Ekonomikas ziņu vietne Business Insider apkopojusi neparastākos indeksus, pēc kuriem tiek novērtēts valstu ekonomiskais stāvoklis un iedzīvotāju pirktspēja.
Starp neparastajiem ekonomikas novērtēšanas rīkiem iekļuvis arī Latviešu prostitūtu indekss, kuru veido tirgus pieprasījums un piedāvājums. Uzplaukuma laikā sievietes var atrast labāku darbu, tāpēc ir mazāk prostitūtu un cenas pieaug.
Valstu ekonomisko situāciju var novērtēt arī pēc Seksīgo oficianšu indeksa, saskaņā ar kuru krogos un restorānos strādājošie pievilcīgie cilvēki liecina, ka valsts ekonomikai klājas plāni. Uzplaukuma laikos skaistules var izmantot savu izskatu, lai iegūtu labāk apmaksātu darbu, piemēram, modes industrijā vai korporatīvo pasākumu organizēšanā.
Viens no dīvainajiem ekonomikas indeksiem ir mazuļu autiņu dermatīta rādītājs, kas skaidrojams ar to, ka grūtākos laikos jaunie vecāki mēģina ietaupīt un mazulim autiņus maina retāk. Līdz ar to pieaug pieaug dermatīta ārstēšanai paredzēto krēmu pārdošanas apjoms, bet samazinās autiņbiksīšu tirdzniecība.
Elitāro militāro vienību reklāmu indekss. Tas skaidrojams ar to, ka ekonomiskās lejupslīdes laikā civiliedzīvotājiem ir grūtāk atrast darbu, tāpēc viņi vairāk piesakās profesionālajā dienestā. Taču, ja vēlmi dienēt izrāda pārāk daudz cilvēku, desantnieku rekrutēšanas videoreklāmas kļūst skarbākas, lai atbaidītu potenciālos karavīrus.
Japāņu matu griezuma rādītājs. Uzplaukuma laikā sievietes daudz biežāk apgriež un krāso matus un biežāk arī apmeklē frizieri, turpretī krīzes laikā sievietes matus nogriež īsākus, lai aiztaupītu lieku gājienu uz frizētavu.
Pēc vēl vairākiem sieviešu skaistumkopšanas paradumiem var novērtēt valsts ekonomikas stāvokli.
Viens no tādiem ir svārku garuma indekss, kuru pagājušā gadsimta divdesmitajos gados atklāja ekonomists Džordžs Tailors. Indeksā tirgus stāvoklis tiek vērtēts pēc sieviešu svārku un kleitu garuma - jo īsāki brunči, jo labāka situācija ekonomikā.
Par krīzes sākšanos var spriest, arī vadoties pēc "lūpukrāsas indeksa", sliktākos laikos pieaugot lūpukrāsu pārdošanas apjomiem, jo sievietes atsakās no dārgākiem pirkumiem, piemēram, rokassomiņām un kurpēm.
Arī pēc vīriešu paradumiem var spriest par valsts ekonomisko stāvokli. Viens no šādiem rādītājiem ir Vīriešu apakšveļas indekss, jo krīzes laikā naudas taupīšanas nolūkā vīrieši retāk iegādājas apakšbikses.
Vēl par izmaiņām ekonomiskajā vidē liecina vīriešu kaklasaites - grūtos laikos vīrieši iegādāsies kaklasaites, lai radītu iespaidu, ka viņi cītīgāk strādā. Turklāt krīzes laikā šlipses kļūst plānākas, bet izaugsmes laikā tās paliek lielākas.
Svarīgs rādītājs ir arī Alus patēriņa indekss, jo labākos laikos cilvēki mēdz pēc darba pasēdēt bārā, taču krīzes laikā naudas taupīšanas nolūkā cilvēki vairāk iedzer mājās.
Par ekonomikas problēmām liecina arī autotirgotāju gatavība piedāvāt atlaides, kā arī būvnieku sniegtās atbildes laiks - jo ātrāk tas notiek, jo sliktāk klājas ekonomikai.
Savukārt Konservēto pupiņu indekss liecina par patērētāju pievēršanos konservētai pārtikai, lai taupītu naudu, bet Popkorna indekss liecina par kino biļešu tirdzniecības apjomu, iedzīvotājiem ar Holivudas grāvēju palīdzību mēģinot aizmirsties no skarbās realitātes.
Ekonomisko stāvokli var novērtēt arī pēc ātrās ēdināšanas iestāžu piedāvātajiem bērnu komplektiem - jo mazāk komplektā rotaļlietu, jo lielāka krīze.
Finanšu nedienas raksturo arī odu populācijas pieaugums, jo daudzas mājas paliek tukšas un slikti koptas, bet nepļautajā zālājā, pamestajos īpašumos, dārzos un peldbaseinos un dīķos netraucēti vairojas dažādas radības.
Arī aligatoru un krokodilu populācija piedzīvo uzplaukumu krīzes laikā, jo sabiedrības dāmas retāk iegādājas izstrādājumus no aligatoru vai krokodilu ādām, kas maksā līdz 20 000 ASV dolāru.
Par vienu no ekonomikas rādītājiem atzīts arī žurnāla Sports Illustrated vāka peldkostīmu modeles indekss. Kā secinājuši pētnieki, modeles tautība liecina par to, kā nākamajā gadā veiksies Amerikas finanšu tirgiem. Ja peldkostīmu modele izraudzīta amerikāniete, tad ASV finanšu tirgiem klāsies labi. To apliecina aizvadītais gads - par 2011.gada žurnāla peldkostīmu modeli tika izraudzīta Krievijā dzimusī Irina Šaika un jau kopš gada sākuma Amerikas finanšu tirgi cīnījušies ar grūtībām.