Komentējot Rīgas pašvaldības ieceri ražot dzeramo ūdeni, NP Foods valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis pauž bažas par to, ka pilsētas iedzīvotāji var kļūt par ieguldītājiem Rīgas ūdens biznesā.
«Tiek nojaukta primāro uzdevumu pildīšana: Rīgas ūdens uzdevums ir gādāt par pilsētas iedzīvotāju apgādi ar kvalitatīvu dzeramo ūdeni, kāpēc to mainām uz biznesa funkciju?» jautā R. Gulbis. Kritiku neizturot apgalvojums par peļņas gūšanu un tās ieguldīšanu Rīgas ūdenssaimniecības attīstībā. Pārtikas segmentā rentabilitātes % gadā nebūs lielāks par 5%, norāda R. Gulbis. Protams, var pieņemt, ka izmantojot priviliģētas konkurences iespējas, izmantojot ES dotācijas, izdosies pārspēt vietējos ekonomikas segmenta uzņēmumus. Tad loģisks kļūstot otrais jautājums : kāpēc valsts sektors cenšas konkurēt ar savas valsts ekonomikas sektoru? Lai sasniegtu izvirzītos mērķus, būs nepieciešamas papildus investīcijas zīmola un tirgus segmenta izveidei. «Vai nav tā, ka pilsētas iedzīvotāji kļūs par ieguldītājiem Rīgas ūdens biznesā nevis par pakalpojuma saņēmējiem? Eksports prasīs vēl papildus ieguldījumus, vai veikts aprēķins, cik un kas par to maksās? Plānotais Rīgas ūdens projekts ir regresīvs. Atliek secināt: kuram kaķim tagad tiek veidota salda krējuma bļoda?» vaicā R. Gulbis.
Viņš arī uzsver, ka šobrīd aktuāls jautājums ir Latvija kā ES kultūras galvaspilsēta 2014. gadā. Lai to pilnībā realizētu, nepieciešama sadarbība starp valsti un uzņēmējiem, kas piedalītos, atbalstot ar finansējumu. «Jautājums: kāpēc valsts institūcijas nesarunājas ar uzņēmējiem, lai rastu risinājumus? Gluži otrādi: attīstām nevajadzīgu konkurenci, nomācot uzņēmēju gadiem veiktās investīcijas,» tā NP Foods valdes priekšsēdētājs.
Jau ziņots par Rīgas domes ieceri ražot dzeramo ūdeni. Pret to gan iebilst dzeramā ūdens ražotāji, uzsverot, ka tā būs tirgus kropļošana.