«Izmaiņas tirdzniecības centru apmeklētāju iepirkšanās paradumos Krievijas un Ukrainas konflikta ietekmē nav vērojamas. Iespējams, ir izmaiņas, izvēloties to vai citu ražotāju, kas skaidrojams ar aktīvajām sociālajām kampaņām ar mērķi veicināt vietējo ražotāju produkcijas izvēli. Tomēr tas neatspoguļojas apgrozījuma vai apmeklējuma rādītājos.
Šiem notikumiem nav strauja efekta uz pircēju paradumu maiņu,» laikrakstam Dienas Bizness norāda Linstow Center Management (Galactico tirdzniecības centru attīstītājs un apsaimniekotājs) tirdzniecības centru komercdirektore Evija Majevska. Jāatgādina, ka Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera iniciējusi kampaņu Pērc vietējo, lai veicinātu vietējā produkta noietu.
E. Majevskai piekrīt arī tirdzniecības kompleksa Spice direktore Iveta Lāce. Ņemot vērā Spices atrašanās vietu pa ceļam uz lidostu un Jūrmalu, to pirkumu veikšanai izmanto arī ārvalstnieki. Kā norāda I. Lāce, arī NVS iedzīvotāju aktivitāti nav ietekmējušas ģeopolitiskās problēmas. Pienesumu apgrozījumam viņi sniedz vasarā, īpaši festivāla Jaunais vilnis laikā. Iespaidīgākās summas tax free pircēji tērējuši apģērbiem un sporta precēm, elektronikai un juvelierizstrādājumiem.
Arī skatoties plašāk uz vietējo mazumtirdzniecību, secināms, ka ģeopolitiskajiem notikumiem nav izrādījusies liela ietekme, apliecina par korporatīvo klientu apkalpošanu atbildīgais DNB bankas valdes loceklis, viceprezidents Lauris Macijevskis. Eiropas Komisijas publicētajos datos patērētāju noskaņojums šogad ir mainījies ļoti maz, un tas svārstās ap iepriekšējo trīs gadu vidējo līmeni ar nelielu optimisma samazināšanos pēdējā mēnesī.
Šā gada pirmajos astoņos mēnešos salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmajiem astoņiem mēnešiem pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem apgrozījums mazumtirdzniecībā kopumā ir pieaudzis par 3,8%. Par 4,5% ir palielinājies pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecība pieaugusi par 3,3%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes informācija.
Tirdzniecība pēckrīzes laikā kopumā ir attīstījusies stabili, neskatoties uz neizbēgamām sezonālajām svārstībām. Šogad mazumtirdzniecība vidēji demonstrē 2% pieaugumu, salīdzinot to katru mēnesi pret iepriekšējā gada konkrēto laika periodu, tā L. Macijevskis. Tiesa, šogad mājsaimniecības nesteidzas tērēt papildus nopelnīto naudu. To parāda fakts, ka, neskatoties uz kopējo ienākumu pieaugumu, mājsaimniecības ikdienai tērē tikai pusi no saviem papildu ienākumiem, pārējo uzkrājot.
Visu rakstu Jauni zīmoli un stabila izaugsme lasiet 7. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.