Savu artavu ne tikai Cēsu ēdināšanas jomai, bet arī kultūras dzīvei sniedz mākslas telpa Mala, kurā saimnieko Kristīne Auniņa ar dzīves draugu Alberto Gennaro.
Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!
Kristīne ir dzimusi un augusi Cēsīs, bet pēdējos dzīves gadus, pirms atkal pārcēlās uz dzimto pilsētu, pavadījusi ceļojot un strādājot citviet pasaulē. Abi divi kopā ar žiperīgo meitiņu, kura DB intervijas laikā centās iesaistīties sarunā, saimnieko vienā no Vecpilsētas namiem, tam piešķirot dvēseli un auru.
Senajā ēkā esošā kafejnīca iekārota mājīgi un omulīgi, radot sajūtu, ka esi atbraucis ciemos pie omas, kura galdā ceļ pankūkas ar aveņu ievārījumu. «Mums gribas, lai šeit viesi sajūtas kā mājās. Lai gan cēsnieki ārpus mājas ietur maltīti retāk nekā mums gribētos, kā arī mūsu organizētos kultūras pasākumus vairāk apmeklē un novērtē viesi no citām Latvijas pilsētām un ārzemnieki. Reiz ziemā, kad Cēsīs ir klusāks periods, uzaicināju uz Malu fantastisku DJ no Rīgas un uz pasākumu neatnāca neviens cilvēks. Radās sajūta, ka vietējie nenovērtē, ka atvedam viņiem klāt kvalitatīvu izklaidi,» spriež K. Auniņa.
Viņa atzīst, ka vasarā darba ritms ir saspringts, jo pilsētā notiekošie kultūras pasākumi arī līdz Malai atved daudz apmeklētājus. «Pat nezinu, vai cauru gadu tādā intensitātē varētu strādāt, jo paši darām visu. Es esmu pavāre, grāmatvede un uzņēmuma vadītāja vienā personā, jo pretējā gadījumā šādu vietu uzturēt nebūtu iespējams. Vasarās darba pietiek visiem ēdināšanas uzņēmumiem, bet ziemās jāizdzīvo,» viņa stāsta. Iespējams, tuvākajā nākotnē Malai būs jāpārvācas uz citu pilsētas namu, jo pašreizējai mājvietai ir jauns īpašnieks. «Domāju, ka šāda veida kafejnīcai Cēsīs ir vieta un arī citi varētu attīstīt savu biznesa ideju, jo pilsētā ir samērā maz brīvu darba vietu, tādēļ uzņēmums jāveido un jāattīsta pašiem,» teic K. Auniņa.
Arī Cēsu tūrisma attīstības un informācijas centra vadītāja Andra Magone uzsver, ka viesmīlības jomas attīstību Cēsīs veicina paši biznesa īpašnieki, cēsnieki. Jo vairāk atraktīvu, mūsdienīgu un tajā pašā laikā kultūras, vēstures un dabas vērtību cienošu piedāvājumu, jo lielāka ir tūristu interese doties šurp un uzturēties ilgāku laiku. «Liels potenciāls ēdināšanas nozarē ir vietējais iedzīvotājs un tradīcijas ieturēt maltītes ārpus mājas, tās varam attīstīt. Vietējie cilvēki, pasākumi pilsētā, mārketinga aktivitātes ir tas, kas ģenerē tūristu plūsmu,» uzsver A. Magone.