Jaunās Nordea un DNB apvienotās bankas Baltijā nosaukuma Luminor sekmes atkarīgas no bankas darbiem, spējas piesaistīt jaunus klientus un augt, norāda aptaujātie zīmolu eksperti.
Zīmolu konsultants, interneta žurnāla parbrendu.lv autors Krišjānis Papiņš norādīja, ka apvienotās bankas nosaukums Luminor ar laiku «iedzīvosies», jo Nordea un DNB bankām ir ļoti plaša klientu bāze, kas būs spiesti pieņemt jauno nosaukumu, identitāti un sadzīvot ar to. Lai klienti sāktu pamest banku, būtu nepieciešams rasties nopietnām un sistēmiskām problēmām pakalpojumu kvalitātē vai pieejamībā, attieksmē.
Vienlaikus viņš uzsvēra, ka sevišķi būtiski ir tas, vai jaunā banka spēs piesaistīt jaunus klientus un augt, kļūt iecienīta un emocionāli iemīlēta, iegūt uzticamību. Tas lielā mērā atkarīgs no bankas vadības spējas izpaust stratēģijā definētās vērtības konkrētos risinājumos, pakalpojumos, attieksmē pret klientiem. Tiešās mijiedarbības pieredze ar banku arī lielā mērā noteiks, kāds zīmols tai veidosies. Būtiski arī, kā banka izvērsīs savu ārējo komunikāciju, ko teiks un piedāvās klientiem, kādu personību un noskaņu veidos savās reklāmās.
Papiņš uzsvēra, ka apvienotās bankas nosaukumam piemīt futūristisks, moderns, tehnoloģisks skanējums, kas liek domāt par robotizāciju un tehnoloģizāciju. Nosaukuma grafiskais simbols ir ļoti lakonisks, abstrakts un nerada emocionāli siltu sajūtu, bet vairāk ir attālināts, vēss un profesionāls. «Kopumā nav skaidrs, kā menedžmenta uzskaitītās brenda stratēģiskās vērtības - «mūsdienīgums, uzņēmība, orientētība uz cilvēkiem un dzīvesstilu, fokuss uz kvalitāti» - izpaužas simbolā, kas ietver «tehnoloģiskās ziemeļu zvaigznes» metaforu,» pārdomās dalījās eksperts. Līdz galam nepārliecinot arī tumša nakts ar vienu rozā cerību zvaigzni kā zīmola leģendu. Pēc Papiņa teiktā, neliela ironija ir nosaukumā saskatāmais vārds «minor».
Arī komunikāciju stratēģis Zigurds Zaķis piekrita, ka jaunās Nordea un DNB apvienotās bankas Baltijā sekmes galvenokārt atkarīgas no tās darbiem. «Ja arī šķiet, ka bankas nosaukums ir mazliet dīvains, zīmola būtība mūsdienās ir nevis tas, kāds ir mūsu nosaukums un ko mēs sakām, bet daudz būtiskāk ir, ko mēs darām. Tā ir fundamentāla atšķirība, kā pēdējos desmit, 20 gados ir mainījusies zīmolvedības domāšanā. Līdz ar to es neieteiktu izdarīt pārsteidzīgus secinājumus pirms viņi konkrētāk atklāj turpmākās rīcības plānu. Labs zīmols līdzīgi kā labs vārds, ko mēs dodam cilvēkam, iegūst jēgu pēc tam, kad seko rīcība un darbi,» teica Zaķis.
Viņš uzsvēra, ka ir jādod laiks, kamēr banka klientiem ar darbiem apliecinās jaunajā nosaukumā izteiktos mērķus, kā piemēram, veidot labāku rītdienu. Tāpat ir svarīgi, kā banka ar klientiem par šiem mērķiem komunicēs. Līdz ar to ir pāragri izteikt kritiku par jauno nosaukumu, neraugoties uz sociālajos tīklos paustajiem viedokļiem, ka nosaukums ir savāds. «Mans darbs kā stratēģim ir skatīties nevis uz nosaukumu, bet divus, trīs soļus uz priekšu. Es gribētu banku vērtēt nevis pēc nosaukuma, bet pēc tā, kā un ko viņi darīs, lai padarītu mūsu valsti spēcīgāku un Latvijas finanšu sistēmu stiprāku. Kad parādīsies bankas darbi, skatīsimies tālāk, kā vērtēt nosaukumu,» teica Zaķis.
Zaķis teica, ka bankai svarīgi zīmolu pakāpeniski «piepildīt» ar pakalpojumiem un darbiem. «Zīmols ir kopsumma, ko veido mūsu pieredze, saskarsme ar finanšu institūciju un pieredze kā klientiem vai konkurentiem. Kopējo priekšstatu nekādā veidā neveido tikai vārds. Vārds ir jāpiepilda ar asociācijām, personiskajām pieredzēm, labumu sabiedrībai, cilvēkiem un valstij un tad veidosies zīmola tēls vai asociācija ar to,» teica Zaķis.
Jaunās Nordea un DNB apvienotās bankas Baltijā nosaukums būs Luminor. Bankā norāda, ka pirmā jaunā nosaukuma vārda daļa izsaka mērķi - veidot labāku rītdienu. «Lumin» ir vārda sakne latīņu vārdam ar nozīmi «gaisma». Savukārt bankas nosaukuma vārda daļa «nor» atsaucas uz jaunveidojamās bankas saknēm mātesorganizācijās, Ziemeļvalstu bankās, bet plašākā nozīmē - uz valstīm, kurās tā strādā.
«Zīmola nosaukums Luminor ietver solījumu klientiem un darbiniekiem - būt mūsdienīgai un uzņēmīgai bankai, kas veidota, balstoties uz dzīves stilu un biznesa pieeju Baltijā ar mērķi veidot labāku rītdienu. Mūsu vīzija ir kļūt par labāko uz klientiem orientēto banku Baltijā,» norādīja jaunās bankas padomes priekšsēdētājs Nils Melngailis.
Nordea un DNB banku apvienošanās ir atkarīga no regulatoru pieņemtajiem lēmumiem un nosacījumiem. Plānots, ka apvienošanās darījums varētu notikt 2017.gada otrajā ceturksnī. Līdz brīdim, kad tiks saņemti visi nepieciešamie apstiprinājumi un lēmumi, bankas turpina strādāt kā neatkarīgi un savstarpēji konkurējoši uzņēmumi.
Līdz apvienošanās darījuma brīdim abas bankas turpina darbu ar esošajiem zīmoliem. Jaunais zīmols pēc apvienošanās tiks ieviests pakāpeniski.