Jaunākais izdevums

Ceturtdien, 21. jūlijā, tika atklāta jaunā CSDD Biķernieku kompleksās sporta bāzes rallijkrosa trase, kuras būvniecību veica ceļu būves firma SIA Binders.

Trases garums sasniedz Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) noteiktos 1294 metrus, no kuriem 60% ir ar asfalta segumu, bet 40% ir minerālmateriāla un cementa maisījuma jeb netīrā seguma posms. Trasē uzstādīts Šveicē radīts inovatīvs F-1 standarta drošības aprīkojums, informē SIA Binders.

Jaunākās FIA standartiem atbilstošās rallijkrosa trases būvniecība darbu veicējiem neparasto standartu un jaunievedumu dēļ bijusi pārbaudījums, ko pasūtītājs un autosportisti atzinuši par izturētu. No ceļu būvē ierastās prakses rallijkrosa trases būvniecībā atšķirīga bijusi gan asfalta, gan „netīrā seguma” posma būvniecība. Arī Šveices uzņēmumā Geobrugg radītais drošības aprīkojums bija jaunums gan būvniekam, gan ražotājam, jo virkne elementu ir inovācijas, kuras pirmo reizi uzstādītas tieši Biķerniekos.

Binders valdes loceklis Normunds Luste norāda, ka īpašs izaicinājums trases būvdarbu laikā bija tā sauktā netīrā seguma būvniecība.

«Mēs jau pērn veicām atsevišķu Biķernieku trases posmu rekonstrukciju, atbilstoši Starptautiskās Automobiļu federācijas specifiskajām kvalitātes prasībām gan trases segumam, gan aprīkojumam. Šogad sastapāmies ar citu izaicinājumu – speciālā seguma būvniecību. To izveidojām, izmantojot Latvijai līdz šim reti lietotu ceļu būves tehnoloģiju gan materiāla, gan ieklāšanas ziņā. Procesā iesaistījās arī profesionālie autosportisti, kuri testēja trases sagataves un uzreiz norādīju uz nepieciešamajām korekcijām. Ir gandarījums, ka Biķernieku trases 50 gadu jubilejas gadā esam papildinājuši trases tradicionālās vērtības ar kaut ko jaunu,» par paveikto gandarīts ir N. Luste.

Binders speciālisti kā lielāko izaicinājumu min netīrā seguma jeb minerālmateriāla un cementa maisījuma posma izbūvi un risinājumu tā savienojuma vietām ar asfaltu. Īpašais materiāls pirms tā izbūves trasē tika vairākkārtīgi testēts gan laboratorijā, gan praksē, lai sasniegtu pareizo mitrumu un sablīvējumu. Tā rezultātā 580 metrus garais posms, kurā izveidoti arī trīs tramplīni, ir sasniedzis autosportam un attiecīgajām slodzēm nepieciešamo kvalitāti, viendabīgumu, noturību un ilgmūžību. Turklāt šai ceļa daļai jāput, un virsmai jāmazina riepu saķere ar segumu. Papildu izaicinājumu novērtē sportisti, bet skatītājiem līdz ar to ir iespēja vērot aizraujošāku cīņu, kas notiek ne tikai ideālos apstākļos uz līdzena asfalta seguma.

Kā īpašs jaunievedums trases būvniecībā izceļams noturīga savienojuma risinājums vietām, kur asfalts sastopas ar netīrā seguma posmu. Kā zināms, pēc ilgstošas un agresīvas ekspluatācijas šādās vietās var rasties nelīdzenumi vai bedres, kas ir nopietna visu rallijkrosa trašu problēma. Tāpēc Binders speciālisti ar pasūtītāju saskaņoja betona elementa izmantošanu – līdzīgi kā tiek būvētas pārejas vietas pie tiltiem. Kā norādījuši FIA pārstāvji, Latvijā pielietoto praksi turpmāk varētu pārņemt arī citviet pasaulē.

CSDD rallijkrosa trasē uzstādītas F-1 standartiem atbilstošas dzelzsbetona barjeras, drošības žogs un dalībnieku parka nobrauktuvju (pitlīniju) dubultās dzelzsbetona barjeras. Šveices uzņēmums Geobrugg šādu aprīkojumu uzstādījis ne tikai pasaulslavenās autosporta trasēs, bet to izmanto arī satiksmes autoceļos, piemēram, ar tādu pašu aizsargžogu tiek nosargātas klintis, lai uz autoceļiem neveidotos nogruvumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

CSDD: Īpašnieki pretojās Biķernieku trases attīstībai, jo vēlas pārdot zemi par neadekvāti augstu cenu

LETA,20.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) pārņēma Biķernieku trases apsaimniekošanu, visu laiku ir bijusi vērojama privātīpašnieku pretdarbība trases attīstībai, aģentūrai LETA sacīja CSDD Sabiedrisko attiecību daļā.

CSDD norādīja, ka nacionālā Biķernieku kompleksā sporta bāze ir visai sabiedrībai nozīmīgs sporta un atpūtas komplekss, kuru uzticēts pārvaldīt CSDD. «Diemžēl daļa no trases atrodas uz privātīpašnieku zemes. Jau pārņemot šo trasi apsaimniekošanā, visu laiku ir bijusi vērojama privātīpašnieku pretdarbība trases attīstībai. Īpašnieki nav slēpuši neapmierinātību, ka trase tika nodota CSDD. Viņu mērķis bija novest trasi līdz bankrotam un iegūt trases zemi savā īpašumā. Pārņemot trasi, viņu nodomi tika izjaukti, pasargājot trasi no bankrota,» skaidroja CSDD.

Direkcijā apgalvoja, ka no trases pārņemšanas brīža arī sākās pretdarbība no īpašnieku puses. «Īpašnieki pretojās jebkurai attīstībai, jo viņi vēlas pārdot zemi par neadekvāti augstu cenu. Līdz ar to mums nav pārsteigums, ka īpašnieki vēlas, lai trasei atņemtu nacionālās sporta bāzes statusu,» informēja CSDD.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Biķernieku kompleksajā sporta bāzē būvdarbu veicējs SIA Binders šodien uzstādīja pasaulē labāko motosporta trašu drošības aprīkojumu – dzelzsbetona barjeras, drošības sētas un dalībnieku parka nobrauktuvju (pitlīniju) dubultās dzelzsbetona sienas, informē CSDD.

Daļa no tā ir pasaulē vadošā drošības aprīkojuma ražotāja, Šveices uzņēmuma Geobrugg dāvinājums Biķernieku trasei. Līdz ar šī dāvinājuma saņemšanu starptautiskie drošības eksperti atzīst, ka Biķernieku trase un jaunbūvētā rallijkrosa trase tiek plānota un veidota, pievēršot pastiprinātu uzmanību sportistu un skatītāju drošībai.

Šveices uzņēmums sadarbībā ar Starptautisko Automobiļu Federāciju (FIA) ir nupat pabeidzis darbu pie dubultās dzelzsbetona pitlīniju sienas izveides un tās pirmā demonstrācija notiek tieši Biķernieku trasē. Plānots, ka rallijkrosa čempionāta laikā (2016.gada 1.un 2.oktobrī) pasaulē jaunākais drošības aprīkojums tiks prezentēts gan FIA, gan daudzu pasaules valstu motosporta trašu drošības ekspertiem. Dubultās pitlīniju sienas ir jaunākais risinājums motosporta trasē, jo nodrošina sportistiem aizsardzību brīdī, kad sporta automašīnas trasē pārvietojas pa abām pusēm. Šādas drošības barjeras tuvākajā nākotnē plānots uzstādīt arī Norvēģijas un Ķīnas motosporta trasēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Biķernieku kompleksajā sporta bāzē šobrīd top jaunā rallijkrosa trase, kurā jau jūlija beigās paredzētas pirmās sacensības, tāpēc trasē sākts darbs pie seguma virskārtas būvniecības, informē SIA Binders.

Atbilstoši Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prasībām, jaunā rallijkrosa trase būs pagaidām vienīgā Latvijā, kuras grants jeb sporta veidam raksturīgā netīrā seguma posms tiks ieklāts līdzīgi kā asfalts – ar ieklājēju. Tāpēc trešdien, 8. jūnijā, uzņēmuma Binders speciālisti veica Latvijā unikālās tehnoloģijas testēšanu objektā.

Pirms rallijkrosa trases seguma ieklāšanas visā platībā, trešdien 800 m2 lielā posmā tika veikta tehnoloģijas testēšana. Pēc grants jeb netīrā seguma ieklāšanas nelielajā posmā tiks veikti dažādi laboratoriskie testi gan pasūtītāja – Ceļu satiksmes un drošības direkcijas –, gan Binders ceļu būvmateriālu testēšanas laboratorijā. Pirms jūnija beigās paredzētās grants seguma ieklāšanas atlikušajos 6800 m2, jāpārliecinās, vai visi laboratorisko pārbaužu rezultāti atbilst projekta prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Valdība atver maku. Vagariem pietuvinātie zemes īpašnieki, stājieties rindā!

Normunds Šlitke, zvērināts advokāts,06.09.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par zināma veida aksiomu jau kļuvuši aizejošo valdību un Saeimu centieni pēdējā brīdī pirms pilnvaru termiņa beigām “izbīdīt cauri” no lietderības un labas pārvaldības principa apšaubāmus, bet sev un kādam izdevīgus lēmumus. Pašreizējās valdības “pērle” ir 30. augustā steigā pieņemtais Ministru kabineta lēmums par zem Biķernieku trases esošās zemes atpirkšanu par vairāk kā astoņiem miljoniem eiro.

Kārtējo reizi ir nodemonstrēta divu bezkompromisu ministriju – Satiksmes ministrijas un Tieslietu ministrijas – mazspēja, ar abām kājām klibojošais labas pārvaldības princips un ir radīts dīvains precedents.

Dienu pēc šī lēmuma pieņemšanas Fiskālās disciplīnas padome valdības lēmumu par 8,129 miljonu eiro piešķiršanu minētās zemes atpirkšanai novērtēja kā neatbilstošu fiskālās politikas prioritātēm. Patiešām dīvaini, ka bezkompromisa tiesiskuma karognesējs, kurš minēto MK sēdi vadīja un kura paraksts ir zem MK rīkojuma Nr. 578 “Par nekustamo īpašumu Sergeja Eizenšteina ielā, Rīgā, pirkšanu Biķernieku kompleksās sporta bāzes attīstības projekta īstenošanai”, ne vien neiebilda pret darījumu, bet pat kautrīgi pievēra acis uz paša ministrijas iestāžu prognozēm, ka no 2025. gada minētā īpašuma projektētā kadastrālā vērtība no 830 396 eiro saruks līdz 339 328 eiro!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

CSDD Biķernieku kompleksās sporta bāzes rallijkrosa trasē ceļu būves firmas SIA Binders speciālisti piektdien, 1. jūlijā, pabeigs tā sauktā netīrā seguma būvniecību, informē CSDD.

Trases garums kopā sasniegs oficiāli noteikto 1294 metru garumu, no kura vairāk nekā 500 metri ir netīrā seguma posms.

Tā sauktais netīrais segums sastāv no minerālmateriāla un cementa maisījuma, un šai trases daļai ir jāput un jābūt abrazīvai, lai mazinātu riepu saķeri ar segumu. Atbilstoši Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prasībām, jaunā rallijkrosa trase būs pagaidām vienīgā Latvijā, kuras sporta veidam raksturīgā netīrā seguma posms tiek ieklāts līdzīgi kā asfalts – ar ieklājēju.

Šobrīd trasē norit arī asfaltēšana un teritorijas labiekārtošana. J

au ziņots, ka CSDD Biķernieku kompleksajā sporta bāzē ir uzstādīts pasaulē labākais motosporta trašu drošības aprīkojums – dzelzsbetona barjeras, drošības sētas un dalībnieku parka nobrauktuvju (pitlīniju) dubultās dzelzsbetona sienas. Daļa no tā ir pasaulē vadošā drošības aprīkojuma ražotāja, Šveices uzņēmuma Geobrugg dāvinājums Biķernieku trasei. Līdz ar šī dāvinājuma saņemšanu starptautiskie drošības eksperti atzīst, ka Biķernieku trase un jaunbūvētā rallijkrosa trase tiek plānota un veidota, pievēršot pastiprinātu uzmanību sportistu un skatītāju drošībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

CSDD Biķernieku trases mežā atklāta skriešanas taka; plānos arī velo trase

Lelde Petrāne,05.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

CSDD Biķernieku trases apkārtnē esošajos mežos atklāta nomarķēta skrējēju taka. Pieaugot iedzīvotāju interesei par aktīvo dzīvesveidu, CSDD Biķernieku trase aktīvās atpūtas cienītājiem tuvākajā laikā plāno izveidot arī atsevišķu meža trasi velosipēdistiem.

Vaicāts par iemesliem, kāpēc ir izveidota šāda taka, Biķernieku trases direktors Aivars Aksenoks skaidro: «Aizvien vairāk iedzīvotāju izvēlas Biķernieku trasi par savu skriešanas un velo treniņu vietu. Redzot, ka skrējēji cenšas skriešanai izmantot autotrases nomales zālienu un trasē ir sastopami velobraucēji ne tikai ar šosejas velosipēdiem, bet arī ar MTB velosipēdiem, mums radās ideja par šiem skrējējiem un velobraucējiem piemērotu trašu izveidi ārpus Biķernieku autotrases apļa. Arī es pats skriešanai labprātāk izvēlos meža takas nekā šoseju vai ceļu nomales. Pie trases varēs piebraukt ar privāto transportu un novietot to netālu no starta vietas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

VIDEO, FOTO: Baltijas autošosejas čempionāta ceturtais posms

Laura Mazbērziņa,30.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biķernieku ovāla trasē startēja Baltijas autošosejas čempionāta ceturtais posms «Motul Grand Prix». «Latvijas Nascar» sacensības Rīgā norisinājās jau otro gadu.

«Latvijas Nascar» sacīkstēs 1740 metrus garajā Biķernieku ovāla trasē devās aptuveni 40 sportisti. Šī Biķernieku trases konfigurācija ir vairāk nekā divas reizes īsāka par Biķernieku tradicionālo auto apli.Kā pirmie sacīkstes atklāja «Hankook Trophy» klašu sportisti. Pirmais sacensību brauciens izvērtās notikumiem bagāts – riteni nolauzt izdevās kādreizējam S1600 klases čempionam Nikolajam Žurovļevam, tikmēr Jānis Blušs braucienu noslēdza trases malā ar pārsistu riepu, bet lietuviešu sportistu, Lada Open klases līderi Arūnu Kudarausku pievīla motors. Braucienā uzvarēja Dmitrijs Savatējevs (S1600 klase), Nacionālajā klasē uzvara Jānim Vankam.

Otrais «Hankook Trophy» brauciens sākās ar atceltu startu, jo līdera Savatējeva spēkratam radās eļļas noplūde. Brauciens sākās bez Krievijas sportista, lai gan vēlāk viņam tomēr izdevās doties trasē. Savu pirmo uzvaru S1600 ieskaitē posma kopvērtējumā izcīnīja Reinis Trūps, otrā vieta šoreiz Savatējevam, bet trešais bija igauņu sportists Stīvens Pūsts. Lada Open klasē šajā posmā uzvara jaunpienācējam Alvim Staškēvicam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekskluzīvā intervijā db.lv Audi driving experience programas vadītājs Klaus Demels (Klaus Demel) atklāj, ka vairāk nekā 20 jauno Audi R8 un RS sērijas superauto dalība apmācības programas laikā Rīgā, Biķernieku trasē būs līdz šim lielākais superauto desants Baltijā.

Atgādināsim, ka pasaulē pazīstamais Audi Sportscar Experience pasākums šogad, no 8. līdz 18.augustam, norisināsies arī Latvijā, Biķernieku trasē. Audi driving experience programas vadītājs atbildēja uz dažiem db.lv jautājumiem.

Vai ir tiesa, ka Audi Sportscar Experience pēc desmit gadu pārtraukuma atgriežas Latvijā, Biķernieku trasē ar lielāko Audi R8 sporta automobiļu desantu kāds līdz šim ir redzēts Baltijā?

Tā ir taisnība. Tajā brīdī, kad plānojām mūsu atgriešanos Rīgā, bija skaidrs, ka tam ir jābūt ar lielāku jaudu un vērienu, nekā tas bija pirms desmit gadiem. Superjaudīgu automobiļu flote ar tādiem dārgakmeņiem kā jaunais Audi R8 V10 Plus, kam ir pāri par 600 ZS liela jauda. Mūsuprāt, tas ir labākais veids, kā nodemonstrēt, ko nozīmē kaisle, ātrums un jauda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Biķernieku trases teritorijā esošajos mežos ir paplašinātas, samarķētas un sakoptas skrējēju un velosipēdistu takas.

Biķernieku trase jau otro gadu nodrošina, lai trašu teritorijā būtu iespējas trenēties ne tikai ar šosejas velosipēdiem pa asfalta segumu, bet arī ar MTB velosipēdiem ārpus Biķernieku autotrases daļas.

Izveidotās skrējēju un velo trases ir papildinātas un atsevišķi marķētas, kas vijas cauri Biķernieku trases mežu teritorijai. Velosipēdistiem tiek piedāvāta taka 3,5 km garumā un skriešanas takas garums ir 4 km.

Būtiski, ka abas takas var izmantot arī tad, kad trasē notiek sacensības vai kāds cits pasākums.

Takas izveidotas bez finansējuma piesaistīšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inovāciju tehnoloģiju uzņēmums LMT sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) Rīgā, Biķernieku trasē, izveidojis pirmo 5G testa vidi/trasi, kas turpmāk tiks izmantota dažādu inovatīvu risinājumu izpētei, attīstībai un testēšanai, tostarp autonomo un savienoto auto, satiksmes vadības, drošības un citu digitālo risinājumu testiem.

Plānots, ka pirmajā 5G testa trasē Latvijā tiks īstenoti arī starptautiski Eiropas izpētes projekti. Pirmie savienoto pašbraucošo auto testi 5G tīklā Biķernieku trasē tiks aizvadīti jau 20. augustā, LMT diskusijas “5G loma satiksmes drošības uzlabošanā” laikā, kas notiks sarunu festivāla LAMPA ietvaros.

Tiek lēsts, ka satiksme un loģistika būs viena no pirmajām nozarēm, kur 5G sniegtās priekšrocības varēs novērtēt jau salīdzinoši drīz.

Nozares eksperti visā pasaulē jau tuvākajos gados prognozē bezpilota auto ienākšanu ikdienas satiksmes plūsmā, tāpat arī dronu veiktas piegādes loģistikā kļūs par daļu no mūsu ikdienas.

“Šobrīd starptautiskā līmenī tiek veikti pētījumi par autonomo auto pozitīvo pienesumu valstu ekonomikām, tāpat tiek pētītas potenciālās izmaiņas nozarēs, kas saistītas ar pasažieru pārvadājumiem. Lūkojoties uz apkārt notiekošo, ir skaidrs, ka Latvijai kā tehnoloģiski attīstītai valstij jāieņem aktīva pozīcija un mums pieejamie resursi ir jāiegulda nākotnes iespēju izpētē, jo tas būtiski var ietekmēt mūsu valsts labklājību ilgtermiņā,” norāda LMT prezidents Juris Binde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gada vasarā Baltijā debitēs autosacīkšu sērija «Baltic Time Attack Series», kas ieviesīs jaunu sacensību formātu.

Šajās sacensībās ļauj sacensties gan ātras braukšanas entuziastiem ar ielas automašīnām, gan pieredzējušiem autosportistiem pat ar speciāli šīm sacensībām būvētām sporta automašīnām. Ārvalstu pieredze rāda, ka šāda formāta sacensības bieži ir pirmais solis autosporta virzienā tiem autovadītājiem, kurus tracina ātruma ierobežojumi un fotoradari uz koplietošanas ceļiem. Tajā pašā laikā tās ir ļoti nopietnas sacensības pieredzējušiem autosportistiem, dodot iespēju attīstīt gan braukt prasmes, gan tehnisko sagatavotību.

Autosacīkšu seriālam «Baltic Time Attack Series» šajā sezonā ir paredzēti četri posmi, kas notiks autošosejas sacensībām piemērotajās trasēs - «Auto24 Ring» Pērnavā, Igaunijā (4. maijā un 28. septembrī) un Biķernieku trasē, Rīgā, Latvijā (22. jūnijā un 28. jūlijā).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datorspēļu ražotājs «Codemasters» oficiāli iekļāvis Biķernieku rallijkrosa trases konfigurāciju datorspēlē «Dirt Rally 2.0», informē VAS «Ceļu satiksmes drošības direkcija».

Šajā spēlē iekļautas gandrīz visas Pasaules čempionāta rallijkrosā trases un tajos izmantotās automašīnas.

«Darbu pie šī projekta Biķernieku kompleksā sporta bāze (BKSB) uzsāka jau pagājušā gada sākumā, kad tika noslēgts līgums ar «Codemasters», kas jau septembrī ieradās «Neste World» rallijkrosa sacensībās Latvijā, lai veiktu sagatavošanās darbus spēles veidošanai,» pastāstīja Biķernieku trases vadītājs Normunds Lagzdiņš.

Jauno spēli, iepriekš piesakoties, iespējams izmēģināt Biķernieku trases autosporta stimulatorā, kuru iecienījuši gan autosportisti, kas izmanto to kā autosporta trenažieri, gan arī autosporta entuziasti, lai izbaudītu sajūtas ko sniedz brauciens trasē ar sporta automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules tūres ietvaros 24.jūlijā Rīgā pirmo reizi ieradīsies super auto īpašnieku kluba Gran Turismo dalībnieki ar tādām ekskluzīvām automašīnām kā Ferrari, Porsche, McLaren un Lamborghini.

Ekskluzīvie auto piedalīsies arī trīs dienu sacensībās Biķernieku trasē. «Gran Turismo ir super auto īpašnieku klubs, kurš pulcē biedrus no visas pasaules. Šis pasākums nav tikai jaudīgu automašīnu aplūkošana. Tas tiek organizēts, lai iepazītos ar citiem auto entuziastiem visā pasaulē,» komentē Gran Turismo organizators un dalībnieks Pīters Ternstroms (Peter Ternström).

Pasākums sāksies, kad prāmis M/S Romantika ieradīsies Rīgā plkst. 10.30. Visas automašīnas dosies no Rīgas pasažieru ostas līdz Radisson Blu Latvija viesnīcai, papildus izbraucot īpašu maršrutu.

Nākamās trīs dienas šīs jaudīgās automašīnas un to vadītāji tiksies Biķernieku trasē. Gran Turismo Baltica ir privāts pasākums, taču piektdien no 12.00 līdz 17.00 trase tiks atvērta arī citiem interesentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties FIA rallijkrosa čempionāta Latvijas posmam 16. un 17. septembrī, Lattelecom Rīgas Motormuzejā uzstādījis virtuālās realitātes (VR) stendu.

Tajā turpmāk ikviens apmeklētājs varēs virtuāli izmēģināt braucienu pa Biķernieku trasi kopā ar Reini Nitišu. Rallijkrosa čempionāta laikā Lattelecom piedāvās arī sacīkšu tiešraidi un reportāžas no pasākuma norises vietas.

«Jau otro gadu sniedzam iespēju motorsporta faniem tiešraidēs Lattelecom televīzijā sekot līdzi visiem FIA Pasaules Rallijkrosa čempionāta posmiem un īpaši izjust sacensību atmosfēru, kas valda Biķernieku trasē un tribīnēs. Tam papildus Motormuzejā esam uzstādījuši virtuālās realitātes stendu, kur turpmāk ikviens apmeklētājs varēs izmēģināt 360 grādu virtuālo braucienu pa Biķernieku trasi kopā ar uzņēmuma atbalstīto rallijkrosa braucēju Reini Nitišu,» stāsta Lattelecom valdes loceklis Uldis Tatarčuks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Aizvadīta apmeklētākā tehniskās apskates nakts Rīgā

Zane Atlāce - Bistere,26.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas tehniskās apskates stacijā pasākumā Tehniskās apskates nakts svētdien, 25.augustā 16 stundās bezmaksas auto diagnostika tika veikta 2070 transportlīdzekļiem, informē Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD).

Rīgā šāds pasākums notika jau astoto gadu pēc kārtas. Pērn šādā pasākumā tika pārbaudīti 1923 spēkrati.

Pārbaudēs secināts, ka aptuveni ceturtā daļa jeb 26,5% no Tehniskās apskates naktī pārbaudītajiem spēkratiem bija labā vai teicamā tehniskā stāvoklī. Tomēr lielākajai daļai jeb 73,5% auto tika konstatēti defekti; pamatā tie bija neatbilstošas gaismas ierīces, kā arī bojājumi balstiekārtās un bremžu sistēmās.

Rīgā pārbaudīto automobiļu vidējais vecums bija 16 gadi. Vecākais auto, kas svētdienas naktī ieripoja tehniskās apskates stacijā, bija 1962. gada Alfa Romeo. Populārākās pasākuma auto markas bija VW, BMW, AUDI un VOLVO.

Pasākumu apmeklēja vairāki tūkstoši interesentu; pamatā ģimenes ar bērniem, kuras varēja piedalīties dažādās informatīvi izglītojošas aktivitātēs: Rīgas Motormuzejs piedāvāja sacensties automodelismā miniatūrajā Biķernieku rallijkrosa trasē; stendos Opā Kāp Ārā un Slidkalniņš vairāk nekā 900 apmeklētāji drošos apstākļos uz «savas ādas» pārliecinājās par drošības jostu lietošanas nepieciešamību. Reibuma brilles uzskatāmi pierādīja, cik radikāli var mainīties cilvēka reakcija un koordinācijas spējas, bet Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests aicināja interesentus uzvilkt savu 10 kg smago formu un izmēģināt glābēju darba specifiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autosports ir Latvijas finanšu situācijas spogulis, jo cilvēki šajās sacīkstēs nepiedalīsies, ja būs grūti ar naudu, intervijā laikrakstam Dienas Bizness saka Talsu rallija rīkotājs, bijušais autosportists, SIA RA Events īpašnieks Raimonds Strokšs. Šajās brīvdienās notiks jau 52. Talsu rallijs.

Fragments no intervijas

Pirms intervijas teici, ka Talsu rallijs tev ir mīļākais, jo notiek dzimtajā pilsētā. Kādas ir sajūtas pirms šīs nedēļas nogales? Vai, tavuprāt, «mājas sienas» palīdzēs vai, gluži pretēji, ir lielāka atbildības nasta?

«Mājas sienas» noteikti palīdz. Talsu rallijs ir fenomens. Es varētu noslēpt visu informāciju par tā norisi un nerakstīt nevienu vārdu, bet zinu, ka tik un tā ātruma posmi būtu pilni ar cilvēkiem. Kā to izskaidrot? Nezinu. Tas ir pavasara pirmais lielākais autosporta pasākums. Bieži dzirdu frāzi, ka Talsu rallija svētki ir līdzvērtīgi Līgo. Talsos visi ļoti mīl ralliju. Jebkurās mājās, kurās ejam prasīt, lūgt vai saskaņot, visur ir liela pretimnākšana. Talsinieki novērtē rallija vērtību, un viņiem šī ir svētku nedēļa. Manuprāt, tā ir viena no svarīgākajām pilsētas tradīcijām, kas jāturpina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Zīmola stāsts: Rīgas Motormuzejs atzīmē 30 gadu jubileju

Laura Mazbērziņa,16.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīlis Rīgas Motormuzejam (RMM) ir īpašs mēnesis, jo pirms 30 gadiem, 1989.gada 22. aprīlī īstenojās seno spēkratu kolekcionāru un entuziastu sapnis par savu mājvietu – svinīgā ceremonijā, klātesot simtiem cilvēku, tika atklāts motormuzejs.

Ideja par seno spēkratu muzeju Latvijā dzima jau 20. gadsimta septiņdesmitajos gados, kad neliela entuziastu grupa – Latvijas Antīko automobiļu klubs - iedibināja tam laikam vēl nebijušu kustību – seno spēkratu salidojumus un rallijus. Šie pasākumi pulcēja ne tikai seno spēkratu īpašniekus, bet arī skatītāju tūkstošus.

Muzeja ēka ir modernās arhitektūras piemineklis, tās fasādes daļa uzrunā kā stilizēta Rolls Royce markas automobiļa radiatora maska.

2016. gadā pēc trīs gadus ilgas rekonstrukcijas muzejs tika atvērts jaunā veidolā. Muzeja trijos stāvos izvietoti vairāk nekā simts automobiļi un motocikli, vairāki desmiti interaktīvo stendu, rotaļu zona bērniem, kafejnīca un konferenču zāle 200 personām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Ko dāvināt darbiniekiem? 8 universālas dāvanu idejas personāla motivēšanai un sveikšanai īpašos notikumos

Reklāmraksts,17.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ko dāvināt darbiniekiem? 8 universālas dāvanu idejas personāla motivēšanai un sveikšanai īpašos notikumosLatvijā lielākā daļa uzņēmumu izvēlas pasniegt dāvanas darbiniekiem svētkos un īpašos notikumos. Tā ir samērā populāra personāla motivēšanas metode organizācijās ar apstiprinātu darbinieku labbūtības programmu un augstu darbinieku apmierinātības līmeni kā vienu no uzņēmuma prioritātēm. Vienlaikus vērts sev pajautāt, vai saldumu paciņas un karstvīna komplekti Ziemassvētkos, siera cepumu un limonādes sainīši Jāņos, kārtējā termokrūze, kas personalizēta ar uzņēmuma logo, vislabāk spēj nodot darbiniekiem iecerēto vēstījumu?

Kā liecina korporatīvo dāvanu vides ekspertu pieredze – īsti nē. Enija Kibelko, uzņēmuma “Lieliska dāvana” B2B segmenta pārdošanas vadītāja, pārstāv vienu no Latvijā vadošajiem piedzīvojumu dāvanu zīmoliem ar 13 gadu pieredzi vietējā biznesa vidē. Viņa atzīst, ka tendences par to, kas patīk un nepatīk darbiniekiem, visskaidrāk iezīmējas sadarbības pieredzē ar privātā un sabiedriskā sektora organizācijām, kurās ir liels kolektīvs virs 100 darbiniekiem.

“Darbinieku dāvanām, īpaši uz Ziemassvētkiem, uzņēmumos nereti ir ļoti ierobežots budžets. Piemēram, ko gan kvalitatīvu un taustāmu mēs varam uzdāvināt kolēģim par 5, 10 vai 15 eiro, kas turklāt vēl iepriecinātu dažādu paaudžu cilvēkus ar atšķirīgu gaumi? Par dāvanu sagādāšanu atbildīgie vadītāji tad nereti izmisumā ķer galvu, jo sarūpēt kaut ko paliekošu, kas turklāt darbiniekam raisītu pozitīvas sajūtas par piederību uzņēmumam, ar tik maziem līdzekļiem šķiet teju neiespējami. Lai gan mēs uzņēmumā “Lieliska dāvana” jau uzreiz varam palīdzēt ar ātrām un foršām idejām. Cita lieta un arī lielāks budžets pieejams, kad dāvana jāmeklē mazākam darbinieku skaitam – apaļās dzīves un darba jubilejās, labākajiem darbiniekiem, veiksmīgi noslēdzot projektus,” skaidro biznesa dāvanu eksperte E. Kibelko. Šajā rakstā viņa dalās ar korporatīvajā vidē iecienītākajām darbinieku dāvanām, kas visbiežāk iepriecina “Lieliska dāvana” biznesa klientu kolektīvus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Porsche kluba ikgadējā pilnsapulcē vienbalsīgi ievēlēta jauna kluba prezidente - Madara Mančinska. Līdzšinējais prezidents Kristaps Rikāns turpinās strādāt organizācijas valdē.

Ievēlēti arī jauni valdes locekļi, kas vadīs klubu turpmākos četrus gadus.

Sieviete prezidentes amatā ievēlēta pirmo reizi kluba vēsturē, arī Eiropas līmenī šis ir unikāls fakts. Jaunievēlētā “Porsche Club Latvia” prezidente ir aktīva kluba dalībniece, aizraujas ar “Porsche” automašīnu braukšanu trasēs. Madara jau vairākus gadus ir kluba biedre un ņēmusi aktīvu dalību kluba darba un pasākumu organizēšanā. Madara pašlaik ir arī finanšu tehnoloģiju uzņēmuma “Crassula” Biznesa attīstības vadītāja.

“Jaunajā amatā plānoju uzlabot kluba darbību, lai no tā iegūtu gan paši kluba biedri, gan arī sabiedrība. Latvijas Porsche klubs var kļūt par vienu no visspilgtākajiem un dinamiskākajiem klubiem Eiropā un pasaulē. Plānos ir gan komunikācijas uzlabošana, gan attiecību stiprināšana ar citu valstu klubiem, kā arī pasākumi ar mērķi realizēt dažādus sociālos un labdarības projektus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Drošas braukšanas skolas jauno vadītāju Jāni Vanku

Lelde Petrāne,29.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Drošas braukšanas skola vadītājs Jānis Vanks. «Uzņēmumu ir radījuši entuziasti, kam patīk strādāt gan ar auto, gan cilvēkiem. Bieži iesaistāmies un arī paši īstenojam satiksmes drošībai veltītus sociālos projektus,» par savu darbavietu stāsta J. Vanks.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Viss, kas saistīts ar automašīnām un braukšanu, ir mana sirds lieta. Šajā nozarē vēl ir daudz darāmā. Jāstrādā, lai valstī mazinātu ceļu satiksmes negadījumu un tajos cietušo skaitu. Tas ir izaicinājums, un man patīk izaicinājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Teikā šodien avarējusi «Gran Turismo» pasaules tūres sporta automašīna «Lamborghini», apliecināja Valsts policijas preses pārstāve Simona Grāvīte.

Ap plkst.10 policija saņēma izsaukumu uz Brīvības un Džutas ielu krustojumu, kur notikusi sadursme starp automašīnām «Lamborghini» un «Volvo».

Cietušo negadījumā nav, arī satiksme nebija traucēta.

Šonedēļ Rīgā viesojas «Gran Turismo» pasaules tūres dalībnieki ar ekskluzīvām sporta automašīnām, lai sacenstos Biķernieku trasē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Nākotnes mobilitāte: zinātniskā fantastika ir reālāka, nekā šķiet

Artūrs Lindenbergs, LMT inovāciju vadītājs,22.11.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās konferences 5G Techritory ietvaros viena no tēmām būs nākotnes mobilitāte un ar to nesaraujami saistītās 5G iespējas. Nav noslēpums, ka daudzi šobrīd vēl neizprot 5G nozīmīgo lomu cilvēces ikdienā.

Taču patiesībā mēs dzīvojam lieliskā laikā: mums ir iespēja redzēt, kā pasaule izskatīsies nākotnē. Tas ir apmēram tāpat, kā pēkšņi nokļūt bērnībā redzētajās zinātniskās fantastikas filmās, kur mašīnas brauc bez vadītāja vai pat lido. Un ir vietā atcerēties, ka viss jaunais ir interesants un paver iespēju attīstībai. Vēl pirms pāris gadiem attālinātais darbs un tikšanās videozvanos daudziem šķita kaut kas sarežģīts un apgrūtinošs, bet šodien tā ir parasta ikdiena. Arī virtuālā realitāte ir tepat, līdzās. Un arī nākotnes mobilitāte nav aiz kalniem.

Pirms runājam par nākotni, jāapzinās, kā mobilitāte mainās jau šodien. Ja vēl pirms pāris gadiem personīgā automašīna vai sabiedriskais transports bija pietiekami efektīvi līdzekļi nokļūšanai no punkta A uz punktu B, šobrīd redzam, kā attīstās dažādi transporta veidi, piemēram, elektriskie transportlīdzekļi, bet pati mobilitāte kļūst par plaši izmantotu pakalpojumu. Labs piemērs tam ir koplietošanas transportlīdzekļi: ja sākumā, tiem parādoties ielās, to noslodze bija varbūt pāris desmiti procentu, šobrīd var rasties situācijas, kad nākas krietni pameklēt pieejamu koplietošanas transportlīdzekli, jo pieprasījums pēc tiem ir ievērojami audzis. Sabiedrība sāk pieņemt to, ka pastāv dažādi veidi un formas, kā varam pārvietoties, un personīgā automašīna vairs nav nepieciešama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas nogalē Biķernieku trasē norisinājās FIA pasaules rallijkrosa čempionāta posms «Neste World RX of Latvia».

Pirmo reizi auto sacensību vēsturē visi ģeneratori tika darbināti, izmantojot 100% Neste MY atjaunojamo dīzeļdegvielu, kas ražota no atjaunojamiem resursiem - pārtikas un zivjrūpniecības pārstrādes pārpalikumiem un atkritumiem, kā arī augu eļļām - un kurā nav nafta. Šajā posmā, pateicoties Neste MY atjaunojamai dīzeļdegvielai, siltumnīcefekta gāzu emisijas bija samazinātas līdz pat 90% salīdzinājumā ar fosilo dīzeļdegvielu.

Fotografijas no Neste World RX of Latvia skatiet galerijā!

Tev varētu interesēt arī:

VIDEO, FOTO: Baltijas autošosejas čempionāta ceturtais posms

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Katram sava Latvija un formula tās apceļošanai

Linda Zalāne,04.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katram ir sava Latvija. Viens gūst enerģiju, esot tuvāk dabai, cits – iepazīstot mūsu valstī esošās baznīcas, pilis, mazo pilsētu arhitektūru.

Svarīgākā ir vēlme izzināt un meklēt līdz šim neiepazīto. DB uzrunāja vairākus uzņēmējus, un katram no tiem bija sava formula Latvijas apceļošanai.

Jūras vilināti

Finalmente piedzīvojumu vadītāja Baiba Ābelniece ir pārliecināta, ka Latvijas dabas lielā vērtība ir jūras krasts. Šogad izveidots maršruts Jūrtaka, kas palīdz plānot pārgājienu gar visu Latvijas piekrasti. Jūrtakas mājaslapā var iepazīties ar ieteikumiem un uzzināt, kur labāk iet gar pašu jūras krastu un kur plānot maršrutu pa kāpām, šajās vietās arī izveidota marķēta distance (norādes uz kokiem). Interesanti, ka, vidēji dienā veicot 15–20 km, visu Latvijas jūras piekrasti var noiet 30 dienās. Jūras vilināta tikusi arī reputācijas vadības kompānijas Lejiņa un Šleiers vadītāja Dagnija Lejiņa, kura Latviju apceļo, dodoties pārgājienos, visbiežāk – gar jūru, tos mēro gan viena, gan kopā ar draugiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drīz tiks atklāta motosezona, taču liela daļa autobraucēju ar bažām gaida Brīvo vanagu uzlidojumu galvenokārt nekorektas motociklistu braukšanas kultūras dēļ.

Latvijas Motoklubu asociācijas valdes loceklis, motociklu būvētājs un braukšanas instruktors Uģis Spēlmanis atzīst, ka pēdējā laikā tā ir krietni vien uzlabojusies. Turklāt statistikas dati liecina, ka pērn no 148 bojā gājušajiem ceļu satiksmes dalībniekiem tikai trīs ir bijuši motociklisti, kas atspēko sabiedrības aizspriedumus. Motobraukšana ir dzīvesveids, taču arvien vairāk cilvēki motociklu uzskata par transporta līdzekli, tā nav tikai spēļmantiņa, kas domāta izklaidēm, teic U. Spēlmanis.

Fragments no intervijas, kas publicēta 8.marta laikrakstā Dienas Bizness:

Kurā vecumā pirmo reizi uzkāpāt uz motocikla? Kā sākās jūsu aizraušanās ar šo spēkratu?

Komentāri

Pievienot komentāru