Pēc pieciem mēnešiem Dubaijā, Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE), tiks atklāta izstāde EXPO 2020.
Dalībai šajā grandiozajā starptautiskajā notikumā šobrīd pieteikušies jau 90 Latvijas uzņēmumi, kas pārstāv visdažādākās nozares – farmāciju, kokapstrādi, medicīnu, tehnoloģiju inovācijas, programmatūru izstrādi u. c.
Par AAE gatavību 1. oktobrī atklāt vienu no šī gada lielākajiem notikumiem pasaulē tikko pārliecinājušies vairāk nekā 170 dalībvalstu delegāti. Turklāt iespēja to apmeklēt neklātienē ar digitālo rīku starpniecību būs ikvienam interesentam.
Izstādei EXPO 2020 Dubaija ir gatavojusies 10 gadus. Tas būs viens no šī gada lielākajiem notikumiem pasaulē: kaut arī Covid-19 dēļ izstāde sāksies gadu vēlāk, nekā bija plānots sākotnēji, tās rīkotāji plāno uzņemt 25 miljonus apmeklētāju.
AAE starptautiskās sadarbības valsts ministre, EXPO 2020 ģenerāldirektore Rīma Al Hašimī (Reem Al Hashimy) norāda – liela uzmanība tiks pievērsta drošībai, ieviešot stingru Covid-19 drošības protokolu.
AAE plāno līdz jūnijam vakcinēt 80% iedzīvotāju, kas lielā mērā nodrošinās pūļa imunitāti un ļaus EXPO 2020 kļūt par pirmo globāla mēroga pasākumu, kuru, ievērojot nepieciešamās drošības procedūras, būs iespējams apmeklēt lielam skaitam ārvalstu viesu. Par AAE gatavību izstādei maija sākumā notikušajā Sestajā starptautiskajā dalībnieku sanāksmē pārliecinājās arī vairāk nekā 370 delegātu, kuri pārstāvēja 173 no vairāk nekā 190 EXPO dalībvalstīm.
Kā pēc tikšanās pauž Latvijas ģenerālkomisārs Raimonds Aleksejenko, šī tikšanās pierādījusi, ka EXPO 2020 ir gatavs – un pasaule ir gatava – globālai sanāksmei, kas apvienos un iedvesmos kopīgiem spēkiem veidot labāku nākotni visiem un meklēt risinājumus izaicinājumiem, ar kuriem mēs visi saskaramies.
Tikmēr visiem interesentiem, arī tiem, kuri uz AAE doties neplāno, tiks piedāvātas digitālās līdzdalības iespējas šī grandiozā notikuma apmeklēšanai. Galvenā no tām – mājaslapa VirtualExpo.world – piedāvās izstādes norises vietas 360 grādu apskati, vienuviet apkopos izglītojošus materiālus un intervijas, nodrošinās tiešraides un pasākumu ierakstus, kā arī virtuālas tūres gida pavadībā, interaktivitātes iespējas utt.
Galvenais informācijas avots tiem, kuri izstādi apmeklēs klātienē, būs oficiālā lietotne EXPO 2020 App, kas piedāvās aktualitātes, informāciju par katru paviljonu un dažādas paplašinātās realitātes iespējas. Savukārt lietotne Explorer App piedāvās aplūkot izstādes norises vietu ikvienam interesentam. EXPO tiks integrēts arī populārajās datorspēlēs Minecraft un Fortnite.
EXPO 2020 Latvijas paviljona biznesa aktivitātēs līdzdarbosies vismaz 90 Latvijas uzņēmumu. “Tuvo Austrumu uzņēmēju kartē Latvija kā potenciāls biznesa partneris ir parādījusies nesen – pirms 5–6 gadiem. Mums vēl ir daudz, ko mācīties, bet vienlaikus arī brīvas rokas zīmēt šo karti tā, kā mēs gribam. Dubaijā mēdz teikt – ja tev ir ideja, kas šķiet neiespējama, te ir īstā vieta pierādīt, ka tā ir reāla! Ja Latvijas uzņēmējiem ir ambiciozas un inovatīvas idejas un produkti, šeit no izaicinājumiem nebaidās un par trakiem nesauc,” pauž Inga Ulmane, LIAA pārstāvniecības vadītāja AAE.
“Mums nav milzīgu koncernu, nišu, tomēr, ja kādā “vilnī trāpa” vai darbojas ar oriģinālu produktu, kāda nav citiem, Latvijas uzņēmumi var būt konkurētspējīgi. Arī ar milžiem ne vienmēr konkurēsi, bet vari sadarboties. EXPO ideju kā sevis prezentēšanas platformu vērtēju ļoti pozitīvi – ja izdodas, paveicas atrast kontaktus, un tas var būt izšķiroši uzņēmumu turpmākajā attīstībā,” norāda SIA “FertereX” īpašnieks Māris Belte.
Uzņēmums strādā pie ierīces, kas palīdzētu samazināt vīriešu neauglību. Arī uzņēmuma “VReach”, kas ražo digitālos rīkus medicīnas pakalpojumu nodrošināšanai, vadītāja Marina Petrakova par galveno motivāciju pārstāvēt Latviju EXPO sauc inovatīvā produkta prezentēšanu starptautiskā mērogā: “Mums šī būs pirmā lielā pieredze tik plaša mēroga izstādē. Šāda starptautiski plaši pārstāvēta izstāde var kalpot kā diezgan taisns ceļš uz atpazīstamību, iespējamo investoru sasniegšanu. EXPO ir laba iespēja pēc ilgāka perioda tikties ar potenciālajiem klientiem klātienē. Esam atvērti jebkuram izaicinājumam un priecāsimies parādīt inovatīvu ideju, kurai nav analoga Eiropā.”