Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) un Lietuvas Republikas Valsts kanceleja, 22.jūlijā atverot metu devīžu atšifrējumus, noteica starptautiskās izstādes “Expo 2025 Osaka” Baltijas paviljona metu konkursa uzvarētāju.
Konkursā 1. vietu un godalgu 10 000 eiro apmērā ieguva personu apvienības KETTLER iesniegtais mets “AAA333” ar devīzi "We are one". Personu apienību veido SIA "Inspired", SIA "7 A. M.", SIA "Variant Studio", SIA "Ozols IR", SIA "AD production" un SIA "Datu tehnoloģiju grupa".
Par uzvarētāju izraudzītā koncepta pamatā ir unikāla interaktīva instalācija, kas rada meditatīvu telpu, izceļot mijiedarbību starp dabu, cilvēkiem un tehnoloģijām.
Projekta centrālais elements ir zaļa stikla siena, kas simbolizē mūsu planētu, tai skaitā Baltijas zaļos mežus. Izmantojot unikālu tehnoloģiju uz stikla rodas kondensāts, sienai kļūstot par interaktīvu platformu, uz kuras ikviens apmeklētājs būs aicināts atstāt savu ziņojumu, tādējādi rosinot filozofiskas pārdomas par nospiedumiem, kurus savas dzīves laikā atstājam uz planētas. Katrs ziņojums izgaist pāris minūšu laikā, radot jaunu platformu nākamajām simboliskajām ‘pēdām’, tādējādi simbolizējot 21. gadsimta izaicinājumu – veidot sociāli atbildīgu un videi draudzīgu sabiedrību. Šī intuitīvā pieredze emocionāli rezonē ar ikvienu apmeklētāju neatkarīgi no dzimuma, vecuma, valodas un reliģijas. Tā aicina mūs apvienoties labākas nākotnes vārdā. Paviljona apmeklētāji tiks aicināti doties sajūtu ceļojumā caur Baltijas reģionu, kur neaizmirstama pieredze tiks sniegta visām maņām: ekspozīcija tiks ieskauta Baltijas mežu un zemes smaržā, ko papildinās īpaši komponēts muzikālais pavadījums no Latvijas un Lietuvas.
Pārsteidzoša būs arī paviljona ieeja: tā veidota no viedā stikla, kas spēj mainīt tā optiskās īpašības - aktivizētā pozīcijā veido vienotu paviljona ieeju, savukārt deaktivizētā veidā atklāj produktus, kurus iespējams iegādāties. Iveta Strupkāja, metu konkursa žūrijas komisijas priekšsēdētāja: “Šoreiz konkurss bija uzrunājis plašu dalībnieku loku. Saņēmām daudzus profesionālus un saturiski aizraujošus pieteikumus. 1. vietu ieguvušais mets pārliecināja ne tikai ar precīzu atbilstību izstādes noteiktajai tēmai un sasniedzamajiem mērķiem, bet arī ar spēju atrast un izcelt Latvijai un Lietuvai vienojošo: spēcīgo kultūru un tradīcijas, vidi kvalitatīvai dzīvošanai un spēju radīt inovatīvus risinājumus, izmantojot unikālas tehnoloģijas.”
LIAA un Lietuvas Republikas Valsts kancelejas rīkotajā metu konkursā tika saņemti 14 meti vienotā Baltijas (Latvijas un Lietuvas) paviljona izveidei “Expo 2025 Osaka” Japānā. Konkursantiem bija jāiesniedz koncepcijas ideja, telpiskās vīzijas izstrāde un projekta realizēšanās plāns, kas atbilst izstādes centrālajai tēmai “Nākotnes sabiedrības veidošana mūsu dzīvei” un mērķim – radīt ekspozīciju, kas balstīta uz līdzdalību, vērsta uz pieredzi un orientēta uz risinājumu radīšanu. Iesniegtos darbus vērtēja žūrija no Latvijas un Lietuvas: Iveta Strupkāja, LIAA direktora vietniece eksporta jautājumos; Edmunds Valantis, Latvijas Republikas Ekonomikas ministrijas Valsts sekretārs; Zane Biteniece, LIAA Valsts tēla nodaļas vadītāja; Reinis Liepiņš, arhitekts, arhitektu biroja “Sudraba Arhitektūra dibinātājs”, Latvijas Arhitektu savienības biedrs; Jūlija Reklaite (Julija Reklaitė), Lietuvas Kultūras institūta direktore; Andrius Geležauskas, Lietuvas Republikas Valsts kancelejas “Expo 2025 Osaka” projekta vadītājs; Egle Kudzmaniene (Eglė Kudzmanienė), Lietuvas Republikas Valsts kancelejas Komunikācijas departamenta padomniece; Rūta Nemunīte (Rūta Nemunytė), “Invest Lithuania” mārketinga un komunikācijas direktore; Ģintars Balčītis (Gintaras Balčytis), Lietuvas Arhitektu savienības priekšsēdētājs. Žūriju konsultēja Ilze Paklone - arhitektūras zinātņu doktore, kura studējusi arī Tokijas Universitātes doktorantūrā un pasniegusi Keio Universitātē Japānā.
Žūrija godpilno 2. vietu piešķīra metam “Trail to Innovation. Walk with us!”, kura autori ir "Bellprat Partner" no Šveices. Idejas pamatā ir ciešā saikne ne tikai starp Latviju un Lietuvu, bet arī starp dabu un inovācijām. Projekta ideja balstīta uz divām tēmām “Dabas maģija” un “Cilvēku gribasspēks”. Tās aicina svinēt dabas skaistumu, atklāt to ar visām maņām un tai pat laikā – sekot ceļam uz nākotni. Paviljona centrālais elements ir īsts bērzu mežs, ko ikviens var izstaigāt pa līkumotām takām, šķērsojot ūdens tilpnes, ieelpojot svaigas zāles smaržu un vērojot saullēktus un saulrietus. Ejot pa takām, apmeklētājs var piedalīties piecās interaktīvās stacijās: skanošie akmeņi, dziedošie gliemežvāki, liesmojošais ugunskurs, dīķis kā portāls un intuitīvie dzintari.
3. vietu ieguva mets “Health Horizon”, ko iesniedza "facts and fiction GmbH" no Vācijas. Projekts izceļ to, ka Latvija un Lietuva ir zināma ne tikai ar savām satriecoši skaistajām dabas ainavām, bagāto vēsturi un dinamisko kultūru, bet arī kā digitālās sabiedrības pionieri. Veselīgai dzīvei būtiski divi elementi: daba mazina stresu un uzlabo labsajūtu, savukārt digitālie sasniegumi rada efektīvas sistēmas un uzlabo medicīnisko aprūpi. Paviljona aktivitātēs balstītas gan uz dabīgām, gan digitālām pieredzēm, demonstrējot, kā dabīgā pasaule harmoniski sadzīvo ar tehnoloģiskajām inovācijām, veicinot veselīgu un pilnvērtīgu dzīvi. Veselības horizonts – biosfēras un tehnoloģiju savienošana mūža garumā.
Ar metu konkursa uzvarētāju tiks uzsākta sarunu procedūra par iepirkuma līguma noslēgšanu. Projekta īstenošanas summa ir 2 miljoni eiro. Tāpat arī konkursa pirmo trīs vietu ieguvēji saņems godalgas: 1. vieta – 10 tūkstošus eiro , 2. vieta – 7 tūkstošus eiro, bet 3. vieta – 5 tūkstošus eiro.
“Expo 2025 Osaka” ir pasaulē nozīmīgākā valsts tēla veidošanas un eksportspējas veicināšanas izstāde, kas risina ne tikai ekonomiskus, bet arī pasaulei nozīmīgus sociālos jautājumus. Izstāde no 2025. gada 13. aprīļa līdz 13. oktobrim notiks Osakā, Kansai reģionā Japānā. Izstādē piedalīsies 160 valstis, 9 starptautiskas organizācijas un plānots, ka to apmeklēs vairāk nekā 28 milj. apmeklētāju no visas pasaules.
Papildu Latvijas dalībai Baltijas paviljonā “Expo 2025 Osaka”, tiks veidota atsevišķa biznesa programma, kur Latvijas uzņēmumiem būs iespēja piedalīties nozaru izstādēs, tirdzniecības misijās, vizītēs un citos pasākumos. Plašāka informācija par iespējām piedalīties sekos, jo biznesa programma ir sagatavošanas stadijā. Tuvākais pasākums ir informatīvs seminārs “Ceļā uz Japānu”. Seminārs notiks 30. jūlijā un to organizē LTRK sadarbībā ar LIAA un LR Ārlietu ministriju.
#1/9
Konkursā 1. vietu un godalgu 10 000 eiro apmērā ieguva personu apvienības KETTLER iesniegtais mets “AAA333” ar devīzi "We are one". Personu apienību veido SIA "Inspired", SIA "7 A. M.", SIA "Variant Studio", SIA "Ozols IR", SIA "AD production" un SIA "Datu tehnoloģiju grupa".
#2/9
Konkursā 1. vietu un godalgu 10 000 eiro apmērā ieguva personu apvienības KETTLER iesniegtais mets “AAA333” ar devīzi "We are one". Personu apienību veido SIA "Inspired", SIA "7 A. M.", SIA "Variant Studio", SIA "Ozols IR", SIA "AD production" un SIA "Datu tehnoloģiju grupa".
#3/9
Konkursā 1. vietu un godalgu 10 000 eiro apmērā ieguva personu apvienības KETTLER iesniegtais mets “AAA333” ar devīzi "We are one". Personu apienību veido SIA "Inspired", SIA "7 A. M.", SIA "Variant Studio", SIA "Ozols IR", SIA "AD production" un SIA "Datu tehnoloģiju grupa".
#4/9
Konkursā 1. vietu un godalgu 10 000 eiro apmērā ieguva personu apvienības KETTLER iesniegtais mets “AAA333” ar devīzi "We are one". Personu apienību veido SIA "Inspired", SIA "7 A. M.", SIA "Variant Studio", SIA "Ozols IR", SIA "AD production" un SIA "Datu tehnoloģiju grupa".
#5/9
Žūrija godpilno 2. vietu piešķīra metam “Trail to Innovation. Walk with us!”, kura autori ir "Bellprat Partner" no Šveices. Idejas pamatā ir ciešā saikne ne tikai starp Latviju un Lietuvu, bet arī starp dabu un inovācijām.
#6/9
Žūrija godpilno 2. vietu piešķīra metam “Trail to Innovation. Walk with us!”, kura autori ir "Bellprat Partner" no Šveices. Idejas pamatā ir ciešā saikne ne tikai starp Latviju un Lietuvu, bet arī starp dabu un inovācijām.
#7/9
3. vietu ieguva mets “Health Horizon”, ko iesniedza "facts and fiction GmbH" no Vācijas. Projekts izceļ to, ka Latvija un Lietuva ir zināma ne tikai ar savām satriecoši skaistajām dabas ainavām, bagāto vēsturi un dinamisko kultūru, bet arī kā digitālās sabiedrības pionieri.
#8/9
3. vietu ieguva mets “Health Horizon”, ko iesniedza "facts and fiction GmbH" no Vācijas. Projekts izceļ to, ka Latvija un Lietuva ir zināma ne tikai ar savām satriecoši skaistajām dabas ainavām, bagāto vēsturi un dinamisko kultūru, bet arī kā digitālās sabiedrības pionieri.