Jaunākais izdevums

Homērs Simpsons kļuvis par izcilāko filmu un televīzijas radīto personāžu pēdējo divdesmit gadu laikā, atsaucoties uz aptaujas datiem, ziņo Daily Mail.

Entertainment Weekly veiktajā aptaujā Homers Simpsons ir «aizgājis garām» tādiem personāžiem kā Harijs Poters, Bafija, vampīru medniece un Džokers.

1. Homērs Simpsons

2. Harijs Poters

3. Bafija, vampīru medniece

4. Tonijs Soprāno

5. Džokers no filmas Betmens

6. Reičela Grina no seriāli Draugi

7. Edvards Šķērrocis

8. Hanibāls Lektors

9. Kerija Bredšova

10. Sūklis Bobs kvadrātbiksis

Simpsoni ir garākais multiplikācijas seriāls ASV televīzijas vēsturē — 456 sērija 21 sezonās. Pirmizrāde notika 1989. gada 17. septembrī telekanālā Fox. Multiplikācijas seriāls tiek rādīts vairāk nekā 100 pasaules valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien eiro vērtība pret dolāru samazinājās līdz zemākajam līmenim kopš marta, reaģējot uz Eiropas Centrālās bankas vadītāja Mario Dragi izteicieniem, ka kvantitatīvā mīkstināšana netuvojas beigām, raksta Bloomberg.

Eiro vērtība krīt jau trešo nedēļu pēc kārtas, jo M. Dragi uzsvēra, ka monetārās sanāksmes laikā netika apspriesta ne kvantitatīvās mīkstināšanas programmas bremzēšana, ne palielināšana.

Šomēnes eiro vērtība sarukusi jau par 2,9%, un ThinkMarkets eksperts Mets Simpsons paredz, ka tā var samazināties vēl par 0,7%.

Piektdien eiro vērtība pret dolāru saruka par 0,2% līdz 1,0909 dolāriem. Pirms tam eiro saruka līdz 1,0896 dolāriem, kas ir vājākais līmenis kopš 10.marta, un šajā nedēļā tas samazinājies par 0,6%. Simpsons uzskata, ka eiro vērtība var sasniegt 1,083 dolārus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kurzemes un Igaunijas tūrisma profesionāļi veidos kopīgus ES projektus

Vēsma Lēvalde,06.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valsts tūrisma padome un Kurzemes tūrisma asociācija (KTA) plāno kopīgi veidot jaunus tūrisma projektus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

NPK Terminālis ielaužas veiksmīgāko ekspotrtētāju pulkā

Vēsma Lēvalde,17.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komplekso minerālmēslu ražotājs un vairumtirgotājs NPK Terminālis iekļuvis 100 izcilāko Latvijas eksportētāju vidū.

Teju pusotra gada garumā Latvijas eksporta atbalsta kustība The Red Jackets veica eksportējošo uzņēmumu zīmolu izvērtēšanu, veidojot izcilāko Latvijas eksportētāju TOP 100. 20. jūnijā, apbalvošanas ceremonijas laikā 25 uzņēmumi no 100 saņems godalgojumu un titulu The Red Jackets, kura izvērtēšanā piedalīsies kustības līdzautori, partneri un atbalstītāji no valsts, privātā un nevalstiskā sektora.

Lai iekļūtu simts izcilāko eksportētāju vidū, uzņēmumam bija jāatbilst vairākiem žūrijas izvirzītajiem kritērijiem: uzņēmuma eksporta apgrozījumam gadā jāpārsniedz pusmiljonu latu, tāpat uzņēmumam un tā zīmolam jābūt radītam un dibinātam Latvijā. Projektā tika iesaistīta Latvijas Banka, Latvijas Ekonomikas ministrija, kredītriska vadības uzņēmums Coface Latvia, vadošais eksporta konsultāciju un tirgus analīzes uzņēmums Baltijā GatewayBaltic, reklāmas aģentūra DDB, zīmolu ligzda MATKA un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Līgatnes papīrfabrikas ciemats – izcilākais tūrisma galamērķis

Andra Briekmane,30.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Eiropas izcilāko tūrisma galamērķi (EDEN) Latvijā 2011. gadā atzīts Līgatnes papīrfabrikas ciemats, informē EDEN Latvija projektu vadītājs Armands Muižnieks. Projektu «Līgatnes papīrfabrikas ciemats – strādnieku vēsturiskā dzīvesveida liecinieks» iesniedza Līgatnes novada dome.

Eiropas Komisijas EDEN (European Destinations of Excellence) projekta konkursu Latvijā organizē Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) sadarbībā ar Ekonomikas Ministriju (EM). EDEN projekta tēma šogad bija «Arhitektūras pieminekļu atjaunošana par tūrisma objektiem».Kopumā konkursam tika iesniegti 12 pieteikumi.

«Vairums pieteikto tūrisma produktu bija tādi, kas jau ilgāku laiku darbojas, lielākoties atbilst konkursa kritērijiem, bet Līgatnes papīrfabrikas vēstures un tagadnes veidošana par tūrisma produktu ir kaut kas jauns, unikāls, kas jau ir baudāms un reizē arī kurā vēl daudz kas attīstāms,» izvēli argumentē vērtēšanas komisijas priekšsēdētāja, EM Tūrisma nodaļas vadītāja Marina Paņkova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Gandrīz 12 miljoni par pikseļainu multeņģīmi

Jānis Šķupelis,11.06.2021

Nupat par 11,75 miljoniem ASV dolāriem tika nopārdots digitālais darbs Covid Alien. Tas astoņu bitu stilā un 24x24 pikseļu formātā attēlo zilganu personāžu ar masku un cepuri. Tā ir daļa no veseliem 10 tūkstošiem šādiem radītiem virtuāliem personāžiem, kas kā viss kopums tiek saukts par CryptoPunks sēriju.

Foto: SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijas apstākļos arvien augstāk un augstāk kāpusi dažnedažādu aktīvu vērtību. Turklāt ne vienmēr par ļoti augstu cenu tiek pārdoti vairāk vai mazāk nosacīti klasiski šādi aktīvi. Cilvēki lielas un pat galvu reibinošas summas pēdējā laikā gatavi izdot, piemēram, par digitālo mākslu un kolekcionējamiem šādiem digitāliem aktīviem.

Tam spilgts apliecinājums bijis nupat notikušā Sotheby"s izsole, kur par 11,75 miljoniem ASV dolāriem tika pārdots šāds digitālais darbs Covid Alien. Faktiski Covid Alien astoņu bitu stilā un 24x24 pikseļu formātā attēlo zilganu personāžu ar masku un cepuri. Tā ir daļa no veseliem 10 tūkstošiem šādiem radītiem virtuāliem personāžiem, kas kā viss kopums tiek saukts par CryptoPunks sēriju. Katrā ziņā kaut kā monetizēšana, ja pēc tā ir pieprasījums, problēmas parasti nesagādā. Īstens trakums tādējādi aptvēris tādu lietu kā "digitālos unikālos žetonus" (Non-Fungible Tokens jeb NFT). Tos izmantojot, tika nopārdots arī minētais Covid Alien darbs.

Pamatā šie NFT "žetoni" paredz to, ka to pircējam pienākas tiesības uz kādu attiecīgo virtuālo veikumu. Citiem vārdiem sakot - tie ir dati, kas reprezentē kādu unikālu digitālo vienību (piemēram, video vai attēlu) un kuri tiek tirgoti līdzīgi tam, kā pēdējos gados arvien lielāku uzmanību sev piesaistošās virtuālās valūtas. Vēl to varētu uzskatīt par tādu kā sertifikātu, kas apliecina īpašumtiesības uz kādu konkrētu digitālu failu, kas tiek iecementētas blokķēdes tehnoloģijā. Šādas digitālās mākslas (un ne tikai) gadījumā tiek cerēts, ka šis unikālais NFT kods kalpos kā oriģināla apliecinājums, kur viss pārējais tad būs vien reprodukcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau piekto gadu biedrība Ascendum Rīgas Doma dārzā vasaras sezonā organizē brīvdabas filmu seansus ar kinospeciālistu ievadvārdiem. Līdzīgi kā iepriekšējā gadā, arī šogad filmu programma tiek veidota sadarbībā ar Nacionālo Kino centru (NKC).

Skatītāji Doma dārzā tiek gaidīti 7., 15., 21. un 28. jūlijā pulksten 22:30, visos vakaros ieeja pasākumā ir bez maksas.

Šogad, atzīmējot 120 gadus kopš pirmās kinofilmas demonstrācijas Rīgā, par Doma dārza brīvdabas filmu programmas tēmu izvēlēts sauklis Kino par kino. Atbilstoši tematikai, programmā iekļautas Latvijas spēlfilmas un dokumentālās filmas, kurās pats kino ir izpētes objekts, centrālais varonis un galvenais stāstītājs; kino uzņemšana un demonstrēšana ir būtisks komponents izvēlēto filmu sižetā, stilistikā, noskaņā un vēstījumā. Programmu sakārtojusi kinovēsturniece, NKC informācijas speciāliste Kristīne Matīsa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Šveicieši investē ekonomiski izdevīgā gaļas «superizlašu» biznesā Baltijā

LETA,21.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices uzņēmēji investē 1,8 miljonus eiro, lai no Baltijas valstīm varētu eksportēt līdz pat 200 tonnām izcilāko liellopu gaļas gabalu, aizstājot Dienvidamerikas dārgo importu ar lētāku, bet ekoloģiski tīrāku Baltijas piedāvājumu, stāsta SIA Baltic Vianco Trading vadītāja Alma Spangere.

Taujāta, kādēļ Šveices partneri ieinteresēti darboties tieši Latvijā, viņa atzina, ka Baltijā biznesu var veidot ekonomiski izdevīgāk un dabai draudzīgāk nekā citās valstīs. Ierodoties Latvijā pirms dažiem gadiem, Šveices kompānijas Vianco AG pārstāvji pārliecinājās, ka šeit ir plašas, neapsaimniekotas zālāju platības un iespējas attīstīt ekoloģisku, ekonomiski izdevīgu biznesu.

«Šveicē kaušanai paredzēto dzīvnieku imports aizliegts ar likumu, tādēļ izvēle bija par labu nobarotu liellopu iepirkšanai Baltijā, tad izlases gabalus pārdodot tālāk tirgū. Projekta mērķis ir aizvietot liellopu gaļas dārgāko gabalu - antrekota, filejas un muguras daļas filejas - importu no Dienvidamerikas ar šo gaļas gabalu importu no Baltijas valstīm,» sacīja Spangere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Uzsāk Latvijas tūrisma galamērķu kampaņu Nīderlandē

Ilze Žaime,12.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) šovasar uzsākusi 8 Latvijas tūrisma galamērķu kampaņu Nīderlandē. Rudenī šī kampaņa turpināsies arī Latvijā.

Nīderlandes tūristiem tiek piedāvāts iepazīt 8 Latvijas tūrisma galamērķus, kuri iepriekšējos gados ir uzvarējuši Eiropas izcilāko tūrisma galamērķu jeb EDEN konkursos. Šie galamērķi ietver gan pilsētas, vietas un iespējas, gan tradīcijas, amatniecību un kultūru. To starpā ir: Cēsis - kultūras galvaspilsēta, Latgales kulinārā mantojuma centrs, Liepāja, Līgatnes papīrfabrikas ciems, Jūrmala, Tērvetes dabas parks, Latgales podnieki un Kuldīga.

Kampaņas mērķis ir Latvijā esošo Eiropas izcilāko tūrisma galamērķu atpazīstamības kampaņas koncepcijas izstrāde un realizācija Nīderlandē un Latvijā, kā arī informēt Nīderlandē dzīvojošus ceļotājus par tūrisma iespējām Latvijas reģionos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

FM: efektīvas nodokļu sistēmas izveidei jāatceļ gan pārmērīgas prasības, gan jāmazina dažādie atvieglojumi

BNS,26.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izveidotu efektīvu nodokļu sistēmu, gan jāatceļ pārmērīgas prasības, gan jāsamazina dažādie nodokļu atvieglojumi, otrdien Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā teica Finanšu ministrijas (FM) valsts sekretāra vietnieks Juris Stinka.

Viņš pastāstīja, ka efektīvas nodokļu sistēmas izveide ir paredzēta ēnu ekonomikas apkarošanas plānā. Stinka klāstīja, ka ir jāsamazina atvieglojumu un izņēmumu skaits, jo katrs izņēmums un atvieglojums apgrūtina arī nodokļu administrēšanu. Jāveic izmaiņas maksāšanas kārtībā, piemēram, jāievieš reversais pievienotās vērtības nodoklis (PVN) metāllūžņiem. Stinka sacīja, ka ēnu ekonomikas apkarošanas plāns paredz arī atsevišķu pārmērīgu prasību atcelšanu, piemēram, samazināt nodokļa likmi interaktīvajām spēlēm.

FM uzskata, ka efektīvāku nodokļu sistēmu iespējams veidot, nodokļu slogu pārnesot uz tām jomām, kurās ir zemāks izvairīšanās risks - no darbaspēka nodokļiem uz īpašumu un patēriņu. Stinka atzina, ka legāli strādājošie uzņēmēji ir pelnījuši labāku valsts attieksmi, tādēļ plānots veidot Latvijas izcilāko komersantu sarakstu, kā arī atzītākos komersantus muitas jomā. Viņš informēja, ka tiks noteikti kritēriji uzņēmumu iekļūšanai izcilāko komersantu sarakstā un šīm kompānijām būs jāpiekrīt publiskot informāciju par sevi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Uzzini, kuri ir 2014.gada labākie auto What Car? skatījumā

Lelde Petrāne,09.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londonā notikušajā 37.gadskārtējā What Car? balvu pasniegšanas ceremonijā par 2014.gada labāko auto atzīts jaunākās paaudzes Nissan Qashqai. Pērn šis tituls tika Audi A3 Sportback, bet vēl gadu iepriekš - Volkswagen Up.

Šī ir pirmā reize, kad par uzvarētāju tiek atzīts Nissan zīmola pārstāvis. Lielbritānijā ražotais, jaunākās paaudzes Qashqai ieguva arī labākā mazā apvidus auto titulu.

Žurnāla What Car? galvenais redaktors Čass Halets atzinis, ka «jaunais Qashqai ienes izcilību un eleganci segmentā, kurā netrūkst kārdinošu piedāvājumu. Qashqai piedāvā zemas lietošanas izmaksas apvienojumā ar augstas klases komfortu, trokšņu izolāciju, ietilpību un drošību».

BMW ieguva divas godalgas – 435i tika iecelts labākās kupejas godā, bet jaunais BMW i3 tika atzīts par labāko videi draudzīgo auto. Arī Audi svinēja dubultuzvaru – A3 sedans ieguva balvu kā labākais biznesa auto, bet A3 kabriolets – kā gada labākais kabriolets.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Facebook pārkāpj privāto datu aizsardzības likumus

Anete Ugaine, speciāli Db.lv,08.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu amatpersonas uzsākušas tiesvedību pret sociālo portālu Facebook, kas tiek apsūdzēts par to cilvēku personīgo datu saglabāšanu, kuri portālu nemaz neizmanto, vēsta BBC News.

Facebook iespējams saskarsies ar desmitiem tūkstošu eiro lielu soda naudu par privātuma likumu pārkāpšanu.

Sociālā tīkla firma apstiprinājusi, ka tā saņēmusi pavēsti par apsūdzību. «Mēs uzskatām, ka trešo personu privāto datu saglabāšana pārkāpj datu privātuma likumus,» uzskata Hamburgas Datu aizsardzības biroja vadītājs Johaness Kaspars (Johannes Caspar).

Kaspars skaidrojis, ka birojs saņēmis vairākas sūdzības no cilvēkiem, kuri nav reģistrējušies Facebook, taču viņu personīgos datus portālā pievienojuši draugi. Viņš portālu apsūdzējis par trešo personu privāto datu saglabāšanu bez viņu piekrišanas, kas pēc tam tiek izmantoti mārketinga nolūkos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Rīgas centrā cilvēki ir atvērtāki eksperimentiem

Anda Asere,16.04.2019

Madara Kārkliņa, veikala Unce eko un dabas lietas (SIA PlumFox) īpašniece

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mārupes bioloģiskās pārtikas veikaliņš Unce eko un dabas lietas tagad ir pārstāvēts arī Rīgas centrā.

Veikalā visvairāk pirktās preces ir augļi, dārzeņi un zaļumi. Tiem arī ir plašākais sortiments – 150 līdz 200 dažādu pozīciju. «Kādreiz mazāk, kādreiz vairāk – atkarībā no sezonas,» saka Madara Kārkliņa, veikala Unce eko un dabas lietas (SIA PlumFox) īpašniece. Viņa vēlētos piedāvāt vēl citus dažādām valstīm un reģioniem tipiskus produktus, ko citādi var nopirkt vien ārzemju ceļojumos, un dažādus, interesantus gardēžu produktus un delikateses. Uzņēmēja novērojusi, ka Rīgas centrā cilvēki ir vēl atvērtāki eksperimentiem, viņus interesē eksotiskākas lietas. Piemēram, biznesa sākumposmā reizēm pašai nācās apēst vairākas kastes artišoku un citu Latvijā maz zināmu augļu un dārzeņu, bet tagad cilvēki ir zinošāki par aizjūru produktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsoļu vietnes eBay lietotājiem ir iespēja sacensties par to, lai savā īpašumā iegūtu pasaulē lielāko krūšturi, kura sākumcena ir 500 Lielbritānijas sterliņu mārciņas (420 lati) un izmērs - 1,360B, vēsta metro.co.uk.

Tā dizaina pamatā esot 34B t-krekla krūšturis un tā lielums sasniedzot gandrīz divu tenisa kortu apmērus. Savukārt, tā svars esot ekvivalents 1800 tradicionālo krūšturu svaram.

Chillisauce.co.uk direktors Adrians Simpsons, kura grupa izsola šo krūšturi, stāstījis: «Mūsu mērķis, izsolot krūšturi, ir veidot izpratni un palielināt iesaistīšanos Wear It Pink Day, kā arī piesaistīt naudu krūts vēža kampaņai.»

Tiem, kurus ieinteresējis šis piedāvājums, vairs nav atlicis daudz laika, jo izsole tuvojas noslēgumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem Group uzņēmums Printful iegādājies Snow Commerce – uzņēmumu, kas nodrošina ekomercijas risinājumus daudziem tādiem pasaulē pazīstamiem zīmoliem kā Paramount, Warner Bros. Discovery, NBCUniversal un citiem.

Abi uzņēmumi apvienosies, koncentrējoties uz augstas kvalitātes starptautisku ražošanu un ātru pasūtījumu izpildi, tādējādi nostiprinot Printful pozīcijas ekomercijas nozarē.

ASV, Ohaio štatā bāzētais uzņēmums Snow Commerce piedāvā globāliem zīmoliem īpaši pielāgotus e-komercijas risinājumus. Uzņēmums izmanto tehnoloģijas, pētījumu datus un partneru tīklu, lai sniegtu saviem klientiem izcilu ekomercijas pieredzi.

Apvienojot abu uzņēmumu pieredzes, Printful vēlas turpināt lielo korporatīvo klientu segmenta izaugsmi, kas 2021. gadā sasniedza 115%. Arī Printful komanda turpinās augt un attīstīties līdzi šim segmentam, piesaistot arvien jaunus talantus, kas spējīgi sadarboties ar pasaules mēroga klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par klientu augstāk novērtētajiem internetveikaliem dažādās kategorijās šogad atzīti "Rdveikals.lv", "JanisRoze.lv", "lensor.eu", "Barbora.lv", "Douglas.lv", "Weekendshoes.lv", "220.lv" un "drogas.lv".

Šā gada oktobrī digitālā mārketinga aģentūrā "iMarketings.lv " sadarbībā ar "Kantar/TNS" veica pētījumu, lai noskaidrotu pircēju visaugstāk novērtētos Latvijas interneta veikalus. Kopumā pētījumā piedalījās vairāk nekā tūkstoš respondentu, kuri pēdējo sešu mēnešu laikā bija veikuši vismaz vienu pirkumu internetā. Pētījuma gaitā interneta veikali tika vērtēti pēc 23 atlases kritērijiem, piemēram, piegādes laika, drošības, reputācijas, preces atgriešanas iespējam, klientu apkalpošanas utt.

Interneta veikali tika vērtēti desmit kategorijās. Elektronikas kategorijā bija izvirzīti "1a.lv", "220.lv" un "Rdveikals.lv". Šī gada patērētāju iecienītākais internetveikals šajā kategorijā, tāpat kā pērn, ir "Rdveikals.lv".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otro gadu pēc kārtas par mīlētāko zīmolu Latvijā atzīts Google. Otrajā vietā šogad ierindojies zīmols Inbox.lv, bet trešajā vietā - Maxima.

Uz ceturto vietu šogad noslīdējis zīmols Nokia, savukārt piektajā vietā ierindojies zīmols Laima, kas pērn atradās 12.pozīcijā. Sestais mīlētākais zīmols šogad ir Rimi, septītais - Swedbank, astotais - Draugiem.lv, paziņoja Latvijas mīlētāko zīmolu topa veidotāji - reklāmas aģentūra DDB, žurnāls Kapitāls un pētījumu aģentūra TNS Latvia.

Devītajā vietā ierindojies vēl viens topa desmitnieka jaunpienācējs - TV3, bet desmitais mīlētākais zīmols šogad ir Latvijas Mobilais telefons.

2010.gadā Latvijas mīlētākie zīmoli bija Google, Nokia, Inbox, Visa, Swedbank, Maxima, Rimi, Draugiem.lv, Latvijas Mobilais telefons un Depo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēnu ekonomika viesmīlības nozarē ir sen zināma problēma, taču politikas veidotāji nozari ignorē, pauda vairāku ēdināšanas uzņēmumu īpašnieka "Tiamo gurpas" valdes priekšsēdētājs Toms Zukulis.

Viņš sacīja, ka "Michelin Guide" ceļveža ienākšana Latvijā ir liels notikums Latvijas restorānu, viesmīlības un visai tūrismu nozarei, taču plaši izskanējušās ziņas par atzinību guvušo restorānu nodokļu parādiem skaidri parāda nozares pašreizējo situāciju - Latvijā ir spējīgi uzņēmēji un lieliski šefpavāri, bet tajā pašā laikā pastāv nesakārtota infrastruktūra, kas burtiski piespiež kļūt par nodokļu parādniekiem.

"Bieži dzirdam par ēnu ekonomiku tieši ēdināšanas nozarē un par dažādiem plāniem, kā to izskaust, tomēr viesmīlības nozarē ēnu ekonomika nav problēmu cēlonis, bet valstiski nesakārtotu jautājumu sekas," uzsvēra Zukulis.

Viņš piebilda, ka nozares problēmas ir sen zināmas, taču netiek sadzirdētas. "Problēma ir tajā, ka nozari ignorē," teica Zukulis, piebilstot, lai arī dažādām uzņēmēju organizācijām tiekoties ar politikas veidotājiem, tiek runāts par viesmīlības nozares sakārtošanu, trūkst plāna un rīcības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 26 restorāniem, kas pagājušajā nedēļā guva pasaulē populārākā restorānu ceļveža "Michelin Guide" atzinību, vairākiem reģistrēts nodokļu parāds, liecina aģentūras LETA apkopotā informācija.

Saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta (VID) publiskoto informāciju "Michelin Selected Restaurants" ceļvedī iekļautā restorāna "Tauro" īpašniecei SIA "Tauro" 24.novembrī bija VID administrēto nodokļu parāds 47 108 eiro apmērā.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "Tauro" pērn strādāja ar 332 935 eiro apgrozījumu un 514 703 eiro zaudējumiem. Miljardierim Jurijam Šefleram pastarpināti piederošais uzņēmums ar zaudējumiem strādā kopš 2010.gada. 2022.gadā "Tauro" nodokļos samaksāja 168 630 eiro, savukārt vidējais uzņēmumā nodarbināt skaits bija 16.

SIA "Binvest", kas pārvalda gan konditoreju "Mulberry", gan "Michelin Selected Restaurants" ceļvedī iekļauto restorānu "Chef's Corner", nodokļu parāds 24.novembrī bija 35 754 eiro, bet SIA "Zetop", kas pārvalda "Michelin Selected Restaurants" ceļvedī iekļauto restorānu "Whitehouse", - 61 448 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-komercijas gada balvas “E-komercijas zvaigzne 2023” apbalvošanas ceremonijā paziņoti Latvijas labākie un inovatīvākie interneta veikali desmit dažādās kategorijās.

Žūrijas vērtējumā par kopvērtējuma līderi un Grand prix ieguvēju tika kronēts jaunuzņēmums “Selfnamed”, kas klientiem sniedz iespēju izveidot savu sertificētu kosmētikas produktu līniju vai pasūtīt produktus ar sava zīmola logotipu un personalizētu dizainu.

Konkurss “E-komercijas zvaigzne” norisinās jau trešo reizi un šogad tajā saņemti 274 pieteikumi, kā arī gada balvas ietvaros jo īpaši tika runāts par eksportu un tā sniegtajām iespējām. Starptautiska profesionāļu žūrija kā galvenos kritērijus dalībnieku pieteikumos vērtēja dizainu un lietojamību. Šogad konkursa stratēģiskais partneris ir loģistikas uzņēmums “Omniva” un konkursa kopējā balvu fondu vērtība ir 20 000 eiro. Labākie e-komercijas veikali visās kategorijās saņēma Arta Nīmaņa speciāli dizainētas balvas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Bulgārijā smelsies idejas Ventspilī plānotā zinātnes centra eksponātu kolekcijai

LETA,01.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Ventspils zinātnes un inovāciju centra būvniecību, kas izmaksās nepilnus 20 miljonus eiro, plānots sākt 2019.gada sākumā.

Ventspils pārstāvji šonedēļ dosies pieredzes braucienā uz bērnu zinātnes un inovāciju centru «Muzeiko» Bulgārijas galvaspilsētā Sofijā, lai smeltos idejas zinātnes un inovāciju centram, ko plānots būvēt Ventspilī, informēja pašvaldības iestādes «Komunālā pārvalde» pārstāve Dace Kalsere.

Pieredzes braucienā dosies «Komunālās pārvaldes» projektētāju un centra izveides komanda, cerot gūt jaunas idejas eksponātu un aktivitāšu piedāvājumam Ventspilī.

«Lai zinātnes centra telpās uzstādītu 93 stacionārus interaktīvus eksponātus, mērķtiecīgi jāveic izcilāko un interesantāko eksponātu atlase, pieredzi gūstot no dažādiem izveidotajiem zinātnes centriem,» brauciena mērķi skaidroja Kalsere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

10 labākie jaunie debesskrāpji pasaulē

Lelde Petrāne,05.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinot visas apbrīnas vērtās jaunās celtnes pasaulē, šie 10 debesskrāpji izceļas visvairāk.

Tie iekļuvuši Emporis ikgadējā labāko debesskāpju Top 10. Saraksta veidošanā ņemti vērā tādi faktori kā ilgtspēja, efektivitāte un dizains.

Par izcilāko debesskrāpi atzīts projekts Pekinā.

Labākās celtnes aplūkojamas raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

FOTO: Apbalvoti 2018.gada veiksmīgākie investori un darījumu konsultanti

Zane Atlāce - Bistere,18.01.2019

Juridisko un institucionālo investoru vidū par gada investīciju atzīts starptautiskās investīciju kompānijas Kartesia pirmais investīciju darījums Baltijas valstīs - anti–reflektīvā stikla ražošanas uzņēmuma GroGlass iegāde.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Privātā un Riska kapitāla asociācija (LVCA) un Latvijas Biznesa Eņģeļu Tīkls (LatBAN) iniciatīvas Gada investors 2018 ietvaros 2019. gada 17. janvārī apbalvoja investorus un darījumu konsultantus, kuri snieguši nozīmīgu ieguldījumu Latvijas investīciju vides un uzņēmējdarbības attīstībā.

Balvu Gada perspektīvākā investīcija privāto investoru sektorā saņēma Anatolijs Prohorovs par atkārtotu investīciju audio tehnoloģiju uzņēmumā Sonarworks.

Savukārt juridisko un institucionālo investoru vidū par gada investīciju atzīts starptautiskās investīciju kompānijas Kartesia pirmais investīciju darījums Baltijas valstīs - anti–reflektīvā stikla ražošanas uzņēmuma GroGlass iegāde.

«GroGlass pārdošanas darījums ir ne tikai 2018. gada apbalvotākais darījums, bet arī viens no veiksmīgākajiem piemēriem, kā ar riska kapitāla palīdzību no idejas ir izaudzēts starptautiski atzīts uzņēmums ar miljonu eiro apgrozījumu. Šis un nākamais gads būs nozares izaugsmes gads - darbu ir uzsākuši jauni riska kapitāla fondi un sagaidāms aktīvs investīciju periods. Ceru, ka tas sekmēs inovatīvu biznesa projektu rašanos un uzņēmējdarbības attīstību,» teic LVCA valdes priekšsēdētājs Edgars Pīgoznis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gada spārnotais teiciens: «Vilks paziņoja, ka Lapsas sūdzība par Zaķi tiks izskatīta»

Dienas Bizness,21.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://www.db.lv/uploads/ck/images/VLZ.jpg

2012. gada vārds, nevārds un spārnotais teiciens tik paziņots šodien Rīgas Latviešu biedrības namā. Kā norāda Rīgas Latviešu biedrības Latviešu valodas attīstības kopas koordinatore Maija Sinka, žūrija tos izraudzījusi, spraigā domu apmaiņā izskatot daudz pieteikto kandidātu.

Par 2012. gada vārdu atzīts «ziemotne» - vārds, ar ko apzīmē putnu ziemošanas vietas, bet kas tikpat labi var noderēt attiecībā uz čūskām, lāčiem un cilvēkiem (piem., nomadiem).

2012. gada spārnotais teiciens - «Vilks paziņoja, ka Lapsas sūdzība par Zaķi tiks izskatīta», ko premjers Valdis Dombrovskis sacīja intervijā, runājot par žurnālista Lato Lapsas iesniegumu Korupcijas novēršanas un apkarošanas dienestam saistībā ar Ministru prezidenta partijas biedra Dzintara Zaķa auto iegādes darījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikgadējā Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) un Latvijas pašvaldību savienības (LPS) organizētajā konkursā par Latvijas labākajiem tirgotājiem 2021.gadā atzīti 10 tirdzniecības nozari pārstāvoši uzņēmumi.

Kategorijā "Tirdzniecības centri" par labāko atzīts tirdzniecības centrs "Valleta" Valmierā, savukārt par labāko restorānu atzīta zemnieku saimniecība "Aveņi" Aveņmuižā, Iecavā.

Savukārt kategorijā "Lauku tūrisma objekts" pirmo vietu ieguva SIA "Rundāles dzirnavas" Pilsrundālē.

Par labāko veikalu atzīts SIA "Vamari -L" veikals "Rego" Līvānos, bet par labāko mazo veikalu kļuvis veikals "Eridana" Madonā.

Vienlaikus kategorijā "Lielveikali" par uzvarētāju kļuva "Mego" veikals Daugavpilī, Raipoles ielā.

Tāpat konkursā noskaidrots labākais tirdzniecības tīkls, un par to atzīts SIA "Sant - Lii" veikalu tīkls Jēkabpilī.

Kategorijā "Krogi" uzvarējis krodziņš "Bura" Madonā, bet kategorijā "Ceļmalas krogs" pirmo vietu ieguva SIA "Imiga" krogs "Panna Cafe" Koknesē.

Komentāri

Pievienot komentāru