Jeep Renegade ir leģendārā amerikāņu zīmola jaunākais izstrādājums, kam dzīslās ritēs vairāk itāļu, nevis amerikāņu asinis
Pēc saviem izmēriem Renegade balansē starp visiem zināmo dižpārdokli Nissan Juke un Opel jauno cerību Mokka. Jaunā itāļu–amerikāņu kopdarba kopējais garums ir 4232 mm, kas ir par teju 10 cm vairāk nekā Juke, bet par 4,6 cm mazāk kā Opel Mokka. Automašīnas pamatā ir itāļu partnera Fiat 500 L platforma, taču konstruktīvi abi modeļi ir atškirīgi. Pieminēsim kaut vai to, ka Renegade riteņu bāze ir 2570 mm, kas ir par 45 mm mazāk kā Fiat 500 L. Turklāt Renegade motora pārsegs ir izgatavots no alumīnija, bet aizmugurējā piekarē ir Mc Pherson statņi ar trijām apakšējām svirām. Īsāk sakot, Renegade ir īsts purva bridējs, ko līdzīgi kā Jeep ciltstēvu Willys MB var pielāgot militārajām vajadzībām.
Kāpēc tas būtu jāpērk?
Atzīšos godīgi, ka pirms došanās uz Milānu, kur norisinājās jaunā Jeep Renegade žurnālistu testa braucieni, ekspektācijas par jauno auto nebija diez ko lielas. Taču vienas dienas piedzīvojums Fiat piederošajā Boloko testu poligonā, kā arī izbrauciens pa Milānas tuvumā esošajiem autoceļiem pierādīja pilnīgi pretējo – negaidīti feins un azartisks piedzīvojumu meklētājs! Renegade ir krietns auto ar neticami labu salona apdari un rūpīgu izpildījumu. Turklāt kustībā uz ātrgaitas šosejas vai, kūņojoties testa poligona īpaši izveidotajā bezceļu trasē, aiz virsbūves čaulas tiek atstāti visi trokšņi. Nekas negrab un nečīkst. Arī par montāžas kvalitāti nav iebildumu. Starp citu, jauno Jeep mazuli ražos tikai un vienīgi Itālijā, bet uz konveijera lentes Amerikā tam nav plānots kāpt. Tas nozīmē un Jeep fani Amerikā, kā arī pārējos 100 pasaules tirgos, kuros plānots tirgot Renegade, tos saņems no Itālijas rūpnīcas. Nenoliedzami, Renegade pa visām vīlītēm spraucas ārā itāļu inženieru dzelžainais tvēriens, taču tāpat kā citiem Jeep arī zem Renegade ādas ir iešūta Jeep piedzīvojuma meklētāja talants. Branga darvas karote Renegade medus mucā neapšaubāmi ir gaidāmā modeļa cena. Askētiskākais Renegade priekšpiedziņas izpildījumā ar mazāko motoriņu un pieticīgāko aprīkojumu maksāšot, sākot no 20 tūkst. eiro. Bail pat iedomāties, cik maksās Renegade glaunākā Trailhawk mundierī ar kārtīgu Active Drive Low pilnpiedziņu, kas strādā tandēmā ar Selec-Terrain vilkmes kontroles sistēmu. Jāpiebilst, ka Trailhawk versijā esošie četri vilkmes kontroles regulējumi – Auto, Sand, Mud, Snow – tiek papildināti ar piekto – Rock regulējumu. Bez tā visa deviņpakāpju automāta smadzenes ir ieprogrammētas tā, lai radītu pazeminātā pārnesuma darbības efektu brīžos, kad tiks aktivizēts 4X4 Lock režīms.
Tehnika un vadāmība
Motorizācijas programma Renegade paredz ļoti plašu un daudzveidīgu izvēli, kas liks nobālēt daudziem konkurentiem. Vispirms tie ir Fiat izstrādātie motori, proti, 1,6 litru 110 ZS benzīnmotors un 140 un 170 ZS jaudas 1,4 litru turbomotori. Smagās degvielas cienītājiem tiek celti galdā veseli četri taupīgie Fiat dīzeļi. 120 ZS jaudīgs 1,6 litru dīzeļmotoriņš, kā arī divu litru dīzelis ar 120, 140 un 170 ZS jaudas diapazonu. Visbeidzot Ziemeļamerikai, Tuvajiem Austrumiem un citiem tirgiem paredzēts Chrysler ražotais 185 ZS jaudīgais 2,4 litru benzīnmotors. Atkarībā no piedziņas konfigurācijas motori strādās tandēmā ar piecpakāpju un sešpakāpju manuālajām transmisijām, kā arī robotizēto mehāniku ar dubulto sajūgu. Taču interesantākais un lepnākais ieraksts Renegade tehniskajā pasē ir kompānijas ZF deviņpakāpju automāts. Ar šo tehniku varēs apsedlot 170 ZS jaudīgo 1,4 litru turbomotoru, kā arī 140 un 170 ZS jaudīgos dīzeļus. Gaitā Renegade ir viegli vadāms un saprotams auto. Auto noskaņojumu nesabojās lielākas vai mazākas ceļa grambas. Jau standarta izpildījumā piekares gājiens priekšpusē ir 170 mm, bet aizmugurē 205 mm. Vēl lielāks piekares gājiens ir Trailhawk modelim, kam virsbūves attālums līdz ceļa virsmai ir palielināts par 2 cm, sasniedzot 21 cm. Tas jau nozīmē, ka auto bez bailēm varēs šķērsot līdz 48 cm dziļas ūdenstilpes.
Varētu vēlēties
No iekšpuses pāredzamību ierobežos masīvās priekšējās jumta statnes. Nedaudz pieviļ arī pati salona ergonomika, jo no autovadītāja sēdpozīcijas ne visas svarīgās vadības podziņas uz viduskonsoles augšējās daļas būs rokas stiepiena attālumā. Kaut salonā ir vairāk vietas nekā no ārpuses izskatās, bagāžas nodalījums ir mazs.
Verdikts
Pirmais kompaktklases visurgājējs, kam dzīvošanās pa dubļiem sagādās prieku, nevis bailes. Visu laiku itāliskākais Jeep modelis.