Šā gada pirmajos astoņos mēnešos par 18% pieaudzis TAX free pirkumu skaits, salīdzinot ar tādu pašu laika posmu pērn, liecina veikalu tīkla Euroskor novērojumi. Šis ir augstākais rādītājs pēdējo gadu laikā.
«Lai arī daudzās nozarēs tirdzniecība Krievijas un Ukrainas konflikta dēļ ir samazinājusies, apavu tirdzniecības segmentā vērojams pretējais – pirkumu skaits no austrumu valstu tūristiem, īpaši Krievijas pilsoņiem, būtiski pieaudzis,» norāda veikalu tīkla Euroskor Latvijā vadītājs Aldis Lūsis.
«Interesanti, ka, lai arī TAX free apavu pirkumu skaits audzis par 18%, vidējā pirkuma vērtība samazinājusies par 14%, turklāt dārgākos veikalos kritušies ir abi rādītāji,» uzsver A. Lūsis.
Arī Global Blue Latvija pētījums par TAX free pirkumiem Latvijā laika posmā no šā gada janvāra līdz augustam apliecina ārvalstu tūristu pirkumu skaita pieaugumu. «Turklāt ir dubultojies to pircēju skaits, kuri Latvijā no Krievijas ieradušies ar mašīnu – no tā varam secināt, ka viens no viņu mērķiem, apmeklējot mūsu valsti, bijusi iepirkšanās,» skaidro A. Lūsis.
«Lai arī ir skaidri redzams, ka tūristi no Krievijas Latvijā iepērkas vairāk, ko apliecina arī kopējie TAX free pirkumu rādītāji, kas Latvijā pieauguši par gandrīz 30%, kopējos ieņēmumus tas būtiski nav palielinājis, jo austrumu tūristiem ir tendence pirkt lētāku zīmolu preces,» norāda A. Lūsis. «Piemēram, mūsu tīkla veikalos tirdzniecības centrā Spice, Euroskor veikalā ir pozitīvi TAX free pirkumu rādītāji, bet salīdzinoši dārgākajiem zīmoliem Ecco un Clarks, gluži pretēji – tie samazinās. Uzskatu, ka kopējā lētāku produktu pirkšana saistīta arī ar rubļa vērtības kritumu.»
Pēc Euroskor datiem, visvairāk beznodokļu pirkumu veic tūristi no Krievijas (69%), nākamajās vietās ierindojot baltkrievus (12%), ukraiņus (3%), norvēģus (2,5%) un tūristus no Uzbekistānas (2%).
Šobrīd uzņēmumam ir 36 veikali.