Godīgas konkurences apstākļi uzņēmējdarbības vidē ir viena no galvenajām nepieciešamībām Latvijas ekonomikas izaugsmei. Tie ļauj privātajiem komersantiem attīstīt savus uzņēmumus vietējā tirgū, lai tie varētu iziet eksporta tirgos, un sabiedrībai nodrošina kvalitatīvākus pakalpojumus par zemāku cenu.
Viena no LTRK pamatvērtībām ir godīga konkurence un, aizstāvot šo vērtību, ir izveidota LTRK Konkurences neitralitātes komiteja, kā arī regulāri notiek dažādas aktivitātes ar mērķi informēt par konkurences situāciju dažādās nozarēs, sniegt ieteikumus situācijas uzlabošanai un skaidrot sabiedrībai ieguvumus, ko var sniegt uzņēmējdarbības vide, kurā tiek ievēroti godīgas konkurences noteikumi.
Ja tie netiek ievēroti, tas traucē ne tikai individuālu uzņēmumu attīstībai, bet arī ekonomikas izaugsmei kopumā, jo netiek pilnvērtīgi izmantots privātā kapitāla potenciāls. Tajās nozarēs un reģionos, kuros novērojama liela publiskā sektora intervence, privātajam kapitālam tiek ierobežotas izaugsmes iespējas un uzņēmumi, kas nevar nodrošināt savu izaugsmi vietējā tirgū, netiek līdz eksporta tirgum. Godīga konkurence ir demokrātiskas sabiedrības saimniekošanas sistēmas elements. Prakse rāda, ka sektoros, kuros tā tiek maksimāli ievērota, cenas ir zemākas un pakalpojums ir kvalitatīvāks.
Runājot par publiskā sektora līdzdalību biznesā, optimālākais veids kā nodrošināt iedzīvotājiem nepieciešamos pakalpojumus jomās, kur tos pietiekamā apjomā var nodrošināt privātie komersanti, ir radīt labvēlīgus apstākļus šo uzņēmumu darbībai un attīstībai. Tikai situācijā, kad privātie komersanti nespēj apmierināt iedzīvotāju vajadzības, publiskais sektors iejaucas un šos pakalpojumus nodrošina līdz tirgū ienāk privātais uzņēmums, kas šo pakalpojumu var īstenot.
Citos gadījumos, publiskajam sektoram iejaucoties biznesā un kropļojot konkurenci, uzņēmējiem tiek parādīts, ka viņu pakalpojumi nav gaidīti un vajadzīgi. Brīdī, kad valsts vai pašvaldības iestāde ar savu publisko finansējumu sāk piedāvāt konkurējošus pakalpojumus par zemāku cenu, uzņēmējs zaudē gan klientus, gan arī visus līdzekļus, kas uzņēmumā ir ieguldīti – bieži vien tie ir milzīgi aizņēmumi bankās un ieķīlāti īpašumi. Tie nav normāli tirgus ekonomikas apstākļi.
Arī augstākās izglītības jomā darbojas tas pats princips – godīgas konkurences apstākļos studentiem būtu iespēja saņemt kvalitatīvāku izglītību par labāku cenu. Ja valsts ekonomikas izaugsmei nepieciešamo speciālistu sagatavošanai paredzētie valsts budžeta līdzekļi sekotu studentam, nevis vienkārši tiktu piešķirti konkrētām izglītības iestādēm, augstskolas būtu spiestas veidot iespējami kvalitatīvākas studiju programmas, lai piedāvātu labāko izglītības pakalpojumu, ko studentiem izvēlēties.
Konkurences kropļošanas izbeigšana ir politisks jautājums. Daudzās nozarēs ir izteikts lobijs publiskajam sektoram par labu, tāpēc pirmais solis konkurences neitralitātes veicināšanai ir sapratne politiskā līmenī par godīgas konkurences nozīmi valsts ekonomikas attīstībai. Vienlaikus to jāskaidro arī sabiedrībai, lai izpratne veidotos visos līmeņos. Tikai pēc tam var domāt par izpildes mehānismu uzlabošanu konkurences kropļošanas izbeigšanai. Un arī šim jautājumam nepieciešama gudra pieeja, jo katrā nozarē šie godīgu konkurenci veicinošie instrumenti ir atšķirīgi.
LTRK sadarbībā ar Latvijas Darba devēju konfederāciju valdībai ir izstrādājusi ieteikumus konkurences apstākļu uzlabošanai Latvijas uzņēmējdarbības vidē, uzsverot nepieciešamību stiprināt privātos komersantus, lai tie varētu attīstīties un piedalīties arī eksporta tirgos, tādā veidā stiprinot mūsu valsts ekonomiku.