A/s PET Baltija ražošanas kapacitātes griesti ir sasniegti; pašlaik darbības paplašināšanai uzņēmums apsver investīciju piesaistes iespējas , pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
A/s PET Baltija specializējas izlietoto PET pudeļu otrreizējā pārstrādē, šādi iegūstot augstvērtīgas PET pārslas, kas tiek eksportētas uz Eiropu. Uzņēmums ir pieteicies Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotajam konkursam Eksporta un inovāciju balva 2014 kategorijā Eksportspējīgākais komersants lielo/vidējo komercsabiedrību grupā.
Jūtas stabili
PET Baltija ir pirmā un vienīgā PET pārstrādes rūpnīca Latvijā un lielākā šāda veida ražotne Baltijas valstīs. Tā ietilpst ECO Baltia grupā, kurā kopumā ir deviņi uzņēmumi. PET Baltija, pārstrādājot caurspīdīgas un krāsainas PET pudeles, ražo caurspīdīgās PET pārslas, gaišās un tumšās MIX PET pārslas un blakusproduktus. No vienas PET pudeles varot iegūt 30–35 gramus pārslu. Mēnesī tiek saražots vairāk nekā 1700 tonnu PET pārslu. Tās kā izejmateriālu var izmantot dažāda iepakojuma ražošanā, kas var būt saskarsmē ar pārtiku, kā arī šķiedru un PET spriegošanas lentu izgatavošanā. Aptuveni 60% PET Baltija klientu ir pārtikas iepakojumu ražotāji, bet 40% – šķiedras un spriegošanas lentu ražotāji.
Uzņēmums šogad ir veicis nozīmīgas investīcijas esošajā ražošanas līnijā, uzstādot priekššķirošanas kompleksu. Kopējās investīcijas šajā projektā bija gandrīz 300 tūkst. eiro. Priekššķirošanas komplekss dod iespēju ražotnei pārstrādāt dažādas kvalitātes izejmateriālu. Veiktās investīcijas paaugstina uzņēmuma un produkta konkurētspēju tirgū un sekmē eksporta apjomus. «Visas saražotās PET pārslas eksportējam. Pēc mūsu aprēķiniem, mums ir 1,5% tirgus daļa Eiropā,» stāsta PET Baltija direktors Kaspars Fogelmanis. Uzņēmuma apgrozījuma pieaugums kopš 2010. gada ir ievērojams – no vairāk nekā 10 milj. eiro 2010. gadā līdz 18 milj. eiro 2013. gadā.
Pašlaik PET Baltija saražotās PET pārslas eksportē uz Dāniju, Lietuvu, Nīderlandi, Itāliju, Šveici, Poliju, Čehiju, Rumāniju, Somiju, Luksemburgu un Igauniju.
Ņemot vērā otrreizējo izejvielu tirgus specifiku, labākais veids, kā meklēt klientus, ir nevis nozares izstāžu apmeklēšana, bet personīgo kontaktu dibināšana ar piegādātājiem un klientiem. Piemēram, šogad PET Baltija sākusi sadarbību ar Saūda Arābijas pārstāvjiem, un tiek dibināti kontakti arī Krievijā. Savukārt pērn PET Baltija pārstāvji viesojušies Ķīnā, kur apmeklējuši vairākus uzņēmumus trīs provincēs, kurās tiek ražoti PET produkti.
Jāpalielina jauda
Patlaban PET Baltija rūpnīca strādā ar pilnu jaudu un ir sasniegti ražošanas kapacitātes griesti. Lai palielinātu ražošanas jaudu, esot nepieciešamas investīcijas, kas mērāmas aptuveni 5,5 milj. eiro apmērā.
Visu rakstu Gatavojas lēcienam lasiet 24. novembra laikrakstā Dienas Bizness.