Automašīnu Volkswagen dīleris Latvijā Auto Īle un Herbst lūdz valdības atbalstu nacionālo interešu aizstāvībā saistībā ar Volkswagen importētāja Moller Baltic Import lēmumu uzteikt vieglo automašīnu tirdzniecības dīlera līgumu, piektdien žurnālistiem pastāstīja Auto Īle un Herbst Rīgas filiāles vadītājs Egils Blaubergs.
Viņš informēja, ka valdībai ir nosūtīta vēstule ar attiecīgu lūgumu.
Blaubergs sacīja, ka uzņēmums arī gatavo vēstuli Konkurences padomei (KP), kas Norvēģijas automašīnu tirgotājam Moller Group piederošajam uzņēmumam Moller Auto Baltic atļāva iegādāties Volkswagen tirgotājus Venta motors un Motors Latvia. Savukārt Auto Īle un Herbst īpašnieks un valdes loceklis Māris Īle piebilda, ka vēl tiek vērtēts KP adresētās vēstules iespējamais saturs, un, ja juridiski būs iespējams, uzņēmums lūgs KP vēlreiz izvērtēt savu lēmumu.
Tāpat uzņēmuma pārstāvji pieļāva domu vērsties arī Eiropas Komisijā.
Īle uzsvēra, ka Moller Baltic Import pamatojums par līguma uzteikšanu ir absurds. «Uzteikuma iemesls manā uztverē ir ļoti vienkāršs un absurds. Tātad nepilnīgi noformēta dokumentu pakete, ko importētājs pie audita veikšanas ir norādījis. Presē tālāk izskanēja, ka Auto Īle un Herbst no šīs nepilnīgi noformētās dokumentu paketes lielos apmēros veicis nelegālu Volkswagen automašīnu reeksportu uz Eiropas Savienību (ES). Mūsu līgumā rakstīts, ka preču brīva kustība ES nav aizliegta,» viņš teica.
Viņš norādīja – lai arī tiek pārmests nelegāls reeksports lielos apmēros, no visām pērn reeksportētajām Volkswagen automašīnām Auto Īle un Herbst pārdevis mazāko daļu, proti, no 853 automašīnām Auto Īle un Herbst reeksportā bijis 321 auto. «Lielā ažiotāža ir par to, ka mēs esam gandrīz vai lielākie eksportētāji nezinu kurā vietā. Jautājums tad ir par to, kurš pārdevis tās pārējās automašīnas,» atzina Auto Īle un Herbst īpašnieks un valdes loceklis.
Kompānijas pārstāvji arī pavēstīja, ka atbilstoši dīleru līgumam ir aizliegts nepārdot automašīnas uz ES valstīm.
Īle arī sacīja, ka Moller Baltic Import rīcību, iespējams, var saistīt ar centieniem monopolizēt Volkswagen automašīnu tirgu Baltijā. «Es gan negribētu izteikt ļoti lielus pārmetumus par Moller Baltic Import. Viņi ienāca Baltijas valstīs kā importētāji, un 2005. gadā mums ar viņiem tika noslēgts līgums. Tā bija ļoti normāla parādība – viņi apkalpo dīlerus un strādā kopā ar ražotāju, lai novadītu ražotāju vēlmes. Tomēr paralēli viņi iegādājās dīlera punktu Viļņā, tātad vienlaicīgi sāka pildīt gan importētāja funkcijas, gan arī apkalpoja dīleri, kas pieder viņiem pašiem. Dzirdēts arī par pagājušā gada fenomenu, ka Moller Baltic Import iegādājās visu Igaunijas dīleru tīklu. Vienlaicīgi KP paziņoja, ka neprotestē pret to, ka viņie iegādājas arī Volkswagen centru Rīgā un Volkswagen centru Ventspilī. Pašreiz ir tā, ka viņiem pieder 100%, bet Auto Īle un Herbst ir palicis ar komerctransportu, kas tātad, protams, nav tā labāk pārdotā daļa tirgū,» pastāstīja Īle.
Tāpat kompānijas pārstāvji vērsa uzmanība uz to, ka Moller Import Baltic veiktā audita ietvaros Auto Īle un Herbst likts sagatavot dokumentus par automašīnu tirdzniecību lielā steigā un tādā laika posmā, kādā to nav iespējams izdarīt. Blaubergs šo rīcību saistīja ar Moller Baltic Import vēlmi nepieļaut Auto Īle un Herbst tikšanos ar Volkswagen auto ražotājiem, ar kuriem bija ieplānota tikšanās 8.februārī, bet kura, pēc importētāja veiktajiem auditiem, tika atcelta.
Auto Īle un Herbst pārstāvji piebilda, ka šajā lietā joprojām ir daudz neskaidru jautājumu, bet Moller Baltic Import neizrāda vēlmi sniegt plašākus paskaidrojumus.
Iepriekš Dienas Bizness, atsaucoties uz Moller Baltic Import izpilddirektoru Birgeru Skjelvīku (Birger Skjellvik), vēstīja, ka līgums lauzts, pamatojot to ar partnera sistēmiskiem pārkāpumiem, tostarp nelegālu reeksportu lielos apmēros.
Vienlaikus Moller Baltic Import pārstāvis uzsvēris, ka līdz 26.martam Auto Īle un Herbst dots laiks, lai izpildītu ar klientiem iepriekš noslēgtās saistības un piegādes līgumus. Turklāt Auto Īle un Herbst joprojām būšot Volkswagen oficiālais vieglo pasažieru auto servisa partneris, kā arī Volkswagen komerctransporta oficiālais pārstāvis.
Uzņēmums Auto Īle un Herbst Komercreģistrā reģistrēts 1993.gada oktobrī, un tā vienīgais īpašnieks ir Māris Īle. 2010.gadā Auto Īle un Herbst strādāja ar 11,38 miljonu latu apgrozījumu un guva 202,1 tūkstoša latu peļņu.
#5/7
SIA "Auto Īle un Herbst" valdes loceklis Māris Īle (no kreisās) un SIA "Auto Īle un Herbst" Rīgas filiāles vadītājs Egils Blaubergs piedalās preses konferencē, kurā informē par pēkšņo "Volkswagen" importētāja Baltijas valstīs "Moller Baltic Import" paziņojumu par vieglo automašīnu tirdzniecības dīlera līguma uzteikšanu.
#6/7
SIA "Auto Īle un Herbst" valdes loceklis Māris Īle preses konferencē informē par pēkšņo "Volkswagen" importētāja Baltijas valstīs "Moller Baltic Import" paziņojumu par vieglo automašīnu tirdzniecības dīlera līguma uzteikšanu.