Vietai ir nozīme, laikrakstam Dienas Bizness akcentē uzņēmējs Mārtiņš Einbergs, kurš kopā ar biznesa partneriem decembrī atvēra kafejnīcu The Marmalade Kuldīgā, blakus Rātslaukumam, kas ir viens no tūristu iecienītākajiem apskates objektiem vecpilsētā.
«Ēdināšanas jomā man ir teju 20 gadu pieredze. Esmu strādājis gan Kuldīgā, gan Rīgā. Prieks, ka kopā ar domu biedriem atradām savu nišu, konditorejas un kafejnīcas apvienojumu. Visu cepam uz vietas, un mūsu firmas zīme ir mazmaizītes, kuras pārdodam pēc svara. Tās bieži vien pasūta dažādiem korporatīviem pasākumiem, domāju, ka šādu pasākumu apkalpošana būs labs ienākumu avots arī rudenī un ziemā,» teic M. Einbergs. Viņš ir pārliecināts, ka The Marmalade sezonalitāti neizjutīs tik ļoti kā citi restorāni, jo produkcija ir tāda, kuru patērē ikdienā arī pamatiedzīvotāji, ne tikai tūristi.
Viņš nevēlējās DB atklāt, cik lielas investīcijas bija nepieciešamas kafejnīcas izveidē, bet teic, ka centās visu darīt ar gudru pieeju un meklēja nevis jaunas, bet lietotas virtuves iekārtas. Lielākais izaicinājums bija pašu konditorejas izstrādājumu veidošana.
«Lai gan ēdināšanas jomā esmu strādājis ilgi, konditoreja ir kaut kas pavisam cits. Tas no malas šķiet vienkārši, bet tas tā nav. Atradām labākos konditorus pilsētā, jo konditoreja bez garšīgam kūkām un bulciņām nevar pastāvēt, uzsver M. Einbergs. Viņaprāt, mazpilsētas pluss ir tas, ka te viss ir ērti un ātri sasniedzams un nav vairākas stundas dienā jāpavada automašīnā, kā tas bija, dzīvojot un strādājot Rīgā. Mīnuss ir tas, ka ne visas vajadzīgās sastāvdaļas Kuldīgā ir nopērkamas, līdz ar to ir rūpīgi jāplāno iepirkumu saraksts. «Te viss ir tuvu, un es varu ar lielāko prieku atdoties tam, ko vēlos darīt. Miljonu te nevar nopelnīt, bet iztikai un pašu priekam gan,» uzsver uzņēmējs.
Plašāk par biznesu Kuldīgā lasāms 30. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.