Ražošana

Galvenā problēma - ražotāji kreditē veikalus

Dienas Bizness,02.12.2015

Divas Bauskas novada psiholoģes Andra Katkeviča (no kreisās) un Līga Elmane Zemgalē pirms vairākiem gadiem izveidoja kosmētikas ražotni, kuras produkcija nopērkama jau vairāk nekā 30 Latvijas veikalos un arī internetā.

Foto: Aivars Liepiņš, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

«Mums ļoti gribētos, lai tirgotāji saprastu, ka mēs esam ieguldījušas produktu ražošanā gan laiku, gan enerģiju, gan arī daudz finanšu līdzekļu. Mums izejvielas uz parāda neviens nedod, mēs par visām izejvielu piegādēm norēķināmies, bet veikals paņem preci, pārdod to, bet norēķināties ar ražotājiem nesteidzas. Sanāk tā, ka mēs un arī citi ražotāji kreditējam veikalus,» intervijā laikrakstam Diena stāsta uzņēmējas, SIA Gusto īpašnieces Andra Katkeviča un Līga Elmane.

Fragments no intervijas

Kā izvēlējāties savu biznesa virzienu – kosmētikas ražošanu?

Līga Elmane (L.E.) Tas bija Andras vaļasprieks.

Andra Katkeviča (A.K.) Nenotika tā, ka mēs nolēmām veidot biznesu un meklējām biznesa ideju, ko realizēt. Mums biznesa ideja nāca no jau zināma hobija. Tas bija vaļasprieks, kas tika atbalstīts draugu un radu vidū un tika novērtēts – man teica: «Tik labas lietas tiek gatavotas, kāpēc gan tās nepiedāvāt arī citiem?» Izskanēja Līgas uzaicinājums: «Varbūt veidosim savu biznesu?» Tajā laikā, kad mēs hobiju nolēmām pārvērst par biznesu, Bauskas novadā tika veidots pierobežas inkubators, mēs tam pieteicāmies un veiksmīgi iesaistījāmies inkubatorā. Protams, biznesa sākšana nevar notikt vienā dienā, jo jānokārto ļoti daudz dokumentu. Brīdī, kad produkti tika reģistrēti, vienlaikus tika drukātas etiķetes, un, kuras etiķetes saņēmām, tās tūlīt arī uzlīmējām produktiem un produktus uzreiz likām uz letes tirgošanai. Tas bija dinamisks, interesants periods.

Kad sākāt savu biznesu, kas bija pats grūtākais, ar ko nebijāt rēķinājušās?

L.E. Es pat grūtības neatceros.

A.K. Es arī grūtības neatceros, bet varbūt tāpēc, ka visu darījām ar milzīgu entuziasmu. Mums viss bija jauns, piemēram, nepieciešamība izpētīt likumdošanas normas, to, kā vispār kosmētikas līdzekļus drīkst sākt tirgot. Visi citi biznesa uzsākšanas soļi mums arī bija jaunums, bet visi šie veicamie darbi mūs ārkārtīgi interesēja.

L.E. Kad tagad atceros biznesa sākuma periodu, šķiet – kā mēs vispār atradām laiku miegam? Jo tas tiešām bija ļoti intensīvs periods.

A.K. Šobrīd domāju, no kurienes mums vispār bija enerģija, no kurienes mums vispār bija zināšanas? Jāsecina, ka aizrautība un pārliecība par savu ideju deva spēku. Tagad jau kļuvis skaidrs, ka būt uzņēmējām – tas nozīmē, ka jāattīsta pilnīgi cita domāšana, nekā vajadzīga, esot darba ņēmējām. Lai gan mēs joprojām esam saglabājušas biznesa iesācēju ideālismu un ideālisma mūsos ir vairāk, nekā tas ir tāda tipa uzņēmējiem, kuri ir rūdīti savā biznesā vai arī ir ļoti skrupulozi rēķinātāji. Es uzskatu, ka ideālisms biznesā reizēm traucē, bet reizēm arī palīdz.

Kā vērtējat valsts iestāžu attieksmi? Uzņēmējiem ir ļoti atšķirīgi, pat diametrāli pretēji pieredzes stāsti par valsts iestāžu attieksmi un kompetenci.

A.K. Iespējams, mums paveicies, bet mūsu pieredze liecina, ka gan Valsts ieņēmumu dienestā (VID), gan Veselības inspekcijā strādā ļoti atsaucīgi speciālisti. Ja šo iestāžu speciālistiem uzdod precīzus jautājumus, tad viņi uz mūsu jautājumiem arī pēc būtības atbild. Pirms sākām biznesu, viens no «bubuļiem» bija tieši kontrolējošās institūcijas, to vidū, protams, arī VID, jo no visa, ko bijām par VID dzirdējušas, radās iespaids: «Nu gan būs šausmas!» Izrādījās, ka nav tik traki, VID speciālisti visu paskaidroja, un radās iespaids, ka viņi vienkārši uztur kārtību savās atbildības jomās. Tāpat arī Veselības inspekcijas speciālisti mums visu labi izskaidroja.

Ļoti bieži jaunie uzņēmēji savu biznesu finansē no pašu līdzekļiem, piemēram, uzkrājumiem, nevis no banku kredītiem. Kāds bija jūsu biznesa pirmais finansējuma avots?

A.K. Tie bija mūsu personīgie finanšu līdzekļi. Mēs lepojamies ar to, ka attīstām savu biznesu lēni, bet pašas no saviem personiskajiem līdzekļiem. Sākotnēji mēs strādājām, lai vienkārši attīstītu savu uzņēmumu, nevis, lai pelnītu. Tāda ir mūsu pieeja. Protams, citi jaunie uzņēmēji var darīt arī citādāk, var ņemt kredītus, izmantot katru iespēju naudu aizņemties.

L.E. Mēs nesakām, ka neņemt kredītus bankās un neaizņemties naudu no citiem aizdevējiem ir pareizi vai labi. Vienkārši, mūsuprāt, neaizņemties naudu ir labāk.

A.K. Mūsu ieskatā, ja ir parādi, ja ir kredīts bankā, tad ir psiholoģiski grūtāk, nekā tad, ja nekādu aizņēmumu nav.

Bieži ražotāji sūdzas, ka iedod veikalniekiem preci, prece tiek pārdota, bet ilgi jāgaida brīdis, kad tirgotājs ar ražotāju norēķinās par pārdoto preci.

L.E. Jā, šī gan patiešām ir nopietna problēma, ar kuru mēs arī sastopamies. Mums ļoti gribētos, lai tirgotāji saprastu, ka mēs esam ieguldījušas produktu ražošanā gan laiku, gan enerģiju, gan arī daudz finanšu līdzekļu. Mums izejvielas uz parāda neviens nedod, mēs par visām izejvielu piegādēm norēķināmies, bet veikals paņem preci, pārdod to, bet norēķināties ar ražotājiem nesteidzas. Sanāk tā, ka mēs un arī citi ražotāji kreditējam veikalus.

Kā jūs šo problēmu risināt?

A.K. Cenšamies vienoties ar tirgotājiem.

L.E. Ir jau tirgotāju vidū godprātīgi sadarbības partneri, ar kuriem sadarbojamies jau gadiem, bet nevar noliegt – gadās visādi.

Plašāk lasiet rakstā Galvenā problēma – tirgotāji nesteidzas maksāt trešdienas, 2.decembra laikrakstā Diena (8.,9.lpp)!

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top? Gusto smiltsērkšķu krēms

Ilze Žaime,27.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes uzņēmums «Gusto» jau teju 10 gadus Bauskā ražo kosmētiku, kuras pamatā ir dabiskas izejvielas.

Mīlestība pret dabiskiem krēmiem Andrai Katkevičai, kas ir viena no trīs «Gusto» radītājiem, iesakās 2008.gadā, kad viņa, video pamācību iedvesmota, pirmo reizi pamēģināja kādu krēmu izgatavot savām vajadzībām. Krēmi sanāca labi un par tiem interesi izrādīja draudzenes, vēlāk jau plašāks paziņu loks.

A.Katkevičai ar vīra māsu Līgu Elmani kopā saliekot pirmos pārsimts eiro, 2010. gadā radās SIA «Gusto». Sākumā ražots tika mazāk, bet ap 2012.gadu «Gusto» jau aktīvi uzsāka dalību tirdziņos un savu produkciju piedāvāja arvien vairāk lielākā skaitā Latvijas veikalu.

Aktīvi darbojas uzņēmuma interneta veikals, kur ik pa laikam iepērkas arī kāds ārzemnieks. Lieli eksporta tirgi vēl nav aizsniegti, bet tāds arī līdz šim nav bijis mērķis. Tas nozīmētu ražošanas apjomu palielināšanu, līdz ar to jaunu telpu meklējumus un jaunu darbinieku piesaisti, bet tam «Gusto» vēl neesot gatavs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Noskaidroti Zviedrijas Biznesa gada balvas ieguvēji

Žanete Hāka,15.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien noskaidroti Zviedrijas Biznesa gada balvas 2015 ieguvēji – kategorijā Stabili augošs un ilgtspējīgs uzņēmums Latvijā laurus plūc Dinair Filton, kategorijā Korporatīvās sociālās atbildības projekts vai iniciatīva atzinību izpelnījies uzņēmums Rimi Latvija, savukārt kategorijā Gada jaunais uzņēmējs balvu saņēma Andra Katkeviča un Līga Elmane, SIA Gusto, informē pasākuma organizētāji.

Zviedrijas Biznesa gada balvu jau septīto gadu Latvijā rīko Zviedrijas vēstniecība un Zviedrijas Tidzniecības un Investīciju padome Latvijā, lai akcentētu kopīgās vērtības un izceltu idejām bagātākos un ilgtspējīgākos Latvijas uzņēmumus. Klātesot augstām Zviedrijas un Latvijas amatpersonām, apbalvošanas ceremoniju atklāja Zviedrijas vēstnieks Latvijā Henriks Landerholms un Zviedrijas Tirdzniecības un Investīciju padomes Latvijā vadītājs Ansis Mūrnieks.

Kategorijā Gada jaunais uzņēmējs šogad tika iesūtīts līdz šim lielākais pieteikumu skaits, kas ļauj ticēt, ka Latvijā ne vien ir liels uzņēmējdarbības potenciāls, bet tas tiek arī realizēts. Novērtējot jauno uzņēmēju centienus, balvu Andrai Katkevičai un Līgai Elmanei pasniedza Latvijas Republikas ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola. SIA Gusto ir neliels ģimenes start – up uzņēmums Gailīšu biznesa inkubatorā Bauskā, kas ražo augstas kvalitātes dabīgu un videi draudzīgu kosmētiku bez parabēniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: esmīlukafiju.lv

Tase gardas kafijas spēj iepriecināt jebkuru kafijas mīļotāju. Aromātiskā kafijas smarža asociējas ar siltu, mājīgu un sirsnīgu atmosfēru, tieši tāpēc, ienākot ofisa telpās kur jūtama kafijas smarža, jūtamies nedaudz kā mājās. Baristas cienīga kafija jau sen vairs nav tikai restorānos un kafejnīcās pieejama ekstra. Mūsdienās ikviens, kas patiesi ciena kvalitatīvu kafiju, sevi var palutināt ar īstas kafijas garšu gan mājās, gan darba vietā.

Jāatzīst, ka tuvojoties tumšajiem ziemas mēnešiem, darba stundas ofisā var šķist garākas. Tieši tāpēc kafijas aparāts ir lielisks veids, kā iepriecināt sava biroja darbiniekus. Garda, aromātiska kafija un patīkamais atpūtas rituāls, kas ar to saistās, darbinieku ikdienā ienesīs papildu pozitīvisma devu un darba diena kļūs par mirklīti īsāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Medus karote var pārtapt darvas mucā

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece,07.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez pareizā izpildījuma un šķirošanas no kārtējā ēnu ekonomikas apkarošanas pasākuma var sanākt vien čiks

Karstajās diskusijās par iecerētajām nodokļu izmaiņām nākamā gada budžetā gandrīz nemanīti ir garām paslīdējis vēl kāds fakts. Proti, valdībā ir izskatīta iespēja par informācijas apmaiņas procesa uzlabošanu starp bankām un Valsts ieņēmumu dienestu (VID). Tas nozīmē to – ja attiecīgās izmaiņas normatīvajos aktos tiks veiktas, tad kredītiestādēm un maksājumu pakalpojumu sniedzējiem no nākamā gada 1. aprīļa būs jāinformē VID par aizdomīgiem darījumiem nodokļu jomā.

Pagaidām nav īstas skaidrības, kāds būs tas slieksnis, no kura privātpersonas kontā ieskaitītā summa būs «aizdomīgs darījums»: arī pašlaik kredītiestādēm ir jāsniedz informācija Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas dienestam. Taču šobrīd VID aktivitātes bremzējot tas, ka informācijas saņemšana no kredītiestādēm notiek tikai pēc konkrēta pieprasījuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Zināmi Zviedrijas Biznesa gada balvas finālisti

Dienas Bizness,02.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekspertu žūrija izvērtējusi uzņēmumu pieteikumus un noteikusi finālistus, kas pretendēs uz Zviedrijas Biznesa gada balvu 2015, teikts paziņojumā medijiem. Balvu ar mērķi noskaidrot atbildīgākos uzņēmējus un stiprināt veiksmīgo sadarbību starp Zviedriju un Latviju jau septīto gadu izsludina Zviedrijas vēstniecība un Zviedrijas Tirdzniecības un Investīciju padome.

Arī šogad uzņēmumi savus veiksmes stāstus varēja pieteikt trīs kategorijās: Stabili augošs un ilgtspējīgs uzņēmums Latvijā, Korporatīvās sociālās atbildības projekts vai iniciatīva, un Gada jaunais uzņēmējs.

Vērtēšanas procesā tiek izskatīti vairāki uzņēmējdarbības aspekti, tomēr pamatā tiek vērtēti uzņēmumu finanšu rādītāji, izaugsme un uzņēmumu sociālā atbildība.

Šogad kategorijā Stabili augošs un ilgtspējīgs uzņēmums saņēma 15 pieteikumus. Finālam žūrija izvirzīja trīs veiksmīgus uzņēmumus: Rimi Latvia, Dinair Filton (Olaine), Lesjofors Gas Springs (Liepāja).

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Hokejists Karsums kārdina ar maizi

Anda Asere,05.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Klaips.lv ienāk tirgū ar maizi, kam ir zems ogļhidrātu un augsts olbaltumvielu saturs; galvenokārt tā domāta veselīga dzīvesveida piekritējiem

«Pats galvenais, ar ko šī maize atšķiras no citām, kas pieejamas Latvijā, ir ļoti zems ogļhidrātu daudzums. Šīs maizes recepti izstrādājis vācu diētas ārsts Dietlefs Pape, kurš nodarbojas ar liekā svara un diabēta problēmām. Šis produkts ir izstrādāts tieši tam un Vācijā arī tiek popularizēts kā novājēšanas produkts, kas nepārtop liekajā svarā,» saka Igors Jekimovs, SIA Klaips.lv vadītājs.

Uzņēmums pieder uzņēmējam Artim Teterim un hokejistam Mārtiņam Karsumam.

SIA Klaips.lv ar maizes ražošanu nodarbojas jau divus gadus. Sākumā maizi pēc uzņēmuma pasūtījuma cepa konditoreja De Gusto, taču tās kapacitāte ir ierobežota. Sākotnēji uzņēmums maizi tirgoja tikai šajā konditorejā, vēlāk – arī veikalos Sky. Kad tirdzniecības vietām pievienojās arī veikali Klēts un apjomi pieauga, Igors saprata, ka nepieciešams izveidot savu ceptuvi, kur varētu ražot tik daudz produkcijas, cik vien nepieciešams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Latvijas dzelzceļš izplata brīdinājumu par mobilo aplikāciju Pokemon GO

Lelde Petrāne,14.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reaģējot uz pēdējās dienās Latvijā un pasaulē lielu popularitāti gūstošo mobilo aplikāciju Pokemon GO, VAS Latvijas dzelzceļš atgādina, ka dzelzceļš ir paaugstinātas bīstamības zona un aicina aplikācijas lietotājus izvairīties no objektiem, kas atrodas tiešā sliežu ceļu tuvumā!

Pēc uzņēmuma rīcībā esošas informācijas, aplikācijas objektus ģenerē sistēma pēc noteikta algoritma, tāpēc, potenciāli, spēles «varoņu» atrašanās vieta var būt arī stacijas, peroni un sliežu ceļi.

Pēc tam, kad vakar Nīderlandē reģistrēti vairāki gadījumi, ka neatļautās vietās uz dzelzceļa gados jauni cilvēki guvuši vieglas traumas, vietējās dzelzceļa kompānijas jau ir nosūtījušas oficiālu pretenziju Nintendo, kas ir Pokemon GO izstrādātājs, ar prasību veikt darbības, lai ierobežotu aplikācijas darbību tiešā dzelzceļa tuvumā.

Šā gada pirmajos sešos mēnešos Latvijā uz dzelzceļa kopumā reģistrēti 12 negadījumi, kuros gājuši bojā 9, bet traumēti 3 cilvēki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

«Noķer mani, ja vari!» jeb jaunais kontu reģistrs

Alise Eljašāne, zvērinātu advokātu biroja Tark Grunte Sutkiene vecākā juriste,03.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrība nepašaubāmi vēlas dzīvot drošībā. Terora akti sāka pieņemt kolektīvo drošību apdraudošu formu pagājušā gadsimta otrajā pusē. Dīvaina sakritība – tas notika vienlaikus ar dažādu finanšu shēmu globālu uzplaukumu. Drošības jēdzienam dažādos laikos un vietās ir bijušas atšķirīgas interpretācijas, taču praksē cilvēki itin bieži, it kā rūpējoties par sevi, nepārdomāti pieņem lēmumus, kas nenes gaidīto rezultātu un vēlāk sāk tiem sagādāt jo lielākas raizes.

Pēc 2015. gada novembra Parīzes terora aktiem daudzi sev uzdeva jautājumu, vai šo traģēdiju bija iespējams novērst. Šis jautājums izskanēja arī Briselē, radot nopietnu impulsu jaunu ES direktīvu izveidei un esošo papildināšanai. Kā viens no būtiskākajiem regulācijas jaunievedumiem Anti-Money Laundering (AML) IV direktīvā tika iekļauta prasība dalībvalstīm izveidot centralizētu kontu reģistru. Minētās direktīvas prasības Latvijā ieviestas, pagājušā gada novembrī pieņemot Kontu reģistra likumu, kurš stāsies spēkā šī gada 1. jūlijā. Reģistra būtība ir iespēja noteiktam lietotāju lokam padarīt pieejamu informāciju par jebkuras personas (gan fiziskas, gan juridiskas) atvērtajiem kontiem kredītiestādēs, krājaizdevu sabiedrībās un maksājumu iestādēs. Būtiski, ka, tā kā šādi reģistri tiks izveidoti visās dalībvalstīs, tad sistēmu lietotājiem būs informācija par personas atvērtajiem kontiem visā Eiropā, tajā skaitā arī par tādiem interneta maksājumu vidē populāriem kontiem kā Paypal. Saskaņā ar pašreizējo regulējumu dati par pašiem konta atlikumiem vēl nebūs uzreiz automātiski pieejami sistēmas lietotājiem, taču tos varēs iegūt, veicot papildu darbības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Madam Brioš vilina ar kūkām

Kristīne Stepiņa,08.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas saldo garšu buķete jau piecus gadus nav iedomājama bez franču beķerejām un kafejnīcām Madam Brioš, pieprasījums pēc kūkām ir visnotaļ stabils, to tik ļoti neietekmē sezonalitāte.

Jūrmalā konditoreju netrūkst. Lielupē saldos našķus piedāvā Kalnakrastu raušu fabrika, Bulduros un Kauguros – Brown Sugar, bet Majoros – De Gusto. Jau piecus gadus jūrmalniekus un pilsētas viesus ar kūkām kārdina Madam Brioš konditorejas un kafejnīcas, tiesa gan, pēdējos gados to skaits ir krietni sarucis, turklāt mainījušies zīmola īpašnieki. Viņiem ir skaidra vīzija, kā kopt iecienītās garšas un attīstīties, turklāt ne tikai Jūrmalā, bet arī ārpus tās robežām.

Sirds lieta

Jau vairāk nekā gadu Madam Brioš saimnieko Dina un Anatolijs Pētersoni, kuru vadītais uzņēmums SIA Take Segunda preču zīmes izmantošanas tiesības uz franšīzes līguma pamata ir pārņēmis no Krievijas uzņēmējas Siranušas Giračevas. Preču zīme joprojām pieder uzņēmumam Noema Management. No savulaik plašās zīmola Madam Brioš našķu impērijas, kas bija izveidota Jūrmalā, pāri palikušas vien divas konditorejas un kafejnīcas – Mellužos un Majoros. Aizvērta arī Madam Brioš kafejnīca galvaspilsētā muzejā Rīgas biržā. Līdz franšīzes līguma noslēgšanai Anatolijs ir strādājis visos Madam Brioš zīmola uzņēmumos – bijis gan viesmīlis, gan pārvaldnieks, arī Dinai ir pieredze šo konditoreju un kafejnīcu darbā – viņa ir sākusi kā administratore un kādu laiku veikusi arī direktores pienākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Kafijas tirdzniecībā ar internetu vien nepietiek

Anda Asere,06.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc diviem gadiem e-komercijā, "Nespresso" Baltijā nolemj atvērt arī tradicionālos veikalus

"2017. gada nogalē sākām ar e-komercijas platformu, bet 2019. gadā nolēmām uzsākt arī mazumtirdzniecību veikalos. Oktobrī atvērām pirmo "Nespresso" veikalu Viļņā un pirms dažām nedēļām arī Rīgā. Gan Viļņā, gan Rīgā plānojam atvērt vēl kādu salonu. Tāpat 2020. gadā iecerēts atvērt veikalu Tallinā, kur pagaidām ir tikai internetveikals," stāsta "Nespresso" vadītājs Baltijā Donats Zīks (Donatas Zykus).

Baltijā ar "Nespesso" kafijas kapsulu un aparātu izplatīšanu nodarbojas Lietuvas kompānija "MV Group", kas strādā gan ražošanas, gan izplatīšanas virzienā. Uzņēmumam ir četras alkoholisko dzērienu ražotnes – "Stumbras", "Alita", "Anykščių vynas" un "Gubernija", dzērienu izplatīšanas uzņēmums "Mineraliniai vandenys", kā arī veikalu tīkls "Bottlery".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Zeltlejas" Jelgavas novada Platones pagastā šā gada augustā plāno vērt durvis "Smiltsērkšķu namam". Tā būs vieta,kur uzņemt viesus, gatavot ēst, iegūt iedvesmu un zināšanas.

Plānots, ka būvniecības darbi tiks uzsākti šā gada martā. Investīcijas projektā būs aptuveni 200 tūkstoši eiro, kas ietver gan nama būvniecību, gan aprīkojuma iegādi. Projekts tiek īstenots sadarbībā ar "Altum", kā arī projekts guvis atbalstu vietējās rīcības grupas Lauku partnerība "Lielupe" izsludinātajā LEADER konkursā, saņemot Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai finansējumu 35 000 eiro.

"Smiltsērkšķu nams" paredzēts meistarklasēm, semināriem un kalpos kā tūristu uzņemšanas vieta. Elīna Cēsniece un Eduards Vilks vēlas izglītot cilvēkus par smiltsērkšķu labajām īpašībām un attīstīt izzinošo tūrismu.

Uzņēmēji stāsta, ka SIA "Zeltlejas" 2019. gada tūrisma sezona bija ļoti veiksmīga un uzņēmuma izaugsmes turpinājums. Veiksmīgi tika noslēgta sezona, kopumā sagaidot 2000 viesu un plānojot tūrisma piedāvājuma dažādošanu, kā arī "ZELT Smiltsērkšķu nama" maksimālu izmantošanu visu gadu, bez noteiktas sezonalitātes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc ilgstošas darba pieredzes restorānu nozarē, Edgars Zaķis Rīgā izveidojis divus virtuālos restorānus, kurā ēdienu var saņemt tikai, pasūtot attālināti.

Restorāns "Spārni un Astes" izveidots šā gada jūlijā, bet "Humosa bļoda" oktobra sākumā.

Ideja radīt savu uzņēmumu E.Zaķim radās, vēl tad, kad viņš apguva restorāna vadītāja profesiju. "Tajā laikā man bija tikai maza teorijas bāze, bet nekādas praktiskās zināšanas. Vajadzēja paiet gadiem, manā gadījumā vairāk nekā 20, strādājot dažāda līmeņa restorānos gan šeit Latvijā, gan arī dzīvojot 16 gadus Īrijā, līdz mana ideja varēja materializēties. Doma par to, kāds būs mans uzņēmums, radās mana pēdējā algotā atvaļinājuma laikā, lidojot uz Budapeštu. Tas bija brīdis, kad man pilnībā bija skaidrs, ka ir pienācis laiks iemēģināt roku, strādājot pašam sev," stāsta E.Zaķis.

Komentāri

Pievienot komentāru