Ādažu SIA Lat Eko Food saražotā bioloģiski sertificētā bērnu pārtika iekarojusi vietu pašmāju tirgū; 30-40% saražotā nonāk eksporta tirgū , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
SIA Lat Eko Food galvenais darbības virziens ir bioloģiskās bērnu pārtikas ražošana galvenokārt no vietējām izejvielām. Uzņēmums ražo augļu un dārzeņu biezeņus, kā arī biezeņus ar gaļu. Sortimentā ir arī deserti ar saldo krējumu, jogurtu un citām piena produktu piedevām un biezputras. Nesen uzņēmums sācis ražot biezsulas. «Šobrīd ražojam tikai 100% bioloģiski sertificētus produktus, kas nozīmē, ka iepērkam produktus no bioloģiski sertificētām saimniecībām. Bioloģisko konkurentu Baltijā mums nav,» saka Egija Martinsone, SIA Lat Eko Food valdes priekšsēdētāja. Uzņēmums startē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizētā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2015 kategorijā Importa aizstājējprodukts. Igaunijā ir kompānija Salvest, kas līdzīgi kā Spilva ražo dažādus produktus, un viena no ražošanas līnijām ir bērnu pārtika, bet tie ir konvencionālie, nebioloģiskie produkti. Arī Lietuvā ir viens mazs mājražošanas uzņēmums, kas nesen sācis gatavot bērnu pārtiku, taču tieša konkurenta Baltijā uzņēmumam pagaidām nav. Vaicāta, vai mūsu tirgū pietiek bioloģisko izejvielu, viņa teic, ka tas atkarīgs no konkrētā produkta un gada, piemēram, šogad ir slikts ābolu gads, turpretī ķirbji ir izauguši labi. Šogad uzņēmums plāno pārstrādāt līdz 300 tonnām ķirbju.
Dēla iedvesmota
SIA Lat Eko Food dibināts 2010. gadā. Kad E. Martinsones dēlam Rūdolfam bija pusgads, viņa kā vietējo produktu piekritēja, pētot piedāvājumu veikalos, secinājusi, ka Latvijā ražotu biezeņu bērniem nav, vienīgā «burciņēdienu» iespēja ir ārzemēs ražoti produkti. «Man kļuva dikti skumji, ka Latvijā daudz ko ražo, bet ne bērnu pārtiku,» viņa stāsta. E. Martinsone nodibināja uzņēmumu, iestājās JIC biznesa inkubatorā Jelgavā, attīstīja zīmolu, kopā ar Latvijas Valsts augļkopības institūta un Latvijas Lauksaimniecības universitātes speciālistiem izstrādāja produktus.
Visu rakstu Izauklē bērnu un biznesa ideju lasiet 29. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.