Jaunākais izdevums

Itālijas kompānija Fiat šā gada trešajā ceturksnī strādājusi ar 190 miljonu eiro peļņu, kas ir par 7 reizēm vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, kad kompānijas peļņa bija 25 miljoni eiro, ziņo BBC.

Straujo peļņas palielināšanos Fiat skaidro ar pārdošanas apjomu pieaugumu lauksaimniecības un būvniecības aprīkojuma struktūrvienībās, kur šogad trešajā ceturksnī, salīdzinot ar 2009. gada attiecīgo ceturksni, apgrozījums palielinājies par 32%, kamēr automašīnu biznesā tas palicis nemainīgs.

Nākamā gada janvārī Fiat plāno atdalīt savu automašīnu ražošanas divīziju no pārējās kompānijas.

Kamēr Fiat automašīnu bizness kopumā piedzīvojis ne visai veiksmīgu ceturksni, atsevišķi kompānijas luksusa autoražotāji Maserati un Ferrari audzējuši pārdošanas apjomus par attiecīgi 44% un 13%.

Fiat visa finanšu gada apgrozījumu prognozē 55 miljardu eiro apmērā, kas būtu par 10 vairāk nekā iepriekšējā finanšu gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Chrysler šogad biržā neiešot

Žanete Hāka,25.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā gadā Chrysler Group tomēr neveiks sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), atsaucoties uz kompānijas lielāko īpašnieku Fiat SpA, raksta Bloomberg.

Pagaidām nav zināms precīzs termiņš, kad IPO varētu notikt, Chrysler turpinās darbu pie IPO, un progress varētu būt nākamā gada pirmajā ceturksnī. To, kad kompānija izies biržā, noteiks tirgus apstākļi un citi apsvērumi, norādījuši Fiat pārstāvji.

Iepriekš tika ziņots, ka Chrysler varētu notikt pēc dažām nedēļām, piesaistot 2 miljardus ASV dolāru, kā rezultātā kompānijas vērtība būtu aptuveni 10 miljardi dolāru.

Eksperti gan norāda, ka kompānijas patiesā vērtība nav tik liela, jo tā gandrīz neaptver tādus lielus tirgus ārpus ASV kā Eiropas Savienība un Ķīna. ASV gan uzņēmumam pēdējā laikā veicies un tās pārdošanas apjomi auguši par 8,7%. Kompānijas tirgus daļa gan gada laikā nav mainījusies un ir 11,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada decembrī Latvijā darbu uzsāk itāļu autoražotāja Fiat S.p.A. pārstāvis SIA Autobrava.

Uzņēmuma nosaukums izvēlēts identisks lietuviešu kompānijai UAB Autobrava, kas veiksmīgi pārstāv Fiat un Alfa Romeo markas jau kopš 2003. gada, un šajā laika periodā pārdevusi gandrīz 5000 Fiat automašīnas. Šī gada augustā Autobrava kļuva par pazīstamo itāliešu automobiļu importētāju visās trijās Baltijas valstīs.

Fiat autocentra oficiālā atklāšana notiks 2011. gada janvāra beigās, taču SIA Autobrava valdes priekšsēdētājs Jānis Ieviņš uzsver, ka apmeklētājiem autocentra durvis būs laipni atvērtas jau janvāra sākumā. «Mums bija iespēja izvēlēties starp vairākiem pilna servisa autodīlera darbībai piemērotiem objektiem,» atzīst J. Ieviņš. «Taču mēs nolēmām ievērot tradīcijas, un atsākt Fiat tirdzniecību un apkopi Gunāra Astras ielā 5. Šī vieta saistās ar Fiat marku jau esošajiem klientiem un būs viegli atrodama nākamajiem».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ jaunais Fiat un Alfa Romeo pārstāvis SIA Autobrava oficiāli uzsācis šo marku auto tirdzniecību un apkopi Latvijā.

SIA Autobrava valdes priekšsēdētājs Jānis Ieviņš: «Kopš pagājušā gada decembra, kad Autobrava sāka darbību Gunāra Astras ielā 5, izveidota spējīga un pieredzējusi darbinieku komanda, atjaunots servisa aprīkojums un ieviests nepieciešamais programnodrošinājums. Lai gan aktīva iekārtošanās rosība autocentrā sakrita ar gadumijas svinībām, Autobrava pakalpojumus jau paspējuši izmantot daudzi Fiat automobiļu īpašnieki.»

Sākot ar 20. janvāri Autobrava piedāvās klientiem iespēju iegādāties Fiat automobiļus uz īpaši izdevīgiem noteikumiem. Tā piemēram stilīgo mazauto Fiat 500 patlaban var iegādāties sākot no 69 latiem mēnesī, savukārt Fiat Professional komercauto līnijas pazīstamāko pārstāvi Ducato dīleris piedāvā, iekļaujot cenā visas servisa apkopju un remonta izmaksas 3 gadu garumā. Visiem interesentiem, kas iecienījuši itāliešu automašīnas, SIA Autobrava piedāvā unikālu iespēju iepazīties ar uzņēmuma servisa iespējām samaksājot par diagnostiku oficiālajā Fiat servisā tikai vienu latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamās pilsētas sīkaļas Fiat 500 nosaukumā pievienojot burtu X, ir radīts pilnīgi cits Fiat, kādu iepriekš itāļu modeļu gammā nav nekad bijis

Sāksim ar to, ka Fiat 500 X ir Jeep Renegade asinsradinieks, attiecīgi arī Fiat jaunais modelis būs pieejams gan ar priekšējiem vai arī visiem četriem velkošajiem riteņiem. Vienīgā būtiskākā atšķirība – itāļu krosovers ne tikai vizuāli, bet arī emocionāli ir iznācis smalkāks un pilsētnieciskāks krosovers, līdz ar to tehniskajā ekipējumā, vismaz pagaidām nav plānota īpaša bezceļa versija ar pazeminātajiem pārnesumiem, kāda ir Jeep Renegade Trailhawk ar kārtīgu Active Drive Low pilnpiedziņu, kas strādā tandēmā ar Selec-Terrain vilkmes kontroles sistēmu. Atliek tikai pieminēt, ka jaunais Fiat 500 X nule kā ir ieradies arī Latvijas tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Fiat iegādāsies atlikušo Chrysler daļu

Žanete Hāka,02.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Fiat panācis vienošanos ar Chrysler Group mazākumakcionāru, ASV autoražotāja pensiju fonda veselības aprūpes trastu United Auto Workers par atlikušo uzņēmuma akciju iegādi, raksta MarketWatch.

Kopējais darījuma apjoms ir 4,35 miljardi ASV dolāru. Apvienojoties, autoražotāji izveidos septīto lielāko autoražotāju pasaulē.

Paredzēts, ka darījums tiks noslēgts līdz 20.janvārim. United Auto Workers maksājumu saņems divās daļās – kā īpašu maksājumu no Chrysler, aptuveni 1,9 miljardu dolāru apmērā, kā arī kā tiešo maksājumu no Fiat – 1,75 miljardu dolāru apmērā. Tāpat vienošanās paredz, ka Chrysler veiks četrus ikgadējos maksājumus trastam – katru 700 miljonu dolāru apjomā.

Pēc paziņojuma Fiat akcijas cena palēcās par 16%. Kopumā pagājušā gada laikā Fiat akcijas cena pieauga par 57%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sagaidāms, ka augstie Chrysler pārdošanas rezultāti Brazīlījā kompensēs vājos Fiat SpA tirgus rādītājus Eiropā, un abi autoražotāji arvien vairāk tuvinās to apvienošanai, vēsta ziņu aģentūra Reuters.

Paredzams, ka Fiat un Chrysler vadītājs Serdžio Marčione tuvākajā laikā iepazīstinās ar vienotu vadības struktūru 25 abu autoražotāju vadītājiem tādos reģionos kā Ziemeļamerika, Dienvidamerika, Eiropa un Āzija. Šāda rīcība nobruģēs ceļu pilnīgai Chrysler un Fiat apvienošanai, uzskata anlītiķi.

Šobrīd Fiat pieder 53,2% no Chrysler. Izmaiņas automašīnu ražotāja īpašniekos notikušas pagājušajā nedēļā, kad uzņēmums nopirka ASV un Kanādas daļas.

S. Maričone Fiat ir padarījis par vienu no Eiropas veiksmes stāstiem, raksta medijs. Šobrīd, ņemot par palīgu Chrysler, Fiat vadītājs plāno padarīt itāļu automašīnu ražotāju par «pasaules līmeņa spēlētāju».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc savas definīcijas Fiat 500 vai lielizmēra 500 L ir jautri un dzīvespriecīgi auto. Tāds ir arī krosoveru saimei piejaucētais derivāts 500 L Trekking

Pirmajā mirklī varētu domāt, ka 500 L nosaukumam klāt pievienotais vārds Trekking automātiski solīs itālim pilnpiedziņu, un brīvbiļeti uz ceļu segumiem, kur Fiat 500 L nevēlas rādīties. Taču tā nav. Tā nu mūsdienu autobūvē ir iegājies, ka pircēju pielabināšanai bieži vien pietiek ar ārišķīgiem trikiem.

Sāksim ar to, ka Trekking versija būs apkarināta ar plastmasas arku un sliekšņu uzlikām, turklāt gan priekšpusē, gan aizmugurē ieraudzīsim masīvākus un izturīgākus buferus, kā arī speciāli šim modelim ir pielāgota dizaina 17 collu vieglmetāla diski. Tomēr pats svarīgākais – Trekking versijas virsbūves attālums līdz ceļa virsmai būs pacelts par 13 mm augstāk nekā 500 L, tāpat pastiepts ir garums un paplatinātas riteņu arkas. Līdz ar to vismaz vizuāli tiks radīta sajūta, ka ar šo Fiat varam mesties vagot smilšu un dubļu vannas. Ar to gan nevajadzētu aizrauties, lai gan zināmā mērā šis auto diezgan labi adaptēsies sarežģītākiem braukšanas apstākļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto gigants Fiat paziņo par jaunu nosaukumu

Lelde Petrāne,29.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itāļu auto gigants Fiat trešdien paziņojis, ka maina nosaukumu, jo pabeigta ASV autoražotāja Chrysler iegāde. Jaunais nosaukums būs Fiat Chrysler Automobiles, ziņo thelocal.it.

«Lai izveidotu patiesu konkurentu lielajām, globālajām autobūves grupām, valde ir nolēmusi veidot Fiat Chrysler Automobiles N.V. kā grupas mātes kompāniju,» liecina autoražotāja paziņojums.

Fiat priekšsēdētājs Džons Elkans norādījis, ka nosaukuma maiņa paver jaunu nodaļu attīstībā.

Saskaņā ar kompānijas sniegto informāciju Fiat akcionāri saņems vienu Fiat Chrysler Automobiles kopīgo akciju par katru Fiat akciju, kas tiem piederējusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Fiat peļņu audzēt palīdz pieprasījuma pieaugums pēc Ferrari un Maserati

Ritvars Bīders,20.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā ceturksnī Itālijas automašīnu ražotājs Fiat strādājis ar 29 miljonu eiro lielu tīro peļņu. Attiecīgajā laika periodā pirms gada kompānija strādāja ar 25 miljonu eiro zaudējumiem, ziņo Wall Street Journal.

Fiat apgrozījums minētajā laika periodā palielinājies par 7,1% līdz 9,2 miljardiem eiro.

Eiropā Fiat zīmola automašīnu pārdošanas apjomi šogad pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar 2010. gada pirmajiem trīs mēnešiem, ir samazinājušies, taču šo kritumu kompensēja pieprasījuma palielināšanās pēc luksusa automašīnām – Fiat piederošo zīmolu Ferrari un Maserati spēkratiem. Proti, Ferrari divīzijas apgrozījums gada laikā audzis par 18,6% līdz 491 miljonam eiro.

Neskatoties uz ražošanas traucējumiem, ko sagādā detaļu piegāžu kavēšanās no Japānas, kur nesen notika postošā dabas katastrofa, kompānija Fiat joprojām apņēmusies sasniegt šogad izvirzītos finanšu mērķus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Chrysler Jeep varētu kļūt par platformu Maserati un Alfa Romeo

Lelde Petrāne,09.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Chrysler Group LLC pārveidotais Jeep Grand Cherokee ir tik veiksmīgs, ka Fiat SpA varētu izmantot šī SUV platformu Alfa Romeo un Maserati modeļiem.

Šādu informāciju Bloomberg sniedzis Chrysler un Fiat vadītājs Serdžio Markione.

Chrysler - ASV autoražotājs, ko kontrolē Fiat, ar atjaunināto Grand Cherokee iepazīstināja šā gada sākumā.

Itālijā bāzētajam Fiat pieder Fiat, Alfa Romeo, Ferrari un Maserati zīmoli, kā arī 20% daļa Chrysler, ko tas ieguva pagājušajā gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nezinot jaunā pikapa Fiat Fullback rašanās vēsturi, šāda tipa auto pārzinātājiem jau pēc pirmā testa nāktos pārsteigumā ieplēst acis un apbrīnot itāliešu zaļknābi, secinot, ka tam jau pirmajā reizē ir iznācis lielisks auto

Izrādās, ka recepte ir gaužām vienkārša. Ņem un nokopē vienu no Eiropai paredzētajiem pikapa žanra spožākajiem eksemplāriem, proti, jaunākās paaudzes Mitsubishi L200, un lieta darīta. Kā zināms, mēģināt izgudrot pašam ir pietiekami sarežģīts un naudietilpīgs process, turklāt negarantē, ka jau pirmais cepiens izdosies nevainojami. Drīzāk otrādi. Sadraudzējoties ar Mitsubishi L200, Fiat komerctransporta divīzija Fiat Proffesional ir vienā rāvienā tikusi pie lieliska produkta.

Atskaitot ārējo dizainu, Fiat Fullback ir precīza Mitsubishi L 200 kopija. Pašmāju tirgū Fiat Fullback priekšroku dos Double Cab versijai kombinācijā ar jaudīgāko 2,4 litru common rail četrcilindru dīzeli, kas sagādās 180 ZS lielu jaudu. Bez motora, ko var sapārot ar sešpakāpju manuālo transmisiju vai piecpakāju automātu Fullback, rīcībā nonāks arī pārējie labumi, ieskaitot izturīgu virsbūves konstrukciju, modernizētu priekšējo piekari un vairāk resorlokšņu aizmugurējā piekarē. Tas viss stiprinās gan automašīnas izturību, gan arī padarīs braukšanu pēc iespējas komfortablāku, cik nu šāda tipa automobilim tas ir iespējams. Uz līdzena ceļa tas brauks patiešam līdzeni un nevainojami, taču uz grambaināka klājuma tas purināsies tikpat jautri kā lielākā daļa šāda tipa auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fiat un Chrysler Itālijas rūpnīcā ieguldīs vienu miljardu eiro

Ritvars Bīders,26.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 2012. gadu vēsturiskajā kompānijas Fiat ražotnē Turīnā tiks uzsākta autoražotājam Chrysler piederošā zīmola Jeep automašīnu ražošana. To paredz Fiat un Chrysler panāktā vienošanās, kuras ietvaros rūpnīcas attīstībā tiks ieguldīts vairāk nekā viens miljons eiro, ziņo AFP.

Ražotne, kurā tiks ieguldīta apjomīgā naudas summa un kurā 2012. gada nogalē tiks uzsākta Jeep ražošana, ir Fiat lielākā rūpnīca, kas darbu uzsāka 1939. gadā un patlaban nodarbina vairāk nekā 1 200 cilvēkus.

Pēc tam, kad Chrysler globālās finanšu krīzes iespaidā pieteicās aizsardzībai no kreditoriem, Fiat iegādājās 20% lielu Chrysler akciju paketi, turklāt Itālijas autoražotājs grasās savu daļu ASV konkurentā palielināt līdz 35%.

Fiat arī pieder tiesības pārņemt Chrysler kontrolpaketi pēc tam, kad Chrysler atmaksās savus parādus ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fiat 500, kas Google Maps redzams Volkswagen Zviedrijas mītnes priekšā, jau nodēvēts par sabiedrisko attiecību apvērsumu Itālijas autoražotāja labā, vēsta thelocal.se. Vācijas konkurentam gan esot cits skaidrojums šai neērtajai situācijai.

Google Maps meklējot Volkswagen biroju Sodertaljē, izlec bilde, kurā redzama pelēka ēka ar uzrakstu Volkswagen virs galvenās ieejas.

Taču acis piesaista kompakta, sarkana automašīna, kas novietota tieši blakus.

Lai gan varētu domāt, ka tā ir Volkswagen Golf vai Beetle, automašīna, kas redzama Google Street View attēlā, patiesībā ir Fiat 500.

Šis uzkrītošais kontrasts jau piesaistījis daudzu mediju uzmanību, bet kāds ASV auto blogs norādījis, ka «Volkswagen ar šo sasodīto Fiat mītnes priekšā, visticamāk, nāksies samierināties gadu vai vairāk. Jautājums ir - kā Fiat zināja?»

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fiat un Mazda apvienojušies jaunu sporta mašīnu vārdā

Gunta Kursiša,23.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražotāji Fiat un Mazda izveidojuši apvienību, lai attīstītu divu sēdvietu sporta mašīnu ražošanu, vēsta BBC.

Fiat un Mazda «aliance» darbosies, lai izstrādātu Fiat markas Alfa Romeo automašīnu un sporta mašīnu Mazda ar citu dzinēju un dizainu.

Automašīnas tiks ražotas Mazda ražotē Hirosimā. Par abu jauno sporta automobiļu bāzi tiks ņemta Mazda MX5 jaunākā versija.

Šāds solis sperts, jo Mazda vēlas smazināt savas izmaksas pēc tam, kad pēdējā finanšu gadā tā iedzīvojās 1,3 miljardu ASV dolāru zaudējumos.

«Tehnoloģiju un produktu attīstības sadarbību dibināšana ir viens no Mazda korporatīvajem mērķiem, un paziņojums par sadarbības veidošanu ar Fiat ir pirmais solis šajā virzienā,» paziņojumā norādīja Mazda prezidents Takaši Jamanoči (Takashi Yamanouchi). Fiat vadītājs Sergio Marčione (Sergio Marchionne) norādīja, ka sadarbības ar Mazda rezultātā radīsies «aizraujoša un stilīga sporta mašīna Alfa Romeo tradīcijās».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jeep Renegade ir leģendārā amerikāņu zīmola jaunākais izstrādājums, kam dzīslās ritēs vairāk itāļu, nevis amerikāņu asinis

Pēc saviem izmēriem Renegade balansē starp visiem zināmo dižpārdokli Nissan Juke un Opel jauno cerību Mokka. Jaunā itāļu–amerikāņu kopdarba kopējais garums ir 4232 mm, kas ir par teju 10 cm vairāk nekā Juke, bet par 4,6 cm mazāk kā Opel Mokka. Automašīnas pamatā ir itāļu partnera Fiat 500 L platforma, taču konstruktīvi abi modeļi ir atškirīgi. Pieminēsim kaut vai to, ka Renegade riteņu bāze ir 2570 mm, kas ir par 45 mm mazāk kā Fiat 500 L. Turklāt Renegade motora pārsegs ir izgatavots no alumīnija, bet aizmugurējā piekarē ir Mc Pherson statņi ar trijām apakšējām svirām. Īsāk sakot, Renegade ir īsts purva bridējs, ko līdzīgi kā Jeep ciltstēvu Willys MB var pielāgot militārajām vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Bitkoins: nākotnes vispasaules valūta vai globālā piramīda?

ABLV Bank galvenais analītiķis Leonīds Aļšanskis,08.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gada astoņu mēnešu laikā notikušais straujais pasaulē pirmās kriptovalūtas cenas kāpums no 800 līdz 5000 dolāriem ir izraisījis jaunu bitkoin fenomena apspriešanas vilni. Atgādināsim, ka bitkoins (BTC, bitcoin) ir pirmā decentralizētā (pateicoties blockchain tehnoloģijai) elektroniskā nauda, kas parādījās 2009. gadā, kad kāds Satoshi Nakamoto izstrādāja tai speciālo programmatūru.

Radot šo naudu, autors (vai autoru grupa) visticamāk negaidīja, ka viņu lolojums izraisīs tādu interesi pasaulē un pārvērtīsies par īstu izaicinājumu mūsdienu bezseguma naudai (fiat-naudai). Atgādināsim, ka par fiat-naudu sauc nacionālo valūtu, kas ir valdības pasludinātais maksāšanas līdzeklis, kas nav nodrošināts ar konkrētiem aktīviem. Šobrīd, kad pasaule ir pilnībā atteikusies no “zelta standarta” 20. gadsimta 70. gados, tādas ir gandrīz visas nacionālās valūtas.

Taču ticību fiat-naudai uztur ne tikai valdības prasības, bet arī nacionālo ekonomiku varenība.Uz ko būtu jābalstās ticībai bitkoin, kas ir tīrā prāta produkts, no paša sākuma nebija skaidrs. Decentralizētā bitkoin emisija, ko sauc par mainingu, bija pieejama jebkuram indivīdam un tās iegūšanai bija nepieciešams tikai internets un dators. Sākumā — pietika arī ar personīgo datoru. Taču autors ir ierobežojis kopējo bitkoin emisijas apjomu (21 miljons) un iestrādājis mehānismu, kas būtiski sarežģī to iegūšanas procesu līdz ar naudas masas pieaugumu. Un tam ir gluži saprotami mērķi: novērst jaunizveidotās norēķinu vienības vērtības krišanos. Sākotnēji bitkoin pastāvēšana nesolīja tam rožainu nākotni (jāpatur prātā, ka tā tas ir bijis arī ar internetu). Un, iespējams, pirmie maineri uztvēra bitkoin emisiju kā jaunu aizraujošu spēli. To apliecina arī pirmie darījumi ar jauno valūtu: 2010. gadā viens sistēmas lietotājs nopirka no cita divas picas par 10 000 BTC, kas pēc 2017. gada augusta kursa ir 25 miljoni ASV dolāru par katru picu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlamenta (EP) izveidotā īpašā komisija nodokļu nolēmumu jautājumos ierosina noteikt, ka Eiropas Savienības (ES) ietvaros multinacionālām kompānijām ir jāmaksā nodokļi tajās valstīs, kurās tās gūst peļņu. Pašreizējā prakse gan ir citāda, šīs kompānijas nodokļus maksā tajā valstī, kurā ir to juridiskā adrese. Turklāt nereti attiecīgajā valstī multinacionāla kompānija nemaz neveic uzņēmējdarbību, bet ir tikai reģistrējusies zemāku nodokļu vai nodokļu atlaižu dēļ, vēsta laikraksts Diena.

Starbucks un Fiat

Šo jautājumu īpaši saasināja tā dēvētie Starbucks un Fiat gadījumi. Proti, Starbucks savu juridisko adresi reģistrēja Nīderlandē, bet Fiat - Luksemburgā, jo šīs valstis multinacionālām kompānijām piedāvāja ievērojamas nodokļu atlaides. Eiropas Komisijas (EK) ieskatā šādas atlaides, kas tiek piemērotas tikai atsevišķām kompānijām, ir uzskatāmas par nelegālu valsts atbalstu. Tāpēc EK nolēma, ka gan Starbucks, gan Fiat ir jāatmaksā atpakaļ 20-30 miljoni eiro, kurus kompānijas nav samaksājušas nodokļos nelegālu nodokļu atlaižu dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA PanCars bizness balstās uz prieka izbraucieniem ar harismātiskajām poļu mašīnām Fiat, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Staigājot pa Andrejostu Rīgā, pie Noliktava N˚3 namdurvīm nevar nepamanīt Fiat 126 modeļa automašīnas kuplā skaitā. 15 mazo automašīnu saimnieks ir Imants Pankars, kurš tās dēvē par saviem jautrajiem un šarmantajiem 15 dēliem. Viņš nav automašīnu kolekcionārs, bet tās liek lietā, attīstot biznesa ideju. Pirms trīs gadiem viņš sāka piedāvāt auto nomu, bet vēlāk – pasākumu organizēšanu. «Ja vēlies sajusties kā rokzvaigzne un saņemt uzmanību no apkārtējiem, jāizbrauc ar PanCars. Tās ir mana biznesa odziņa,» teic Imants.

Sāk ar vienu

2008. gadā, kad Latvijā bija krīzes drūmākais periods, Imants izlēma pamest studijas RTU Būvinženieru fakultātē un kopā ar draudzeni doties meklēt laimi Londonā. «Dzīve Londonā man ļāva izaugt. Bija jāstrādā, lai nomaksātu dzīvokļa īri, pelnītu iztiku. Jau iepriekš Latvijā man bija uzkrāta darba pieredze viesmīlības jomā, un Londonā iesākto turpināju. Beigās kļuvu arī par kāda restorāna menedžera asistentu,» stāsta Imants.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Autobrava", kuram ir viens no lielākajiem autosaloniem Latvijā, ārkārtas situācijas apstākļos ir izveidojis tiešsaistes salona rīku, lai turpinātu klientiem nodrošināt automašīnu tirdzniecības pakalpojumus šai situācijai atbilstošā veidā.

Uzņēmuma valdes loceklis Ruslans Vlasjuks ir pārliecināts, ka jaunie apstākļi mainīs autosalonu nākotni, arī pēc krīzes arvien vairāk pārceļot pakalpojumus uz online vidi.

Uzņēmums desmit gadu laikā ir kļuvis par vienu no lielākajiem auto dīleriem Baltijā, pārstāvot tādus zīmolus kā "Hyundai", "SEAT", "JEEP", "FIAT", "FIAT Professional", "Alfa Romeo", "Suzuki", "Isuzu" un "SsangYong". Pērn uzņēmums pārdevis 700 jaunas un mazlietotas automašīnas.

"Lai nodrošinātu klientus ar nepieciešamo pakalpojumu klāstu, spējām ātri pielāgoties ārkārtas situācijai un operatīvi nomainījām klātienes salonu ar tikko izveidotu online salonu, kurā ikviens tiešsaistē var apskatīt automašīnas un uzdot mūsu ekspertiem jautājumus. Savukārt, ja ir interese par izmēģinājuma izbraucieniem, tad mēs, ievērojot visus nepieciešamos piesardzības pasākumus, vienojamies par individuālu laiku un vietu," skaidro R. Vlasjuks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fiat iepērkas par 1,27 miljardiem dolāru

Lelde Petrāne,21.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas autoražotājs Fiat panācis vienošanos, ka tas iegādāsies vēl 16% lielu daļu autoražotājā Chrysler par 1,27 miljardiem ASV dolāru, ziņo BBC.

Šis solis palielina Fiat daļu ASV trešajā lielākajā autoražotājā līdz 46% un raisījis spekulācijas par iespējamu tā pārņemšanu jau šogad.

Pēc tam, kad 2009.gadā Chrysler izkļuva no bankrota, Fiat vienojās ar ASV valdību dalīties ar tehnoloģiju un vadību apmaiņā pret 20% akciju.

Vēlāk Fiat palielināja savu daļu līdz 30%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: CityBee Latvijā sāk piedāvāt koplietošanas automašīnu nomu

Lelde Petrāne,01.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«CityBee» no 1. oktobra paplašina darbību Latvijā, uzsākot koplietošanas automašīnu nomu Rīgā.

Sākotnēji autoparku veido 300 automašīnas, bet pakāpeniski to skaits tiks palielināts.

«CityBee» Latvijā šā gada pavasarī ienāca ar kravas automašīnu «Fiat Ducato» nomu, kas ir pieejamas visu diennakti konkrētos piekļuves punktos. Vasarā tas uzsāka 500 elektrisko skrejriteņu nomu Rīgā un Jūrmalā. Šobrīd uzņēmums sper nozīmīgu soli attīstībā un uzsāk vieglo automašīnu nomu.

Izpētot rīdzinieku braukšanas paradumus, «CityBee» Latvijā izvēlējies nomai piedāvāt kompaktās «Fiat 500» automašīnas, kā arī «Toyota Corolla».

Egija Gailuma, «CityBee Latvija» vadītāja, iepriekš norādīja: «Ienākšana Latvijā vieglo automašīnu koplietošanas segmentā ir nozīmīgs solis mūsu attīstībā un paver jaunus izaicinājumus. Koplietošanas automašīnu tirgus Latvijā pieaug un tam ir augsts nākotnes potenciāls.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koplietošanas transporta uzņēmums "CityBee" papildina autoparku ar 35 jaunām automašīnām, informē uzņēmums.

Autoparks tiek papildināts ar "Mini Cooper" un "Fiat 500" markas kabrioletiem, bet drīzumā vēl arī ar standarta "Mini Cooper" un "Nissan Qashqai" modeļiem. Kopā ar 35 jauno modeļu automašīnām kopējais autoparks vasaras sākumā sastāvēs no 350 transportlīdzekļu vienībām - "Fiat 500", "Mini Cooper", "Toyota Corolla", "Peugeot 308", "Qashqai" un "Fiat Ducato".

"Esam gandarīti, ka tirgus sāk pakāpeniski atdzīvoties un pieaug iedzīvotāju interese par mobilitāti. Tādēļ šobrīd esam nolēmuši turpināt attīstības plānus un vasaru iesākt ar kabrioletu piedāvājumu, kas ir jauna niša Latvijas piedāvājumam. Var teikt, ka "CityBee" būs pirmais uzņēmums, kas piedāvās Latvijas tirgum kabrioletu nomu koplietošanā," komentē "CityBee Latvija" vadītāja Egija Gailuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas sporta automašīnu ražotājs Ferrari trešdien Volstrītā veiksmīgi debitējis fondu biržā, akciju cenai pārsniedzot sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) noteikto līmeni.

Par godu šim svinīgajam notikumam pie Ņujorkas akciju biržas ēkas garāmgājēji varēja aplūkot astoņus Ferrari superauto, tostarp Sebastjana Fetela vadīto Pirmās formulas (F-1) modeli, 1961.gada modeli, kura vērtība veido 15 miljonus dolāru un vienu no jaunākajiem modeļiem - 1,4 miljonu dolāru vērto hibrīdu LaFerrari.

Uzņēmuma akciju IPO cena tika noteikta 52 dolāru (45,79 eiro) apmērā, taču neilgi pēc tirdzniecības sākšanas tā pārsniedza 60 dolārus par akciju.

Tirdzniecības sesijas noslēgumā Ferrari akciju cena gan bija pieaugusi vien par 5,8% - līdz 55 dolāriem par akciju.

Analītiķi gan norāda, ka šī bijusi cienījama debija tirgū, kas pēdējās nedēļās jaunu akciju kotēšanu sagaidījusi visai atturīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brazīlijas prezidents Luišs Inasiu Lula da Silva (Luiz Inacio Lula da Silva), ieliekot autoražotāja Fiat jaunās rūpnīcas pamatakmeni, pavēstījis, ka Brazīlija līdz 2016.gadam kļūs par piekto lielāko ekonomiku pasalē, ziņo AFP.

Viņš norādījis, ka Fiat rīkojas pareizi, izvēršot darbību Brazīlijas ziemeļaustrumos. «Brazīlija būs piektā lielākā ekonomika pasaulē pirms Olimpiskajām spēlēm,» kas Riodežaneiro notiks 2016.gadā, teicis prezidents.

Investīcijas ir daļa no kompānijas 2011.-2014.gada stratēģiskā plāna, kas ietver izdevumus Brazīlijā 4,4 miljardu eiro apjomā.

Saskaņā ar Fiat sniegto informāciju jaunā rūpnīca gada laikā saražos aptuveni 200 tūkstošus transportlīdzekļu un nodrošinās darbu 3500 cilvēkiem.

«Brazīlija, kur līdz 2014.gadam mēs vēlamies pārdot vairāk nekā miljonu transportlīdzekļu gadā, ir stratēģiska zona mūsu paplašināšanās plānos,» sacīja Fiat vadītājs Serdžio Marčione (Sergio Marchionne).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itāļu autogigants Fiat plāno no 2012. gada Lancia Musa un Fiat Idea modeļus sākt ražot Serbijā, vēsta Automobilwoche.

Kompānijas pārstrukturizācijas plāns paredz pārtraukt minievnu ražošanu Mirafiori rūpnīcā Itālijā, pārceļot ražošanu uz Serbijas ražotni Kragujevacu, kurā Fiat ir investējis vairāk nekā vienu miljardu eiro. Pēc Fiat vadītāja Serdžio Marhiones (Sergio Marchionne) aplēsēm Serbijas ražotnes kapacitāte sasniegšot 190 tūkst. automobiļu gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru