiem atzīmējuši, ka tie veido saturu ar pārāk lielu reklāmas saturu (37,8%) un tas ir pārlieku garlaicīgs (30,6%). Savukārt 28,7% respondentu saskārušies ar vilšanos, jo nav saņēmuši gaidītos īpašos piedāvājumus.
Ceturtā daļa (25,2%) atzīst, ka uzņēmumiem sākuši sekot tikai kampaņu rezultātā, tāpēc agrāk vai vēlāk pārtrauc sekošanu. Būtiski iemesli pārtraukt attiecības ar zīmoliem ir arī pārāk bieža ziņu publicēšana (23,6%), kā arī kopējās ziņu plūsmas piesātinājums ar mārketinga ziņām (19%), kas mudina cilvēkus samazināt to uzņēmumu, kam viņi seko, skaitu.